Gå til innhold

Samletråd om Samsung Galaxy Note II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OH YES!! Note 2 e i hus! Unboxing skjedde før man allerede var utenfor døra på Elkjøp siden man måtte vente 30 min før gutten i opplæring hadde fått seg til å ordne ferdig micro sim til meg :)

 

Da skal gammel Note taes med til Elkjøp å varsle forsikringa om at den er kaputt og trenger ny. Og om de e samarbeids villig tar jeg en Samsung Galaxy S3 istedefor en ny gammel note :)

Har ikke bruk for både Note 1 og 2 :p

 

BTW, jeg var første i Hammerfest for å få Samsung Note og jaggu var jeg ikke første denne gangen også med å få Note 2 :D

Lenke til kommentar

OH YES!! Note 2 e i hus! Unboxing skjedde før man allerede var utenfor døra på Elkjøp siden man måtte vente 30 min før gutten i opplæring hadde fått seg til å ordne ferdig micro sim til meg :)

 

Haha konge! Budde i Hammerfest før, men flytta pgs ulike årsaker.. var den første til å få note 1 på jæren, og også note 2 :D

 

Da skal gammel Note taes med til Elkjøp å varsle forsikringa om at den er kaputt og trenger ny. Og om de e samarbeids villig tar jeg en Samsung Galaxy S3 istedefor en ny gammel note :)

Har ikke bruk for både Note 1 og 2 :p

 

BTW, jeg var første i Hammerfest for å få Samsung Note og jaggu var jeg ikke første denne gangen også med å få Note 2 :D

Lenke til kommentar

Har for tiden residens i USA og vurderer en Note 2. Noen som vet hvordan det er med kjøp av telefonen her borte og om den vil virke i Norge når jeg en gang i fremtiden kommer hjem? Ser blant annet på Amazon at jeg får kjøpt en ulåst internasjonal versjon som kjører på:

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100

 

Etter hva jeg har klart å finne ut så skulle vel dette i teorien fungere i Norge? Noen som har mer peiling enn hva jeg har her?

Lenke til kommentar

Den fungerer i Norge.

Men jeg trodde du måtte ha CDMA for at den skulle fungere i USA?

 

Etter mine undersøkelser kjører AT&T og T-Mobile på GSM-nett. Min norske telefon med norsk sim fungerer her borte på de to selskapene. Er i grunn ikke så farlig om N2 ikke skulle fungere med en gang i USA da jeg har en amerikansk telefon med amerikansk simkort, og uansett da kan putte mitt norske sim i N2. Gidder bare ikke at den ikke fungerer når jeg kommer hjem :) Takk for svar!

Lenke til kommentar

vil bare dele mine meninger og oppfatninger så langt, etter en meget bregrenset time eller to

med bruk.

 

kan avkrefte enkelte ting med en gang, ettersom jeg er særdeles pirkete av meg:

 

* det å bruke S-Pen er en drøm. det er en veldig veldig liten forsinkelse når man skriver/bruker den,

men dette er knapt merkbart.

 

* for oss (meg inkl) som er pixelpeepers, dvs til dere som virkelig misliker at det er godt synlige pixler på telefonen.. dette er ikke noe problem. skjermen er stor, oppløsningen er grei, og med det blotte øye kan man (jeg) ikke se pixler, overhodet.

 

jeg går fra en iphone 4, og forandringen er dramatisk. størrelsen er den største, men også hele konseptet ved å gå fra et operativsystem til et helt annet. jeg var først i tvil om skjermen på note 2 ville kunne hamle opp med apple's bastante LCD IPS teknologi, og vel.. det går så det suser :)

skjermen er meget fargerik, naturtro, klar/"crisp" og vel så det.

 

dessuten er telefonen overraskende responsiv. som nevnt er jeg uerfaren i android-kategorien,

har hatt iphone siden 2007 til dags dato, og forandringen er på enkelte områder meget stor..

men det gjelder å kunne tilpasse seg, og etter mitt inntrykk er android HELMAKS.

større valgfrihet er noe man som en tidligere iphone-bruker nesten føler som noe fremmed

og ubekvemt. men note 2 er en fantastisk telefon, og for å sitere min kjære stefar:

 

"samsung har virkelig hentet seg inn".

 

er du i tvil, ikke vær det. note 2 er aw to the esome!

 

jelly bean + samsung = nydelig brukeropplevelse. det tar litt tid å venne seg til, for min del..

men jeg ser med en gang hvor mye jeg har å glede meg over.

 

første samtale med kjæresten med ny telefon (kontra min gamle iphone 4) gav også

umiddelbar positiv respons. nærmest null støy, klar og fin stemme.

 

flott telefon!

Endret av niqen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet ut

https://play.google....S5ldXJvcGUiXQ..

 

og den fungerer helt fint på note 2 ! Selvom det står at det ikke funker

Mappene er helt like som på min tomtom xxl. Bare at det kjøres mye smoothre på note 2 enn xxl :p

 

Kordan fikk du inn den på Note 2? Finner den ikkje i markedet på telefonen, og på play store på pc'n seier den at den er inkompatibel?

Har du ein telefon som er kompatibel også laster over APK fila?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...