Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja du kan laste ned. Men spillene vil ikke virke når prøve perioden er over. Da må du aktivere PS+ igjen for å kunne fortsette å spille. Batman må du laste ned før den 6 for å få den registrert på din liste over PS+ spill.

Sweet, takk. Tenkte bare å prøve litt GTA Online etter gammelt, og hvis jeg på de 14 dagene også rekker å spille igjennom Batman så er det en hyggelig bonus.

Lenke til kommentar

Fy fæen jeg har spilt dritten ut av monster hunter world denne uka. Klarer knapt å legge det fra meg - lenge siden jeg har hatt det sånn med et spill..

Jeg har litt lyst å prøve det, liker den åpne verden, drepe og finne monstre settingen, men er et eller annet som ikke greier å fange meg helt ennå, vet ikke hva det er

Lenke til kommentar

Spilt litt med randoms og en del med venner. Synes det er ganske fett å samarbeide om å ta drager, og selv om man ikke har dedikerte klasser som healing eller tank, kan man gjøre visse grep for å utfylle hverandre med skills, utstyr eller valg av våpen.

Kommunikasjon er litt key og det er vanskelig når en god halvpart av de randomsene du møter sitter i Japan eller Korea, og undervurderer motstanden fra monsteret, som skalerer etter hvor mange man er.

Spillet i seg selv er vanskelig, før eller siden møter du en vegg, og du kan ikke grinde deg opp i level, du må forbedre utstyret og deg selv for å komme videre.

 

*edit:

Jeg vurderte heller ikke dette spillet etter å ha sett beta og gameplayvideoer, men da en kompis kjøpte det så falt jeg for fristelsen. Etter et par timer var jeg hekta. Ser på dette som en kombinasjon av Dark Souls og Final Fantasy for de som heller ikke har prøvd spillene i denne serien.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Spilt litt med randoms og en del med venner. Synes det er ganske fett å samarbeide om å ta drager, og selv om man ikke har dedikerte klasser som healing eller tank, kan man gjøre visse grep for å utfylle hverandre med skills, utstyr eller valg av våpen.

Kommunikasjon er litt key og det er vanskelig når en god halvpart av de randomsene du møter sitter i Japan eller Korea, og undervurderer motstanden fra monsteret, som skalerer etter hvor mange man er.

Spillet i seg selv er vanskelig, før eller siden møter du en vegg, og du kan ikke grinde deg opp i level, du må forbedre utstyret og deg selv for å komme videre.

 

*edit:

Jeg vurderte heller ikke dette spillet etter å ha sett beta og gameplayvideoer, men da en kompis kjøpte det så falt jeg for fristelsen. Etter et par timer var jeg hekta. Ser på dette som en kombinasjon av Dark Souls og Final Fantasy for de som heller ikke har prøvd spillene i denne serien.

Nice, men levler du opp? kan man finne våpen? etc

Lenke til kommentar

Nice, men levler du opp? kan man finne våpen? etc

Man levler ved å gjøre «Assignments», altså main quests, og man starter med 14 våpen i inventory. Man kan når som helst skifte våpen til et annet fra inventoryet (men man kan kun ha ett våpen aktivt). Disse våpnene kan man oppgradere til mange forskjellige grener, med forskjellige attributter.

For å kunne oppgradere må man jakte på monstere, fange monstere eller samle ting fra de forskjellige områdene for å få de riktige materialene slik at man man oppgradere våpenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper du random batteri på eBay vet du aldri hva du får. Glem 2000 mAh batterier. Det har som regel mindre kapasitet enn originalen på rundt 1300 mAh. Er du heldig får du 1000 mAh ut av det. Kjøp heller kvalitetsbatteri. Et batteri på den fysiske størrelsen Sony bruker kan med dagens teknologi holde på 1300 mAh.

 

https://www.subtel.no/Batteri-for-Sony-PS4-Dualshock-4-PlayStation-4-Controller-LIP1522-1300mAh-reservebatteri-920411.html

 

Mange tror batteriene til PS3-kontrollerene er bedre fordi dem varer lengre i den kontrolleren, men det er faktisk kraftigere batteri i PS4-kontrolleren, det er bare at den trekker mer strøm enn PS3-kontrolleren. Så ikke bruk PS3-batterier.

 

Er jo mulig å bruke eksterne påkoblinger som f.eks denne

http://www.trustedreviews.com/reviews/venom-ps4-rechargeable-battery-pack

 

Du har skrudd ned lyset på kontrolleren ?

Åpner du kontrolleren kan du enkelt koble ut lysbaren og spare rundt 50 mA. Ca samme strømmen som kontrolleren bruker mens den er påslått uten at du bruker den hvis du ser bort fra lyset.

