Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om noen puler kjæresten din, har denne personen egentlig noe ansvar? (Splittet fra utro-tråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dama mi var i et forhold når vi først begynte å holde på (selv om jeg hadde kjent henne lenge før det). Jeg visste om det på forhånd, kjente ikke personen, og gjorde som jeg selv ville. :) I følge noens logikk skulle JEG hatt juling? Det er personen i forholdet man skal være sur på. Unntaket blir vel om 3. parten er venn/nær bekjent, da skjønner jeg det. Fikk ingen følger fra X'n til dama mi. Har ikke møtt han, men han har heller ikke sagt noe.

 

Forsåvidt ikke første gang jeg har gjort dette med et par, men det andre paret er fortsatt ilag. Selv om han fortsatt er litt sur.

 

Og nei, jeg er ikke redd for at dama skal være utro. Mikroskopisk sjangse. Hadde hun dog gjort det, er det HENNE jeg hadde tatt det ut over (ikke fysisk). Han hun hadde vært utro med hadde jeg latt være, med mindre han selv ypper til bråk.

 

:)

Lenke til kommentar

-

1. Du viste at det var eit forhold som du prøvde å sabotere/saboterte. Selvfølgelig fortjener du juling.

Du vet at "ho jenta der" er saman med noen. Men allikevel så prøver du deg på ho og gir ikkje opp. Så ikkje prøv å sei ein gong "det er ikke min feil, jeg har ikke gjort noe galt", for det har du.

 

2. Jorda er rundt og alt kommer tilbake. Når du driv med sånt faenskap, så er det noen som kommer til å gjere det mot deg, før eller seinare.

 

3. Om dama har vert utro mot noen før, er det GOD sjangse, ikkje mikroskopisk, at det skjer med deg også.

Klassiske psykologiske forsvarsmekanismer du viser her, med din "sånt skjer meg aldri, så å si umulig" - logikk. Dama di har vist deg, at ho KAN vere utro og ho er villig til å vere utro. Så ja, det er goood sjangse at det skjer igjen.

Pass litt bedre på ho, just a friendly advise;)

Lenke til kommentar

Dama mi var i et forhold når vi først begynte å holde på (selv om jeg hadde kjent henne lenge før det). Jeg visste om det på forhånd, kjente ikke personen, og gjorde som jeg selv ville. :) I følge noens logikk skulle JEG hatt juling? Det er personen i forholdet man skal være sur på. Unntaket blir vel om 3. parten er venn/nær bekjent, da skjønner jeg det. Fikk ingen følger fra X'n til dama mi. Har ikke møtt han, men han har heller ikke sagt noe.

 

Forsåvidt ikke første gang jeg har gjort dette med et par, men det andre paret er fortsatt ilag. Selv om han fortsatt er litt sur.

 

:)

Når du gjør det på ren faenskap som du viser her, fortjener du en saftig bitch slap, ala typen som virkelig sitter i tryne og som gir et kraftig ekko ut i rommet, akkurat det som gjøres når man irettesetter ekte luddere.

 

Men det må nevnes; er dama utro er det ofte tegn på at forholdet forlenge siden burde ha vært forbedret/avsluttet. Det er et symptom på et større problem. Synd at mange aldri ser dette før det går så langt som utroskap og mye lidelse.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Er jo forståelig at dersom eg har bedre drag på dama di enn det du har, så skal eg ha bank.

 

Som om forholdet på magisk vis blir bra igjen da...

Forhåpentligvis skjerper kjerringa seg når hun ser at alle hun i det hele tatt sier hei til får tæv. Er jo det som er logikken i det.

 

Edit:

Ofte gjør nok jenter sånt bare for og få oppmerksomhet fra typen.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Altså...

 

En person som VET at en annen person er i et forhold har å holde seg teh fuck unna.

En person som ER i et forhold har å ende sitt nåværende forhold før han/hun finner på noe med andre.

 

Handler man på tvers av disse "reglene" så fortjener man en real dose fysisk avstraffelse. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kommer an på.

 

Men i utgangspunktet mener jeg en mann (i dette eksempelet) burde få prøve seg på alle kvinner, inkludert dem som er opptatt. Kanskje vinner han henne, kanskje blir han avvist. Uansett er det jo hun som gjør et valg, og det er ikke hans "feil". Det er han som indirekte har ødelagt det opprinnelige forholdet, men ved å gjøre det beviser han jo at det ikke var noe "bra" forhold i utgangspunktet.

 

MEN, situasjoner jeg synes det er dårlig gjort å prøve seg på en opptatt jente/kvinne:

- Du gjør det på pur faen.

- Du ønsker deg kun et knull og/eller ikke noe langvarig (er greit om du SIER til henne at dette er det du ønsker).

- Typen hennes er en kompis av deg.

- Jenten er dum og/eller tilbakestående, og vet ikke hva som er best for seg selv (utnytting).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis karen bevisst prøver seg på ei dame han vet har type, fortjener han like mye deng som dama (sett at hun gir etter).

Hvis DouchebagX prøver seg på din Kjæreste, så er det din Kjæreste sitt ansvar å ta hånd om han (med mindre hun spør deg).

