Gå til innhold

Test: Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan? Docker man 1/3 på en vanlig nettleser, så får man den ikke opp, kun en liste over applikasjoner som kjører. med 2/3 på "vanlig windows" funker ikke store på 1/3, og åpner man setttings er det generelle settings og ikke storesettings (når du docker det sånn)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Høres ut som en fantastisk unnskyldning til å bygge ut huset for å få plass til alle skjermene. En flis en skjerm er vel målet til slutt. Wall of modern ui.

Lenke til kommentar

Hmm... Dropdowns, støtter de ikke lengre å skrive inn mer enn en bokstav?

Er på systeminnstillinger. Når jeg velger en dropdown, og skriver "Nors" for "Norsk", hopper den først til Nederlandsk, deretter Oksitansk, Retoromansk og til slutt Sakha.

 

Grunnen til at jeg er på systeminnstillinger, er at Windows selv fant ut at vi skulle oppgradere fra engelsk ultimate til norsk pro. Ufint å kjøre rundt med norsk systemspråk, fikk meldinger under installasjonen som ikke finnes én gang på google. Microsoft har aldri skjønt det der med å bruke errorkoder man kan slå opp...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

Var litt vanskelig å følge da full-screen-metro blokkerte instruksene i posten når jeg skulle lese den....

 

AtW

 

 

Gå til appstore/butikken

Trekk fingeren fra høyre til venstre (Eventuelt ta musen opp i høyre hjørne, og trekk ned).

Settings

Preferences

Make it easier to find apps in my preferred languages"

 

Skyv den over på "no".

 

Lenke til kommentar

Gå til appstore/butikken

Trekk fingeren fra høyre til venstre (Eventuelt ta musen opp i høyre hjørne, og trekk ned).

Settings

Preferences

Make it easier to find apps in my preferred languages"

 

Skyv den over på "no".

 

Takk for det, men jeg leste disse instruksene, problemet var at det ikke gikk å ha de ved siden av når jeg utførte det, pga av metro kjører i fullscreen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Aha, har du ikke hukommelse til å huske de setningene i to minutter ? :D

 

Korrekt, jeg liker ikke å huske instrukser når ett veldesignet GUI hadde tillat meg å ha det ved siden av når jeg gjorde det, spesielt nyttig om man strander på ett punkt. Feks man leser litt kjapt og tror det går å trekke musa fra høyre mot venstre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet nå, og fungerer fint her :)

Du vet du kan trekke og dele skjermen i to ikke sant? :)

 

For å repetere mitt eget innlegg:

 

"Hvordan? Docker man 1/3 på en vanlig nettleser, så får man den ikke opp, kun en liste over applikasjoner som kjører. med 2/3 på "vanlig windows" funker ikke store på 1/3, og åpner man setttings er det generelle settings og ikke storesettings (når du docker det sånn)"

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...