Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Why is there a long back hem on polo shirts?

The uneven vented hem is a detail that can be traced back in history to the turn of the last century when it was required equipment. Whether you were atop a pony or on the tennis court, the uneven vented hem, often called a tennis tail, served to keep the shirt tucked in as you bend at the waist. The longer back hem also serves to create the illusion of height on the wearer.

http://global.ralphlauren.com/en-gb/Style/Men/Pages/question.aspx

Lenke til kommentar

Hva vil dere si er en god og basic skjortegarderobe? Må oppgradere der etterhvert, siden jeg stort sett bare har UniQlo sine oxfords.

 

Jeg tenker noe sånn som:

 

2 - Blå OCBD

1 - Hvit OCBD

1 - Grå OCBD

1 - Mørkeblå OCBD (Ev. Rosa?)

1 - Blå Gingham

1 - Blå/hvit University stripe OCBD

1 - Hvit dresskjorte

1 - Blå dresskjorte

 

Legg til noe mer casual som Chambray og flannel så skulle man være ganske godt dekket?

Lenke til kommentar

Ingen stor fan av mørkeblå. Ellers er jeg i all hovedsak enig, men det kommer jo an på hva du bruker mest. Klarer deg fint med utelukkende lyseblå OCBD, ingen striper og en hvit og en blå i penere stoff med mer formell krage, så det er det som er "grunnstammen" i mitt hode, ut over det går man litt ut over "basic".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir ganske casual, men synes det ser kult ut med kopperfarget chinos blant annet.

 

Har lyst til å kjøpe meg peacoat fra Luxire, men må få nailet målene, trenger uansett en vinterjakke og vurderer denne:

 

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0184/4436/products/Snorkel_Parka_Sage_Fit_1024x1024.jpg?v=1380157868

 

Rundt 2500,-

 

Personlig syntes jeg at materialet til parkaen så veldig dårlig ut, og ikke var fargen noe spesielt fin heller. Ville heller gått for Luxire-peacoaten, den er fet

Lenke til kommentar

Jeg trenger en del klær jeg kan bruke når jeg er i Nordsjøen. De vasker stort sett alt på 60 grader der, så jeg trenger noe som er ganske slitesterkt ... Tenker et par tennisskjorter, ensfargede T-skjorter og cargobukse-aktig greier. Tips til merker etc. som tåler litt og ser greit ut. Alt jeg har prøvd av T-skjorter krymper som faen.

 

Det eneste jeg har brukt til nå er joggebukser og div T-skjorter, men ser ikke så prfft ut når man sitter i møter etc.

Lenke til kommentar

Er du plattformsjef eller har en annen høy lederstilling på riggen? Om ikke, så holder det i massevis med en plain t-skjorte (V-hals om du vil være litt pen).

 

Ingen bryr seg om hva du har på deg på riggen, så lenge klærne er rene, ikke har hull eller er veldig slitt. Småflirer litt når jeg ser folk har på seg småpene klær under kjeledressen som før eller siden vil bli så møkkete at det ikke går bort i vask uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...