Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kjapt spørsmål.. En kamerat fikk en Note 2, med knust glass, samt at den har badet en gang.. usikker på hva den har badet i..

Telefonen fungerer fremdeles, men har et par problemer..

Første er at innebygget høyttaler ikke fungerer til varsler eller musikk.. Men den fungerer helt fint om man aktiverer den under en samtale.

Det andre er headset utgangen, denne har nøyaktig samme problem.

 

Noen som har vært borti dette??

Jeg mistenker hovedkortet.. eller nærmere bestemt audio codec chippen.

Men noen som har noen formening om dette problemet?

 

Har prøvd å skru ut hovedkortet, høyttaler og headset utgangen, men kan ikke se noen tydelige feil.

Har også prøvd å boote den i safemode, samt factory reset.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei,

 

Har en note 2 som er pent behandlet, men nå har begynt å fuske.

Noen ganger når telefonen ikke er i bruk (den kan ligge i 2 minutt, eller 2 dager før det skjer..) vil skjermen gå sort, men telefonen er fortsatt "på" da den fortsatt bruker opp batteri.

Jeg kan dog ikke unlocke den for å bruke noen programmer, det er som om den også henger.

 

Av og til når jeg hører på musikk så "skipper den" et sekund.

 

Noen som har formeninger om hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Min note 2 er delvis pensjonert til fordel for en HTC m8 dual SIM. men fortsatt mener jeg at skjermen på den nå 3? år gamle noten gruser htc sin. Note 2 har vært en vanvittig god telefon.

Lenke til kommentar

Ja, N2 er fremdeles min hoved(og eneste)telefon. Har ikke sett noen grunn til oppgradering da jeg har vært utrolig fornøyd med den. Men nå i de siste månedene har oppgraderingsønsket meldt seg. Den har begynt å bli treg i reaksjonen (selv etter fabrikktilbakestilling). Vet ikke hvorfor. Kanskje den er som den alltid har vært, men jeg har blitt ødelagt av de lynkjappe telefonene jeg har testet i butikk. De nye kameraene har også begynt å bli så bra at de nå for det meste  kan erstatte fotoapparatet mitt. Men jeg kan neppe gå over til en telefon uten oledskjerm. Som failern sier, så er jeg fremdeles veldig fornøyd med skjermen. Mange telefoner å velge i nå, men det er jo noe galt med alle sammen :p Jeg beholder som man skjønner telefonen noen år, så jeg vil ha alt så perfekt det lar seg gjøre. Akkurat som N2 var i sin tid.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+45613274

Hei!

Lite aktivitet her, men jeg håper noen kan hjelpe meg ut av en knipe. Skjermen fungerer ikke lenger og jeg prøver å aktivere talkback-funksjonen. Dette er vanskelig uten å se, så om noen kunne postet screen-shots av hvor denne funksjonen finnes i menyen, hadde jeg blitt veldig glad! Jeg har googlet rundt en stund og prøvd ganske lenge, men det fungerer fortsatt ikke.

 

Edit: Den skal være i Menu-My Device- Accesibiliity-Talkback, men spesielt siste leddet har jeg ikke funnet.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...