Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Da ble det en "SAMSUNG 65" 4K UHD QLED TV QE65Q9FNATXXC" med DNB MC 20% rabatt og gratis Samsung Galaxy S9 med på kjøpet :D (min snart 3 år gamle S7 er klar for bytte).

Litt dyrere enn jeg først planla men gleder meg til å koble den opp til PS4 Pro.

 

RDR2   :fun:

 

Damn ble litt misunnelig selv her nå på den tv'n :S Men wow for en pris.... Rundt 40k :O Men greit 20% hjelper jo litt da, så ender vel opp rundt 31k, pluss at man får med en mobil :p Kjøpte selv en lignende deal tilbake i 2013 da med en Sony tv pluss den  aller første Sony Xperia mobilen :D 

Er den tv'n jeg fortsatt bruker så får ikke brukt disse Pro egenskapene til PS Pro'n min :S 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at du kan bruke så mye penger på tv uten at du kjøper en oled, menmen. Er du fornøyd, så er det jo uansett flott :)

Men siden nysjerrigheten er der, hvilken OLED ville du kjøpt på Power? Bruken er en blanding av konsoll gaming, film og litt tv og jeg sitter alltid rett foran TV på et avlangt hjemmekontor. Den vil ikke være på like mye som en typisk TV i stua men kan være på mange timer med film og og lange dager med spillanseringer som RDR2.

 

Løpet er ikke kjørt og har tidligere kikket på Sony A1 etc. ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk for inspillet! Er det en like god tv til formålet? Jeg må jo ikke ha det veldig billig, men er ute etter et kjøp som vil vare noen år. Budsjettet er opptil 30-35k.

 

Har C7 serien selv og er knallfornøyd. Støtter i tillegg Dolby Vision HDR som er bedre enn vanlig HDR10. Men liten heads up! OLED er langt mindre lyssterk kontra Samsung QLED. Jeg syns det er perfekt men hvis du er vandt til QLED så tror jeg det blir stor forskjell i brightness. Egentlig begge tv'ene er knallbra og har sine svakheter og styrker. Uansett hva du velger så blir det en insane opplevelse ikke bare til spill men til film også. HDR er magiskt!

Lenke til kommentar

Er ikke vant til QLED da jeg har en 2010 Plasma fra før av :) Det som er viktig for meg er at den er bra til konsoll gaming og film :). Rommet den skal brukes i er ikke en stue og dermed ikke like opplyst som en stue til enhver tid. Det kommer dog litt sollys mot skjermen på solsterke dager.

 

Den Samsungen jeg har "bestilt" (kan man vel si) nå har HDR10+ og + er hvistnok en del bedre enn eldre HDR10.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da ble det heller en "LG 55" 4K SMART OLED TV OLED55C8PLAAEN" til 16.990. Har alltid vært veldig glad i plasma og drømt om 4K OLED lenge. 55" er også mer enn stort nok da jeg sitter 1.5 til 2m unna og selv om Samsung TVen var en god deal med 20% og Galaxy S9 så ble det i overkant mye penger for en ny TV som ikke brukes hele tiden men som et tillegg til PC monitor for konsoll og film.

 

Da har man litt penger til andre ting også. Men tror jeg kommer til å storkose meg med denne billigere TVen også :D

Så får jeg bare være veldig forsiktig med image retention og burn-in som kan forekomme på disse.

 

EDIT:

Takk for tipset Isbilen :thumbup: Fornuften vant til slutt *phew*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da ble det en "SAMSUNG 65" 4K UHD QLED TV QE65Q9FNATXXC" med DNB MC 20% rabatt og gratis Samsung Galaxy S9 med på kjøpet :D (min snart 3 år gamle S7 er klar for bytte).

Litt dyrere enn jeg først planla men gleder meg til å koble den opp til PS4 Pro.

 

RDR2   :fun:

Knall deal :D Jeg har akkurat den tven og den er AMAZIIIIING! PS4 PRO og den tven der, bare til å glede seg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke kjøpt OLED per dags dato pga. Input lag og image retention. Samtidig er OLED for lav lysstyrke til min stue. QLED har ca. Tre ganger høyere nits enn det OLED har. Innen de har fått bukt på de problemene blir det QLED her i gården. Har kikket på Q9F selv og må si sortnivået er ikke langt unna OLED.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handlet selv en Sony LED for et år siden (som ikke er like god som Samsung Q9), var VELDIG i tvil da jeg handlet, OLED var også aktuelt. Men med erfaringer fra innbrenning på min gamle plasma var jeg skeptisk.

 

Men jeg hadde jo en måneds angrerett, så jeg testet. Beholdt Sonyen.

 

Har i ettertid sett OLED hos et par kompiser og synes faktisk min LED har litt mer "futt" ved vanlig tv titting på dagtid. OLED har uten tvil fordeler ved mørke scener i et mørkt rom og ingen reduksjon i bildekvalitet når man ser fra siden - men dette betyr ikke noe for meg. Jeg sitter rett foran tven - og ser film på 106" lerret med proj.

