Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Storfornøyd bruker av Chess i snart 4 år. Holdt på å bytte til onecall for et par år siden men fikk da så mye krøll i den prosessen fra onecall at jeg øyeblikkelig gikk tilbake til Chess (dog ikke bare onecall sin feil). Det var også bare tull av meg å forsøke å bytte til Onecall for dagen etter tilbø Chess den samme pakka som OneCall gjorde og som var årsaken til at jeg ville bytte.

 

I tillegg til et bra "min side" produkt og ellers gode tjenester synes jeg Chess er veldig flinke til å tilpasse seg markedet til enhver tid :).

 

Ang. dette med dekning så er jo det høyst relevant i hvilke områder man befinner seg og sjekker opp mot dekningskartene. Telenor kan ha best dekning i Norge totalt sett men i enkelte områder ha elendig dekning ift. Netcom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gribber!

 

Skjønner virkelig ikkje kvifor folk vil kjøpe mobil med abb. Ser ingen fordeler utenom f.eks. fri familie o.l.

Fordi det ikek er noe dyrere. Ihvertfall ikke veldig.

 

Kjøp hos apple (4800 kr ca) - Vente 1 måned +-

299 djuice all in one L

Totalpris = 4800 * (299*12måneder) = 8300 ca

 

Kjøp hos djuice direkte

Se vedlagt bilde, samme pris

 

Tja.

 

I mitt tilfelle er det billigere hos Chess, pga mitt forbruk. Eg liker å ha minst 6-7GB datatrafikk i mnd, da eg har tvilling sim på iPaden.

 

Da er det 4800 + (12*349,-) = 4800 + 4188 = 8988. Men da har eg ubegrensa data.

 

Men ser at juice all in one L er absolutt et greit abb. Berre synd dei ikkje har dekninga eller kundeservicen til NetCom - som er superb!

Lenke til kommentar

Gribber!

 

Skjønner virkelig ikkje kvifor folk vil kjøpe mobil med abb. Ser ingen fordeler utenom f.eks. fri familie o.l.

Fordi det ikek er noe dyrere. Ihvertfall ikke veldig.

 

Kjøp hos apple (4800 kr ca) - Vente 1 måned +-

299 djuice all in one L

Totalpris = 4800 * (299*12måneder) = 8300 ca

 

Kjøp hos djuice direkte

Se vedlagt bilde, samme pris

 

Tja.

 

I mitt tilfelle er det billigere hos Chess, pga mitt forbruk. Eg liker å ha minst 6-7GB datatrafikk i mnd, da eg har tvilling sim på iPaden.

 

Da er det 4800 + (12*349,-) = 4800 + 4188 = 8988. Men da har eg ubegrensa data.

 

Men ser at juice all in one L er absolutt et greit abb. Berre synd dei ikkje har dekninga eller kundeservicen til NetCom - som er superb!

Djuice er eid av Telenor, altså samme dekning. Totalt sett, så har telenor mye bedre dekning enn det netcom/chess har.

 

Men dette var jo uansett ikke poenget mitt. Eller ditt til å begynne med.

 

Vi snakket om prisen å kjøpe direkte fra apple + abbo vs det å kjøpe det subsidiert hos en operatør. Og der er prisen nesten den samme.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Interesant post fra NetCom angående iPhone 5 og LTE generelt:

 

http://newsroom.netc...trenger-a-vite/

 

Det viser seg faktisk at NetCom ikke har implementert støtte for switching mellom 3G og LTE enda (LTE er data-only), så ingen telefoner vil foreløpig virke på det norske LTE-nettet, selv de hadde støttet alle frekvensene.

 

NetCom estimerer at dette er på plass mellom januar og mars 2013 en gang. Etter det vil iPhone 5 kunne fungere der NetCom kjører LTE over 1800MHz, foreløpig på Sør og Østlandet (Fredrikstad, Moss, Sandefjord, Larvik, Grimstad, Arendal m.m) og på fjellet (Trysil, Hafjell, Kvitfjell, Geilo m.m).

 

NetCom konkluderer med dette: Men dette betyr ikke at du må vente til 2013 før iPhone 5 og andre 4G-telefoner vil fungere i NetComs, eller andre norske og europeiske mobilnett. Telefonene vil fungere utmerket på GSM og 3G, hvor surfehastighetene har blitt kraftig oppjustert siste årene. I NetComs 3G-nett får du flere steder helt opptil 42 Mbps-kapasitet, basert på DC-HSPA-teknologien, som noen sikkert dro kjensel på da Apple lanserte sin nye iPhone. De beste 3G-hastighetene i verden, altså, som også støttes av nye iPhone. Og når svitsjingen mellom ny og eldre nettverksteknologi er på plass på nyåret, vil 4G-telefonen din også kunne surfe i superfart i 4G-nettet.

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isåfall. Fæn altså. Vanskelig å få foreldrene til å skjønne at jeg vil ha iPhone 5. Fikk ny telefon for 6måneder siden, men takler den ikke. 2 Android telefon som skal inn til rep, så spørs om jeg får meg iPhone 5 i natt!

 

Så du er sur fordi FORELDRENE DINE ikke vil kjøpe riktig tlf til deg?! Jobb for pengene selv som vanlig ungdom!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei. Jeg går nok over til iPhone nå. Men valgets kval, skal jeg ha sort eller hvit? Hvilke fordeler og ulemper er det med hver farge? Er de ripegreiene noe å bry seg om? Syns hvit er stilig, men at sort ser mer elegant ut. Iallefall på bildene.

 

Ett anna spørsmål. Må man ha kodebrikken til bankid for å betale på apple store?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg går nok over til iPhone nå. Men valgets kval, skal jeg ha sort eller hvit? Hvilke fordeler og ulemper er det med hver farge? Er de ripegreiene noe å bry seg om? Syns hvit er stilig, men at sort ser mer elegant ut. Iallefall på bildene.

 

Ett anna spørsmål. Må man ha kodebrikken til bankid for å betale på apple store?

 

Velg hvit. Nå har jeg s3.. Men svart viser fingeravtrykk bare man ser på de.

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Har lagt inn reservasjon på sort 64Gb hos Telenor. Var tidlig ute (ca 00:02 21.09).

NÅR tror dere jeg får epost fra Telenor for endelig bestilling?

 

Har hørt at man ikke får bestillingslink før i morgen enten på morgenkvisten eller utpå dagen :hm:

 

 

Isåfall. Fæn altså. Vanskelig å få foreldrene til å skjønne at jeg vil ha iPhone 5. Fikk ny telefon for 6måneder siden, men takler den ikke. 2 Android telefon som skal inn til rep, så spørs om jeg får meg iPhone 5 i natt!

Skaff deg en jobb og betal selv. Forstår foreldrene dine godt at de ikke vil betale mange tusen på en telefon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...