Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

At MS egne eksklusiver blir spillbare gjennom Windows 10 er jo gigantisk, og påstå noe annet er bare tull. Det forandrer veldig mye for de som sitter på en PC (der man mest sannsynlig bruker win10, dersom man ikke henger etter i tiden eller er hipsters aka eple-fans).

 

Dersom Sony hadde latt sine eksklusiver kommet til Steam så hadde det også vært et gigantisk fremskritt! Dette vil dog ikkje skje da Sony har alt å tape på det. Microsoft på sin side har alt å tjene på å gjøre gaming universalt på sine plattformer, Xbox og Win10. Microsoft har sett lyset, og Xbox som helhet vil få en sterkere merkevare. Hva Microsoft har kommet frem til er rett og slett genialt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er vel litt å ta i, men ganske mange vil nok hoppe over på scorpio.

det har jo ikke vært snakk om annet siden 2013 at PS4 er kraftigere osv, sony gjengen er jo ganske opptatt av dette.

Lenke til kommentar
Skal ikke bidra til for mye OT men dette er en  generell greie som potensielt vil kunne endre markedet.

 

Vil det ikke være slik at du MÅ kjøpe spillet til XBO via Live for også å kunne spille det på Win10? Slik jeg har forstått det, kjøper du det på eks. til Win10 via
Steam så får du ikke spille det på XBO. Dette er en stor begrensning for konseptet og vil dermed i all hovedsak ikke øke markedsandelene særlig for MS.
 
Hvis det blir slik så kan det være at "noen flere" kjøper seg en XBO eller XBO Scorpio når den kommer men det vil ikke være så faretruende som man frykter.
Dette konseptet er da farligere for Valve og Steam enn for Sony. Er det noen som bør bli bekymret så er det Gabe.
Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel er det slik at du må kjøpe spillet via din Xbox One og Live tjenesten for å få det på Win10 så vil det bli en større konkurent til Steam enn til PS4.

 

Noen som kan oppklare (fremfor synsing) hvordan kjøp og bruk egentlig blir? Kan jeg kjøpe spillet på steam og spille det på Win10 og laste det ned på Xbox om jeg ønsker? Kan jeg kjøpe det på plate til Win10 og laste det ned på Xbox?

Eller er det slik jeg mistenker at dette er for de som allerede har en Xbox One, abbonerer på Live Gold (eller hva det heter nå) kjøper det via Xbox Live og dermed kan laste det ned via Microsoft Live for Win10 på PC.

 

Hvis det er sistnevnte så er det ikke så "farlig" som man tror men mer "kjekt å ha". Og hvis det i tillegg kun gjelder Xbox One ekslusiver så blir det "meh, jaja kjekt men ikke noe mer". Hype debunked.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er veldig vanskelig å svare på dette nå siden vi ikke vet noe om den, men hvis jeg skal gi et svar, så tror jeg PS4 vil være en mindre suksess enn PS3, av følgende grunner:

 

- I USA har Microsoft styrket sin posisjon betraktelig denne generasjonen, og Xbox-merket har nå den fordelen Playstation-merket hadde denne generasjonen der.

 

- I Japan er Nintendo i ferd med å lansere en konsoll med både Dragon Quest, Monster Hunter og Mario, og jeg antar det som meget sannsynlig at de da også vil klare å skaffe seg enten eksklusivt eller som multiplattform serier som Tales og Yakuza. Det vil kort sagt bli mye jevnere mellom de to når det kommer til tredjepartsstøtte - og da vil Sony tape.

 

- Sony taper voldsomt med penger, og har derfor ikke i nærheten av samme mulighet til å selge med tap og/eller investere stort slik som de kunne med PS3.

 

- PS4 vil ikke automatisk få alle nye store, produksjoner slik PS3 fikk, da den ikke følger tidenes mest solgte konsoll.

 

- Sonys egne serier er viktigere enn noen gang - men likevel ikke spesielt viktige for de fleste mainstream-brukere.

 

- Måten Sony har latt Vita dø på gir ikke tillit til deres strategi.

 

Kort sagt, jeg tror Sony vil få det tøft med sin neste konsoll, MEN dette tar utgangspunkt i det vi vet nå - og det er som kjent absolutt ingenting. Det gir nok mer mening å spørre igjen på denne tiden neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel er det slik at du må kjøpe spillet via din Xbox One og Live tjenesten for å få det på Win10 så vil det bli en større konkurent til Steam enn til PS4.

 

Noen som kan oppklare (fremfor synsing) hvordan kjøp og bruk egentlig blir? Kan jeg kjøpe spillet på steam og spille det på Win10 og laste det ned på Xbox om jeg ønsker? Kan jeg kjøpe det på plate til Win10 og laste det ned på Xbox?

Eller er det slik jeg mistenker at dette er for de som allerede har en Xbox One, abbonerer på Live Gold (eller hva det heter nå) kjøper det via Xbox Live og dermed kan laste det ned via Microsoft Live for Win10 på PC.

 

Hvis det er sistnevnte så er det ikke så "farlig" som man tror men mer "kjekt å ha". Og hvis det i tillegg kun gjelder Xbox One ekslusiver så blir det "meh, jaja kjekt men ikke noe mer". Hype debunked.

 

Det er opp til de som selger spillene sine på Steam om de vil legge til denne funksjonen. MS har lagt til rette for funksjonen, så det er opp til utviklerne å følge opp. Alle MS sine egne spill vil du få på begge plattformer ved kjøp. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Ryan Brown

‏@Toadsanime

Capcom rep says that Dead Rising 4 is a 1-year timed exclusive for MS.

