Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten forbedring fra forrige uke, men problemet er den lille oppbyggingen til en serieslutt. Og heller ingen konflikter å løse. Ihvertfall ingen som har noen emosjonell tilknytning til seerne.

 

Dette tenkte jeg og. Det er jo bare en episode igjen? HVordan skal de få knytt opp alle løse tråder, og gi oss en verdig avslutning med det? Helt bortsløst første 10 episoder av denne sesongen. Shit burde jo ha startet coming down i starten av sesongen, også måtte størsteparten av sesongen vært at Dexter sloss seg frem for å fremstå uskyldig. Slik som Breaking Bad behandlet dette. Skal bli godt å bli ferdig, for å si det sånn...

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at det har vært en helt grei sesong så langt, men føler absolutt det burde ha vært halvveis nå. Smallville har for eksempel hatt finale før jul, før vi fikk siste halvdel av sesongen etter nyttår. Dexter burde ha gjort det samme. Da kunne de ha løst en hel drøss tråder i neste episode og tatt en liten pause, før vi fikk siste halvdel av sesongen etterpå. Men hvis de faktisk planlegger en spinoff kan de jo løse mye der...

Lenke til kommentar

Noen som vet om de har byttet ut mange manusforfattere? Den første sesongen, som var den desidert beste, var jo basert på boken. Jeg hadde forventet og håpet at denne siste sesongen i stor grad skulle dreie seg om Dexters flukt fra politiet.

 

Hvorfor har de dratt inn så mange randome biroller den siste sesongen? Hvem faen var hun mørke politidamen som ble prioritert foran Joey som sersjant? Hun var i bakgrunnen noen sesonger, før hun plutselig fikk en større rolle i en episode, for så å bli borte igjen. Og hvorfor skal en totalt random politimann (sannsynligvis) avsløre Dexter, i stedet for Baptista eller Joey?

Lenke til kommentar

Noen som vet om de har byttet ut mange manusforfattere? Den første sesongen, som var den desidert beste, var jo basert på boken. Jeg hadde forventet og håpet at denne siste sesongen i stor grad skulle dreie seg om Dexters flukt fra politiet.

 

Hvorfor har de dratt inn så mange randome biroller den siste sesongen? Hvem faen var hun mørke politidamen som ble prioritert foran Joey som sersjant? Hun var i bakgrunnen noen sesonger, før hun plutselig fikk en større rolle i en episode, for så å bli borte igjen. Og hvorfor skal en totalt random politimann (sannsynligvis) avsløre Dexter, i stedet for Baptista eller Joey?

Jeg har ikke så mye kunnskap innenfor hva som har skjedd på skrivefronten, men en ting er sikkert.

Showrunner Clyde Phillips forlot serien etter den fjerde sesongen. Og han har en AMA på Reddit hvor han snakker om hva han synes om serien etter den fjerde sesongen. Han er ganske enig med oss.

 

http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/1mkv67/

 

Noen kommentarer:

 

 

If you were still Show runner of Dexter, how would YOU have ended his story?

Clyde Phillips: it's so frustrating because the show ends this sunday and if i tell you my ending, then you'll know that's not what's going to happen. i'll check this site on monday and tell you my ending. okay by you?

 

Why is season 8 of dexter crap?

Clyde Phillips: couple of reasons. they broke the code with the audience. it's so important to keep the rules in place when doing a show like that. also... i'm not there anymore!

 

 

Lenke til kommentar

Dette var utrolig skuffende, det var noen lyspunkter men det som skjedde i denne episoden skulle vært fordelt på de siste 6 episodene, alt for rushet.

 

Scenen etter at dexter drepte Vogel, med batista og joey i forhøringsrommet med dexter kunne vært en hel episode alene.

 

Og angående slutten, regner med at det skulle være alaska, noe som ville være idiotisk med tanke på deres bare 17% uløste drap statestikk. Som dexter sa tidligere en av de gode tingene med florida var at så få drap ble løst.

 

Og det å drepe av debra var, ikke veldig uventet, men veldig skuffende. Det var en billig måte å bringe dex og deb sammen igjen, og så brukte de det ikke til noe fornuftig en gang.

