Gå til innhold

Test: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Helt enig. Og dermed er jeg ferdig med å advare turfolk mot iPhone pga ikke-utbyttbart batteri. Er jo faktisk nyttig info som kanskje ikke alle har tenkt på i jakten på "det nyeste og det beste"

Da er det på sin plass at jeg advarer folk mot fjaset ditt. Det finnes et hav av forskjellige USB-batteripakker på 5.000 mAh og oppover, som iPhone-brukere (og andre) kan ha med seg på tur. Man kan uten problem få 3 fulle oppladinger ut av en liten oppladbar batteripakke på knappe 150 gram.

Solcellelader er også nevnt, for de som skal være i ødemarken riktig lenge. Dermed skulle de fleste behov i så måte være dekket.

 

For øvrig er mye av poenget med å dra ut i naturen for min del å komme seg bort fra sivilisasjonens mas og kjas - og i det ligger også at jeg bruker telefonen minst mulig, og gjerne bruker av-knappen. For ikke å snakke om hvor flott det er å navigere med et stort, deilig papirkart og et godt, gammeldags kompass. :)

Det føles noen ganger som et virkelig privilegium å være skikkelig "frakoblet" den digitale hverdagen for noen dager - flere burde prøve det litt oftere. ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ferdes man utenfor allferdsvei duger ikke iPhone pga nettopp dette med batteriet. Det kan i værste fall koste folk helsa om gps'en er død når været går imot.

 

 

Ferdes man utenfor allferdsvei duger INGEN telefon pga batteriet.

Jeg vet, for jeg drar med meg min telefon på fot- og kanoekspedisjoner som varer i ukesvis i slengen.

Men min påstand er like gyldig uansett om det var en iPhone eller hvilken som helst en annen telefon jeg eide. Så dette er ikke et problemet knyttet til kun iPhone, selv om noen her gjerne skulle ØNSKE at det var slik.

Det er nettopp derfor jeg drar med meg et solcellepanel av god kvalitet og som er i stand til å levere USB-strøm på mer enn 2 Ampere direkte, pluss et mellomlager (for overskyede dager) som både kan lades og levere USB-strøm, når jeg drar på tur.

Jeg lader forøvrig ikke kun opp telefonen. Jeg lader også opp radio, walki-talkie, tre fotoapparater, hodelykt og flere ekstrabatterier som jeg har med meg med dette solcellepanelet. Men det er en annen historie.

Du har misforstått kjernen i ankepunktet. Det har hele tiden vært snakk om å bytte batteri mens man er på farten og ikke hvordan man lader

Men det hørtes ut som bra utstyr:)

 

Så la meg omformulere:

Ferdes man utenfor allferdsvei i lange perioder i strekk tar man med solcellepanel for å lade telefonen via USB da dette gir en vektmessig bedre løsning enn å drasse på flere batterier til den. Vektgevinsten vil være i favør av solcellepanelet straks turen varer mer enn en uke (avhengig av bruk), og dess mer utstyr man drasser på og som trenger å lades.

Lenke til kommentar

Helt enig. Og dermed er jeg ferdig med å advare turfolk mot iPhone pga ikke-utbyttbart batteri. Er jo faktisk nyttig info som kanskje ikke alle har tenkt på i jakten på "det nyeste og det beste"

Da er det på sin plass at jeg advarer folk mot fjaset ditt. Det finnes et hav av forskjellige USB-batteripakker på 5.000 mAh og oppover, som iPhone-brukere (og andre) kan ha med seg på tur. Man kan uten problem få 3 fulle oppladinger ut av en liten oppladbar batteripakke på knappe 150 gram.

Solcellelader er også nevnt, for de som skal være i ødemarken riktig lenge. Dermed skulle de fleste behov i så måte være dekket.

Helt enig. disse fungerer utmerket og passer også til andre enheter en mobiltelefonen.

 

Amobil.no testet faktisk en slik tidligere i år:

http://www.amobil.no/artikler/portable-power-bank/109353

Lenke til kommentar

@ArcticOC: Har ikke sett spørsmålet eller spørsmålene, da jeg ikke har orket å bla meg så langt tilbake gjennom et hav av pisspreik i tråden her. Skal se om jeg gidder litt senere... ;)

Det er kort sagt ikke verre enn at man f.eks kan bruke sitt vanlige FTP-program eller favorittnettleseren på Mac/PC, og overfører MKV-filene til et katalogområde tilhørende film-appen man bruker på iPhone/iPad.

