Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg bruker i hovedsak Esther, men mest fordi hun er den eneste som kan temme monster. Har ikke spilt på en stund, men det siste jeg gjorde var å lete etter Sky Pirates etter å ha fått Mornstar, og frem til nå har combat faktisk vært litt for enkel for min smak. Kan faktisk ikke huske sist jeg slet noe særlig i en kamp, inkludert mot bosser. Litt vanskelig å si noe mer om en taktikk som funker for alle, men for meg funker dette:

 

- Tactics: Sett Oliver og han andre fyren til Keep Us Healed eller Don't use abilities avhengig av hvor farlige fiendene er. Som regel går det bare i no abilities.

 

- Drit i å stole på de to AI-idiotene til å heale deg. Ta deg heller av healingen selv, og ikke vær redd for å bruke items.

 

- Oppsettet mitt med familiars er at Esther har tre som er sterke til kamp, og lite annet. Oliver har to som er sterke til kamp, og en som er flink til buffs osv. Han siste fyren har to som er sterke i kamp, og en som er flink til healing. (i mitt tilfelle den greia du fant i treet i Golden Grove i historien, oppgradert til Rank 2.)

 

- Jeg bruker vanligvis å la Oliver og han andre fyren angripe den svakeste fienden, men endrer det til samme som meg når det trengs.

 

- Gjør sideoppdrag og errands. Da får du merrit markers som gir ganske bra bonuser som mer healing i kamp, mer XP og så videre. :) (jeg er nesten ferdig med andre rekke av merrit rewards.)

 

- Sist, men ikke minst: Grind, grind, grind. Og grind litt mer. For meg er ikke dette noe problem, da jeg har vært hekta av "gotta catch 'em all" basillen. Har faktisk over førti familiars til sammen, og samtlige er unike. :) Noen er oppgradert til rank 2 og 3, mens andre er ignorert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen taktikk i dette spillet? er 30 timer inn og spammer fortsatt atack button. og magi er ikke vits siden det koster mye mere en det skader, pluss at du må spare all mp til healing.

 

Skuffende battle system og dyr, eneste som stopper meg og gi det 10 av 10.

 

Ta og test Tales serien og FF eller vanlige pokemon og dere vil se åsn battle system skal være.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Etter litt prøving frem og tilbake så bruker Esther som "main" i kamp.

Swain er mer eller mindre deaktivert, og Oliver brukes mest til heal. Dette fungerer ihvertfall bedre enn på lenge.

Brukt kvelden på å fullføre diverse bounty hunts, og er oppe i 14 merit cards. Blir da penger og litt items av det samt XP.

Men ja, personlig så er jeg ikke forelsket i kampsystemet, men føler vel at det "vokser" sakte på meg. Dog syns jeg det var gjort bedre i FF 13-X2.

 

Fikk tak i dragen i dag og fikk meg en kraftig motivasjonsboost når jeg kan fly rundt i verden.

 

Men jeg har fått noen oppskrifter, og er fristet til å lage en del ting. Men jeg mangler mer eller mindre alltid et komponent. Er det ting som kan kjøpes, eller er det loot fra mobs/ eller ting jeg kan finne på bakken ?

Lenke til kommentar

Vansklighetsgraden har HELT klart å gjøre med hvor mye man grinder. Jeg syns nesten det var litt vanskelig å finne en god balanse på hvor mye jeg skulle grinde for å få passe vansklighetsnivå. Er fort gjort å overgrinde slik at kampene bare blir button-spamming. Hvis du prøver å ikke grinde noe særlig får du en real utfordring, men kampene er allikevel mulige å gjennomføre hvis du har god taktikk og litt ekstra poitions.

Lenke til kommentar

Er på samme sted som karen som slet med combat, rett etter Hamelin og er på vei til Sky Pirates. Er level 40 med karakterene og har vel de fleste familiars i 3 form, rundt level 20-35. Combat føles.. overraskende lett, selv om jeg innimellom støter bortpå farlige monstre på world map. Ta og grind litt? Spiller på normal.

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom demoen, og likte det godt - men 25 minutter er ikke så mye å basere seg på. Combat-systemet er litt sånn... vel, la oss si det er uvant for meg. Det gikk sånn tålelig greit, men tanken på å gå igjennom hundrevis, om ikke tusenvis av battles frister ikke. Jeg spiller rollespill (nesten) utelukkende for historiens del, og jeg er fortsatt i tvil om dette er et spill for meg eller ikke. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg stinker så inne i det grønne med tanke på combat i dette spillet. Hver kamp er en kamp for å overleve. Er skikkelig frustrert nå og vurderer å gi f...i hele spillet. Merkelig nok så går faktisk boss-kampene ganske så bra. Men Esther og Swaine er to ubrukelige,, hodeløse høns som kaster bort all mana på dritt i løpet av to sekunder.

Har endret tactics, uten at det hjelp. Er ca lvl 30 og har kommet meg til neste plass etter å ha forlatt Hamlin (fåttt mornstar),

Er sikkert min egen feil, mulig jeg er for lav lvl men skal combat være så tricky ? Spiller på easy i tilegg og er drittlei av å bruke mass gull på kaffe og annet for å få mana.

 

Aaaahhhrg. Måtte bare få det ut. Digger spillet, men combat gjør meg utrolig frustrert.

Litt enig med deg - synes kontrollene er undøvendig kompliserte og at de to andre av og til er helt talentløse. Det ødelegger unødig mye.. Har foreløpig lagt spillet litt på hylla i vente på at lysten skal komme tilbake igjen.