 

Alt i alt må jeg si at sesong 8 hadde noen lyspunkter, men overall kommer jeg nok til å late som om den aldri ble laget.

Lenke til kommentar

Sesong 8 på noen linjer:

 

Vogel: Dexter, I want you to kill the Brain Surgeon.
Dexter: I don’t want to.
Vogel: Please kill the Brain Surgeon.
Dexter: I will kill the Brain Surgeon.

Vogel: Kill all these serial killers.
Dexter: Okay. I found one named Zach Hamilton. He will die.
Vogel: Don’t kill Zach Hamilton.
Dexter: I NEED to kill Zach Hamilton.
Vogel: Don’t do it.
Dexter: I will not kill Zach Hamilton. I will teach him the code!
Vogel: Cool.
Dexter: He cannot be taught the code! I must kill him!
Vogel: Don’t.
Dexter: My mistake. He’s cool. I’ll teach him the code again.

 

Dexter: That guy you wanted me to kill wasn’t the Brain Surgeon. Instead, your SON is the Brain Surgeon! I will kill him!
Vogel: Don’t kill my son the Brain Surgeon. All he ever did was kill my other son and threaten my life.
Dexter: I NEED to kill him.
Vogel. I know, but don’t.
Dexter: Okay. (I’m really going to, though)
Vogel. What a relief.
Dexter. Look at this video of your son killing Zach Hamilton.
Vogel. The horror! Dexter, please kill my son the Brain Surgeon.
Dexter: Will do.

 

Brain Surgeon: You picked Dexter over me! I will kill you AND Dexter!
Dexter: Okay, now I REALLY need to kill Brain Surgeon!
Brain Surgeon: Sorry Dexter. Can we forget all this if I buy your condo?
Dexter: I don’t want to kill you, I want to bang my girlfriend.
Brain Surgeon. Okay, thanks for letting me go.
Dexter: Nope. I’m calling my sister right now to arrest you. Also, please don’t tell on me for my serial killing even though I told on you for all the brain surgery.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Takk. Nå er også Six Feet Under litt ødelagt for meg også. Jeg kommer til å ha problemer med å se Michael C. Hall der uten å tenke på hvor elendig Dexter slutta.

Selv ryktene om at Quinn ble den nye Dexter, og at Dexter dro vekk og ble lykkelig med Hannah for resten av livet etter at Deb døde var bedre.

 

Det er nesten en bragd at serien klarte å spore av på den måten. Fatter egentlig ikke at det var mulig.

Endret av Maury
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da var det endelig over. Og kan stor misnøye at meddele at dette er den mest bedritne seriefinalen jeg noensinne har sett.

Da har du heldigvis ikke sett finalen i Smallville. Men den serien har heldigvis fortsatt som tegneserie, så det teller egentlig ikke.

 

Anyway, kan ikke si jeg ble noe særlig overrasket eller imponert over finalen av Dexter. Forrige sesong var svært bra og holdt et høyt tempo, men denne sesongen føles mer som "Faen, må vi lage en hel sesong til? Mp vi? Hva om vi kun lager halve sesongen?". Det beste hadde absolutt vært om denne sesongen fortsatte rett etter forrige sesong (og ikke flere måneder etter), og allerede i første episode burde noen ha skjønt at drapet på LaGuerta ikke var et uhell. Da kunne vi ha fått en ny sesong med både politiet og Hannah på jakt etter Dexter, og Dexter selv på jakt etter en måte å holde seg selv, Harrison og Deb trygge. Men neida, i stedet fikk vi en gørrkjedelig episode med svært på høydepunkter og veldig mange sideveier. Og selvsagt: En åpen slutt ingen ville ha, og mange løse tråder ingen gidder bry seg med.

 

Men nå er det da over, så det er på tide for meg i alle fall å gå videre. Dexter er ferdig, så jeg vil prøve å huske de bra stundene i stedet for de ræva. Alt i alt en meget bra serie, med noen svake sesonger og en ræva finale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...