Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De konkrekte årsakene (les behov) må du nesten komme med selv.

 

Mange misforstår valg av mobil plattform og tenker "hmm hva er best?". Det blir det samme som å spørre om hva som er best av epler og appelsiner eller forskjellige vitaminpreparater.

Du må i stedet ta utgangspunkt i "hvilke behov har jeg og hvor tilfredstilles dette best". Det meste annet blir jo nesten forsøk på trolling hvor folk diskuterer android vs ios vs wp uten å se lenger enn sitt eget.

 

Den fremgangsmåten la jeg til grunn når jeg skulle kjøpe min første smarttelefon i 2010 og ble overasket over at med daværende produkter så nådde ikke Android opp til kravene. Jeg hadde i nesten 6 mnd. innstilt meg på en Android telefon inntil jeg gikk i dybden på behov og løsninger.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt konkret spørsmål, vet noen om salget starter kl 00:00 eller kl 09:00?

 

På et annet forum spekuleres det på 01:00 ut fra når forhåndssalget begynte på New Zealand på Apple Store. I butikker er det vel sagt kl 00:01 så frem de er åpne.

 

Det ser ut som de starter ut med lang leveringstid på Apple Store ...

 

M.v.h.

 

Jan

Endret av vikingjan
Lenke til kommentar

Haha, Eplehuset har lagt ut informasjon om salget deres av iPhone 5 i morgen. Listen viser fire butikker som tilsammen har 31 telefoner, ingen 16gb.

 

http://www.eplehuset...v-iphone-5.aspx

 

Dere som skal ha Netcom, jeg ville funnet andre butikker å handle i.

 

EDIT: Virker ikke som noen har 16gb. Hva skjer?

hvem vil ha netcom?

 

seriøst, de prisene er helt for jævlige.

jeg forstår at netcom og telenor har samme priser, men hvorfor bare ikke gå for enten djuice eller chess, når netcom og chess har samme eier, og telenor eier djuice.

 

Fatter det ikke. De prisene er helt horrible, i forhold til hva man får inkludert.

 

Sammenligning

Djuice all in 1 l (1000 sms,mms,tale) 3000mb data - totalpris 9900

Netcom L (1200sms, tale, ingen mms) 1000mb data - totalpris 10898

 

Telenor ekke bedre. Men med netcom sin dårlig dekning sammenlignet med telenor hadde jeg aldri vurdert dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gribber!

 

Skjønner virkelig ikkje kvifor folk vil kjøpe mobil med abb. Ser ingen fordeler utenom f.eks. fri familie o.l.

Fordi det ikek er noe dyrere. Ihvertfall ikke veldig.

 

Kjøp hos apple (4800 kr ca) - Vente 1 måned +-

299 djuice all in one L

Totalpris = 4800 * (299*12måneder) = 8300 ca

 

Kjøp hos djuice direkte

Se vedlagt bilde, samme pris

 

Det overasker meg nesten at Apple ikke sørger for å ha flere telefoner i sine egne butikker enn man får inntrykk av at er distribuert til operatørene. Det må jo være en gullkantet deal man har fått ordnet hehe.

Blitt kommentert flere ganger at det er leveringsproblemer

Den er visst ikke masseprodusert enda

 

Et internt skriv jeg fikk se fra elkjøp. Har en jeg bor med som jobber hos elkjøp. Sa at det vil være begrenset opplag resten av året.

post-209627-0-95444500-1348771807_thumb.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Forøvrig en nyhet med iOS6 som virker å være litt oversett:

Message Access Profile (MAP)

Message Access Profile (MAP)[4] specification allows exchange of messages between devices. Mostly used for automotive handsfree use. The MAP profile can also be used for other uses that require the exchange of messages between two devices. The automotive Hands-Free use case is where an on-board terminal device (typically an electronic device as a Car-Kit installed in the car) can talk via messaging capability to another communication device (typically a mobile phone). For example, Bluetooth MAP is used by HP Send and receive text (SMS) messages from a Palm/HP smartphone to an HP TouchPad tablet [5]. Bluetooth MAP is used by Ford in select SYNC Generation 1-equipped 2011 and 2012 vehicles [6] and also by BMW with many of their iDrive systems. The Lexus LX and GS 2013 models both also support MAP as does the Honda CRV 2012, Acura 2013 and ILX 2013. Apple introduced Bluetooth MAP in iOS 6 for the iPhone and iPad.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_profile#Message_Access_Profile_.28MAP.29