 

AI brenner mana som tullinger. Virker som om mange går phys damage heavy builds for å kompensere. Men det er fortsatt viktig å ha kraftige spell nukers. Setter du dem på "do not use abilities" så velger du selv når du bruker spells og på hva. Er eneste måten - ikke særlig tungvint.

 

Hva liker du ikke med kontrollene? Bruker du triggers til å swappe mellom handlinger? Er lvl 33-35 og akkurat ferdig med Hamelin, men jeg var en smule overlvled.

 

Regner med at dere konsekvent kontrer starsigns og utnytter element svakhetene hos fienden?

Lenke til kommentar

Humper meg videre i spillet. Er lvl 35 nå, og med et par fam. på vei i final stage. De er under lvl 20, foreløpig og resten rundt 30.

Grotto ved Yule har jeg tatt en pause i fra, men neste del med den frosken og greia der var jo superlett.

Tenkt. Har fått et balansert oppsett (tror jeg) etterhvert. Blir dritfrustrert av og til, men har samtidig ikke sjanse til å legge spillet fra meg.

 

Men som DDE sier, Det går likar no.

Lenke til kommentar

Merker selv jeg er ganske over-leveled. Hadde en rimelig drøy session med å grinde tokotokos (9000XP pr.) for å levle familiars til side-questen med han som forsker på ulike familiars. Er lvl. 58 på Oliver nå og stort sett alle mobs springer bort fra meg (har akkurat gått gjennom Miasma Marshes). Går stort sett physical attacks selv og sper på med litt healing fra Esther og/eller magi fra Oliver og et par familiars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg bare over at man spammer atack hele tiden, jeg vil ha litt taktikk, Fire hurts Ice liksom.

 

Magi dyrene suger jo de healer bare, og visst noen har et kraftig magi triks så koster det 20 mp og det har man ikke råd til når man slåss mot boss for da har man ikke råd til healing spell.

 

Hele systemet er frustrerende. har tatt en pause fra spillet, blir og ta det opp om noen uker.

Men jeg savner et ordentlig random encounter kamp spill.

Lenke til kommentar

Da var en ferdig med main story. Alt i alt, jeg likte det. Litt vel rotete kampsystem etter min smak, men elsket det grafiske uttrykket og karakterene. For min del er nok dette 8.5/10.

Man kan gi dem en medalje for og prøve noe nytt, men det ligger så mye problemer i kampsystemet,

F, eks så er spillet i realtime, hvorfor er det timer på alt da ?

 

Hvorfor ikke bare gå full Tales series og gjøre alt til realtime, press x jump, press O defend Etc,

hadde de bare fokusert på de 4 hoved personene kunne dette spillet ha blitt et legende spill av nye tider som Xenoblade.

 

Synd at kampsystemet kom i veien for og vere det første gode Jrpg på mange år.

 

Og overaskende stillhet i denne tråden o,O

Lenke til kommentar

Er veldig uenig. Syntes det er utrolig morsomt med muligheten til å fange og levle opp såpass mange forskjellige monstre, som med Pokemon. Er også personlig glad i battle systemet, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere syntes det er rotete. Jeg slet aldri noe spesielt mye, og enkelte bossfights var ikke bare buttonmashing, selv om jeg er overlevela til de grader og faktisk var på level 99 med main characters før jeg tok Guardian of the Worlds. "Shadow" Shadar var faktisk overraskende vanskelig til tross for levels, men dog skal det sies at familiar-laget mitt var langt fra toppet. Hadde jeg ikke grindet en eneste gang i løpet av spillet kan jeg tenke meg det hadde vært mye mer strategisk og kanskje til og med umulig.

 

Desidert min beste spillopplevelse på lenge, helt fantastisk artwork, så utrolig gjennomført hele greia. Fikk kjøpt meg limited edition fra eBay til rundt 1500 kroner og sitter med Wizard Companion når jeg spiller. Føles rett og slett bra. Utifra salgstall virker det som om dette virkelig kan slå an. Håper for all del vi får se en oppfølger.

 

Anser meg som helt og holdent ferdig med spillet nå. Har ikke 100%, mangler litt alchemy (scrolls of truth....) og et par familiars (har vel 85% completion på familiars, rundt 50% på alchemy), 100% på tasks, 100% på dangerous locations, 100/100 treasures på world map, 100% wizards companion, alle main characters på 99 og de fleste viktige familiars på toplevel. Klokket inn 70 timer.

Endret av Klatt3n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan gi dem en medalje for og prøve noe nytt, men det ligger så mye problemer i kampsystemet,

F, eks så er spillet i realtime, hvorfor er det timer på alt da ?

 

Hvorfor ikke bare gå full Tales series og gjøre alt til realtime, press x jump, press O defend Etc,

hadde de bare fokusert på de 4 hoved personene kunne dette spillet ha blitt et legende spill av nye tider som Xenoblade.

 

Synd at kampsystemet kom i veien for og vere det første gode Jrpg på mange år.

 

Og overaskende stillhet i denne tråden o,O

 

Kampsystemet er helt genialt. Skjønner ikke hva du piper etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt. Men skjønner virkelig ikke hva du mener. Når jeg grinder blir det ofte å "spamme" angrep, men det fungerer ikke på tøffere motstand.

Dette er ikke i nerheten av andre jrpg spill, er hva jeg mener, ingen taktikk eller god følelse av og drepe en fiende som FF Tales og andre spill gjør, man føler ikke at man har gjort noe bortsett fra og skifte dyr, nesten som FF 13.

Les hva jeg skrev over

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...