Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Synes Microsoft hadde en bra konferanse. Kanske ikke helt topp på spill fronten for min del. Men kjøp spillet på XBO eller WIN10 og få begge versjonene. Nye hånd kontrollere. Ny forbedret XBO S konsoll. Og litt info om veien videre med en ny kraftig konsoll er et kraftig budskap.

 

Om Sony ikke svarer på noe av det og kun kjører PlayStation eksklusive spill så må dem ha mange og bra spill å vise. 

 

Som en VR fan så håper jeg dem viser noe til PSVR som får hype nivået til å gå igjennom taket. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns MS skuffer når det kommer til spill, XO er ikkje fullt så relevant viss man bruker win10 og windows store. Muligens kan XO og win10 innafor MS sitt økosystem windows store bli betre med tida, men hittil synast det som at MS ekskluderer alle som ikkje vil over på win10. Positivt at Scorpio får VR og med litt flaks vil di fleste spill komme ut i 1080p/60fps eller betre. Einaste eg stusser over er at Scorpio først vil dukke opp på slutten av 2017. Er lenge til det.

 

Godt mulig at Sony er betre på spill denne runda samt at VR blir hypa opp litt meir. Lurer dog på kva Sony vil overraske med i år.

Lenke til kommentar

Det MS presenterte er et kvantesprang. Slutt på konsollgenerasjoner, alle spill (stort sett) på både Xbox (forskjellige modeller) og PC. Cross-platform multiplayer og eierskap. Spiller ingen rolle hvilke IPer Sony viser, MS har slått sammen Xbox og Windows og er dermed enormt mye større enn Sony. De har ikke så mye annet å gjøre enn å prøve på det samme og omfavne PCen. Har derimot tro på at Sony heller vil kjempe mot vindmøller og fortsette å ha PS4-eksklusive spill. Det er tap for spillere og Sony vil neppe oppleve suksess på den måten. 

Så.. Game over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan snur jeg på flisa? Sony og Nintendo vil nok prøve litt til, men Xbox vil jo få en kundemasse som er helt enorm, og umulig å konkurrere mot. Håper de velger å omfavne PCen de også. PS4 kjører jo allerede på PC-basert hardware så det er ikke spesielt vanskelig.

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi diskuterte jo det i PS4 vs Xbox One-tråden. Du mente at Sony kom til å få flere av sine eksklusiver til PC enn Microsoft, og at Xbox One derfor var konsollen man burde ha, samt en PC.

 

Jeg ser også fremtiden som PC som grunnlag, med type Steam/Xbox/Playstation-konsoller som spiller det samme som PC, hvor vi som vil kan spille hva vil vil hvor vi vil. Men det skjer ikke enda.

 

Og konsoller selger som aldri før. PS4 ser ut til å være en "ny" PS2, og har allerede solgt 40 millioner konsoller. Markedet er større enn aldri før, og det med et PC-marked som ikke blir hverken spesielt større eller mindre av hva Microsoft nå gjør.

 

Ja, jeg håper også at Sony (og Nintendo) vil gjøre som Microsoft, men som gamer har Sony så utrolig mye interessant og bra som kun kommer til deres konsoll, at valget mellom å kjøpe eller ikke kjøpe er lett.

Lenke til kommentar

Ja, og det har vi sett allerede. Og PC-omfavnelse er jo blitt eneste utvei for dem nå i tillegg. Skjer det over natta? Nei, men klart framtidige utviklere må tenke på om de vil rekke Sonys 40-50-60 millioner konsoller eller Xbox Ones 20-30-40 millioner +gud vet hvor mange PC-gamere. Steam alene har 125 millioner aktive kontoer. 

Sony klarer nok å dra det ut noen år, men det er jo Game Over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg googla Steam litt, og de alene solgte spill for over en 1000 millioner dollar i Q3FY15. Altså mer enn EA Digital totalt, uansett plattform. Tror den salgstall-lista di mangler endel utsalgssteder når det kommer til PC ;)

Så bra for dere PC fanboys da ;)

Men tror du vi bryr oss? Nei...

Gå til Microsoft delen av forumet å se om de bryr seg. 

Lenke til kommentar

Er vel større sjans for at det mangler fysiske salg til konsoll fra EA.

 

Kommer ann på om XO og win10 blir så stort som nokre trur. Slik XO + win10 framstår i dag er mange PC-spillere ekskludert. Så kan man lure på korleis dette med onlinespilling blir gjennom windows store. XO må vel forsatt betale men vil PC-spillere betale for online-spilling. Slik eg tolker MS sitt opplegg med XO og win10 blir dette eit nytt lukka system der MS kan skryte over å ha så og så mange millioner spillere. Spillsalget vil avsløre korleis dette utvikler seg, men nokre Steam-tilstander opplever di neppe. XO utan eksklusive spill vil medføre nedgang i salget av konsollen til den dør ut. Skulle heller ønske at MS satsa meir på spill framfor dette tullet.

