Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nesten imponert over hvor dårlig det går an å lage en sistesesong. Det er et hav av måter å gjøre ting spennende på. Jeg vet ikke om det er baller eller kreativitet det mangler på, men hva med å lage en annerledes og intens sistesesong? Men de kjører heller serien på autopilot med å fortsette i samme spor (under par drama), introdusere ny bad-guy og nye totalt uinteressante biroller.

 

Breaking Bad er en naturlig sammenligning, fordi begge seriene handler om anti-helter som prøver å balansere familieliv og kriminalitet, samtidig som de har en fot innenfor politiet. Forskjellen er at det faktisk skjer ting i Breaking Bad. Karakterer og plot eskalerer og utvikler seg. Shit is going down. Og det er det stikk motsatte av Dexter de siste sesongene. Jeg vet ikke helt hva de som lager Dexter er redde for. At folk skal slutte å se om det faktisk skjer noe?

 

De fire første sesongene er fortsatt kjempegod TV, men der burde de egentlig slutte. Alt som skjedde de siste fire sesongene etter det, kunne vel egentlig vært komprimert ned til en sistesesong, for å avslutte det. Jeg vil fortsatt anbefale Dexter til nye seere, men vil be de om å stoppe etter sesong 4 og late som om det er slutten.

 

Takk for meg, Dexter, kommer ikke til å savne deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Boardwalk Empire, Homeland, Family Guy, The Simpsons og Walking Dead (om tre uker).

Eh, Breaking Bad?:) Nå er riktignok siste episode neste mandag, men en serie som er "et must" å se for dere som ikke har sett den. Må også nevne at The Simpsons i likhet med Dexter har holdt på for lenge, og det kommer fra en som har sett ca én episode av The Simpsons daglig de siste 15 årene. :)

Lenke til kommentar

Faen meg den største skuffelsen av en serieavslutning jeg har sett på lenge, ..vent, stryk det - i hele mitt liv! Det fantes INGEN grunn til å gjøre dette med verken Deb eller Dexter! Er så dritt lei at serieskapere skal ødelegge karakterer i absolutt alle serier nå til dags, bare "for å sjokkere"! De aller fleste har ingen betydning en gang.. Debrah hadde ingen grunn til å dø, etter å allerede ha overlevd, og Dexter kunne ha levd livet videre.. Faen meg helt fantastisk latterlig, og jeg er bare irritert! Dette var en av mine favorittserier gjennom tidene, og er nå helt ødelagt av helt elendige skribenter! Møkk!

Lenke til kommentar

Hele opplegget rundt stormen var så teit. Hvorfor skal hele tiden være disse tv-produsentene som skjønner at man ikke kan lage en oppfølger/forløper til Den Perfekte Stormen på tv-budsjett?

De kunne kutta ut hele før stormen kommer-delen, og gjort sikkert mye mer spennende.

 

Uansett så har Dexter lidd mye av flere forskjellige sjefsprodusenter/showrunners....

 

Slik ville den originale showrunneren Clyde Phillips avslutte Dexter:

 

 

 

"I haven't shared this with anyone," Philips told me. "And I can tell you that this is what I personally would have done should I have stayed with the show. I chose not to stay with the show, and so everybody did what they did, and I had no problem with that…and I think they did a good job with the final episode. But here is what I personally would have pitched."

"In the very last scene of the series," Philips explained, "Dexter wakes up. And everybody is going to think, 'Oh, it was a dream.' And then the camera pulls back and back and back and then we realize, 'No, it's not a dream.' Dexter's opening his eyes and he's on the execution table at the Florida Penitentiary. They're just starting to administer the drugs and he looks out through the window to the observation gallery.

"And in the gallery are all the people that Dexter killed—including the Trinity Killer and the Ice Truck Killer (his brother Rudy), LaGuerta who he was responsible killing, Doakes who he's arguably responsible for, Rita, who he's arguably responsible for, Lila. All the big deaths, and also whoever the weekly episodic kills were. They are all there.

"That's what I envisioned for the ending of Dexter. That everything we've seen over the past eight seasons has happened in the several seconds from the time they start Dexter's execution to the time they finish the execution and he dies. Literally, his life flashed before his eyes as he was about to die. I think it would have been a great, epic, very satisfying conclusion."

 

http://uk.eonline.com/news/461558/chills-former-dexter-producer-clyde-phillips-reveals-how-he-planned-to-end-the-series

Endret av Maury
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enig med deg der... Denne serien har vært min soleklare favoritt helt siden jeg begynte å se den da jeg gikk på videregående. Husker de drøye cliffhangerne og spenningen i de forrige sesongene. Nesten hver eneste episode hadde spenning og drama i seg, men dette følte jeg ikke de helt klarte denne sesongen. Nei - jeg ble utrolig skuffet over endingen denne serien tok.

