Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om noen puler kjæresten din, har denne personen egentlig noe ansvar? (Splittet fra utro-tråd)


Anbefalte innlegg

1. Dama var i et dysfunksjonelt forhold og var nok ute etter en vei ut. Vi har vært sammen i snart to år uten problemer.

2. Karma er fiktivt. Spiller man kortene riktig er det ingenting som "kommer tilbake"

3. Det er ikke en GOD sjangse. Da hun trenger meg mer enn jeg trenger henne. Større sjangse for at jeg hadde gjort noe med andre enn henne.

 

Det er to store grunner (og sikkert flere) til at folk er utro. Enten har ikke den ene parten tatt godt nok vare på partneren, eller så er den ene parten notorisk utro. Noen kan man nesten ikke kue i det hele tatt. Om det er noen X'n til dama mi skal være sur på (foruten om dama) så er det seg selv, som ikke er god nok til å holde på dama.

Jeg er en god kjæreste, samtidig som jeg viser at jeg ikke er avhengig av henne.

Tja... no offence, meg eg kaller sånne jenter for horer.

Er du ikkje happy med forholdet, så slår du opp og så startet nytt forhold.

 

Tja... eg trur ikkje det finst så gode "spillera" at dei greier alltid å spile seg ut;)

Å bli saman med jenta som var utro tidligare er ikkje akkuratt det safaste move du kunne gjort:)

Selv om ho trenger deg meir enn du trenger ho idag, er det ikke sikkert at det blir slik om 1 år? Om 3-5 år?

Og selv om ho trenger deg og er saman med deg, betyr ikkje at ho kan ikkje held på med noen andre? Selvfølgelig gjer ho det utan å sei i frå. Du er happy som trur ho er ikkje utro. Ho er happy som held på med 2-5 menn samtidig..

Den tid, den sorgen. Du får i alle fall ha lykke til!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... no offence, meg eg kaller sånne jenter for horer.

Er du ikkje happy med forholdet, så slår du opp og så startet nytt forhold.

 

Tja... eg trur ikkje det finst så gode "spillera" at dei greier alltid å spile seg ut;)

Å bli saman med jenta som var utro tidligare er ikkje akkuratt det safaste move du kunne gjort:)

Selv om ho trenger deg meir enn du trenger ho idag, er det ikke sikkert at det blir slik om 1 år? Om 3-5 år?

Og selv om ho trenger deg og er saman med deg, betyr ikkje at ho kan ikkje held på med noen andre? Selvfølgelig gjer ho det utan å sei i frå. Du er happy som trur ho er ikkje utro. Ho er happy som held på med 2-5 menn samtidig..

Den tid, den sorgen. Du får i alle fall ha lykke til! :)

Det er så vanlig nå til dags å være "løs" at minst halvparten kan kalles horer. Nå har jeg et ganske objektivt syn på både forholdet og henne, så jeg ser det som veldig usannsynlig at hun vil være utro, ja hvertfall så langt fram som 5 år. Nå er det slik at jeg tviler på at forholdet varer så lenge, da jeg egentlig savner singel-livet en del, så for min del er det ganske risikofritt.

Og skulle hun først være utro er det bare å dumpe kjerringa og finne seg ny, eventuelt bare nyte friheten.

:)

Lenke til kommentar

1. Dama var i et dysfunksjonelt forhold og var nok ute etter en vei ut. Vi har vært sammen i snart to år uten problemer.

2. Karma er fiktivt. Spiller man kortene riktig er det ingenting som "kommer tilbake"

3. Det er ikke en GOD sjangse. Da hun trenger meg mer enn jeg trenger henne. Større sjangse for at jeg hadde gjort noe med andre enn henne.

 

Det er to store grunner (og sikkert flere) til at folk er utro. Enten har ikke den ene parten tatt godt nok vare på partneren, eller så er den ene parten notorisk utro. Noen kan man nesten ikke kue i det hele tatt. Om det er noen X'n til dama mi skal være sur på (foruten om dama) så er det seg selv, som ikke er god nok til å holde på dama.

Jeg er en god kjæreste, samtidig som jeg viser at jeg ikke er avhengig av henne.