 

IS4Nar5.png

 

 

I en perfekt verden hadde det ikke vært eklusiver og alle kunne spille sammen online

tenk om det hadde skjedd. gamer boner

så kan man velge konsoller/pc av hva man foretrekker

kanskje det t.o.m hadde blitt sikkelig nyvining på konsollfronten da f.eks sony og ms måtte ha noe og lokke kunder til sin plattform

 

 

MS skal nå gi ut alle spill både på XBox og PC. Er bare for Sony å følge etter hvis de vil.

 

 

Feil. MS gir ut spilla sine på win10 og XO. Er ikkje stort som forandrer seg bortsett fra at MS egne eksklusive spill er mulig å spille på win10 viss du kjøper spilla via windows store.

 

Det er som om Sony plutselig samarbeider med Steam og lar egne eksklusive spill bli tilgjengelig for di med win7. Ser ikkje heilt kva som er så positivt for di med PC at nokre av win versjonane skulle bli ekskludert.

 

 

Ja, du får bare fortsette å leve i fortiden med at spillene dine kun funker på en plattform. I mellomtiden går MS videre med denne fantastiske funksjonen. Dette er et topp førsteskritt for at alle spill skal bli plattform-uavhengige. Regner med du ikke syns det er mye morro å kjøpe HD-remakes for hver eneste Playstation du kjøper du heller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel er det slik at du må kjøpe spillet via din Xbox One og Live tjenesten for å få det på Win10 så vil det bli en større konkurent til Steam enn til PS4.

 

Noen som kan oppklare (fremfor synsing) hvordan kjøp og bruk egentlig blir? Kan jeg kjøpe spillet på steam og spille det på Win10 og laste det ned på Xbox om jeg ønsker? Kan jeg kjøpe det på plate til Win10 og laste det ned på Xbox?

Eller er det slik jeg mistenker at dette er for de som allerede har en Xbox One, abbonerer på Live Gold (eller hva det heter nå) kjøper det via Xbox Live og dermed kan laste det ned via Microsoft Live for Win10 på PC.

 

Hvis det er sistnevnte så er det ikke så "farlig" som man tror men mer "kjekt å ha". Og hvis det i tillegg kun gjelder Xbox One ekslusiver så blir det "meh, jaja kjekt men ikke noe mer". Hype debunked.

 

Det er opp til de som selger spillene sine på Steam om de vil legge til denne funksjonen. MS har lagt til rette for funksjonen, så det er opp til utviklerne å følge opp. Alle MS sine egne spill vil du få på begge plattformer ved kjøp. 

 

 

Så uansett hvordan du kjøper spillet, så får du det til begge plattformer? Og ikke bare ekslusiver eller "Microsoft Studios"? Cool.

Da vil definitivt Sony få noe å tygge på. Men utviklerne får ingen kompensasjon?

 

Har i grunn alltid savnet dette siden jeg har hatt mulighet til å spille div. spill på eks. både OSX og WIN via steam. Men ikke på Android og iOS eller Xbox og PS4 når samme tittel finnes på begge plattformer i hver kategori.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei alle! 
Da har jeg kjøpt meg en PS4, fikk med uncharterd 4, vet ikke om dette er et bra spill, men har spilt 10min og virka OK. 

Ønsker spill forslag, vil ha spill som drar meg inn i spillverden og kan la meg kose meg i timesvis! Ønsker helst spill som ikke krever at man må spille på nett, vil helst spille solo. Jeg har alltid likt assasins creed, spilte dette da det første gang kom ut, men ble lei mot slutten da den "repeterte" seg selv. Men kanskje nye assasin er bra? 

Uansett, forslag taes i mot med åpne armer! Jeg er ikke helt interessert i FPS spill, da dette var mitt kjære hjertebarn på PC og blir aldri det samme på en PS4. Så forslag utenom FPS! Shoot! :)

Lenke til kommentar

At MS egne eksklusiver blir spillbare gjennom Windows 10 er jo gigantisk, og påstå noe annet er bare tull. Det forandrer veldig mye for de som sitter på en PC (der man mest sannsynlig bruker win10, dersom man ikke henger etter i tiden eller er hipsters aka eple-fans).

 

Dersom Sony hadde latt sine eksklusiver kommet til Steam så hadde det også vært et gigantisk fremskritt! Dette vil dog ikkje skje da Sony har alt å tape på det. Microsoft på sin side har alt å tjene på å gjøre gaming universalt på sine plattformer, Xbox og Win10. Microsoft har sett lyset, og Xbox som helhet vil få en sterkere merkevare. Hva Microsoft har kommet frem til er rett og slett genialt.

 

Kan du fortelle litt om hvorfor et så tilsynelatende enkelt (og med dine ord- genialt) konsept ikke har blitt gjennomført før nå?

 

Jeg skjønner godt hvorfor noen stopper opp og spør seg selv om nettopp hvordan disse planene til MS skal gjennomføres. Foreløpig finnes det vel faktisk rimelig lite info om hvordan dette faktisk skal fungere? Dette gjelder vel også One S og Scorpio. På rundt ett døgn gikk Scorpio fra å være 1) En generasjonsløs framtidskonsoll, til 2) Ikke vits å kjøpe om du ikke hadde 4K TV (jf. intervjuet med Phil Spencer), videre til 3) En konsoll som kanskje kunne bidra med noe annet enn de samme spillene, bare i 4K. Hvem vet.

Jeg håper jo at MS får dette til å fungere, men inntil mer informasjon foreligger er jeg foreløpig noe skeptisk og avventendene. Og det burde absolutt ikke være noe galt i å stille kritiske spørsmål - uansett tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...