Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor stor interessen er, men lager en tråd likevel.

 

The story of Ni no Kuni revolves around thirteen-year-old Oliver, a resident of Motorville, whose mother, Allie, suddenly dies after rescuing him from drowning.[14] A doll, given to Oliver by his mother, is brought to life from his tears and reveals itself to be a male fairy named Drippy (Shizuku, in Japanese)[15], who gives Oliver a book that allows him to use the power of magic and enter the world of "Ni no Kuni," a reality parallel to his own. In Ni no Kuni, Drippy says Oliver may be able to find his mother, Allie.[14] Using the newfound power of magic, Oliver and Drippy venture into Ni no Kuni. There, he befriends Esther, Swaine, and other alternative versions of people (and animals) he knows.

 

Gamer.no Sniktitt

 

Litt av kampsystemet

http://www.youtube.com/watch?v=FzVQJFGAse0

 

Introen av spillet

http://www.youtube.com/watch?v=rpfTEx2DkDU&NR=1

 

Main Theme (måtte bare ha det med siden det er så vakkert)

 

 

 

Anmeldeser:

 

IGN.com 9.4/10

Eurogamer.net 9/10

Multiplayer.it 91/100

Videogameszone.de 91/100

Eurogamer Italy 9/10

Videogamer 9/10

Strategy Informer 9/10

Gamereactor.no 9/10

Official Playstation Magazine Benelux 87/100

Metro GameCentral 8/10

games™ 8/10

GameInformer 7/10

 

Det ligger demo ute på PSN, og fullversjonen slippes til PS3 1. februar.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje jeg kan snakke fritt om spillet her uten å bli angrepet :)

 

Her har du diverse karakterer spillet har fått til nå som du kan poste inn i førsteposten

 

IGN.com 9.4/10

Eurogamer.net 9/10

Multiplayer.it 91/100

Videogameszone.de 91/100

Eurogamer Italy 9/10

Videogamer 9/10

Strategy Informer 9/10

Gamereactor.no 9/10

Official Playstation Magazine Benelux 87/100

Metro GameCentral 8/10

games™ 8/10

GameInformer 7/10

 

Jeg gleder helt enormt til å spille fullversjonen. Elsket demoen, men så er jeg veldig stor fan av JRPG's

Ser fantastisk ut, både på innhold, gameplay og artistisk grafikk :)

Nærmer seg til jeg får Wizard's Edition!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

HAHA typisk post fra Realzi:P Trollololo

 

Jeg gleder meg noe inni hel"%#!! og karakterer BETYR såklart noe!:p Og uncharted 2 og 3 er og forblit gode skyte/adventure spill selv om det ikke faller ismak hos DEG:P jeg hater bioshock men forstår at folk kan like spillene da jeg innrømmer at det ikke er noe for meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir en innertier. Har de fleste Studio Ghibli-filmene, samt at endelig - ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor:

- man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet ut av et tomt (men å så vakkert) landskap.

- Delvis sanntidskamp.

 

Tålte aldri FF eller DQ hovedsaklig av ovennevnte grunner, no offense til fans av JRPGs.

Lenke til kommentar

Dette blir en innertier. Har de fleste Studio Ghibli-filmene, samt at endelig - ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor:

- man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet ut av et tomt (men å så vakkert) landskap.

- Delvis sanntidskamp.

 

Tålte aldri FF eller DQ hovedsaklig av ovennevnte grunner, no offense til fans av JRPGs.

 

Frustrerende ja. Husker jeg prøvde et DQ på PS2, men fikk jo ikke gå i fred i mer enn ca. 10 sekunder før jeg havnet i kamp. Mister lysten på å utforske verdenen når det er slik.

Lenke til kommentar

Ut fra mine opplevelser fra demoen er fiendene minst like irriterende i No ni Kuni, som i hvilket som helst RPG med random battles. Hvorfor? fordi fiendene er så raske at en uansett ikke greier å løpe fra dem, også ender en opp med å bli angrepet bakfra.

 

Kanskje det er en sprint knapp eller noen teknikk for å komme seg unna fiendene, håper det, fordi det var utrolig irriterende i demoen når jeg aldri greie å løpe vekk fra fiendene.

Lenke til kommentar

Det finnes flere ferdigheter som kan låses opp ved hjelp av diverse kort man samler inn ved sideoppdrag.

 

En slik ferdighet er f.eks:

 

 

Man kan lære å hoppe på verdenskartet.

