Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Sony har samme løsning som Ps3 har.

Andre first world problems du vil skal løses?

 

Du har åpenbart ikke fått med deg Jack Tretton's kommentarer under et intervju med Geoff Keighley.

 

"Well, I mean, we create the platform, we've certainly stated that our first-party games are not going to be doing that, but we welcome publishers and their business models to our platform. There's gonna be free-to-play, there's gonna be every potential business model on there, and again, that's up to their relationship with the consumer, what do they think is going to put them in the best fit. We're not going to dictate that, we're gonna give them a platform to publish on.

 

The DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control, or dictate, or mandate, or implement."

 

Med andre ord står utgivere fritt til å gjøre akkurat som de vil, og du vil helt klart se flere utgivere som benytter seg av samme DRM-strategi på tvers av konsoller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel så det viser seg at Gamer er Xbox fans........

 

Først legger en av hoved personene ut at han ikke er imponert av Ps4 for mange måneder siden.

 

Og nå legger han ut en kommentar om hvor mye xbox rocker.

 

Fy faen gamer, jeg har gitt slipp på at dere bruker mye av srkive tiden på E3 om mat men dette tok kaken,

Jeg blir ikke og glemme dette ;)

 

Ser du ikke ironien i det du sier? Det er jo du som er fanboy. Gamer's skribenter må da kan ha egne, informerte og godt begrunnede meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

sthusby er jo inne på noe da. Skal ikke se bort fra at EA og gjengen kjører online passes galore på PS4, for å bøte på manglende sperrer. Likevel, dette er mye bedre enn hva situasjonen kunne vært, jfr. Xbox One og obligatorisk frekkas-DRM over hele linja.

 

Først skal de ha onlinepass, så ikke, så skal dem attpåtil legge til det engang tll? Er det bare meg som tror at det er helt fucka å hold på slikt? Å bytte på ting konstant, er ikke veldig smart. Men onlinepasses er greit, er blitt så vandt med det på alle plattformer

Lenke til kommentar

Du har åpenbart ikke fått med deg Jack Tretton's kommentarer under et intervju med Geoff Keighley.

 

"Well, I mean, we create the platform, we've certainly stated that our first-party games are not going to be doing that, but we welcome publishers and their business models to our platform. There's gonna be free-to-play, there's gonna be every potential business model on there, and again, that's up to their relationship with the consumer, what do they think is going to put them in the best fit. We're not going to dictate that, we're gonna give them a platform to publish on.

 

The DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control, or dictate, or mandate, or implement."

 

Med andre ord står utgivere fritt til å gjøre akkurat som de vil, og du vil helt klart se flere utgivere som benytter seg av samme DRM-strategi på tvers av konsoller.

 

Du er jo helt ute av det i dag, les det som jeg poster!

 

http://www.destructoid.com/did-sony-confirm-drm-on-ps4-after-all-not-quite--256052.phtml

 

[Update: Sony has outright confirmed my initial interpretation. As reported by GameFront, Sony has stated that Tretton's use of the term "DRM" referred only to playing used games online. Essentially, they're talking about letting publishers use online passes, and no other kind of restrictions.

This also sounds like Sony is scrapping its own online passes, which makes sense if PS Plus is the new online standard.]

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se svaret til Leflus.

 

"...referred only to playing used games online"

 

Med andre ord akkurat samme behandlingen av bruktspill som på Xbox One.

 

Jeg må bare poengtere at jeg ikke er fanboy av hverken Microsoft eller Sony - og om jeg måtte ha valgt er det nok Sony ligger nærmest mitt hjerte - men jeg synes det er helt latterlig å se på alle som danser rundt gullkalven for ingenting.

 

Ingen interessante spill, dårlige demoer og en slesk måte å introdusere en prislapp på flerspiller var det jeg tok med meg fra pressekonferansen i går.

Lenke til kommentar

Alle bruktspill skal kunne selges, byttes osv., det ligger i konsollfilosofien til Sony. MEN! Spill som Fifa osv. kan ha online pass eller andre ting. Er det så vanskelig å forstå at det er denne DRMen de prater om? Microsoft prater jo om lisensiering av spill og DRM på single-player spill, i tillegg til at alt dette ligger integrert i maskinen.

Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle bruktspill skal kunne selges, byttes osv., det ligger i konsollfilosofien til Sony. MEN! Spill som Fifa osv. kan ha online pass eller andre ting. Er det så vanskelig å forstå at det er denne DRMen de prater om? Microsoft prater jo om lisensiering av spill og DRM på single-player spill, i tillegg til at alt dette ligger integrert i maskinen.

Han VIL ikke forstå, det er det som er greia.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...