Tja... no offence, meg eg kaller sånne jenter for horer.

Er du ikkje happy med forholdet, så slår du opp og så startet nytt forhold.

 

Tja... eg trur ikkje det finst så gode "spillera" at dei greier alltid å spile seg ut;)

Å bli saman med jenta som var utro tidligare er ikkje akkuratt det safaste move du kunne gjort:)

Selv om ho trenger deg meir enn du trenger ho idag, er det ikke sikkert at det blir slik om 1 år? Om 3-5 år?

Og selv om ho trenger deg og er saman med deg, betyr ikkje at ho kan ikkje held på med noen andre? Selvfølgelig gjer ho det utan å sei i frå. Du er happy som trur ho er ikkje utro. Ho er happy som held på med 2-5 menn samtidig..

Den tid, den sorgen. Du får i alle fall ha lykke til! :)

 

Der har du rett. Det er derfor jeg foretrekker jenter fra små byer som kongsvinger eller noe i nærheten der framfor by jente fra Oslo. Med Oslo damer har du 100% sannsynlighet for at de er utro.

 

Jenter fra små byer er søte og sjenerte. Oslo damer er bimbo og mannlige.

Lenke til kommentar

Det er så vanlig nå til dags å være "løs" at minst halvparten kan kalles horer. Nå har jeg et ganske objektivt syn på både forholdet og henne, så jeg ser det som veldig usannsynlig at hun vil være utro, ja hvertfall så langt fram som 5 år. Nå er det slik at jeg tviler på at forholdet varer så lenge, da jeg egentlig savner singel-livet en del, så for min del er det ganske risikofritt.

Og skulle hun først være utro er det bare å dumpe kjerringa og finne seg ny, eventuelt bare nyte friheten.

:)

Desverre så har du rett her. Alt for mye hor som går her om dagen:) Derfor reiser mange nordmenn te asia og finner seg dame der;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vedkommende som klår på kjæresten din er HELT USKYLDIG.

Kjæresten din er HELT SKYLDIG.

Så rent logisk sett burde du, dersom du skal slå noen, slå kjæresten din.

 

100% enig i dette - forutsatt at vedkommende ikke visste om forholdet såklart.

 

At folk skal 'ta' han som prøvde seg eller hadde seg med kjæresten i god tro synes jeg er helt på steinaldernivå. Er det noen som bør få kjeft er det da vitterlig kjæresten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vedkommende som klår på kjæresten din er HELT USKYLDIG.

Kjæresten din er HELT SKYLDIG.

Så rent logisk sett burde du, dersom du skal slå noen, slå kjæresten din.

 

100% enig i dette - forutsatt at vedkommende ikke visste om forholdet såklart.

 

At folk skal 'ta' han som prøvde seg eller hadde seg med kjæresten i god tro synes jeg er helt på steinaldernivå. Er det noen som bør få kjeft er det da vitterlig kjæresten.

 

Hadde det vært mulig skulle jeg utnevnt deg til en eller anna slags pris.

Avstraffelse av damen er på sin plass, men de fleste menn er vel for feige eller så er vi blitt pinglete pga det "likestilte" samfunnet vi har klart å rote oss inn i.

Bring the shit storm, så får jeg noe å underholde meg med i natt også, mannssjåvinist eller whatever.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk skal 'ta' han som prøvde seg eller hadde seg med kjæresten i god tro synes jeg er helt på steinaldernivå. Er det noen som bør få kjeft er det da vitterlig kjæresten.

Hvem har sagt det? Det er de som bevisst går inn for å ødelegge et forhold som fortjener flathånda over kjeften. Det gjelder forøvrig også XX-kromosomene.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Når jeg fikk vite at dama mi var utro så leitet jeg fyren opp å slo aliminiums balltreet mitt rett i trynet på vedkommende hvor tre tenner ramlet ut. Ikke det lureste jeg har gjort, endte med 90 dager inne å 120000 i voldsoffer erstatning til idioten. Skal være sagt at vi hadde en 1 års gammel gutt i lag. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ikke reagert så kraftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er de som bevisst går inn for å ødelegge et forhold som fortjener flathånda over kjeften.

