Gå til innhold

Test: Windows 8


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er verdt å få med seg dette:

http://www.pressfire...ver-p-Windows-8

 

Selv om dette ikke akkurat er noen nyhet, så kan det være greit å minnes på det som gradvis skjer for gaming-plattformene.

 

Ser ikke det store problemet. Om de fokuserer på 1 OS så vil jo det bare føre til mindre bugs osv.

 

Såklart kjipt for de særingene som nekter å installere nyere versjoner av windows fordi "de suger iforhold til win2000/xp"

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et utrolig lite nyansert syn på en særdeles kompleks verden, du.

 

Spesielt i store organisasjoner er kostnadene og følgene av forstyrrelsene med å bytte Windows-versjon enorme. Det er ikke alle som trenger å ha det nyeste bare fordi forrige versjon ikke støtter DirectX 11.1. Å skrive et Word-dokument fungerer like bra på en 20 år gammel PC som på en spiller ny en, samtidig som man da ville sluppet unna mange timer og måneder med unødvendig omstilling når de ett år fjerner menyene og noen år senere fjerner ribbons...

 

Min bestefar, han har passert 85 nå, har i mange år foretrukket skrivemaskin framfor PC. Han bruker PC noen ganger, men hvis han bruker skrivemaskinen så slipper han å lære det på nytt hvert tredje år. Dette er en mann som brukte regneark på EDB-maskin for tretti-førti år siden, lenge før Windows eller MS/DOS for den saks skyld. Han husker fortsatt snarveiene for å lagre i WordPerfect 5.2, men sliter med å se piktogrammene eller huske hvor de har flytta funksjonalitet i moderne Office. Tidligere kunne jeg fjerne alle menyer og knapper han ikke trengte, slik at han kun hadde de knappene han trengte. Det kan vi ikke lengre, og han må nå forholde seg til stadig raskere endringer når hans oppgaver er de samme år etter år.

 

Han er ingen særing, det er det du som er.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spesielt i store organisasjoner er kostnadene og følgene av forstyrrelsene med å bytte Windows-versjon enorme.

 

Og i hvor mange av disse organisasjonene er det viktig at Windowsversjonen de kjører skal støtte det nyeste av spill?

 

 

 

 

Han er ingen særing, det er det du som er.

 

Greit at du er uenig, men du kan spare deg for slikt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

geezuz. wow.. eneste nytt som er nevneverdig i DX11.1 er felles støtte for stereo 3d. Stereo 3d har lenge eksistert lengefør 11.1 og er støttet av sine tredjeparts leverandører som nVidia og AMD.

 

Jeg må le litt... jeg ser heller ikke problemet med å punge ut 250kr. Bruke flere tusen for skjerm og briller går greit, men å bruke noen lusne hundringser på OS er første verdenskrise :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det var et utrolig lite nyansert syn på en særdeles kompleks verden, du.

 

Spesielt i store organisasjoner er kostnadene og følgene av forstyrrelsene med å bytte Windows-versjon enorme. Det er ikke alle som trenger å ha det nyeste bare fordi forrige versjon ikke støtter DirectX 11.1. Å skrive et Word-dokument fungerer like bra på en 20 år gammel PC som på en spiller ny en, samtidig som man da ville sluppet unna mange timer og måneder med unødvendig omstilling når de ett år fjerner menyene og noen år senere fjerner ribbons...

 

Min bestefar, han har passert 85 nå, har i mange år foretrukket skrivemaskin framfor PC. Han bruker PC noen ganger, men hvis han bruker skrivemaskinen så slipper han å lære det på nytt hvert tredje år. Dette er en mann som brukte regneark på EDB-maskin for tretti-førti år siden, lenge før Windows eller MS/DOS for den saks skyld. Han husker fortsatt snarveiene for å lagre i WordPerfect 5.2, men sliter med å se piktogrammene eller huske hvor de har flytta funksjonalitet i moderne Office. Tidligere kunne jeg fjerne alle menyer og knapper han ikke trengte, slik at han kun hadde de knappene han trengte. Det kan vi ikke lengre, og han må nå forholde seg til stadig raskere endringer når hans oppgaver er de samme år etter år.

 

Han er ingen særing, det er det du som er.

 

Planperfect? Det var deg jeg lærte når jeg gikk på skolen :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Virker som om folk vrir det til at eneste forskjell mellom win 7 og 8 er directx 11 og 11.1.

 

Direct x brukes vel også av windows selv, og det er vel mer enn spill som bruker direct x.

http://www.klikk.no/teknologi/data/article541668.ece

Vi gjetter at store firmaer som har en relativt god markedsandel innen programvare for foto- og videoredigering vil være først ute med GPGPU-støtte. Adobe har i Photoshop støttet dette siden 2008, og de vil nok være tidlig ute med å legge inn DirectX 11-støtte i programmene rettet mot glade amatører.

 

Firma som driver med foto og videoredigering vil kanskje oppdage at programmene en dag krever directx 11.1. DirectX 11.1 krever vel også skjermkort som støtter dette, slik det var når DX 11 kom. Hjelper vel lite om os støtter det om ikke skjermkort og gpu støtter det.

Lenke til kommentar

Vel nå fikk jeg endelig prøvd Win 8 på en touch PC(Samung Ativ) her om dagen, og det er ikke vanskelig å skjønne hvor Win 8 hører hjemme. Dette er jo en 100 ganger bedre opplevelse enn hva man får med mus og tastatur alene!

 

Samsung Ativ er jo et perfekt eksempel på hvordan alle Win 8 PCer bør være:

 

Du bruker touchfunksjonen og tar det av som nettbrett til daglig bruk når du er i startmenyen, eller bruker den fantastiske pennen til Samsung som fungerer like bra som på en note. Perfekt til 90 % av det man driver med til vanlig bruk, mye mer morsomt å bruke, og startmenyen er på sitt beste, slik den skal være!

 

Du setter den i tastaturet og bruker mus og tastaturet i deskop modusen, når du skal oppfylle de avanserte behovene.

 

Dette er jo akkurat hva Win 8 er laget for! Når flere PCer kommer med dette, vil Win 8 være det mest geniale systemet på lenge!

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva gjør den bedre til flerskjerm? Fikk inntrykket av at metro-opplegget feilet ganske hardt med flerskjerm?

 

AtW

 

Den støtter blant annet taskbar linja på alle skjermer, og har også innebygget "shortkey" som gjør at man enkelt kan flytte programmene mellom skjermene ved to tastetrykk. Selv måtte jeg bruke Ultramon tidligere i Windows 7, Win 8 har gjort så at jeg ikke lenger trenger det programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...