Gå til innhold

Dexter - Sesong 8 **Spekulasjonstråd** *Spoileradvarsel!*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok faktisk ikke så utenkelig. Denne sesongen er den aller siste, men de har jo lenge snakket om en spin-off. Man skal ikke se bort ifra at det dermed blir en ny sesong av Dexter, men hvor de fleste gamlingene er borte. Dermed kan de fortsette serien som før, samtidig som den gamle serien er over. De gjorde det for eksempel i Scrubs, og det gikk jo bra. Eller vent... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klager kanskje ganske mye på kvaliteten som har gått ned så mye når det gjelder Dexter, men skal sies jeg savnet det på en ellers god mandag i går. Det var bare noe som ikke stemte helt når Dexter manglet.


Men mener selvfølgelig også som alle bør at det er right time å avslutte nå etter disse siste 3 episodene. It's been a great ride, men har vart lenge nok nå.

Lenke til kommentar

Hihi, endelig begynner det å skje ting. Men selvsagt ikke før på slutten. Før det var det like gørrkjedelig som vanlig. Irriterer meg også hvor utrolig treg han FBI-fyren, eller hva han nå er, er. "Jepp, det var Hannah. Jepp, det var sønnen hennes." Hm... tror vi venter noen dager med å undersøke nærmere. WTF? Og hvorfor i svarte må folk absolutt ringe i aller siste liten når de vet de kan havne i fare? Om Vogel vet hun kommer til å møtte sønnen kl fem, hvorfor ringer hun da Dexter og advarer ham et minutt før? Hvorfor ikke ti minutter før, eller en time før? WTF? Hun har visst det hele dagen. Men ringe? Neida, venter til vi... ops, ble avbrutt. Jaja. Geez...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste jeg tenkte før episoden var at Dex burde gi blaffen i Saxon og bare stikke av. Men siden Saxon lot Dex se han drepte Vogel, hvor langt er han villig til å gå for å få oppmerksomheten hans? Dvs om Dex stikker av nå, hva skjer med Deb? Men kjenner ærlig talt at jeg ikke bryr meg stort. Å hoppe over neste episode og ta en dobbelt-episode som finale gidder jeg ikke. Med tanke på den labre kvaliteten så langt er en episode alene i meste laget.

 

Btw har begynt å se Breaking Bad (er inne i sesong to), men aner ikke hva som er så bra med den. Har den mest på i bakgrunnen mens jeg gjør noe annet. Maken til autopilot har jeg ikke sett siden Sopranos. Men skal prøve å holde ut noen episoder til, så får vi se.

Lenke til kommentar

Breaking Bad har så mange detaljer at du nesten er nødt til å følge med for å få de med deg.

 

Anyway... er jeg alene om å synes at de to siste sesongene ikke har vært så ille som alle skal ha det til? Stort sett bare syting å lese her. Jeg synes de har vært bra! Kanskje ikke like spennende som før, men de driver historien videre til et punkt hvor det (som nå) er spennende å se hva som skjer videre.

 

Isaak Sirko fra forrige sesong var forøvrig min favorittfigur i serien til nå. Ray Stevenson spiller bra.

 

"Till next time, Dexter."

Lenke til kommentar

Jeg likte forrige sesong av Dexter, men synes absolutt de burde ha kjørt en seriefinale etter sesongavslutningen. Denne siste sesongen har bestått i en hel drøss små historier som ikke henger sammen, og en drøss nye karakterer som bare dukker opp svært midlertidlig. Ta for eksempel Saxon. Han har vært i bakgrunnen helt fra starten, men han dukket ikke opp før helt nylig. Det gjør at vi har to episoder igjen av serien, og jeg har null interesse av om Dexter dreper fyren eller ikke. Jeg kjenner ham jo ikke i det hele tatt, og strengt tatt er han ikke noe verre enn alle andre Dexter har tatt seg av.

 

Det de burde ha gjort var å la Vogel drepe ham i stedet, for så å komme etter Dexter. Eventuelt gi blaffen i Saxon, og la Vogel være Brain Surgeon i stedet. Dette kunne fint ha vært løst med en liten schizofrenia. Vogel kunne rett og slett ha hatt to personligheter som ikke kjente til hverandre, og der den ene ville prøvd å fjerne den andre. Dermed kunne den ene personligheten ha lempet de hjernebitene på dørmatten hennes, men den andre personligheten ville ikke ha visst noe som helst om det. Det igjen kunne ha ført til at Vogel både ville redde og drepe Dexter, avhengig av hvilken personlighet som var den dominante til enhver tid. Dette hadde kanskje ikke vært det helt store, men det ville uansett ha vært mye bedre enn en sesong-slemming de introduserte helt nylig.

