Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Det går litt i slow motion så det føles ikke så ille ut. Men hvis du vil prøve deg på noe som virkelig er uspillbart, så må du sjekke ut Far Harbor-tilleggspakken til Fallout 4. Jeg er ikke pirkete på fps, men det der er uakseptabelt.

Kjøpe meg på nytt Fallout 4 til ps4, :w00t:  har Fallout 4 på one men frister å bruke fallout 4 sammen med PSVR, jeg vet att Fallout 4 ikke er VR spill. Fikk en bra pris på Fallout 4 Vault Dweller's Survival Guide: Official Game Guide Co til 180.kr da :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Selv rundet jeg spillet og la ikke noe merke til noe sånn. Var aldri uspillbart :)

 

 

Er jo forskjell på hva en synes er uspillbart fra person til person. Men jeg klarer ikke å spille noe som går ned til 23~26 fps under eksplosjoner. Og i JC3 så er det mange av dem! :D Så dette klarte jeg ikke å spille rett og slett på PS4. 

 

 

Ytelsen i tillegg til lastetidene gjorde at jeg solgte spillet videre etter noen timer. 

Godt mulig det er et artig spill der et sted, men alt det negative ødela fullstendig for min del.

 

 

Det skjønner jeg veldig godt. Som nevnt over så er det da spesielt under eksplosjoner bildeflyten faller voldsomt. Det er et veldig artig spill om du liker å sprenge ting i filler. Jeg har det også på PC og om du har maskinvaren til det så er det et fantastiskt pent og gøy spill. Steam summer sale skal starte til uka ifølge en leak ifra Paypal. Så plukk det opp da om du kan :)

 

Klart det, men jeg hadde mindre framedrops her enn på f.eks GTA 5 på ps3. Gikk liksom aldri utover gameplayet. Kanskje jeg bare var heldig.

Lenke til kommentar

 

Jeg googla Steam litt, og de alene solgte spill for over en 1000 millioner dollar i Q3FY15. Altså mer enn EA Digital totalt, uansett plattform. Tror den salgstall-lista di mangler endel utsalgssteder når det kommer til PC ;)

Ååååh. Men det var jo DU som nevnte utviklere, og da tenker jeg du også tenker utgivere. Og vet du hva? Jeg tror det er irrelevant for Ubisoft, EA, Activision osv hvor mye Steam, Microsoft, Sony eller andre tjener, tror de tenker mer på egen inntjening.

 

Som vi har sett med Nintendo, at du har ekstremt mange flere potensielle kunder enn konkurrentene er en game-changing fordel. Resultatet er blant annet at Nintendo ikke selger noe som helst. Samme skjebne tror jeg PS kan få, om de ikke omfavner den nye virkeligheten, som er at konsollgenerasjoner ikke lenger varer i 7 år, men utvikles jevnt og trutt som med det meste annet her i verden. Selv støvsugere oppdateres oftere enn hvert 7. år.

Nintendo feilet av helt andre grunner. Dårlig navn, forvirring, samt en konsoll som ikke kunne matche motstanden, som jo var to store giganter som Sony og Microsoft. Nå er det kun en "ekte" konkurrent igjen i konsollmarkedet.

 

PS: Dette blir en lang dag på jobb. Enn å ikke klare å sovne igjen.

Thklinge.

 

PS: Man får ikke den kompetetive multiplayeren jeg tenker Nird tenker på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

tenker mer på konsoller, alle spille her og der pluss MP sammen

Det er jo en realitet nå. Spill kjøpt til Xbox får du gratis på Windows og omvendt. Det blir også cross platform multi-player. Om Sony og Nintendo følger etter spørs vel..

 

 

 

som jeg sa jeg tenker mer på konsoller.

bryr meg fint lite hva som skjer på pc, kjenner ingen som spiller på pc uansett.

men jeg vil gjærne ha alle spill på 1 konsoll så jeg slipper å kjøpe en playstation eller nintendo.

det hadde også vært moro å spilt mp med folk fra sony siden.

Lenke til kommentar

For dem som liker RPG spill så ser jeg litt fram til "The Technomancer". Forventer ikke at dette spillet holder AAA nivå, men personlig liker jeg også typiske AA spill som ikke har enorme budsjetter å rutte med. Synes uansett det virker interessant nok til at jeg skal teste det ut. Slippes 28 juni.

 

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om Sony og Nintendo følger etter spørs vel..

Følger etter? Cross-buy og cross-play har jo Sony hatt lenge. Ja, det er innen egne plattformer, men det er det jo for Microsoft også, da cross-buyen ikke er med PC, men med Windows 10 spesifikt, som er Microsofts egen plattform. Noe som mest sannsynlig innebærer en sammenslåing av Xbox og Win 10 store.

 

Klart er det en veldig mye bedre deal å få med PC, selv om det er begrenset til Win 10, men nytt er det ikke, så de kan ikke følge etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

tenker mer på konsoller, alle spille her og der pluss MP sammen

Det er jo en realitet nå. Spill kjøpt til Xbox får du gratis på Windows og omvendt. Det blir også cross platform multi-player. Om Sony og Nintendo følger etter spørs vel..

 

Sony har ingen motivasjon for å gjøre spill tilgjengelig på PC samt cross-buy så lenge de er kongen på haugen, og Nintendo er Nintendo, den dagen de går ut av hardware kan det raskt bli en realitet, men enn så lenge skjer det nok ikke. 

Lenke til kommentar

Eneste Sony behøver å gjøre er å fortsette som dem gjør. Og etterhvert slippe en ny kraftigere utgave av PS4 for dem som vil ha diverse 4K innhold og bedre ytelse/oppløsning i spill.