Det å begynne å gi folk juling fordi de prøver seg på dama di, tyder på:

1. Liten tillit til partner.

2. Liten tillit på forhold.

3. Kompensering for noe som mangler.

 

Klarer en kar å stikke av med dama di, så er dama di med på leken. Med andre ord, du har blitt dumpa. Vold/trusler hjelper ikke en dritt på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uansett hvordan man ser på det blir jo denne personen en drittsekk (dog alt er relativt), men han har fortsatt ikke noe ansvar i mine øyne. Han gjør ikke noe galt.

 

Innerst inne lever vel de aller fleste etter den gylne regel, de behandler andre som de selv ønsker å bli behandlet. Jeg ønsker ikke at folk skal prøve seg på min kjæreste, men jeg aksepterer at dette kan skje, og jeg stoler såpass på kjæresten min at jeg synes det er greit. Er hun utro så er hun jo utro, da tar man det derfra. Blir ikke sint på fyren, hans eneste feil er jo å ha sansen for kjæresten min. "Who could blame him."

 

Om en mann, hvis kjæreste er utro, prøver å "banke" fyren hun er utro med, synes jeg dette i stor grad tyder på at hans behov for å dominere over andre menn og "eie" henne er større enn hans kjærlighet for henne. Fokuset burde vært på henne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

-

1. Du viste at det var eit forhold som du prøvde å sabotere/saboterte. Selvfølgelig fortjener du juling.

Du vet at "ho jenta der" er saman med noen. Men allikevel så prøver du deg på ho og gir ikkje opp. Så ikkje prøv å sei ein gong "det er ikke min feil, jeg har ikke gjort noe galt", for det har du.

2. Jorda er rundt og alt kommer tilbake. Når du driv med sånt faenskap, så er det noen som kommer til å gjere det mot deg, før eller seinare.

3. Om dama har vert utro mot noen før, er det GOD sjangse, ikkje mikroskopisk, at det skjer med deg også.

Klassiske psykologiske forsvarsmekanismer du viser her, med din "sånt skjer meg aldri, så å si umulig" - logikk. Dama di har vist deg, at ho KAN vere utro og ho er villig til å vere utro. Så ja, det er goood sjangse at det skjer igjen.

Pass litt bedre på ho, just a friendly advise;)

1. Dama var i et dysfunksjonelt forhold og var nok ute etter en vei ut. Vi har vært sammen i snart to år uten problemer.

2. Karma er fiktivt. Spiller man kortene riktig er det ingenting som "kommer tilbake"

3. Det er ikke en GOD sjangse. Da hun trenger meg mer enn jeg trenger henne. Større sjangse for at jeg hadde gjort noe med andre enn henne.

 

Det er to store grunner (og sikkert flere) til at folk er utro. Enten har ikke den ene parten tatt godt nok vare på partneren, eller så er den ene parten notorisk utro. Noen kan man nesten ikke kue i det hele tatt. Om det er noen X'n til dama mi skal være sur på (foruten om dama) så er det seg selv, som ikke er god nok til å holde på dama.

Jeg er en god kjæreste, samtidig som jeg viser at jeg ikke er avhengig av henne.

 

Når du gjør det på ren faenskap som du viser her, fortjener du en saftig bitch slap, ala typen som virkelig sitter i tryne og som gir et kraftig ekko ut i rommet, akkurat det som gjøres når man irettesetter ekte luddere.

 

Men det må nevnes; er dama utro er det ofte tegn på at forholdet forlenge siden burde ha vært forbedret/avsluttet. Det er et symptom på et større problem. Synd at mange aldri ser dette før det går så langt som utroskap og mye lidelse.

Gjorde det ikke på ren faenskap. Hadde tatt begge tilfellene om de var single også. De som fortsatt er sammen har det nok bedre nå, i og med at de har gjennomgått litt med tanke på utroskap.

 

Og at jeg fortjener juling er lett å si, men ganske gammeldags tankegang som ikke passer helt inn i dagens samfunn. Vi er ikke huleboere som slår andre (fysisk) for å få ei dame. :)

Lenke til kommentar

noen puler kjæresten din, har denne personen egentlig noe ansvar? (Splittet fra utro-tråd)

 

Hvis ei annen jente hadde ligget med kjæresten min, uten at hun visste han var i et forhold, ser jeg ikke noe særlig grunn, bortsett fra sjalusi til å bli sint på henne.

 

Om hun derimot visste at han hadde dame hadde det vært noe helt annet. Da velger hun faktisk å være med på å ”bryte” opp et forhold, i mine øyne. Og jeg mener at hvis man ligger med noen man vet har kjæreste, så er man delvis ansvarlig.

:nei2: Er man sammen med noen, er det jo faktisk noe som heter å slå opp, før man går og knuller rundt.

 

Det er såpass mange mennesker på jorda, at det må gå an å holde seg unna folk som har partner.

Lenke til kommentar

Om kjæresten min hadde vært utro så ville jeg tatt det som en mann og funnet meg en annen dame. Om dama er utro så betyr at hun ikke lenger liker deg. Eller så betyr det at hun kun har brukt deg eller vært sammen med deg for en annen grunn enn kjærlighet.

 

http://www.stavanger...rt.asp?id=65731

 

Slik er min fornuftige tankegang!

1. Kjæreste utro

2. Slå opp

3. Finn ny kjæreste

4. Ingen slåsskamp

5. La tårene felle og fortsett å leve videre med livet

Endret av eXalpha
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...