 

Kjæresten som har seg på si uten å si til den uskyldige tredjeparten at hun er i et forhold med andre ord? ;)

 

Er man av typen som banker opp en uskyldig tredjepart så stiller man langt ned på evolusjonsstigen i min verden. Om tredjeparten var fullt klar over at hun var i et forhold er selvfølgelig situasjonen en ganske annen.

 

Det må vel legges til at en del jenter ikke er spesielt sympatiske når det gjelder sånt; har selv sett flere ganger at folk har fått seg en i trynet på byen fordi vedkommende har 'prøvd seg på dama' til noen. At denne dama har vært helt med på leken og flørtet og kost på den stakkars fyren som sannsynligvis ikke vet at hun er i et forhold i både 10 og 15 minutter i forkant ser ut til å være helt uvesentlig for apekatten som slår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Schnapps: Men du veit jo det, alle jenter/kvinner/damer etc er jo HELT uskyldig i alt som er, viste du ikke det?

 

Jepp, heeelt uskyldige... De klarer jo ikke å tenke selv stakkars, så det er alltid den andre fyrens skyld når en jente ligger med andre bak kjærestens rygg.

 

Jeg synes en del av de spillene mange jenter driver med er ganske stygge - klassikeren å stå og flørte med noen halve kvelden uten å engang hinte om at hun allerede er i et forhold og egentlig bare fordriver tiden (og får noen gratis drinker på kjøpet) er en ganske slem måte å booste sitt ego på.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Når jeg fikk vite at dama mi var utro så leitet jeg fyren opp å slo aliminiums balltreet mitt rett i trynet på vedkommende hvor tre tenner ramlet ut. Ikke det lureste jeg har gjort, endte med 90 dager inne å 120000 i voldsoffer erstatning til idioten. Skal være sagt at vi hadde en 1 års gammel gutt i lag. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ikke reagert så kraftig.

Hvorfor i alle dager var det ikke mora som fikk gjennomgå? Er jo hun som var utro, ikke karen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg fikk vite at dama mi var utro så leitet jeg fyren opp å slo aliminiums balltreet mitt rett i trynet på vedkommende hvor tre tenner ramlet ut. Ikke det lureste jeg har gjort, endte med 90 dager inne å 120000 i voldsoffer erstatning til idioten. Skal være sagt at vi hadde en 1 års gammel gutt i lag. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ikke reagert så kraftig.

 

Om han hadde voldtatt henne, hadde jeg hatt litt mer medfølelse for deg. Det du gjorde var dog en veldig dårlig ide, noe du selv har fått smake på.

 

 

________________________________________________________________

 

Dette skriver professor i psykologi Frode Thuen om utroskap:

 

Han har skrevet bok om utroskap, og der ser han fem hovedforklaringer på utroskap: Noen er utro for å komme seg ut av et dårlig forhold, andre er utro for å kompansere for noe de synes mangler i et forhold de ikke har planer om å fortsette.

- Et typisk eksempel på dette vil være en mann som synes han får for for lite eller for lite spennende sex hjemme, eller en kvinne som savner nærhet og fortrolighet, sier Thuen. Forelskelse eller lyst og begjær er naturligvis også vanlige grunner til utroskap.

http://www.nrk.no/pr...asset/1.1146230

Lenke til kommentar

Når jeg fikk vite at dama mi var utro så leitet jeg fyren opp å slo aliminiums balltreet mitt rett i trynet på vedkommende hvor tre tenner ramlet ut. Ikke det lureste jeg har gjort, endte med 90 dager inne å 120000 i voldsoffer erstatning til idioten. Skal være sagt at vi hadde en 1 års gammel gutt i lag. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ikke reagert så kraftig.

Hvorfor i alle dager var det ikke mora som fikk gjennomgå? Er jo hun som var utro, ikke karen.

Han visste godt at jeg å ho var i et forhold. Er ikke stolt over hva jeg gjorde å har måttet betale for det med både fengsel å erstatningsansvar. Ho ble forresten jagd på dør samme dag som jeg fant det ut.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enhver person som går løs på personen som har pult dama/mannen har gjort seg fortjent til tittelen undermenneske. Noe av det absolutt kvalmeste som finnes.

