Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

EA Play spørsmål. Jeg har en usa konto på psn. Jeg ønsker å få Ea Play til denne kontoen. Men det står jeg må bruke kredittkort eller paypal kort fra usa. Er det mulig å betale for Ea Play utenom dette? Jeg får ikke opp andre alternativer - kan f.eks ikke betale med pengene jeg allerede har på kontoen gjennom psn cards. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

I det siste har jeg begynt å slite litt med diskdrevet i min PS4. Den vil ikke lese spill.

Noen tips var faktisk å dunke litt med fingeren på toppen av konsollen, og det fungerer faktisk til slutt. Men, ikke akkurat noe jeg liker å styre med.

Noen som har vært borti lignende situasjon? Hva har dere gjort?

Lenke til kommentar
Bone skrev (6 minutter siden):

I det siste har jeg begynt å slite litt med diskdrevet i min PS4. Den vil ikke lese spill.

Noen tips var faktisk å dunke litt med fingeren på toppen av konsollen, og det fungerer faktisk til slutt. Men, ikke akkurat noe jeg liker å styre med.

Noen som har vært borti lignende situasjon? Hva har dere gjort?

Det jeg har gjort er å legge den egentlige unødige vanen med å kjøpe spill på disk på hylla. Kjøper dem digitalt og har bestilt ps5. 
 

( sikkert ikke helt det du var ute etter ? men det er to gode tips ) 

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (1 time siden):

Det jeg har gjort er å legge den egentlige unødige vanen med å kjøpe spill på disk på hylla. Kjøper dem digitalt og har bestilt ps5. 
 

( sikkert ikke helt det du var ute etter ? men det er to gode tips ) 

Hehe.. Jeg ventet nesten på den ?

Men nei, ikke det jeg tenkte på.. Jeg må ta en revurdering av spillhobbien min, hvis jeg ikke får lov til å kjøpe spill fysisk lengre ?

Forandrer seg vel nok, men nå spiller jeg ikke spill jeg ikke har fysisk kopi av (på konsoll vel å merke) ? 

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Bone skrev (2 timer siden):

I det siste har jeg begynt å slite litt med diskdrevet i min PS4. Den vil ikke lese spill.

Noen tips var faktisk å dunke litt med fingeren på toppen av konsollen, og det fungerer faktisk til slutt. Men, ikke akkurat noe jeg liker å styre med.

Noen som har vært borti lignende situasjon? Hva har dere gjort?

Ikke Pro? Isåfall hadde jeg samme problem med min gamle PS4. Er det slik med alt du putter inn? Spill, filmer etc. Hvis alle medier streiker så har du utelukket alt annet enn maskinen. Prøv å rebuild database - dette funka for meg ved en anledning.

Til sist var maskinen min så full av støv og drit så hele drevet streika. Åpna opp maskinen og forsiktig blåste vekk hybelkaniner og støv med trykkluft på boks - IKKE bruke "sugerøret" - det kan fort skade kretskort etc.
Etter dette funka den fint igjen. Jeg brøyt kanskje noen garantier, men da var konsollen så gammel at jeg ikke brydde meg.

https://www.youtube.com/watch?v=c4XiuByiJYg

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (8 minutter siden):

Ikke Pro? Isåfall hadde jeg samme problem med min gamle PS4. Er det slik med alt du putter inn? Spill, filmer etc. Hvis alle medier streiker så har du utelukket alt annet enn maskinen. Prøv å rebuild database - dette funka for meg ved en anledning.

Til sist var maskinen min så full av støv og drit så hele drevet streika. Åpna opp maskinen og forsiktig blåste vekk hybelkaniner og støv med trykkluft på boks - IKKE bruke "sugerøret" - det kan fort skade kretskort etc.
Etter dette funka den fint igjen. Jeg brøyt kanskje noen garantier, men da var konsollen så gammel at jeg ikke brydde meg.

https://www.youtube.com/watch?v=c4XiuByiJYg

Takk for svar! :)

Jo, det er Pro jo. Glemte å skrive. Var det det du hadde? 

Skal sjekke ut video og se litt hva jeg tør å begi meg utpå ?

Testet med flere spill, alle er slik. Ikke Bluray, det har jeg ikke testet. 

 

Rebuild database? 

Lenke til kommentar
Bone skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! :)

Jo, det er Pro jo. Glemte å skrive. Var det det du hadde? 

Skal sjekke ut video og se litt hva jeg tør å begi meg utpå ?

Testet med flere spill, alle er slik. Ikke Bluray, det har jeg ikke testet. 

 

Rebuild database? 

Proen har jeg ikke hatt problemer med ennå, men det samme kan vel nesten omfatte den også. Sjekke andre dvd'er og se om det skjer med de også for å utelukke en enkelt dvd med smuss etc.
Proen er relativt lett å åpne pga klips rundtom etter det jeg vet, men har aldri åpnet min.

Rebuild database:
Start maskinen i safemode og velg rebuild database derfra:

  1. To enter Safe Mode, turn off the PS4™ by pressing the power button.

  2. Press and hold the power button. Release it after you've heard two beeps.

  3. Connect the DUALSHOCK®4 controller with a USB cable that transfers data and press the PS button.

  4. Rebuild Database: Scans the drive and creates a new database of all content.
    This option is useful for cleaning up the data on your PS4™ as it reorganizes everything on the hard drive.
    This operation may take a long time depending on the type and number of data items. Select this option if you are experiencing issues such as game freezes or frame rate drops. 

Lenke til kommentar

Beste fremgangsmåte for å få et kvalitetsskjermbilde fra gameplay i bevegelse? 

Gjorde et opptak med konsollen, lastet opp til Twitter, pauset på riktig tidspunkt og tok skjermbilde med telefonen. Finnes det bedre metoder? Klarer neppe å ta et skjermbilde med konsollen på helt riktig tidspunkt. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
21 hours ago, BVB09 said:

Kan jeg få et videoklipp fra PS4 over til Instagram uten at videokvaliteten blir helt på trynet? 

PS4 tar vel fremdeles opp i 720p internt, så grunnlaget er ikke helt optimalt. Det blir vel ytterligere redusert nå det går over til Instagram.

Det beste alternativet er vel å bruke en Elgato så har du mer kontroll over den originale kvaliteten som du kan trikse med slik du vil for å optimalisere før du laster det opp på Instagram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bone skrev (På 25.9.2020 den 10.59):

I det siste har jeg begynt å slite litt med diskdrevet i min PS4. Den vil ikke lese spill.

Noen tips var faktisk å dunke litt med fingeren på toppen av konsollen, og det fungerer faktisk til slutt. Men, ikke akkurat noe jeg liker å styre med.

Noen som har vært borti lignende situasjon? Hva har dere gjort?

Har dette ordna seg? Hadde samme problemet med min Pro. Fant til slutt eit tips (som i utgangspunktet virka for godt til å være sant): sette den på høgkant.

Utruleg nok funka det. Så om du fortsatt har problem, kan du teste det :)

Lenke til kommentar
xyster skrev (7 minutter siden):

Har dette ordna seg? Hadde samme problemet med min Pro. Fant til slutt eit tips (som i utgangspunktet virka for godt til å være sant): sette den på høgkant.

Utruleg nok funka det. Så om du fortsatt har problem, kan du teste det :)

Enda enklere blir vel å klare å overtale seg selv i 2020 til å laste ned spillene elektronisk selv hvor orgasmisk det er å samle på plater og cover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...