 

PlayStation har spillene og momentum nok til å rett og slett ignorere Xbox og deres planer om "Play anywhere". For hvor MS nå konkurrerer innad i seg selv. Så har PS4 ingen konkurent som truer dem. Ihvertfall ikke før Scorpio og Neo slippes. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Eneste Sony behøver å gjøre er å fortsette som dem gjør. Og etterhvert slippe en ny kraftigere utgave av PS4 for dem som vil ha diverse 4K innhold og bedre ytelse/oppløsning i spill.

 

PlayStation har spillene og momentum nok til å rett og slett ignorere Xbox og deres planer om "Play anywhere". For hvor MS nå konkurrerer innad i seg selv. Så har PS4 ingen konkurent som truer dem. Ihvertfall ikke før Scorpio og Neo slippes. 

 

 

nja, det er nok ønsketenkning fra din side, sånn jeg ser det nå så kan Sony ligge ganske tynt an

Lenke til kommentar

En kan ikke tenke slik som dere gjør med brukermasse tvers på plattformer. Det er et resultat av at XBO har solgt dårligere en PS4 at MS har started med å fokusere på Xbox Live brukere på tvers av plattformer. Det ser mye bedre ut for uvitende med voldsomme tall når realiteten når det kommer til Xbox er langt ifra så høyt.

 

For investorer,utgivere,utviklere,presse og andre som ikke ser seg blind på PR spinnen til MS så er bildet mye klarere når det kommer til salg og inntjening potensiale.

 

At det finnes 120-150 millioner PC av forskjellig konfigurasjoner som kjører Windows 10 er uvesentlig. Det er ikke det samme som 120-150 millioner spill klare maskiner som kan kjøre MS sine "play anywhere" titler. Det er også en helt annen plattform en konsoll, Xbox og PS4.

 

PC og Windows 10 er ikke det samme som en konsoll overhode. Det blir like tåpelig som en tideligere diskusjon om at siden en kan streame XBO spill til Win10 så økte kundemassen med millioner.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eneste Sony behøver å gjøre er å fortsette som dem gjør. Og etterhvert slippe en ny kraftigere utgave av PS4 for dem som vil ha diverse 4K innhold og bedre ytelse/oppløsning i spill.

 

PlayStation har spillene og momentum nok til å rett og slett ignorere Xbox og deres planer om "Play anywhere". For hvor MS nå konkurrerer innad i seg selv. Så har PS4 ingen konkurent som truer dem. Ihvertfall ikke før Scorpio og Neo slippes. 

 

 

nja, det er nok ønsketenkning fra din side, sånn jeg ser det nå så kan Sony ligge ganske tynt an

 

Nei sony ligger ikke tynt an, 

Lenke til kommentar

Når Portal 2 kom til PS3 så fikk en med gratis PC versjonen via Steam. Økte plutselig PS3 sin kundemasse med 150 millioner da? 

 

Sier seg selv at det gjorde den ikke. Akkurat som "play anywhere" som er forøvrig veldig kjekt. Ikke øker kundemassen til Xbox med 150 millioner brukere. 

 

Og ikke for å være slem. Men hva i huleste får folk til å tenke slik? Fantasi/ønsketanker? 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Eneste Sony behøver å gjøre er å fortsette som dem gjør. Og etterhvert slippe en ny kraftigere utgave av PS4 for dem som vil ha diverse 4K innhold og bedre ytelse/oppløsning i spill.

 

PlayStation har spillene og momentum nok til å rett og slett ignorere Xbox og deres planer om "Play anywhere". For hvor MS nå konkurrerer innad i seg selv. Så har PS4 ingen konkurent som truer dem. Ihvertfall ikke før Scorpio og Neo slippes. 

 

 

nja, det er nok ønsketenkning fra din side, sånn jeg ser det nå så kan Sony ligge ganske tynt an

 

Nei sony ligger ikke tynt an, 

 

 

 

ikke vet jeg, derfor jeg sa kan, vi får vente å se hvordan dette går framover. monopol er ihvertfall ikke ønskelig

Lenke til kommentar

PS4, ca 40 mill spillere

Xbox Play Anywhere, ca 120-150 millioner spillere

Microsoft går jo virkelig suksess med windows 10 spillsatsingen deres. Folk kjøper ikke spill i storen, og de som har gjort det får dårlige versjoner og plages med tekniske utfordringer. Nei holder meg til steam/pc og ps4. Fin kombo det.

Lenke til kommentar

 

 

Ryan Brown

‏@Toadsanime

Capcom rep says that Dead Rising 4 is a 1-year timed exclusive for MS.

 

IS4Nar5.png

 

 

I en perfekt verden hadde det ikke vært eklusiver og alle kunne spille sammen online

tenk om det hadde skjedd. gamer boner

så kan man velge konsoller/pc av hva man foretrekker

kanskje det t.o.m hadde blitt sikkelig nyvining på konsollfronten da f.eks sony og ms måtte ha noe og lokke kunder til sin plattform

 

 

MS skal nå gi ut alle spill både på XBox og PC. Er bare for Sony å følge etter hvis de vil.

 

 

Feil. MS gir ut spilla sine på win10 og XO. Er ikkje stort som forandrer seg bortsett fra at MS egne eksklusive spill er mulig å spille på win10 viss du kjøper spilla via windows store.

 

Det er som om Sony plutselig samarbeider med Steam og lar egne eksklusive spill bli tilgjengelig for di med win7. Ser ikkje heilt kva som er så positivt for di med PC at nokre av win versjonane skulle bli ekskludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...