 

Også kan jeg bruke tven akkurat som jeg vil - uten å tenke på innbrenning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hvor vanlig er det egentlig og bytte tv'r? Har nå hatt min Sony Bravia KDL-46W905A i 5 år(2013 modell)  Aldri hatt noe problem med den og bildekvaliteten syntes jeg er meget bra. Den er også meget god til gaming da den har veldig liten input lag. Men med PS4 Pro og sånn så får jeg jo ikke utnyttet dette HDR greiene som så mange folk snakker om, eller 4K for den saks skyld :p Da 4K ikke kom på markedet før rundt ett år seinere xD Men igjen tver er jo også noe man liksom burde fint kunne ha i mange år, og da føles mine fem år som kort tid. Før hadde man jo gjerne tvene i rundt 10-15 år før man kjøpte nye. Men med dagens teknologi så er det ofte mye som forandrer seg på kort tid. Så på en del ting så føler jeg allerede min tv er litt utdatert :p 

 

Mener også tv'n kosta meg rundt 17-18K den gangen(med en medfølgende Sony Xperia). Og når jeg ser dages toppmodeller så koster jo de gjerne det dobbelte, ofte rundt 29000-49000 tusen. Føler disse nye flotte tvene bare blir dyrere og dyrere jo større de blir :S 

Lenke til kommentar

Da tar jeg en vurdering av hvilket kjøp jeg beholder. Må si jeg rent teknisk og i magefølelse for TV neste 5-10 år heller mest mot Samsungen av flere årsaker og innbrenning er alltid kjedelig. Men prisen på samsung ga meg litt skjelven resten av kvelden haha :D

 

Har vel brukt nærmere hele lørdagen på å lese tester, brukerinntrykk på youtube osv. og Samsungen kommer best ut på "variert bruk".

Jeg kan jo også selge Galaxy S9 uåpnet og da begynner prisen å ikke bli så allerverst :D

 

Min snart 9 år gamle 2010 Plasma blir bare flyttet til et annet rom i huset med standard PS4 osv.

Tenker at 8K ikke kommer med det første og beholder jeg denne Samsungen like lenge så blir prisen mer spiselig.

 

EDIT:

LG får veldig skryt for stemmestyring og brukergrensesnitt. ThinQ AI stemmestyring kommer jeg ikke til å bruke.

 

EDIT2:

Og ift. "hvor vanlig er det å bytte TV" så er det veldig uvanlig for min del. Jeg bytter kun når helt nye standarder og nesten epoker har fått modnet og etablert seg over tid.

 

Husker jeg gikk fra en 28" 4:3 CRT til 32" 16:9 100Hz "Flat" CRT et par år etter DVD og 16:9 hadde etablert seg godt.

Deretter vant jeg faktisk en HD-Ready (huff) 720p/1080i 42" LG flat-tv et par år etter at flatskjerm TVene hadde etablert seg.

Så kom PS3 med Blu-Ray 1080P avspilling og da ble min nåværende 2010 Plasma kjøpt for et hav av platefilm titting.

 

Neste naturlige steget er 4K med HDR 2gen. En del kamerater begynte å kjøpe 4K TVer allerede for 4-5 år siden men jeg foretrekker å vente til teknologien har modnet en del.

8K har mange andre utfordringer før det i hele tatt blir aktuelt i mainstream markedet og kommer jeg nok ikke til å titte på det før om minst 5-7 år om i det hele tatt. Det blir nok også  en del år før man får virkelig god 4K streaming fremfor det ihjelkomprimerte man har i dag. Selv om jeg sitter med 500/500 fiber og håper det snart skjer :p

 

 

 

 

Beklager avsporing i tråden men takk for alle innspill :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er ikke mange tv-er med lavere input lag enn LG C8 (mange presterer omtrent likt, det ser ut som 21ms er spilltv-standarden for tiden) . Hva angår innbrenning skal det være en ikkesak i 2018, og nits er etter min mening siste skrik innen selgersvada. Her skal konkurransen blendes i senk.

 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Har vært en del TV-snakk rundt om siste tiden gitt, kjenner at suget på noe nytt og bedre melder seg ukentlig :p Har en Sony KDL-55W805 LED TV som har vært i tro tjeneste på loftsuten nå i knappe 3 år..plombert og greier. Mye flott og stort på markedet om dagen. Én ting er nå sikkert, overgangen til ny TV for min del blir nok svært merkbar :D Når det en gang skjer.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke mange tv-er med lavere input lag enn LG C8 (mange presterer omtrent likt, det ser ut som 21ms er spilltv-standarden for tiden) . Hva angår innbrenning skal det være en ikkesak i 2018, og nits er etter min mening siste skrik innen selgersvada. Her skal konkurransen blendes i senk.

 

Hva anngår innbrenning er nok ikke en "ikkesak" på diverse forum hvorpå flere sliter med dette på alle OLED. Men det virker som at det er stor variasjon. Noen opplever det mye mens andre opplever det ikke i det hele tatt.

 

Og på bakgrunn av det så står jeg over til det er fiksa. OLED gir fantastisk bilde, er ikke uenig i det, men å kjøpe en så dyr TV så ville jeg heller valgt en som ikke sliter med disse barnesykdommene og satse på noe som er utviklet lengre og varer (her mener jeg OLED er for ferskt til å påstå at det aldri vil få problemer med innbrenning). Og bildet på Q9 var helt rått da jeg fikk den demonstrert i butikk.

 

Og du kan mene mangt om nits. I min stue så har jeg mange vinduer og lyskilder som jeg ikke får 100% blokkert ut og da for min bruk så er det et poeng.

 

Men det blir siste innlegget mitt vedr. TV da vi sporer helt av topic her :-p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...