Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

For de som er interesserte i spoilere, fant jeg en "mulig lekket" transcript av siste episode på Reddit.

 

Om den er riktig eller ikke vites ikke, men hvis ikke er den skrevet svært bra - for mange av punktene i forrige episodes "preview" av neste episode har stemt på en prikk. Om det skulle vise seg at den ikke stemmer er det fortsatt en bra teori. En slutt jeg ville vært fornøyd med.

 

Read at your own risk!

 

 

OM teksten stemmer kan den "ødelegge" hele spenningen. Les kun dersom du VIL vite hva som potensielt kan skje i siste episode.

 

 

 

Njæææ.. første setning har jo allerede en feil i seg. Leste ikke mer en de to første uansett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njæææ.. første setning har jo allerede en feil i seg. Leste ikke mer en de to første uansett :p

 

Står Brazil i stedet for Argentina, men for storyen sin del har det vel liten betydning. Tror ikke man skal henge seg så veldig mye opp i det.

 

Har lest den transcripten nå, men vet ikke helt hva jeg skal tro. Det høres troverdig nok ut, og er nok en bedre finale enn vi tør håpe på. Vi får nok ha den som en alternativ finale. :)

 

Jeg synes også den høres troverdig ut, og på sett og vis håper jeg på at den blir slik også. Den gir på en måte hint om at en spinoff kan være aktuelt.

 

Gjenstår å se, spennende teori ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg synes også den høres troverdig ut, og på sett og vis håper jeg på at den blir slik også. Den gir på en måte hint om at en spinoff kan være aktuelt.

En spinoff er nok fortsatt aktuell. Soørsmålet er vel hvem den vil handle om. Men av den grunn håper jeg virkelig ikke den transcripten var ekte.

 

 

Trenger vi virkelig en spinoff med Quinn? :p

 

Lenke til kommentar

Dette er et kjempeinteressant innlegg for dere som ikke liker spoilere... :p

 

 

 

Vel... vi TRENGER ikke, men det hadde ikke gjort noe. Synes han spiller bra, pluss at det er en rolle med mange sider vi har fått noen glimt av.

 

 

Batista, Masuka, dattera til Maskua, Deb, Jamie, Harrison som voksen, en ung Vogel, Saxon som ung, Hannah... hvem som helst kunne passet i en spinoff. Men Quinn? Fyren har étt ansiksuttrykk, er utrolig irriterende og utrolig kjedelig. Og han skal få en spinoff? Geez... :p

 

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gledelig å lese at det ikke bare er meg som syns Dexter har blitt middelmådig. Det er virkelig ingenting lengre som er originalt eller spesielt overraskende. Trist å tenke tilbake på da jeg totalt oppslukt så første sesongen, mens jeg nå drar frem mobilen i kjedsommelighet. Denne gangen unngikk jeg å se Dexter samme dag som Breaking Bad, men det hjalp dessverre ikke stort.

Lenke til kommentar

Dæven. Så den siste episoden i går, og skal si jeg er overrasket over at de klarer å snøre sammen nettet så intensivt som de gjør. Virker som at de klarer å bygge opp til en veldig spennende serieavsluttning likevel. Kommer til å bli veldig spennende hva Dexter velger å gjøre nå som Dr. Vogel er død. Kanskje det kommer en eller annen psykisk reaksjon fra Dexter pga at dette er den ene personen (utenom hans "far") som vet hvordan han ble til.

Lenke til kommentar

Er enig i at dette, mest sansynlig blir en artig avslutning. Men jaggu faen skal det bli godt og få avsluttet denne serien også. Denne serien har daua så jævlig altså. Har liksom blitt en slik serie der du henger på iPad`en store deler av episodene, og det fylller behovet for bakgrunnstøy.

Endret av Mala
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dæven. Så den siste episoden i går, og skal si jeg er overrasket over at de klarer å snøre sammen nettet så intensivt som de gjør. Virker som at de klarer å bygge opp til en veldig spennende serieavsluttning likevel.

 

Mulig de klarer å snøre trådene sammen og skape en slags sjokkerende finale, men sesongen i seg selv, er dessverre knapt nok verdig til å kalles en finalesesong. Det føles rett og slett ut som en ny sesong, med ny skurk, og nye plottwister. Så nært mot slutten av en såpass kritikerrost serie - spesielt på en kanal som Showtime - burde regien vært av vesentlig bedre kvalitet. Det er ikke bare historien som må ledes mot en slutt. Det må FØLES ut som en slutt. Atmosfæren, symbolikken, musikken, settingen, dialogen, det føles ordinært, og ikke særlig klimaksbyggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... for å det beste: Det er ikke noe "Next on Dexter" denne gangen. Og når det gjelder den transcripten er den ikke 100% korrekt, så det gjenstår å se hvor mye, om noe, som stemmer. Som jeg sa tidligere er den troverdig nok, så jeg vil anta finalen blir noe i samme stil. Sannsynligvis var den det første utkastet til finalen, men ble endret senere en eller flere ganger. Det igjen betyr at første halvdel av finalen nok blir ganske lik, men resten? Aner ikke. (Burde ikke være spoiler. Har du lest transcripten har du ødelagt for deg selv uansett om den stemmer (som jeg gjorde), og har du ikke lest den aner du ikke hva den dreier seg om.) ;)

 

Nuvel. Episoden i dag var bedre enn fryktet, selv om det gikk litt tregt. Quinn er like kjedelig og irriterende som vanlig, og jeg sliter med å finne en grunn til hvorfor Maskua nå har en datter. Bortsett fra det første "hei, jeg er datteren din"-øyeblikket har hun ikke tilført serien noe som helst. På den annen side synes jeg det bra de avslutter serien nå. Finalen lover bra, med tanke på at det var flere cliffhangere i denne episoden. Kanskje ikke de helt store (vel, en større enn de andre...), men nok til å gi oss en rimelig bra finale likevel.

