Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ÅÅÅÅ så denne frister.... Stort dillemma - kvit eller grå?

Var veldig usikker på dette selv, trodde først jeg skulle kjøpe den hvite, men etter å ha set den grå i butikken så gikk jeg for den. Men er fortsatt ikke helt sikker på om jeg liker den best :huh: Har egentlig aldri sliti spessielt med å velge farge på mobil, da jeg altid har likt det ene alternativet bedere, men denne gangen var det litt værre :hmm:

Lenke til kommentar

På Note1 var det ikon som het oppgavebehandling, der man kunne slette programmer, styre ram mm. Dette finner jeg ikke på 2'en. Jeg skulle eksempelvis avinstallere dropbox, det gikk ikke, men jeg fikk deaktivert det via innstillinger>programstyring. Går det rett og slett ikke an å avinstallere programmer her på denne nye telefonen, eller er det bare meg som ikke har funnet tegningen? ;-)

 

EDIT: Fant ut av det, det er bare å holde inne home-knappen, så kommer oppgavebehandleren inn nederst til venstre ... :-)

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Jeg bestilte i går denne: "Leather Case for Samsung Galaxy Note II GT-N7100 - Vertical Pouch Type (Black)"

[...]

Vi er begge kjempefornøyde med disse casene, og derfor bestiller jeg maken nå.

 

http://www.pdair.com...type-black.html

 

Ah... Flott du nevner dette vertikale etuiet fra PDair. Jeg har vurdert å skaffe meg et slikt etui til min nye Note II, da jeg var veldig fornøyd med samme type til min «gamle» Wave. Det eneste jeg lurer på hvordan det fungerer med tanke på skjermen. Blir det ikke en del skjolder/riper/smuss når den dras opp og dyttes ned igjen kontinuerlig?

Endret av MrMire
Lenke til kommentar

Samsung Note 2 bestilt :) Gamle Note blir sendt på reperasjon når den andre kommer :)

 

Følgende plager med første Note:

- Elendig batteri tid

- Telefonen låser seg når swype blir brukt

- Telefonen skrur seg av 5-6 ganger daglig

- Telefonen blir ekstremt varm når man bruker facebook, spiller eller ser på youtube osv. Samme gjelder å være på nett.

 

 

Noen som opplever det samme med Note II ?

Lenke til kommentar

Samsung Note 2 bestilt :) Gamle Note blir sendt på reperasjon når den andre kommer :)

 

Følgende plager med første Note:

- Elendig batteri tid

- Telefonen låser seg når swype blir brukt

- Telefonen skrur seg av 5-6 ganger daglig

- Telefonen blir ekstremt varm når man bruker facebook, spiller eller ser på youtube osv. Samme gjelder å være på nett.

 

 

Noen som opplever det samme med Note II ?

 

Nei.

Lenke til kommentar

På Note1 var det ikon som het oppgavebehandling, der man kunne slette programmer, styre ram mm. Dette finner jeg ikke på 2'en. Jeg skulle eksempelvis avinstallere dropbox, det gikk ikke, men jeg fikk deaktivert det via innstillinger>programstyring. Går det rett og slett ikke an å avinstallere programmer her på denne nye telefonen, eller er det bare meg som ikke har funnet tegningen? ;-)

 

EDIT: Fant ut av det, det er bare å holde inne home-knappen, så kommer oppgavebehandleren inn nederst til venstre ... :-)

 

Er da ingen grunn til å fjerne Dropbox? :-O Du har jo 50 GB gratis lagringsplass der! :-P

Lenke til kommentar

På Note1 var det ikon som het oppgavebehandling, der man kunne slette programmer, styre ram mm. Dette finner jeg ikke på 2'en. Jeg skulle eksempelvis avinstallere dropbox, det gikk ikke, men jeg fikk deaktivert det via innstillinger>programstyring. Går det rett og slett ikke an å avinstallere programmer her på denne nye telefonen, eller er det bare meg som ikke har funnet tegningen? ;-)

 

EDIT: Fant ut av det, det er bare å holde inne home-knappen, så kommer oppgavebehandleren inn nederst til venstre ... :-)

 

Er da ingen grunn til å fjerne Dropbox? :-O Du har jo 50 GB gratis lagringsplass der! :-P

 

Hvordan får enn disse 50 gb-a? :D

Lenke til kommentar

Samsung Note 2 bestilt :) Gamle Note blir sendt på reperasjon når den andre kommer :)

 

Følgende plager med første Note:

- Elendig batteri tid

- Telefonen låser seg når swype blir brukt

- Telefonen skrur seg av 5-6 ganger daglig

- Telefonen blir ekstremt varm når man bruker facebook, spiller eller ser på youtube osv. Samme gjelder å være på nett.

 

 

Noen som opplever det samme med Note II ?

 

Tror denne programvaren på Note 2 er ganske så stabil! Fikk min Note 2 forrige helg å fungerer supert!

 

Men jeg kan ikke si at note 1 hadde de problemene! Hadde den selv, det var en flott tlf det!

