Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Helt greit.

 

Hvordan er det i forhold til begrensningene rundt filformat, det blir jo en rekke begrensninger å ta høyde for.

 

Personlig foretrekker jeg løsningen med nas, mac mini og xbmc.

Flere avspillere støtter så og si alle formater, og har AirPlay.

 

Jeg tenkte mest på Apple sine begrensninger på iphone/ipad/ipod

 

Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format.

iPhone 5 Supported Audio/Music Format

Audio formats supported: AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+), Apple Lossless, AIFF, and WAV

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det løser man med en annen avspiller.

 

Så hvilke avspillere kommer rundt problematikken med at man ikke får kopiert til telefonen fordi mediet ikke kan spilles av ?

 

VLC støtter vel ikke AC3

 

ThomasM, har du forsøkt å spille av formater på iPhone? Har selv aldri hatt problemer med det men for de "vanskelige" tilfellene bruker jeg en bedre app enn innebygd funksjonalitet :).

 

Jeg har brukt vlc på iphone/ipad, men den har jo også sine begrensninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Så hvilke avspillere kommer rundt problematikken med at man ikke får kopiert til telefonen fordi mediet ikke kan spilles av ?

 

Man legger videofilene inn i iTunes rett til appen, da synkes de over til telefonen/paden.

 

For n'te gang, hvilken app.

Lenke til kommentar

Klart, men hva skal du med AC3 på en mobiltelefon? :huh:

 

Vi diskuterer jo Airplay ?

Ah den biten datt litt ut og inn i diskusjonen men så det når jeg kikket fra starten av.

 

Personlig ville jeg vel ikke satset på å kjøre innhold med surround og div. fra en mobiltelefon til et hjemmekinoannlegg, det virker litt spesielt og jeg tror man uansett får en vesentlig bedre opplevelse med utstyr som er beregnet for det. Men klart, kjekt å ha :)

 

Og har man det først i iTunes som nevnes over her så vil jo alle enheter som er inkludert her få innholdet tilgjengelig.

 

En annen ting er vel at det ikke er særlig optimalt å spille av hva som helst av krevende formater i flere timer fra en mobiltelefon som fort blir varm og tom for batteri. Jeg vil tro det var mer fornuftig å gjøre det på andre måter. Jeg hadde nok nøyd meg med et enklere og mer optimalt format samt 2ch stereo om jeg først skulle kringkaste innholdet fra mobilen.

 

EDIT:

Vet at det ikke løser det du spør om, men diskusjonen gikk også litt på hva som er støttet og hva som er hensiktsmessig å støtte i en slik enhet.

 

Jeg så eks. selv tvserier fra mobiltelefonen en periode (på buss/tog med øreplugger) og var innom det samme temaet men da tok det meg få sekunder å optimalisere filene jeg hadde via handbrake og til telefonen. Det var heller ikke problemer å overføre andre filformater og spille av i VLC men det var jo langt fra optimalt for telefonen.

 

Dog, veldig kjekt å kunne stikke innom en kamerat som har enheter som støtter Airplay og bare sette i gang innholdet fra mobiltelefonen. Men har man først kommet så langt at det er mulig så utgjør det ikke store bryderiet med å kjøre innholdet gjennom eks. handbrake i forkant før det legges på telefonen. :).

 

Personlig er jeg mer oppgitt over at man må ha ditt og datt av den og den maskinvaren for å bruke Airplay godt og jeg gidder ikke bytte ut godt fungerende enheter bare for å få fullverdig Airplay funksjonalitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Man legger videofilene inn i iTunes rett til appen, da synkes de over til telefonen/paden.

 

For n'te gang, hvilken app.

Er mange apps som støtter det PL610 nevner angående overføring av filer. Prøv den jeg linket til her i tråden eksempelvis, den støtter det.

 

Står info om hvordan man går frem her:

 

http://www.itsplayingapp.com/details.html#localmanager

 

edit: Fikset linken.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Ok folkens

 

Nå har jeg 2 valg

 

1. Vente på at djuice sender ut tlf jeg har reservert, står langt tilbake i køen. De vet ikke når jeg får sendt min tlf (det kan ta lang tid, altså måneder)

 

2. Stikke på launch i dag og kjøpe en iphone 5 med tele 2 abbo, butikken her selger bare med telenor, netcom og tele2 og tele 2 er desidert billigst. Men djuice er fortsatt litt billigere.

 

Et par spørsmål:

Hvordan er dekningen til tele2? Driver ikke de å bygger eget nå? Fint hvis noen fra stavanger kan si noe.

 

Det er jo ikke et poeng egentlig å kjøpe i dag, fordi jeg har en gs2 fra før, og der har jeg vanlig simkort, altså. Jeg må vente til det nye simkortet fra tele 2 blir aktivert og pga portering fra netcom tar dette 14 dager +-

 

Evt kan jeg skaffe meg et nytt nummer, da blir vel det nye nano sim kortet aktivert med en gang

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...