 

 

 

Ellers vil fiender som er merkbart lavere enn deg i level rømme fra deg, og jeg har sett flere videoer hvor folk rømmer fra monstre de i begynnelsen var svært nære. Om dette er en slik skill, vet jeg ikke.

 

Endret av almazy
Lenke til kommentar

ENDELIG lager Level 5 et rollespill hvor:

- man faktisk ser fiendene på kartet/ i terrenget i stedet for å bli helt uforvarende sjokk-angrepet

 

Hvilke spill har de laget som det er slik i? Dark cloud, dark chronicle og rouge galaxy var ikke slik...eller jeg som ikke husker? å professor layton spillene er heller ikke slike.,,,,hmmm

Lenke til kommentar

Ut fra mine opplevelser fra demoen er fiendene minst like irriterende i No ni Kuni, som i hvilket som helst RPG med random battles. Hvorfor? fordi fiendene er så raske at en uansett ikke greier å løpe fra dem, også ender en opp med å bli angrepet bakfra.

 

Kanskje det er en sprint knapp eller noen teknikk for å komme seg unna fiendene, håper det, fordi det var utrolig irriterende i demoen når jeg aldri greie å løpe vekk fra fiendene.

 

Javel? Har faktisk ikke prøvd demoen, så dette vet jeg ikke, men i følge dama som skrev historien (så vidt jeg skjønte) så så man fiendene på kartet før man kom helt inntil, slik at man kunne unngå kamp eller snike seg helt innpå enkelte og bakholdsangripe. Enig i at det fort bilr irriterende hvis en vanligvis ikke kan løpe fra fi, da hjelper det lite å oppdage dem først...

 

Aizen: Jeg dro nok JRPGs litt for mye over en kam der, mulig level 5 lagde noen av de seneste DQ-spillene, det var i hvert fall et jeg prøvde til ps2, nr 5 eller 6? - antakelig det samme som Crazy Joe hvor jeg virkelig hadde lyst til å utforske landskapet, men aldri fikk gå i fred. Også tidligere FF-spill var vel gjennomgående random-battles-basert.

 

Forresten; er det noen som har forhåndsbestilt Wizard's edition til en lavere pris enn 850,- som var den jeg fikk opplyst på Gamestop?

Lenke til kommentar

Er dette jeg tenkte på http://en.wikipedia....the_Cursed_King Nå skal det sies at det var et av mine første møter med JRPG og jeg har i ettertid blitt litt mer tålmodig. Uansett er jeg glad for at vi kan se fiendene i Ni No Kuni slik at vi slipper random battles.

 

Fikk tak i Wizard's Edition for 649,- på Lefdal.com, men de fjernet det raskt fra nettsiden. Gikk sikkert fort tom.

Lenke til kommentar

Javel? Har faktisk ikke prøvd demoen, så dette vet jeg ikke, men i følge dama som skrev historien (så vidt jeg skjønte) så så man fiendene på kartet før man kom helt inntil, slik at man kunne unngå kamp eller snike seg helt innpå enkelte og bakholdsangripe. Enig i at det fort bilr irriterende hvis en vanligvis ikke kan løpe fra fi, da hjelper det lite å oppdage dem først...

 

 

En kan se fiendene i god tid, men jeg opplevde at de hadde en nokså store "tiltrekningsone" hvor de begynner å løpe etter deg, og at det ofte ikke var mulig å løpe rundt uten å komme i veien for en annen fiende, eventuelt at det var for trang til å gå rundt. Når fienden først har låst seg inn på deg er de alt for raske til at karakteren din greier å løpe unna.

 

Men igjen, jeg har bare spilt demoen én gang, og slik jeg forstår det er det en hel del ting en kan lære seg utenfor kamp, og i videoen fra spill.no ser det ikke ut til å være et problem.

Lenke til kommentar

Enten blir man fortapt i Ghibli-looken, eller så virker det sannsynligvis bare veldig gammeldags. Ser at enkelte påpeker at animasjonen virker "merkelig" og "dårlig," noe som sannsynligvis henger sammen med at Ghibli og Miyazaki er noen av de siste som fremdeles krever stor grad av hånd-animasjon, altså "bilde-for-bilde" manuell animasjon fremfor datagenererte, superjevne bevegelser. Mener jeg leste for en tid siden at Miyazaki ikke tillot mer enn max 40 % data-animasjon i filmene til studioet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...