Lenke til kommentar

Det er så trist å se at kvaliteten på "Dexter" bare faller nedover og nedover. Sesong 7 og 8 burde heller vært en sesong. Det er ingen buildup som trengs å ha i en siste sesong. Altså, uansett hvor mye folk ikke likte flash-sideways i siste sesong av Lost, så hadde man likevel alltid følelsen at man gikk mot slutten av serien. Her føler jeg det ikke i det hele tatt. Vi har to episoder igjen, men det føles ikke slik ut i det hele tatt. Jeg synes karaktermotivasjonene er helt ute og kjøre, de har hatt en skikkelig kul idé med årets seriemorder, men utførelsen har vært meget skuffende.

Historien går på repeat og det er ingen spenning, driv eller retningssans.

Altså, det med Masuka at han har en 20-år gammel datter som dukker opp i livet hans er ganske Hotel Cæsar, men det værste er at det faktisk er det noe av det beste i denne sesongen.

Det er synd, for jeg vil jo egentlig serien godt. Jeg respekterer den og hvordan den kunne være noe av det beste på TV i tider. Men etter min mening, så er det så vanskelig å bry seg lenger.

Jeg vet at folk sammenligner det med Breaking Bad hele tiden, men jeg må ta det eksempelet igjen da begge seriene tar for seg en hovedkarakter som har en sjokkerende, kriminell bakgrunn som nå har blitt eksponert. Litt mer eksponert i BB sitt tilfelle, men begge er i samme båt. Begge seriene raser nå mot serieslutt, men i BB sitt tilfelle vet de hvordan de skal bruke karakterene nå mot slutten. Alt er karakterdrevet, med stadige overraskelser og intensitet. Det er så mye mer som er på spill, flere "stakes" og karakterutviklinger. Du klemmer nevene dine og ber for at han/hun overlever. I "Dexter" har nesten alle bikarakterene mistet denne tilhørigheten den har med seerne. (Ihvertfall meg som seer).

Braking Bad har en evne til å underholde som Dexter dessverre har mistet i år. Dexter virker ikke som det har et stort mål å løpe mot.

Det blir interessant å se hvordan de løser alt sammen. Jeg håper på en tankevekkende, godt skrevet og velfortjent finale på Dexter. Men håpet faller sammen dessverre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sesongen hittil har vært skuffende egentlig. Sesongen har vært et eneste stort rot. Og nå er det to (?) episoder igjen, hvor serien skal få en verdig avslutning. Jeg ser det ikke komme.

 

Det er helt rart, jeg hadde forventet en hel sesong viet til at Dexter er på flukt fra politiet. Nå er det to episoder igjen, og det er først nå at en politimann begynner å få teften av at det er noe mistenkelig med Dexter her. Regner naturligvis ikke med Doakes og LaGuerta her.

 

Se hvordan Breaking Bad har bygd opp slutten. Der vier de halve siste sesong til å avslutte serien på en verdig måte - ikke sette inn nye personer og mysterier som ikke fungerer.

Lenke til kommentar

For de som er interesserte i spoilere, fant jeg en "mulig lekket" transcript av siste episode på Reddit.

 

Om den er riktig eller ikke vites ikke, men hvis ikke er den skrevet svært bra - for mange av punktene i forrige episodes "preview" av neste episode har stemt på en prikk. Om det skulle vise seg at den ikke stemmer er det fortsatt en bra teori. En slutt jeg ville vært fornøyd med.

 

Read at your own risk!

 

 

OM teksten stemmer kan den "ødelegge" hele spenningen. Les kun dersom du VIL vite hva som potensielt kan skje i siste episode.

 

 

 

Lenke til kommentar

Altså, det med Masuka at han har en 20-år gammel datter som dukker opp i livet hans er ganske Hotel Cæsar, men det værste er at det faktisk er det noe av det beste i denne sesongen.

Heh, jeg hadde faktisk glemt at han nå har en datter. Det viser jo hvor interessant den biten er.

 

For de som er interesserte i spoilere, fant jeg en "mulig lekket" transcript av siste episode på Reddit.

Takk, skal lese den nå. Mulig jeg ødelegger for meg selv, men på den annen side har Dexter gjort en fin jobb med å ødelegge for seg selv. Vil helst bare bli kvitt serien nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...