Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Ja, det har jo vært mange konsoller tidligere som har hatt bakoverkompatibilitet... det er en grunn til det, og det er en grunn som vil være mer til fordel en bakoverkompatibilitet, og det er at det lettere å lage spill til den arkitekturen som PS4 brukes i forhold til PS3

 

Dessverre venter jeg fortsatt i spenning på noen PS4-titler jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget fornøyd med konsollen alt i alt, både den, kontroll og spillene ser lovende ut. Hvis du tenker på hvor PS3 startet for mange år siden, og hvor langt den har kommet i dag ser fremtiden veldig lys ut for dens storebror også.

Storebror? Kan jo ikke være sammen med en annen gutt. :/
Lenke til kommentar

Fikk meg PS4 den 27 des fra amazon.com.

 

Den amerikanske ps4 versjonen jeg fikk var det bare å plugge rett i kontakten, med passende norsk strøm kabel (for.eks fra ps3 slim)

 

Modell i fra China, men stille som en mus. PS3 slim er en bråkebøte i forhold. (Spiller spill fra HDD på ps4)

 

Har kjøpt et spill så langt : BF4.

Jeg testet BF4 på pc med Intel i5 og amd 5870, og det syntes jeg ikke var særlig morro.

Nede i kjellerstuen med kraftig yahama sorround oppsett og 50" plasma, har jeg det i hvert fall mye mer moro med BF4.

Ligger og sitter godt i go sofaen.

Det funkere også greit å sitte litt på ergometersykkel å spille også. Ble ganske svett av BF4 + ergometersykkel : )

 

Dualshock 4 satt som støpt i hende på meg.

 

Jeg hadde gledet meg sinnssykt til PS4, og PS4 har levd opp til forventningene!

Lenke til kommentar

PS4 er ett pent stykke hardware, og Dual Shock 4 har greid å snu flisa, dette er min favoritt kontroller denne generasjonen :)

Må si meg enig med att ds4 er en herlig kontroller, har dog ikke fått gleden av å teste den andre next gen kontrolleren enda, men sammenlignet med ds3 så er den nye en drøm, prøvte å spille cod med noen kompiser på ps3 her om dagen, å ga opp etter en halvtime...

Har ikke lang nokk lade-ledning til ds4 så fikk ikke testa om den virker i cod på ps3, men ser ut som ps3 bare blir stående å støve ned fremover...

Lenke til kommentar

Hva skal man med en ny konsoll hvis bakoverkompatibilitet er det viktigste? Synes det er en del av sjarmen med nye konsoller å få være en del av utviklingen. Jeg kjøpte ps3 med en gang den kom ut, tenk på hvor mye den er utviklet etter den gang, og hvor mye spillene er forandret. Det eneste som plager meg, som strengt talt ikke er noe problem da jeg har både ps3 og ps4 i stua er at jeg bytte konsoll for å spille GTA V.

 

Jeg skjønner ikke hysteriet rundt mangelen på bakoverkompatibilitet. Hvis man går til anskaffelse av en PS4, er det ikke da veldig sannsynlig at man allerede har en PS3 fra før av?

Lenke til kommentar

I denne genrasjonen tror jeg nok mange kommer til å gå over fra xbox til playstation av flere grunner vi ikke trenger å ta opp her i tråden, å bakoverkompatibillitet hadde nok vært fint for de . Men jeg har 100% full forståelse for hvorfor ps4 ikke har det, da PS4 og PS3 kjører på så ulike arkitektur at det ville vært vanskelig å fått til på en god måte, uten at jeg skal late som jeg har noe peiling på hvorvidt det ville vært mulig å emulere PS3 hardwaren med PS4.

Lenke til kommentar

Playstation 4 vil etterhvert tilby streaming av eldre spill som en "erstatning" for manglende bakoverkompatibilitet, men jeg ser ikke på dette som noe optimal løsning. Personlig liker jeg at spillene kjøres lokalt, og at man ikke har hengende over seg 24/7 at ustabilt nett eller servere kan bli å ødelegge opplevelsen. Forsinkelse vil også bli et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...