 

Kan legge til at jeg hadde kuttet kontakten med enhver bekjent som hadde gjort noe med dama, samt dama selvfølgelig. Random folk som gjør noe har absolutt ikke noe ansvar, da er det kun dama. Enkelt og greit.

Endret av Sex Raptor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enhver person som går løs på personen som har pult dama/mannen har gjort seg fortjent til tittelen undermenneske. Noe av det absolutt kvalmeste som finnes.

 

Kan legge til at jeg hadde kuttet kontakten med enhver bekjent som hadde gjort noe med dama, samt dama selvfølgelig. Random folk som gjør noe har absolutt ikke noe ansvar, da er det kun dama. Enkelt og greit.

 

Dette er vel det svaret i denne tråden som passer mest med min tankegang rundt dette temaet.

 

Jeg vil dog si at selv om vedkommende ikke er ansvarlig, så er han fortsatt en real idiot, random eller ei. For alt han vet, så kan det jo hende at jenta er i en sårbar situasjon der hun ikke handler slik hun vanligvis ville gjort. Tro det eller ei; ikke alle utroskap er fullstendig "ondskapsfulle" og utilgivelige. Dessverre for jenta så kan det hende at kjæresten hennes mener nettopp dette. Når hun da gråtende tilstår kort tid etter, så blir hun ikke tilgitt. Forholdet som kunne vært "meant to be" er da over pga en tabbe. En tabbe som kunne vært unngått om karen hun lå med hadde hatt selvtillit nok til å kun fly etter single jenter.

 

Veldig mange av oss gutta har den holdningen at "hvis ikke hun er utro med meg, så er hun garantert utro med noen andre". Dette er feil. Ligger du med ei jente du vet har kjæreste så kan du være indirekte ansvarlig for at et forhold ødelegges. Du lurer bare deg selv hvis du tror at du ikke gjør noe moralsk feil bare fordi du ikke kjenner fyren.

 

Hvis du puler ei jente som du veit er opptatt, så kan du i det minste være mann nok til å innrømme at du gjør en fæl ting. Hvor fælt det du gjør er kommer helt an på ideologi, men fælt er det uansett. Hvis du virkelig ikke mener at det du gjør er dårlig gjort, så fraskriver du deg også retten til å bli forbanna eller skuffet hvis din fremtidige partner er utro mot deg.

Endret av Ruskeladd
Lenke til kommentar

Du lurer bare deg selv hvis du tror at du ikke gjør noe moralsk feil bare fordi du ikke kjenner fyren.

Moralsk feil? Jeg syns ikke det er moralsk feil. Jeg syns faktisk det er akkurat slik det skal fungere. Bare fordi ei jente har blitt kjæresten din, betyr ikke at hun er "din" for alltid. Om det kommer en kar som får napp på henne, som hun ikke klarer å motstå, så har du tapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moralsk feil? Jeg syns ikke det er moralsk feil. Jeg syns faktisk det er akkurat slik det skal fungere. Bare fordi ei jente har blitt kjæresten din, betyr ikke at hun er "din" for alltid. Om det kommer en kar som får napp på henne, som hun ikke klarer å motstå, så har du tapt.

 

Så hvis kjæresten din er utro så har du ingen hard feelings? Du innser umiddelbart at det er "slik det skal fungere" og fortsetter livet videre som om ingenting skulle ha skjedd?

 

Selvsagt kan man ikke eie et menneske, men når man går inn i et seriøst forhold og "invisterer" mye i hverandre, så er det common sense at man ikke ligger med andre mennesker. Det er en grunn til at minst 99% foretrekker at man i det minste har fått tid til å slå opp før man begynner å ligge med andre. Det er fordi det sårer og føles som et vondt svik.

 

Og på hvilken måte har man "tapt"? Veldig mange utroskap er bare et resultat av usikkerhet, hevn, sårbarhet og tabber. Hva om jenta ikke vil ha noe med gutten å gjøre og angrer bittert på det hun gjorde og ønsker at du tar henne tilbake? Har du da "tapt"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...