Lenke til kommentar

Herregud, ikke en eneste forstår det man skal fram til med å kunne bytte batteri. Newton kaller det til og med for fjas..

Her kommer teskje-versjonen da. Håper det hjelper:

Dere snakker alle om lade-utstyr. Men man kan ikke lade spesielt godt fra hverken solcelle eller batteripakke når man er i bevegelse og det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt. Solcelle sier seg selv er dødfødt da. Batteripakke er heller ikke gunstig i slike forhold med åpne porter utsatt mot forholdene.

 

Da bytter man til nytt batteri og fortsetter turen i neste øyeblikk. Fjas?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært en flittig turgåer slæsj villmarksmann hadde jeg engang vurdert iPhone i det hele tatt. Du finner ikke så veldig mange telefoner som er mindre egnet for den slags. Ikke at noen bør bry seg om hva jeg mener. Ville bare legge inn noe, slik at jeg i samme slengen kunne få komme med følgende kommentar: Det er så mye svada og pisspreik i disse trådene, og på internett generelt nå at det er vanskelig å skue hvem som er troll og hvem som ikke er troll.

Lenke til kommentar

Batteribytte er uansett kjappeste opplading så langt i 2012. Sikkert i 2013 også.

 

Oi, glemte å lade batteriet, bussen går om 5 minutter. Slå av telefon (5 sekunder), åpne telefonen (5 sekunder til) putt i batteriet som alltid er full-ladet på skrivebordet (praktisk samsung stand med ekstrabatteri) og klipse på igjen bakdeksel og beskyttelse (5 sekunder til). Skru på mobilen og putt den i lommen. Telefonen er klar til bruk får man når døren for å ta på jakke og sko.

 

Det er langt fra bare for villmenn i skog og fjell. Det er en praktisk detalj som burde være en selvfølge på en mobiltelefon. Sammen med minnekortet...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

vel, jeg tror ikke det har så mye med saken å gjøre, da vi har mobiler med kraftig innmat og mindre skjerm, men de selger rett og slett ikke.

Nye versjoner av S2, og helt egne serier.

 

Sony har flere små skjermer med god innmat, og de selger rett og slett ikke.

Den eneste telefonen med liten skjerm som selger, er iPhone, og min påstand er at det på ingen måte er på grunn av nettopp den lille skjermen. Det er andre grunner, og de er flerdelte.

Jeg skriver dette ifra en 3,5 tommer nå (galaxy xcover), og jeg har nok litt store hender, ikke veldig, men over gjennomsnittet. Denne mobilen er rett og slett liten, og jeg har veldig mye å si gå på. Jeg betjener Galaxy S2en min med en hånd. Jeg forventer ikke det samme med min kommende galaxy note II, derimot.

Og grunnen til at de ikke selger?

Flaggskipene promoteres flittig, hva skjer med de andre med "kraftig" innmat?

Har de med mindre skjermer egentlig samme innmat som flaggskipene?

 

De prøver alle triks for å selge sine telefoner da de ikke kan legge ned samme mengde arbeid i hver modell som det Apple gjør.

Til og med Nokia er lurt med på "skjermracet".

 

Eller, så er det rett og slett fordi folk ikke ønsker så små skjermer. Det er en grunn til at Apple nå har gått opp i skjermstørrelse.

Jeg tror du overvurderer hvor vanskelig det er å få kraftig innmat i små skjermer, fordi hvis du ser på samtlige modeller med dobbelkjerne på 3,8 tommer eller mindre, så er det en god del:

 

iPhone 4S (3,5)

Xperia U (3,5)

Xperia Sola (3,7)

Xperia Go (3,5)

Xperia SX (3,7)

Galaxy Ace 2 (3,8)

Samsung W999 (dobbel 3,5, dual SIM)

LG Motion 4G (3,5)

Og 4 mindre kjente merker.

 

De jeg har uthevet er ganske enkelt de telefonene jeg hadde hørt om fra før.

 

Jeg er ute av stand til å forstå hvorfor du tror folk ønsker å ha en så liten skjerm som 3,5 tommer. 4 tommer, da begynner det å nærme seg, og de som fremdeles ønsker små skjermer, tror jeg ikke vil ha noe større enn 4,3. Det går fint å betjene 4,3 tommer med en hånd, så der har du fremdeles det argumentet. Folk med små hender, vil kanskje nøye seg med 4 tommer. 3,5 tommer er og blir lite. Den eneste grunnen til å ha 3,5 tommer, slik jeg ser det, er ganske enkelt fordi du virkelig ønsker minst mulig mobiltelefon, eller driter i hele skjermen.