 

Men det største spørsmålet av de alle gjenstår nok å få svar på: Var det noen som helst grunn overhodet hvorfor de brukte så lang tid på å bestemme seg for hvem av Quinn og hun kjerringa som skulle bli forfremmet? :p

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

W T F

 

Kjære Dexter, dagens episode var særdeles skuffende, selv om det er hva vanlige mennesker gjør trenger du ikke å emulere de og gå 1.f3.

 

Verst av alt er dette en situasjon du har personlig erfaring med, selv om du ønsker å bringe en illusjon ned over hodet ditt og late som det ikke er noe rundt deg, så vet du så alt for godt hva som skjer.

 

Du trenger fortsatt harry, kanskje nå mer enn tidligere.

 

Jeg vet ikke om det er at de ønsker å fremstille Dexter som evneveik eller det bare er hvordan jeg ser han, men for meg var dette å bygge opp mot en skuffelse.

Lenke til kommentar

Dem prøvde seg vel på noe sånt som "Dexter's Redemption" , noe som mange nok hadde forventa som en av dem aller siste scenene i serien - dvs at han ikke trengte å drepe lengre, og ikke trengte Harry heller. Sånn sett så var det jo sjokkerende nok at det kom nå. (Selv om det på en måte også var ganske forutsigbart)

 

Jeg regna nesten med at Debra kom til å bli skada (eller i verste fall drept) etter den scenen der. Spesielt siden dem gjorde så stort nummer av at ho kom til å bli helten, Dex gjorde "det riktige" og nok en tårevåt avskjed.

 

Noe som plaga meg litt (bad writing) var at han fra Marshall-servicen ikke hadde den ringeste anelse om hvem Oliver Saxon var, og at han var etterlyst. Nå kan det riktignok hende at det ikke var så lenge siden det hadde vært vist på TV men alikevel... er han ikke snut da?

 

Er ihvertfall duka for en spennede serieavslutning. Var mer som lå åpent her enn jeg hadde frykta.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Er ihvertfall duka for en spennede serieavslutning. Var mer som lå åpent her enn jeg hadde frykta.

Uforutsigbart er kanskje mer passende enn spennende...

Jeg er ikke det minste spent på hva som skjer med Debra, Quinn, Masuka, Batista, Matthews, Harrison, Hannah...

 

Det er altfor lite fokus på å få detaljene korrekt, flere av karakterene i serien har blitt redusert til plot-devices som skrives om etter forfatternes behov, og flere av karakterene som introduseres nå i siste sesong har ikke noe poeng.

Hvor er Harrisons plaster?

Hvorfor har ikke Hannah klippet og/eller farget håret sitt?

Hva var egentlig poenget med Marshall Idiot?

Hvorfor er Batista redusert til en bamsete idiot?

Hvorfor ble ikke Saxon drept?

Hva er poenget med Elway?

Hva er poenget med Masukas datter?

 

Den store spenningen for meg er hvor hardt forfatterne vil klare å rævkjøre showet i siste episode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spoilere for de som ikke har sett siste episode.

 

Uforutsigbart er kanskje mer passende enn spennende...

Jeg er ikke det minste spent på hva som skjer med Debra, Quinn, Masuka, Batista, Matthews, Harrison, Hannah...

 

Det er altfor lite fokus på å få detaljene korrekt, flere av karakterene i serien har blitt redusert til plot-devices som skrives om etter forfatternes behov, og flere av karakterene som introduseres nå i siste sesong har ikke noe poeng.

 

Hvor er Harrisons plaster?

Unødvendig nå da Hannah er gjenkjent. Det var bare for å drive plottet videre.

 

Hvorfor har ikke Hannah klippet og/eller farget håret sitt?

Da ville hun jo ikke ha blitt gjenkjent så lett, og det er bare en episode igjen? Duh...

 

Hva var egentlig poenget med Marshall Idiot?

Poenget var å få ham drept, for å vise hvor badass Saxon er. Logisk nok.

 

Hvorfor er Batista redusert til en bamsete idiot?

Redusert fra hva?

 

Hvorfor ble ikke Saxon drept?

Fordi det er en episode igjen?

 

Hva er poenget med Elway?

Noen må jo finne Hannah, nå da Marshall Idiot er drept? Duh...

 

Hva er poenget med Masukas datter?

Toppløsbaren. Det er for få nakne damer i denne sesongen.

 

Den store spenningen for meg er hvor hardt forfatterne vil klare å rævkjøre showet i siste episode.

Ta det med ro, det der har de en hel sesong erfaring med. Det klarer de fint.

 

Noe mer du vil vite? :p

Endret av Lykketrolling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...