Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på en sak. Er det slik at familiars blir sterkere hvis en person av flere av samme typen?

 

Viser til bildet jeg postet.

Hvis symbolet til familiaren (oppe til høyre) stemmer overens med symbolet til party medlemmet vil du få denne bonusen. Ihvertfall slik jeg har forstått det.

Så svaret på det første er ja og nei. Ja, har du tre Ruffian på laget vil party memberet (Oliver, f.eks) bli sterkere, og nei, det har ingenting å si at alle tre er Ruffian. Familiarsene blir heller ikke sterkere om man har flere av dem. Om en Ruffian har 10 strength alene, vil de ikke få 22 strength til sammen om du har to av de. (helt tilfeldig tall, så klart.) Oliver vil derimot gå fra 10 strength til 12 strength, fordi hver av dem øker strength med 1 strength hver. Eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar

Skal til å begynne på dette snart, har noen spørsmål. Kan man fortsette å spille etter å ha fullført det?

Og er det noe missable items/trophies i spillet?

 

 

1. Jepp, du kan spille videre å gjøre sidequest og stuff etter du har fullført spillet.

2. Tror ikke det er noen items eller trofeer du kan misse iløpet av spillet som du ikke kan gjøre i post story.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det dumt å fjerne alle andre familiars (midlretidig) og bare bruke 2 for å levle (booste) de opp mest mulig? Jeg regner med at det blir mindre experience å splitte hvis man har færre karakterer.

 

Edit: Lurer også på om det har noe å si om jeg bruker de i kamp? Vil familiars få like exp uansett om de brukes eller ikke? (så fremt de ikke er reserves da)

Endret av cs_
Lenke til kommentar

Er det dumt å fjerne alle andre familiars (midlretidig) og bare bruke 2 for å levle (booste) de opp mest mulig? Jeg regner med at det blir mindre experience å splitte hvis man har færre karakterer.

 

Edit: Lurer også på om det har noe å si om jeg bruker de i kamp? Vil familiars få like exp uansett om de brukes eller ikke? (så fremt de ikke er reserves da)

 

Dette har jeg også lurt på!

Lenke til kommentar

Aner ikke om vi får fast XP, eller om den blir delt utover alle vi har med oss. Det jeg vet er at det er en grunn til hvorfor vi har tre familiars pr karakter. Det hjelper ikke å være råsterk mot fiender som er nesten immune til physical damage, for eksempel. Dessuten kan vi kun bruke en familiar en liten stund, så i lengre kamper (mot bosser osv) er man nødt til å bytte familiars ganske ofte. Da holder det ikke med en eller to familiars pr karakter. ;)

 

Kjapt spørsmål: Jeg har tre stk på laget mitt nå. Er dette de eneste jeg kommer til å få, eller får jeg flere senere? Vet det ikke er plass til flere, men f.eks Final Fantasy har vært kronisk med å bytte ut medlemmer av laget i tide og utide ganske ofte. Sitter f.eks med FFIX på PSVita nå uten Dagger på laget, fordi historien mener hun må bort en stund. :(

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Grei måte å levle fort på et godt stykke ut i spillet.

 

 

Drepe Tokotokos utenfor Perdida. Får over 9000 XP for hver av dem. Av og til dukker det opp to i kamp, og da får jeg over 17000 XP.

 

 

Dessverre spawner de ganske sjeldent og de har en lei tendens til å stikke av, så tålmodighet må til. Har kommet meg opp til level 55 på denne måten.

Lenke til kommentar

Grei måte å levle fort på et godt stykke ut i spillet.

 

 

Drepe Tokotokos utenfor Perdida. Får over 9000 XP for hver av dem. Av og til dukker det opp to i kamp, og da får jeg over 17000 XP.

 

 

Dessverre spawner de ganske sjeldent og de har en lei tendens til å stikke av, så tålmodighet må til. Har kommet meg opp til level 55 på denne måten.

 

Å ha spellen "Veil" gjør alt mye lettere. Da kan du bruke spellen før du går en runde og kun gå etter de som er synlige tokotoker ;). Veil fåes forresten av siste horrace-gåte. ;)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg stinker så inne i det grønne med tanke på combat i dette spillet. Hver kamp er en kamp for å overleve. Er skikkelig frustrert nå og vurderer å gi f...i hele spillet. Merkelig nok så går faktisk boss-kampene ganske så bra. Men Esther og Swaine er to ubrukelige,, hodeløse høns som kaster bort all mana på dritt i løpet av to sekunder.

Har endret tactics, uten at det hjelp. Er ca lvl 30 og har kommet meg til neste plass etter å ha forlatt Hamlin (fåttt mornstar),

Er sikkert min egen feil, mulig jeg er for lav lvl men skal combat være så tricky ? Spiller på easy i tilegg og er drittlei av å bruke mass gull på kaffe og annet for å få mana.

 

Aaaahhhrg. Måtte bare få det ut. Digger spillet, men combat gjør meg utrolig frustrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...