Og i og med at det er så mange mobiler som har dobbelkjerne på 3,5 tommer, viser det at det ikke akkurat er en bragd, spesielt siden disse mobilene ikke akkurat er kjent for å være spesielt dyre heller.

 

Så svært mye billigere pris, samme størrelse og fremdeles to kjerner.

Markedsføring... Jeg tror helt ærlig ikke at Ola Normann bryr seg ekstremt mye om den har en 1,4GHz dual core eller en 1,6GHz quad core. Hvis Ola vil ha en 3,5 tommer mobil, så går han ikke og finner seg en 4,8 tommer, bare fordi han så en plakat av den på utsiden. Spesielt ikke siden også feks Ace-mobilene pleier ha reklame enten utenfor eller inni butikkene også. Ace 2 koster 1979 på prisjakt, uten abonnenement. iPhone 4S koster 4290 på samme side. S3 koster 4375 på samme side.

Hvor mange kjenner du som går inn og tenker "Nå vil jeg ha en billig og god mobil på iPhone-størrelse" og kommer ut igjen "Ja, det var godt jeg fikk den aller raskeste mobilen til dobbel pris og med latterlig mye større skjerm".

 

Se også på:

De mest solgte smarttelefonene i juli

1. (1) Apple iPhone 4S

2. (2) Samsung Galaxy S III

3. (4) Samsung Galaxy S II

4. (3) Apple iPhone 4

5. (5) HTC One X

6. (-) Samsung Galaxy Xcover

7. (6) Nokia Lumia 800

8. (-) HTC One S

9. (-) Sony Xperia S

10. (-) Samsung Galaxy Note

 

Av disse er det iPhone 4S (3,5), Lumia 800 (3,7) og Galaxy Xcover (3,5) som er under 4,3 tommer. Alle andre er 4,3 eller større. Galaxy Xcover, selger garantert ikke på grunn av skjermstørrelsen, men fordi den er ment til å være støt og vannsikker. Da er det bare Lumia og iPhone igjen. iPhone er fremdeles min påstand at det overhodet ikke er skjermstørrelsen som gjør at den selger, men alle andre grunner. Lumia 800, ja, kanskje det er skjermstørrelsen. Kanskje er det fordi det bare er fire Lumia-modeller.610, 710 og 800 som har 3,7 tommer skjerm og 900 som har 4,3 tommer. Der er prisene forholdsvis 1000, 1900, 2000 og 3500. Jeg tipper det er en større faktor.

 

Nei, jeg tror rett og slett du bommer helt utrolig kraftig når du sier at mobilprodusentene rett og slett ikke klarer lage raske 3,5-tommere, og derfor skyver dem opp til 4,5 tommer +++. Se for eksempel på hvor lite forskjell det er på S2 og Note, S3 og Note II. De har mye større plass, og det eneste de gjør er å klokke opp prosessorene litt. Det finnes for eksempel også en Ace II-modell med NFC som fremdeles bare er 3,8 tommer. Hvordan klarte de det, når de allerede pushet grensene ved å ha en dual-core på 3,8 tommer? Og iPhone får jo ikke plass til NFC på sine 4 tommer, en gang?

 

Nei, det handler om valg, ikke muligheter. Apple klarer sannsynligvis å putte inn NFC, men de har vurdert at det ikke var noe vits. Grunnen til at jeg sier det, er fordi Samsung har en 3,8 tommer med alle features iPhone har hardwaremessig, og med NFC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud, ikke en eneste forstår det man skal fram til med å kunne bytte batteri. Newton kaller det til og med for fjas..

Her kommer teskje-versjonen da. Håper det hjelper:

Dere snakker alle om lade-utstyr. Men man kan ikke lade spesielt godt fra hverken solcelle eller batteripakke når man er i bevegelse og det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt. Solcelle sier seg selv er dødfødt da. Batteripakke er heller ikke gunstig i slike forhold med åpne porter utsatt mot forholdene.

 

Da bytter man til nytt batteri og fortsetter turen i neste øyeblikk. Fjas?

Men du mener at det er gunstig å flerre av hele bakdekselet og eksponere innsiden av telefonen for å skifte batteri, når du er i bevegelse i kajakken din og det "det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt"?

