Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

xyster skrev (41 minutter siden):

Har dette ordna seg? Hadde samme problemet med min Pro. Fant til slutt eit tips (som i utgangspunktet virka for godt til å være sant): sette den på høgkant.

Utruleg nok funka det. Så om du fortsatt har problem, kan du teste det :)

Ikke helt plass til å sette på høykant, dessverre.. :( 

Vel, skal jo få det til, men da blir det jo liksom ikke så ryddig og pent lengre..

Men nei, ikke løst problemet. Fortsatt problemer.

Smultring77 skrev (32 minutter siden):

Enda enklere blir vel å klare å overtale seg selv i 2020 til å laste ned spillene elektronisk selv hvor orgasmisk det er å samle på plater og cover :)

No physical copy of games? Unable to process scenario.. 😛 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På denne månedens PS Plus ligger bla. Bugsnax.

Her står det følgende kommentar: Eier du ikke en PS5? Legg Bugsnax til biblioteket ditt, så lagres det så lenge du er PS Plus-medlem.

Utfordringen er at jeg ikke finner noe sted å legge det til biblioteket 😞

Er det noe jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Har ikke testet Ghost of Tsushima, men TLoU Part II er definitivt verdt det, selv uten Pro. Driver nå med Uncharted: Lost Legacy så alt innen serien fra Naugthy Dog er spilt igjennom etterhvert bortsett fra PS Vita versjonen. Skippet første Uncharted, men så kom Sony med Koronagaven Uncharted 1-3 collection på PS4, så da var det faktisk godt nok pusset opp av Bluepoint til å være verdt en gjennomspilling (vær dog obs på savegame-bugen og lagre ofte med separate saves)

Lenke til kommentar

Støtter anbefalingen av TLoU2. Naughty Dog blir bare bedre og bedre.

Kritikken av spillet har stort sett vært på feil grunnlag. Spillet tar en del sjanser med historien og legger opp til at spilleren skal føle en del indre konflikter, det er alt jeg kan si uten å spoile store momenter, men det skal Naughty Dog ha ros for at de tørte å gjøre. Mange gamere er dessverre ikke på et nivå der de kunne sette pris på dette og ønsket seg nok en mer konvensjonell historie.

Lenke til kommentar

Hei,

Er på jakt etter PS4, som skal overta for en PS3. Minimum 2 kontroller og så siste FIFA, Mincraft samt et fint 2 player spill for 2 gutter på 7 og 10år.

 

Bør jeg kjøpe brukt (og hvilken versjon bør jeg se etter?) eller er det gode priser på nytt i disse dager?

Kan man spille PS3 spill på PS4?

Og kan man bruke PS3 kontroller på PS4?

Edit: Kan svare meg selv på de 2 siste, ser ut som det ikke går.

Endret av RickyG
Lenke til kommentar
50 minutes ago, RickyG said:

Hei,

Er på jakt etter PS4, som skal overta for en PS3. Minimum 2 kontroller og så siste FIFA, Mincraft samt et fint 2 player spill for 2 gutter på 7 og 10år.

 

Bør jeg kjøpe brukt (og hvilken versjon bør jeg se etter?) eller er det gode priser på nytt i disse dager?

Kan man spille PS3 spill på PS4?

Og kan man bruke PS3 kontroller på PS4?

Edit: Kan svare meg selv på de 2 siste, ser ut som det ikke går.

Den greieste versjonen til vanlig bruk er vel kanskje PS4 Slim p.g.a lavere støy, men den kraftigste som bråker max like mye som PS4 original er PS4 Pro. En kan også gå for den originale selv om de gjerne er litt bråkete.

PS3 er så forskjellige fra PS4 at de ikke er forsøkt å emulere CELL-prosessoren i PS4. PS3-kontrollerene virker heller ikke på PS4, men motsatt går det vanligvis greit. Husker jeg hadde noen issues med Start-knappen i sin tid som manglet på PS4-kontrolleren. Uansett kan disse brukes på PC i likhet med PS4-kontrollerene.

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (På 9.11.2020 den 13.16):

Tenkte å bytte thermisk pasta på PRO, må jeg bytte thermalpads? eller er det burdeburde? isåfall. er det noen som er annbefalt?

Thermal Grizzly Kryonaut er vel noe av det beste du får av vanlig thermal paste, vil du ha liquid metal som kan gi enda ca 2-6 grader lavere temperatur, så skal Thermal Grizzly Conductonaut være veldig bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RickyG skrev (1 time siden):

Bør jeg kjøpe brukt (og hvilken versjon bør jeg se etter?) eller er det gode priser på nytt i disse dager?

De ordentlig gode bruktprisene kommer nå frem mot jul tenker jeg. Nypris synes jeg er noe høy for tiden siden ps4 tross alt er på vei ut og vil ikke få nye spill så veldig lenge til.

Lenke til kommentar
On 11/18/2020 at 10:48 AM, Spartapus said:

Støtter anbefalingen av TLoU2. Naughty Dog blir bare bedre og bedre.

Kritikken av spillet har stort sett vært på feil grunnlag. Spillet tar en del sjanser med historien og legger opp til at spilleren skal føle en del indre konflikter, det er alt jeg kan si uten å spoile store momenter, men det skal Naughty Dog ha ros for at de tørte å gjøre. Mange gamere er dessverre ikke på et nivå der de kunne sette pris på dette og ønsket seg nok en mer konvensjonell historie.

De slaktet spillet, karakterne og historien for å tilfredstille woke bevegelsen. Alt jeg har å si om TLOU2 og blir nok aldri kjøpt. Men det er definitivt et godt portrett av hva man ser skje ellers i dag.

Alt fra naughty dog blir tatt med en klype salt heretter og venter til ferdig produkt er til review.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Har aldri fått med meg at TLOU2 ble slakta? Må være i samme parallelle univers der Naughty Dog satte seg ned i starten av planlegginga og startet møtet med "Dette spillet, folkens, skal først og fremst tilfredsstille en Woke*-bevegelse."

*måtte Google det da jeg ikke har filla peiling på hva en woke er..

Ordet brukes stort sett bare i en snever klikk på internett som mener heterofile hvite menn er i ferd med å bli tilsidesatt av kvinner, fargede og homofile på grunnlag av at disse er blitt gitt hovedroller i noen ytterst få spill.

De tror at TLoU2 ble slaktet fordi de kun snakker med folk i sin egen boble, mens i virkeligheten ble spillet kritikerrost og var det raskest selgende spillet på PS4 frem til da, foran Spider Man. TLoU er objektivt sett en braksuksess uavhengig av om man liker det eller ikke.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...