Gå til innhold

Test: Windows 8


Anbefalte innlegg

Ironisk nok så oppfyllte dette annenhver god/dårlig os teorien.

 

Hvor i all verden kommer den teorien fra? - Den stemmer jo overhodet ikke, av de 11 siste OSene MS har lansert så er det kun 2 stk som har blitt karakterisert som "dårlige" når de ble lansert (ME og Vista) - og de er ikke "annenhver" med noe som helst .... (nå var det iogforseg ikke noe galt med Vista etter SP1 - men da var det litt sent å rette opp inntrykket) - og det er vel ingen som sier at selve Win8 er dårlig heller - den er faktisk veldig mye bedre enn Win7 på veldig mye - den har bare en veldig uvant "start-meny" som bryter med alt av tidligere vaner. (og som man jo iogforseg kan ende tilbake mer eller minre med en "app")

Endret av kjetilkl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Teorien stammer vel fra:

Win 2000 (bra)

Win me (dårlig)

Win XP (bra)

Win vista (dårlig)

Win 7 (bra)

Win 8 (?)

 

Det er vel delte meninger om win 8 er "bra" eller "dårlig" og det går vel på mer enn modern ui.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt det noen dager fra MSDNAA nå, stort sett fornøyd. Største issue er manglende drivere fra ASUS til min bærbare.Litt irriterende med Start-knappen, men venner seg okey fort. Virker derimot litt uferdig, litt lte valgmuligheter og noen ting som er litt klønete. F. eks. at åpne apps dukker opp i alt+tab, når en kan bla mellom åpne apps med win+tab. Synes ikke det er så touch-ete som folk skal ha det til. Fungerer glimrende med tastatur. Dessuten har min bærbare trackpad med multitouch, så kan jo pinch-to-zoom osv. på den uten at jeg trenger touch skjerm for å utnytte grensesnittet.Min konklusjon: Uvant, tar noen dager å venne seg. Ville kanskje ventet noen uker mtp drivere eller i hvert fall først sjekket om hardwaren en bruker har W8 drivere. Fungerer for det meste med W7 drivere, men har noen problemer her. Men ellers er det bedre enn W7 på mange punkter. Explorer, task manager, filbehandling, utseendet osv.

 

Med tanke på drivere så virker de fleste W7 drivere. Har selv en asus g74 og bruker drivere til w7 som fungerer råbra, så kom ikke her å snakk om driverproblemer i W8.

Og er det noen drivere som mangler så er det ikke microsoft sin feil, det er produsenten av produktet

Lenke til kommentar

Med tanke på drivere så virker de fleste W7 drivere. Har selv en asus g74 og bruker drivere til w7 som fungerer råbra, så kom ikke her å snakk om driverproblemer i W8.

Og er det noen drivere som mangler så er det ikke microsoft sin feil, det er produsenten av produktet

1. Dette var før W8 var offisielt lansert, så jeg kan snakke om driverproblemer i W8 selv om du ikke opplever dem nå. Som jeg skrev "vent noen uker til drivere er ute".

2. Jeg skrev heller aldri det var MS sin feil.

3. Flere av ASUS sine W7 drivere fungerte ikke ut av boksen på W8. De ville ofte ikke la seg installere i det hele tatt. Ene ga blåskjerm for alle (sjekke asus rog forum om du ikke tror meg), subwooferen fungerte ikke helt osv. Alt dette ble fikset ~2 uker etter W8 launch, så ikke hatt noen problemer siden.

Lenke til kommentar

Hvor i all verden kommer den teorien fra? - Den stemmer jo overhodet ikke, av de 11 siste OSene MS har lansert så er det kun 2 stk som har blitt karakterisert som "dårlige" når de ble lansert (ME og Vista) - og de er ikke "annenhver" med noe som helst .... (nå var det iogforseg ikke noe galt med Vista etter SP1 - men da var det litt sent å rette opp inntrykket) - og det er vel ingen som sier at selve Win8 er dårlig heller - den er faktisk veldig mye bedre enn Win7 på veldig mye - den har bare en veldig uvant "start-meny" som bryter med alt av tidligere vaner. (og som man jo iogforseg kan ende tilbake mer eller minre med en "app")

 

Morsomt med folk som er hårsåre på vegne av Microsoft.....

 

Forøvrig har vel ikke så mange som annenhver Windows vært bra, og Windows 8 er vel blandt det dårligste vi har blitt påtvunget.

Endret av VirtualBox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja.

 

Min observasjon er at de vil virkelig, mer enn noen gang tidligere, at du skal over på nyeste versjon av Windows. Det har aldri vært så lett å få oppgradert som nå, nærmest uansett hvilken lisens du har fra før.

 

Hvis du lurer på om hardwaren din er grei, kan du forøvrig kjøre denne:

http://windows.micro...de-to-windows-8

 

Jeg mener at den på slutten ga beskjed om hvilke versjoner av Windows 8 jeg kunne oppgradere til, og på den gamle tavlePC'n min var det kun Windows 8 Pro. (Som forøvrig støttet CPU/chipset på min maskin kun opp til og med (?) RC1, bummer).

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Passende avatar for et troll...

 

Er det ikke snart på tide å heve terskelen for å kalle folk troll vesentlig? Det er så latterlig å kalle folk troll bare fordi man ikke er enig med de.

 

Personlig vil jeg si det er svært spesielt å ikke se at interaksjonen mellom metro og desktop er lite smidig, og at innstillingsmulighetene i win8 er lite intuitive/konsekvente.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...