Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Hele opplegget for bakoverkompatibilitet høres så kronglete ut at det er nærmest ubrukelig i forhold til å bare spille dem på PS3en. Her er det åpenbart at forbrukervennligheten kom i andre rekke. Dessverre betyr det at man må ha både en PS3 og en PS4 på hylla i flere år fremover i stedet for å få frigjort litt sårt trengt plass - sukk! :(

Jeg er totalt uenig med deg i det. Du kan ikke si det åpenbart dårligere når de har tatt en beslutning om å produsere PS4 til en lavere pris og dermed har måttet droppe å nærmest putte en PS3 inni i tillegg til PS4-hardwaren slik som de gjorde med de første PS3-utgavene. Jeg synes objektivt sett det er en bra løsning ettersom det gjør PS4-en rimeligere og streaming-løsningen har større potensial for framtiden. Subjektivt sett hadde jeg gladelig betalt 1000 kroner ekstra for PS3-støtte så jeg kunne pensjonert PS3-en.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du nevne noen? De eneste bakoverkompatible konsollene jeg kommer på er PS2 og til dels PS3 (første utgavene var for så vidt bakoverkompatible, og så ble det skralere og skralere for hver revisjon.

 

Historisk sett så er jo konsoller mest kjent for ikke å være bakoverkompatible.

PS2, PS3 v1, Vita, X360, de fleste Gameboyene, Wii U, DS, DS3D, DS2D.
Lenke til kommentar

Kan du nevne noen? De eneste bakoverkompatible konsollene jeg kommer på er PS2 og til dels PS3 (første utgavene var for så vidt bakoverkompatible, og så ble det skralere og skralere for hver revisjon.

 

Historisk sett så er jo konsoller mest kjent for ikke å være bakoverkompatible.

 

Hadde du lest resten av innlegget hadde du kanskje skjønt at det var ironisk ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte nettopp Kon-Tiki på DVD og Blu-Ray, disse skal vel i teorien fungere plettfritt på PS4? Uten noe særlig støy osv? Hørte noen her som klagde på støy under avspilling av Blu-Ray film og at den "klikket"(?)

Jeg har sett Hobbiten på blu-ray, og den så i hvert fall veldig bra ut. Om bildet "klikker" som du sier, er det bare å skru av den idiotiske 24 fps greia. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal man med en ny konsoll hvis bakoverkompatibilitet er det viktigste? Synes det er en del av sjarmen med nye konsoller å få være en del av utviklingen. Jeg kjøpte ps3 med en gang den kom ut, tenk på hvor mye den er utviklet etter den gang, og hvor mye spillene er forandret. Det eneste som plager meg, som strengt talt ikke er noe problem da jeg har både ps3 og ps4 i stua er at jeg bytte konsoll for å spille GTA V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...