 

Faktisk gla for at Sony forsatt kjører på med eksklusive spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Sykt bra konferanse av Sony,vi trenger ikke kraftigere konsoll med så mange flotte spill!! :) å vi får nyte vr på konsollen vi har..3xhurra!! :D

 

 

mjaaaaa, det koster deg 5000kr dette VR greiene, personlig vil jeg da heller ha en ny konsoll som Scorpio som også kan VR

Lenke til kommentar

De kommer jo en oppgradert PS4 konsoll også, ellers matte xbox gjøre noe siden de blir knust av PS4. Ikke det at det er nok da.

 

399$ er dessuten mye mindre enn du må ut med på xbox viss du skal ha VR der + en ny konsoll som blir en del dyrere.

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Er vel større sjans for at det mangler fysiske salg til konsoll fra EA.

 

Kommer ann på om XO og win10 blir så stort som nokre trur. Slik XO + win10 framstår i dag er mange PC-spillere ekskludert. Så kan man lure på korleis dette med onlinespilling blir gjennom windows store. XO må vel forsatt betale men vil PC-spillere betale for online-spilling. Slik eg tolker MS sitt opplegg med XO og win10 blir dette eit nytt lukka system der MS kan skryte over å ha så og så mange millioner spillere. Spillsalget vil avsløre korleis dette utvikler seg, men nokre Steam-tilstander opplever di neppe. XO utan eksklusive spill vil medføre nedgang i salget av konsollen til den dør ut. Skulle heller ønske at MS satsa meir på spill framfor dette tullet.

 

Faktisk gla for at Sony forsatt kjører på med eksklusive spill.

Hvilke PC-spillere ekskludert er ekskludert? Og hvorfor?

 

Lukket blir det ikke, men det krever jo at du har en Xbox eller Win10 PC. Hva en eventuell pris blir er enda i det blå. Antar MS kommer med mer informasjon snart. XO har vært uten "eksklusive" spill lenge, man kaller det konsolleksklusivt, og det er det som teller. Dette er absolutt ikke tull, det er game over fra MS, they won. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony klarer nok å dra det ut noen år, men det er jo Game Over.

Latterlig utsagn. Hvorfor i all verden er dette så viktig for deg å få frem? Så mange ganger du prøver å si game over for Sony virker mer som at du ønsker å overbevise deg selv enn at du vil overbevise andre. Og å spesifikt gå til Playstation-tråden for å si det virker bare som et forsøk på å provosere, kanskje er det for å dekke over at du selv synes Sony gjorde det bedre i kveld? :)

 

Og før du spør hvorfor det er et latterlig utsagn, så er det ganske enkelt fordi du ikke har noe å underbygge et slikt utsagn på. MS inkluderer Win 10 i økosystemet, det vet vi ennå ikke noe om hvilken innvirkning det kan få, kan bli mye, eller kan bli nesten ingenting. Å prøve å si at dette vil få alle utviklere til å hoppe over til MS har ikke noe logisk fundament. Multiplat uviklere vil fremdeles ønske å nå flest mulig, og derfor fortsette å gi ut til Sony konsoller fremdeles, og Eksklusivene til Sony er i all hovedsak laget av in house studioer hos Sony, så eneste grunnen til at de skulle hoppe over til MS ville være om Sony skulle få en helt enorm økonomisk kollaps, og må selge deler av selskapet, noe som er skrekkelig usannsynlig om du ser på salgstall og den generelle oppfatningen av konsollene, der majoriteten fremdeles er mer positiv til, og begeistret for det Sony viser.

 

 

 

mjaaaaa, det koster deg 5000kr dette VR greiene, personlig vil jeg da heller ha en ny konsoll som Scorpio som også kan VR

 

Ja, også må du da kjøpe VR til 6000kr i tillegg til 8000 for Scorpio ;)

Lenke til kommentar

Som vi har sett med Nintendo, at du har ekstremt mange flere potensielle kunder enn konkurrentene er en game-changing fordel. Resultatet er blant annet at Nintendo ikke selger noe som helst. Samme skjebne tror jeg PS kan få, om de ikke omfavner den nye virkeligheten, som er at konsollgenerasjoner ikke lenger varer i 7 år, men utvikles jevnt og trutt som med det meste annet her i verden. Selv støvsugere oppdateres oftere enn hvert 7. år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...