 

Jeg ser ikke store problem med å koble til en slik liten ekstern batteripakke for å lade, om man så beveger seg eller det er dårlig vær. Det er kun å plugge inn en kabel, dvs. raskere, enklere og færre løse deler å holde styr på. Plugge inn kabelen, legge telefon og batteripakke i en vanntett pose, og fortsette turen mens telefonen lader (man kan selvsagt fortsatt bruke telefonen mens den lader) - enkelt nok, skulle man tro.

Hele greia virker imidlertid rimelig oppkonstruert på meg. Tror ikke det er mange andre enn deg som sitter og padler i ruskevær på åpne havet samtidig som man bruker telefonen i timesvis - skulle tro det var andre ting som opptok mer i slike situasjoner. I realiteten er det neppe mange seriøse turfolk som bruker telefonen så mye samtidig som de padler eller går i villmarken at man rekker å lade den ut i løpet av dagen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tilgang til filsystemet er et absolutt krav for meg. Bruker det til bl.a tre ting: 1-Deling og overføring av filer uten krav til ekstra programvare 2-Enkel backup av det jeg vil ha backup av 3-Rydde opp etter avinnstallerte apprester og fjerne bl.a nedlastede pdf filer som man ofte ikke får slettet og derfor spiser opp lagringsplassen med logger og filer man ikke vil ha.

 

Skjermstørrelse er smak og behag. Foretrekker normalt mindre skjermer men det er gøy med stor skjerm om man skal se en to timers film eller spille.

 

Mangel på NFC er negativt. Både fordi det brukes på ferier men også fordi det kommer i norge også. Kjøpe en brus, bussbillett, se kinoprogram osv. Mangelen vil bli mer og mer synlig, og understreke av IP5 ikke er en topptelefon.

 

Batteribytte handler vel også om man mister garantier og reklamasjoner om man skrur på den selv. Noen liker også å ha med flere batterier om man skal steder uten lademulighet. Uvanlige skruer ender før eller siden med at noen skader dem fordi de bruker feil skrutrekker og da blir det unødvendig dyrt med nytt batteri.

 

Kontakten handler om flere ting. Mange har hauger med microusb ladere og kabler liggende og trenger man strøm er det ladere med microusb som oftest er tilgjengelig. Nødladere er også basert på standard kontakter. Flere nye kontaktstandarder er ikke noe man ønsker og man har jo også jobbet for å få til EN felles standard som apple saboterer.

 

Synes manglende filtilgang, manglende NFC, mindre tilgjengelig batteri, og sær plugg gjør den til en middels telefon og uaktuell for meg ihvertfall. Den utmerker seg heller ikke på noe, men er kun grei nok på ting. Hverken best kamera, høyest ytelse, toppspesifisert, eller andre ting å skryte av.

 

Dårlig formatstøtte og dårlige kart er tragisk og understreker igjen hvor dårlig den faktisk er. Dette kan derimot fikses med å legge inn alternative løsninger og er derfor ikke en total krise.

 

Synes ikke den er en 5er telefon, er snarere ett sted mellom en 3er og 4er. 3er pga manglene, 4er pga den er god på det den faktisk klarer.

 

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til å ha 3,5 tommer, slik jeg ser det, er ganske enkelt fordi du virkelig ønsker minst mulig mobiltelefon

Du skriver veldig langt, men du kunne egentlig nøyd deg med dette. Det er et poeng at telefonen er såpass kompakt, for veldig mange, samtidig som man har en grei skjermstørrelse. Pluss at det faktisk er bedre å betjene en iPhone med én hånd for mange, sammenlignet med skjermer opp mot 5 tommer.

Ønsket om en kompakt og lettbetjent telefon er selvsagt motstridende i forhold til ønsket om en størst mulig skjerm i mange situasjoner der man ser på innhold på skjermen. Hadde vært digg med 10" skjerm når man leser, men ikke fullt så digg når man skal ha den i lomma. Ikke ulikt bærbare datamaskiner - jeg synes det er uendelig mye bedre å bruke en 17" bærbar enn en 13", men i det man klapper igjen lokket og skal bære den med seg er mindre vekt og størrelse bedre. Jeg velger imidlertid å prioritere brukssituasjonen og den store skjermen her, siden jeg bruker maskinen i mange flere timer enn jeg bærer den. For telefonen er det motsatt, jeg bærer telefonen i lomma i atskillig flere timer enn jeg bruker den, og jeg liker å taste med én hånd i mange situasjoner, ergo blir praktisk fysisk størrelse for lomme og fingre vel så viktig som maksimal skjermstørrelse for lesing.