 

Henrik:

Leveringsproblemer visste man vel om en stund i forkant dermed ulogisk at dette rammer selve Apple Store hardt. Det logiske hadde vært om mobiloperatørene måtte stille seg mer i kø enn Apple Store selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Må si at jeg ikke helt stoler på lagerstatus under lanseringen av i-stuff etter å ha brent meg noen ganger tidligere.

Lefdal f.eks hadde iPad3 på "lager" 3 timer etter jeg bestilte, men i realiteten var jeg på 3. batch.

 

Edit: kansellerte og tusla ned på eplehuset i lunsjen samme dag, der hadde de 1 igjen av den jeg skulle ha :]

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

hvem vil ha netcom?

 

Telenor ekke bedre. Men med netcom sin dårlig dekning sammenlignet med telenor hadde jeg aldri vurdert dem

 

Jeg hadde valgt Netcom over Telenor i 100 av 100 tilfeller. Jeg har aldri hatt så dårlig dekning før som jeg hadde når jeg hadde Telenor. For meg har alltid Netcom kommet ut bedre enn Telenor. Nå har jeg OneCall som bruker Telenor og Netcoms nett, så da går det fra meget god dekning, til tilnærmet null dekning (Telenor) når jeg er på jobb, fks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvem vil ha netcom?

 

Telenor ekke bedre. Men med netcom sin dårlig dekning sammenlignet med telenor hadde jeg aldri vurdert dem

 

Jeg hadde valgt Netcom over Telenor i 100 av 100 tilfeller. Jeg har aldri hatt så dårlig dekning før som jeg hadde når jeg hadde Telenor. For meg har alltid Netcom kommet ut bedre enn Telenor. Nå har jeg OneCall som bruker Telenor og Netcoms nett, så da går det fra meget god dekning, til tilnærmet null dekning (Telenor) når jeg er på jobb, fks.

weird, er jo godt kjent at telenor har bedre dekning enn netcom, men ok.

 

hvorfor da ikke gå for chess fks, de er jo eid av netcom, og er liksom motparten til djuice. Tenker bare at man får så mye mer bruk, for mindre kr.

 

Må si at jeg ikke helt stoler på lagerstatus under lanseringen av i-stuff etter å ha brent meg noen ganger tidligere.

Lefdal f.eks hadde iPad3 på "lager" 3 timer etter jeg bestilte, men i realiteten var jeg på 3. batch.

 

Edit: kansellerte og tusla ned på eplehuset i lunsjen samme dag, der hadde de 1 igjen av den jeg skulle ha :]

jeg hadde ihvertfall ikke stolt på tele 2 siden nettsider. For å sette det litt i perspektiv. En av de største elkjøp butikkene i Stavanger, får ikke inn mange iphoner. Eplehuset som ble postet her på tråden, fikk inn minimalt.

 

Og tviler på at tele 2 får inn så veldig mange flere enn de.

 

Det som er litt rart, er at på elkjøpen her, får de inn 1 netcom iphone 5, 1! mens 10-15 tele 2 og telenor mobiler. Aner ikke hvorfor. Kom bare på det når jeg så at eplehuset (som fører netcom) fikk inn så få mobiler

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Har lagt inn reservasjon på sort 64Gb hos Telenor. Var tidlig ute (ca 00:02 21.09).

NÅR tror dere jeg får epost fra Telenor for endelig bestilling?

 

Har hørt at man ikke får bestillingslink før i morgen enten på morgenkvisten eller utpå dagen :hm:

 

 

Isåfall. Fæn altså. Vanskelig å få foreldrene til å skjønne at jeg vil ha iPhone 5. Fikk ny telefon for 6måneder siden, men takler den ikke. 2 Android telefon som skal inn til rep, så spørs om jeg får meg iPhone 5 i natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...