 

'We hate you so much because we loved you so much' :cry:

Lenke til kommentar

Siste episode har foreløpig blitt ratet til 6,6 på IMDB, hvilket gjør den til den dårligst vurderte episoden i sesong 8! Jeg orker ikke å bla meg gjennom alle episodene i tidligere sesonger, men det er ikke umulig at det er den minst likte episoden i hele serien, hvertfall ikke når alle episodene i den grusomme sjette sesongen har blitt ratet langt bedre.

 

Syns litt synd på skuespillerne og alle andre som har jobbet med programmet, bortsett fra manusforfatterne, for det var en flott serie som virkelig ble ødelagt på en forferdelig måte.

Lenke til kommentar

37510216.jpg



Jaja, Dexter. Jeg forventet ikke mye, og fikk heller ikke så mye.

Det positive
Jeg likte fargekorrigeringen ved denne finalen. Post-production visste jo at dette var slutten, så det fikk en mørk edge til det. Er dessverre milevis av det fargerike Miami på kveldstid som vi fikk tidligere i serien.

 

Jeg likte kontrasten ved dumpingen av lik. I stedenfor natten, gjøres det på dagen. Istedenfor sort innpakking, brukes et hvitt laken. Istedenfor en fiende av Dexter, så er det en han elsker. Jeg synes det her var ganske greit.

Mangel på monolog i epilogen. Det var svært passende, til tross for at jeg ikke likte epilogen.

 

Og...ehm, det var egentlig det. Noe ålreit skuespill her og der fra noen parter.

Det negative
Du vet sånn at du sitter og ler fordi ting er for dumt. Slik som når man ser The Room, Plan 9 from Outer Space eller The Last Airbender. At Dexters seriefinale hadde endt opp i denne kategorien, er veldig synd.

 

Ok, så dette er seriefinale. Det som burde ha vært det drivende plottet er Dexters frykt for å bli avslørt. En jakt som LaGuerta startet, og som burde ha puttet mange skeptiske øyne mot Dexter etter at hun døde.

Allerede åpningsreplikken får meg til å bli sint.
"I thought if I really left Miami, I would be running for my life"
YEAH, LIKE YOU FRICKIN' SHOULD BY THIS TIME IN THE SHOW!

Dexters stadige sutringer. "I have to stay with Deb", "I have to stay. Elway something something" "I have to stay. I have to deal with Saxon".

Hvor blinde alle mennesker i denne byen er. En fyr som lekker blod kan drepe en fyr på en parkeringsplass eller stjele lik fra sykehus uten legeuniform. Eller hvordan Hannah McKay er ettersøkt, men viser seg i offentligheten så mye som hun vil. Det er ikke noe vits med solbriller eller en mørkere hårfrisyre. Her er folk så blinde.

 

Og nå skjer noe utrolig. Dexter dreper noen foran politi. Quinn og Batista ser det. Og Quinn har allerede mistenkt Dexter for lenge siden. Han er forøvrig verdens dummeste fyr. Hva med Stan Liddy? Og at Dexter leker detektiv og Quinn oppdager ham. Neida

Batista: "Why, Dexter?"

Dexter: "It's because of Deb. I wanted to look him in the eyes"
Batista: "Okey-dokey. It was obviously self-defense"

Og hei. Masuka. Det som var seriens comic-relief har, sånn, to replikker i finalen. Og hans datter og deres forhold. Aldri mer nevnt. Hva var poenget her? Daughter-boobs? Heck, de kunne i det miste hatt en småhumoristisk scene hvor han overtar Dexters PC etter å ha fått jobben hans. Litt for å "close the character-arc" for han.

Og vent. Astor og Cody. Tante Debra og Onkel Dexter er død. Er Astor og Cody viktige i deres liv? Nei. Burde de bli ringt? Nei. Hva med i det hele tatt nevnt i denne finalen? Nei.


Jeg tenkte også The Dark Knight Rises her. Spesielt da de kuttet til restauranten. Forestilte meg at Alfred kom til å sitte der og smile til Dexter Morgan. For en ting Dexter gjør derimot er å forlate familien sin.
---------


Jaja. Jeg kommer garantert til å gjense Dexter. Sesong 1 til 4 that is. Evt. et par episode senere, slik som i sesong 7. Men ellers er det veldig leit hva som skjedde med serien.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...