 

Jeg liker store dataskjermer, også på bærbare. Men du ser meg ikke misjonere for 17" bærbare overfor alle som ønsker seg en 13", gjør du? Ser du mange andre som forsøker å "omvende" folk til sin foretrukne skjermstørrelse på bærbare? Ikke? Kanskje det er greit å la folk gjøre seg opp sine egne meninger om hvilken størrelse som passer dem best, ut fra ulike kriterier og avveininger...

 

 

Og i og med at det er så mange mobiler som har dobbelkjerne på 3,5 tommer, viser det at det ikke akkurat er en bragd, spesielt siden disse mobilene ikke akkurat er kjent for å være spesielt dyre heller.

Nå har telefoner flere egenskaper en skjermstørrelse og antall prosessorkjerne, som virker inn på prisen. Dessuten kan en crappy 5" skjerm være billigere enn en god 4" skjerm.

Dessuten så er den begrensende og vanskelige faktoren når det gjelder det interne designet det totale volumet man har å boltre seg på. Med tilnærmet likt front- og skjermareal, og tilnærmet lik batteritid og ytelse, er det naturligvis vanskeligere og dyrere å lage desto tynnere telefonen er.

For øvrig kan dobbelkjerne og dobbelkjerne være to helt forskjellige ting - noe dual-core iPhone 5 som har dobbel CPU-ytelse ift. dual-core iPhone 4S, og samme CPU-ytelse som quad-core Android-telefoner, viser klart.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Men du mener at det er gunstig å flerre av hele bakdekselet og eksponere innsiden av telefonen for å skifte batteri, når du er i bevegelse i kajakken din og det "det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt"?

 

Jeg ser ikke store problem med å koble til en slik liten ekstern batteripakke for å lade, om man så beveger seg eller det er dårlig vær. Det er kun å plugge inn en kabel, dvs. raskere, enklere og færre løse deler å holde styr på. Plugge inn kabelen, legge telefon og batteripakke i en vanntett pose, og fortsette turen mens telefonen lader (man kan selvsagt fortsatt bruke telefonen mens den lader) - enkelt nok, skulle man tro.

Hele greia virker imidlertid rimelig oppkonstruert på meg. Tror ikke det er mange andre enn deg som sitter og padler i ruskevær på åpne havet samtidig som man bruker telefonen i timesvis - skulle tro det var andre ting som opptok mer i slike situasjoner. I realiteten er det neppe mange seriøse turfolk som bruker telefonen så mye samtidig som de padler eller går i villmarken at man rekker å lade den ut i løpet av dagen. ;)

 

Rimelig oppkonstruert? Veldig som du skal uttale deg på ting du aldri har prøvd hverken i teori og langt mindre i praksis. Jeg har tross alt endel erfaring i all slags drittvær og tåke hvor man ikke ser land og hvor strøm på GPS har fått meg trygt hjem.

Jeg har to batteripakker og har prøvd med poser. Det blir kun et utrolig styr å bruke og håndtere. Det går ikke an å få slik "pakke" til å stå i krybbe på fornuftig vis. Du får rett og slett bare tro meg på det eller dra på ekspedisjon selv for å finne ut ;)

 

Du snakker over deg Newton når du sier at jeg burde hatt viktigere ting i ruskevær på åpent hav enn å bruke telefonen i timesvis. Det er nettopp da den trengs mest. MED STRØM

 

Det er forøvrig ikke kun iPhones som har dette problemet. Jeg slo i fra meg den vanntette Sony Xperia V eller T pga fast batteri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herregud, ikke en eneste forstår det man skal fram til med å kunne bytte batteri. Newton kaller det til og med for fjas..

Her kommer teskje-versjonen da. Håper det hjelper:

Dere snakker alle om lade-utstyr. Men man kan ikke lade spesielt godt fra hverken solcelle eller batteripakke når man er i bevegelse og det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt. Solcelle sier seg selv er dødfødt da. Batteripakke er heller ikke gunstig i slike forhold med åpne porter utsatt mot forholdene.

 

Da bytter man til nytt batteri og fortsetter turen i neste øyeblikk. Fjas?

Så, du foretrekker å ÅPNE telefonen din i bevegelse, i pissregn, snør, sjøsprøyt og slikt?PLutselig drar denne batteriluka du har på havet, og du sitter der med sjegget så langt ned i postkassa at det ikke engang finnes en app for det.