 

Du kan vel også justere ned motorene som trekker en del strøm.

 

Kjøper du en lang kompatibel USB til Micro B ledning kan du heller spille mens du har støm via kabel. Du må nødvendigvis ikke ha den koblet i PS4. Fungerer også fint med en vanlig mobillader f.eks. 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

PS4-kontrolleren er generelt god, men strømforbruk i fohold til batteri er ikke helt optimalt. Litt ironisk at en for mange hardcore-gaming plattform får kort batteritid enn en mer casual. Finner ikke engang ettermarkedsbatterier for Nintendo-kontrolleren. Det flyter det over av for PS4-kontrolleren.

 

Begynner man å grave litt har vel PS4-kontrolleren høyere sendestyrke og hurtigere oppdateringer etc.

 

Har tatt opp "radioaktiviteten" på PS4-kontrolleren og den sender signal ut konstant i flere minutter etter at den er påslått selv om kontrolleren ligger i ro og er urørt.

 

Det er vel et slags sync-signal som virker som det er designet for å gå ved idle og bruke relativt lite energi.

 

Men en gang kontrolleren senser noe input går den i en mer aktiv modus som den er i i ett minutt inntil den går tilbake til den antatte sync-mode så lenge den ikke senser mer input.

 

Kontrolleren oppfører seg likt uansett om kabel er koblet i eller ikke, så sånn sett virker det som det ikke er noe forskjell på signalhastighet om en bruker kabel direkte i PS4 eller ikke selv om kontrolleren sender input via kabelen når den er koblet til andre enheter som ikke har trådløs, slik som på PS3-kontrolleren.

 

Vedlagte fil demonstrerer hvordan det det høres ut lydmessig via en bredbånds-radiofrekvens-demodulator når man slår på en PS4. Pipet du hører i bakgrunnen er oppstartspipet på PS4 etter at kontrolleren har slått den på. Signalet er litt forurenset av WiFi-klikk (de som er ca 4 pulser pr sekund). "Sync-mode" er det du hører først og aktiv modus er det som kommer etterpå som en mer bærende tone. En hører jo på lyden at kontrolleren må bruke mer energi for signaltransmisjon i aktiv modus.

 

ps4trådløs.mp3

 

Edit: PS4 konsollen følger kontrolleren på vekslingen mellom de to modusene.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det enkleste er å ta med deg PS4 og koble opp i det raske nettverket. Det meste har en HDMI inngang i dag så det burde være enkelt. Du trenger muligens en ekstra HDMI kabel for å forenkle til og frakobling, og husk å ta med kontroller om du ikke kan bruke noe annet som input for å sette nettverksinnstillinger og velge downloads om du ikke allerede har køet dem opp. 

 

Ellers er det beskrevet en mer komplisert metode som du kan bruke om de ikke har endret noe i PSN etter det ble skrevet;

 

http://pixelvulture.com/2015/11/download-ps4-games/

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Nettopp fått testet litt spill jeg hadde i backloggen. Ble positivt overasket over Mass Effect, etter å lest kommentarer og reviews fra andre. Spillet er mye bedre en jeg trudde det skulle være. Det beste av de tre siste spillene jeg testet.

 

De andre er nyeste metal gear solid, spillte noen timer etter open world åpnet seg. Skuffet. Orket ikke mer til slutt og bare slettet spillet. Selv om jeg digget de første spillene i serien. Gameplayet føltest så treigt.

 

Siste er Final Fantasy 15, var helt greit men synes ikke det var så bra så anmeldesene jeg har lest tilsier. Rundet det da.

Lenke til kommentar

Det siste Mass Effect? Jeg klarte ikke røre det etter å ha sett på alle problemene med ansiktsanimasjoner.

 

 

De var få, men noen morsomme tilfeller, under min gjennomgang av spillet. Da hadde det riktignok fått sin siste oppdatering underveis. Etter ell ståheien og lynsjingen av spillet stunden etter lansering ble det ikke annet enn en solid opptur for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Det siste Mass Effect? Jeg klarte ikke røre det etter å ha sett på alle problemene med ansiktsanimasjoner.

 

De var få, men noen morsomme tilfeller, under min gjennomgang av spillet. Da hadde det riktignok fått sin siste oppdatering underveis. Etter ell ståheien og lynsjingen av spillet stunden etter lansering ble det ikke annet enn en solid opptur for min del.

Samme her. Plukket opp deluxe edition til 179,- og syns spillet leverer. Virker som at de har fått bukt på ansiktsanimasjonene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...