 

Batteritiden er vell den som ikke var helt på topp! Den varte fra morgen til kveld med moderat bruk! Note 2 har nå vart 2 dager med mye bruk og har 39% igjen!! Strålende fornøyd :)

 

note 2 får trosalt en 6 i Amobil! ;)

Endret av 6ykriss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte i går denne: "Leather Case for Samsung Galaxy Note II GT-N7100 - Vertical Pouch Type (Black)"

[...]

Vi er begge kjempefornøyde med disse casene, og derfor bestiller jeg maken nå.

 

http://www.pdair.com...type-black.html

 

Ah... Flott du nevner dette vertikale etuiet fra PDair. Jeg har vurdert å skaffe meg et slikt etui til min nye Note II, da jeg var veldig fornøyd med samme type til min «gamle» Wave. Det eneste jeg lurer på hvordan det fungerer med tanke på skjermen. Blir det ikke en del skjolder/riper/smuss når den dras opp og dyttes ned igjen kontinuerlig?

 

Har jeg hatt fettete fingre kan den bli "skjoldete" grunnet at den dras opp/ned, men det er overhodet ikke et problem, da et vanlig lite tørk fjerner dette momentant.

 

Det jeg var mest redd for ved en slik løsning, er nettopp som du sier riper, ved at eks sandkorn mm blir liggende og riper ut/inn av taska. Det har ikke skjedd. Både kona og jeg har hatt Note i et år hver, mesteparten av denne tiden med den type taske - og ingen riper har kommet av dette, det er derfor jeg nå igjen bestiller til min Note 2. :-)

 

På Note1 var det ikon som het oppgavebehandling, der man kunne slette programmer, styre ram mm. Dette finner jeg ikke på 2'en. Jeg skulle eksempelvis avinstallere dropbox, det gikk ikke, men jeg fikk deaktivert det via innstillinger>programstyring. Går det rett og slett ikke an å avinstallere programmer her på denne nye telefonen, eller er det bare meg som ikke har funnet tegningen? ;-)

 

EDIT: Fant ut av det, det er bare å holde inne home-knappen, så kommer oppgavebehandleren inn nederst til venstre ... :-)

 

Er da ingen grunn til å fjerne Dropbox? :-O Du har jo 50 GB gratis lagringsplass der! :-P

 

Har allerede haugevis lagring i skyene både hos Microsoft og Google. Blir bare styr når det er mer enn to skyer for min del ... :-)

Lenke til kommentar

På Note1 var det ikon som het oppgavebehandling, der man kunne slette programmer, styre ram mm. Dette finner jeg ikke på 2'en. Jeg skulle eksempelvis avinstallere dropbox, det gikk ikke, men jeg fikk deaktivert det via innstillinger>programstyring. Går det rett og slett ikke an å avinstallere programmer her på denne nye telefonen, eller er det bare meg som ikke har funnet tegningen? ;-)

 

EDIT: Fant ut av det, det er bare å holde inne home-knappen, så kommer oppgavebehandleren inn nederst til venstre ... :-)

 

Er da ingen grunn til å fjerne Dropbox? :-O Du har jo 50 GB gratis lagringsplass der! :-P

 

Hvordan får enn disse 50 gb-a? :D

 

Logg på dropbox klienten med mobilen så blir dei lagt til automagisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg reagerer litt på innstikket i ladeporten på Note2'en. Når ladepluggen er i, ser en nesten en fjerdedel av den blanke pluggen når en ser fra baksiden, samt at når ladekontakten er helt isatt, så skråner den svakt nedover. På Noten jeg hadde var det ikke slik. Men - dette er sikkert pirk, noe som skal vær slik? Muligens grunnet at denne er mye mer buet på kantene? Har dere andre det slik også?

 

NB: Den lader fint og kontakten sitter ikke løst i eller noe slikt Men det ser ut som om selve ladeporten sitter drøyt langt inn i forhold til rammen på telefonen? :-)

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Når ladepluggen er i, ser en nesten en fjerdedel av den blanke pluggen når en ser fra baksiden [...]

 

Slik er det iallfall på min også. Det med at den skråner har jeg ikke sett så nøye etter, men nå har jeg bare ladet den én gang – nemlig rett etter at jeg tok den ut av esken. Men jeg antar at det er slik med min også.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer litt på innstikket i ladeporten på Note2'en. Når ladepluggen er i, ser en nesten en fjerdedel av den blanke pluggen når en ser fra baksiden, samt at når ladekontakten er helt isatt, så skråner den svakt nedover. På Noten jeg hadde var det ikke slik. Men - dette er sikkert pirk, noe som skal vær slik? Muligens grunnet at denne er mye mer buet på kantene? Har dere andre det slik også?

 

NB: Den lader fint og kontakten sitter ikke løst i eller noe slikt Men det ser ut som om selve ladeporten sitter drøyt langt inn i forhold til rammen på telefonen? :-)

 

 

Er designet sånn at tilfelle man kommer borti kabelen, så kobles den lett ut, sånt at man ikke drar note2 med seg ned i gulvet og ødelegger babyen sin !!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...