 

En batteripakke klikkes inn i telefonen uten noe tull, og den beskytter til og med telefonen din mot de ekstreme værforholdene du snakker om. Pluggen på undersiden er laget for å være ut mot luft og slikt, det er ikke innsiden av telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men du mener at det er gunstig å flerre av hele bakdekselet og eksponere innsiden av telefonen for å skifte batteri, når du er i bevegelse i kajakken din og det "det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt"?

 

Jeg ser ikke store problem med å koble til en slik liten ekstern batteripakke for å lade, om man så beveger seg eller det er dårlig vær. Det er kun å plugge inn en kabel, dvs. raskere, enklere og færre løse deler å holde styr på. Plugge inn kabelen, legge telefon og batteripakke i en vanntett pose, og fortsette turen mens telefonen lader (man kan selvsagt fortsatt bruke telefonen mens den lader) - enkelt nok, skulle man tro.

Hele greia virker imidlertid rimelig oppkonstruert på meg. Tror ikke det er mange andre enn deg som sitter og padler i ruskevær på åpne havet samtidig som man bruker telefonen i timesvis - skulle tro det var andre ting som opptok mer i slike situasjoner. I realiteten er det neppe mange seriøse turfolk som bruker telefonen så mye samtidig som de padler eller går i villmarken at man rekker å lade den ut i løpet av dagen. ;)

 

Rimelig oppkonstruert? Veldig som du skal uttale deg på ting du aldri har prøvd hverken i teori og langt mindre i praksis. Jeg har tross alt endel erfaring i all slags drittvær og tåke hvor man ikke ser land og hvor strøm på GPS har fått meg trygt hjem.

Jeg har to batteripakker og har prøvd med poser. Det blir kun et utrolig styr å bruke og håndtere. Det går ikke an å få slik "pakke" til å stå i krybbe på fornuftig vis. Du får rett og slett bare tro meg på det eller dra på ekspedisjon selv for å finne ut ;)

 

Du snakker over deg Newton når du sier at jeg burde hatt viktigere ting i ruskevær på åpent hav enn å bruke telefonen i timesvis. Det er nettopp da den trengs mest. MED STRØM

 

Det er forøvrig ikke kun iPhones som har dette problemet. Jeg slo i fra meg den vanntette Sony Xperia V eller T pga fast batteri.

 

 

Denne både gir deg mer strøm, beskytter telefonen i drittvær, og er mye lettere å bruke enn det å bytte batteri på en S3:

Mophie%20Juice%20Pack%20Air%20iPhone%204%20battery%20white%20iPhone%204.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1292968366519

 

Mophie%20Juice%20Pack%20Air%20iPhone%204%20battery%203.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1292968748842

 

http://www.gadgetmac.com/reviews/mophie-juice-pack-air-iphone-4-battery-case-review.html

Lenke til kommentar

Herregud, ikke en eneste forstår det man skal fram til med å kunne bytte batteri. Newton kaller det til og med for fjas..

Her kommer teskje-versjonen da. Håper det hjelper:

Dere snakker alle om lade-utstyr. Men man kan ikke lade spesielt godt fra hverken solcelle eller batteripakke når man er i bevegelse og det pissregner, snør, sjøsprøyten står eller slikt. Solcelle sier seg selv er dødfødt da. Batteripakke er heller ikke gunstig i slike forhold med åpne porter utsatt mot forholdene.

 

Da bytter man til nytt batteri og fortsetter turen i neste øyeblikk. Fjas?

Så, du foretrekker å ÅPNE telefonen din i bevegelse, i pissregn, snør, sjøsprøyt og slikt?PLutselig drar denne batteriluka du har på havet, og du sitter der med sjegget så langt ned i postkassa at det ikke engang finnes en app for det.

 

En batteripakke klikkes inn i telefonen uten noe tull, og den beskytter til og med telefonen din mot de ekstreme værforholdene du snakker om. Pluggen på undersiden er laget for å være ut mot luft og slikt, det er ikke innsiden av telefonen.

Stol på meg, det funker best sånn. Man gjør dette byttet selvfølgelig under dekk. Nytt deksel som fulgte med ekstrabatteriene ligger i Pelican-boksen sammen med batteri.

 

Du glemmer at det funker ikke å bare klikke inn batteripakka inn i telefonen når denne er inni et vanntett etui

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...