Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Etter jeg oppdaterte til nyeste OS har det vært skralt med batteri. Fikk ordnet det litt etter å ha resatt noe Exchange greier, et tips jeg plukket opp på et forum. Gjenoppretting hjalp vel igrunn lite (tror jeg..)

 

Håper Apple ordner dette i neste oppdatering. På det verste gikk det ned 40% på en natt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både WiFi og BT bruker 2.4 GHz, så her kan det bli forstyrrelser. Se her: http://www.ecnmag.co...oth-coexistence

Sikkert nevnt flere ganger her, men er det fler som sliter med Wifi når Bluetooth er aktivert? Å streame musikk med en bluetooth-høytaler er et mareritt siden nettet hopper inn og ut. Har googlet og sett at fler har lignende problem. Er dette software-, eller hardware-betinget?

Hvis det var årsaken ville det alltid vært et problem for alle telefoner som har begge deler. Det som er tilfelle med noen iPhone 5 er at en batch ser ut til å ha fått WiFi kort som er trøblete/defekte og gir slike symptomer. Jeg returnerte min for noen måneder siden pga. dette. (Hevet kjøpet).

 

Riktignok påpekte jeg også den gang at antennedesign og komunikasjonsteknologi i telefoner bare øker i omfang og merkelige problemer kan oppstå som følge av det.

 

Jeg har eks. aldri problemer med WiFi mens BT er aktiv på andre telefoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har eg fått ny iPhone 5 på garanti, siden låse knappen var gåen, men gleden var kortvarig da eg åpnet kameraet på min "nye" iPhone og skjermen skurrer lilla.....!!!! Har gjenopprettet den 3 ganger, og det ser ikke ut til å funke, noen andre som har hatt dette problemet? Dette må vell være software feil? Ser og ut til att wifi er noe ustabilt, da det svinger fra 1 til 11 mb.... Uff, blir vell enda en tur på eplehuset og 1-2 nye uker med Nokia 101...

Lenke til kommentar

Jeg har eks. aldri problemer med WiFi mens BT er aktiv på andre telefoner.

Jeg har alltid både BT og WiFi på hele tiden, og har hatt det på alle mine telefoner som har hatt dette. Jeg har aldri hatt problemer, hverken med iPhone eller andre, men siden begge bruker samme frekvensområde skal det være en mulighet for forstyrrelser. Vet ikke om dette kan ha med hvilken kanal som velges for den enkelte funksjonen, eller om HW-feil på en del kan påvirke den andre. En grei måte å teste dette på er å slå av den ene, og se om den andre funker bedre.

Lenke til kommentar

Min iPhone 4S begynner å synge på siste verset! Den hakker til tider, låser seg i diverse programmer og må lades 2-3 ganger om dagen. Er en flittig bruker av telefonen, dog lite spilling.

Har egentlig tenkt å vente til den nyeste iPhone-n blir slippet, men jeg begynner å gå lei av å ha en telefon som snart tar kvelden.

Hvor revolusjonerende tror dere den nyeste blir, og bør man vente? Bruker kameraet en del, men den på 5-eren er jo egentlig god nok (?).

 

Problemet er at jeg alltid har lyst på det nyeste :p

Lenke til kommentar

Min iPhone 4S begynner å synge på siste verset! Den hakker til tider, låser seg i diverse programmer og må lades 2-3 ganger om dagen. Er en flittig bruker av telefonen, dog lite spilling.

Har egentlig tenkt å vente til den nyeste iPhone-n blir slippet, men jeg begynner å gå lei av å ha en telefon som snart tar kvelden.

Hvor revolusjonerende tror dere den nyeste blir, og bør man vente? Bruker kameraet en del, men den på 5-eren er jo egentlig god nok (?).

 

Problemet er at jeg alltid har lyst på det nyeste :p

Som de andre iPhone-modellene - ingen revolusjon. For å holde følge med konkurrentene blir det nok oppgraderinger i ytelse og kamera. Spenningen ligger helt klart på et iOS7 fremfor en iPhone 5S.

Lenke til kommentar

Helvetesmakt..tenkte å gjenopprette telefonen i dag, bare for å se om batteriet ble noe bedre :) iTunes slår til igjen og gir meg en feilmelding midt i trynet om at den selvfølgelig ikke kan gjenopprette telefonen. Det oppstod en ukjent feil!

 

Jeg føler meg så unik!

 

Akk og ve, får re-installere itunes, mener det har løst problemene mine før :closedeyes:

 

EDIT: Nei, iTunes leverer igjen...forbanna søppel. Får gå over til MBP`en og prøve dritten der da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fekk problem med at wifi sluttet å virke når jeg går ut fra kontoret hjemme. Visst jeg går ut på kjøkken er det ikke wifi dekning lenger. Når jeg er hos andre har jeg wifi dekning mye lenger borte fra ruteren, men altså her hjemme har jeg bare dekning i samme rom som ruteren står. Ville da gjenopprette telefonen å se om det hjalp. Men når jeg gjenoppretter så skjer det noe nifst. Alle passord er lagret. Ingen passord må skrives inn på ny. Hverken apple id, wifi, FB, mail. Alt er husket etter gjenoppretting. Prøvde først i går og nå igjen i dag. Så prøvde jeg å gjenopprette med et annet simkort. Også da husket den alle passord. Syns det var litt nifst visst jeg skulle selge den og denne informasjonen låg der fortsatt etter gjenoppretting. Har noen noe tips eller forstår hvorfor alt blir lagret. Har gjenopprettet mange ganger før da jeg har både hvit og svart og skifter litt på de. Har alltid måttet taste inn passord etter gjenoppretting. Håper noen har tips til meg. På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Fekk problem med at wifi sluttet å virke når jeg går ut fra kontoret hjemme. Visst jeg går ut på kjøkken er det ikke wifi dekning lenger. Når jeg er hos andre har jeg wifi dekning mye lenger borte fra ruteren, men altså her hjemme har jeg bare dekning i samme rom som ruteren står. Ville da gjenopprette telefonen å se om det hjalp. Men når jeg gjenoppretter så skjer det noe nifst. Alle passord er lagret. Ingen passord må skrives inn på ny. Hverken apple id, wifi, FB, mail. Alt er husket etter gjenoppretting. Prøvde først i går og nå igjen i dag. Så prøvde jeg å gjenopprette med et annet simkort. Også da husket den alle passord. Syns det var litt nifst visst jeg skulle selge den og denne informasjonen låg der fortsatt etter gjenoppretting. Har noen noe tips eller forstår hvorfor alt blir lagret. Har gjenopprettet mange ganger før da jeg har både hvit og svart og skifter litt på de. Har alltid måttet taste inn passord etter gjenoppretting. Håper noen har tips til meg. På forhånd takk.

er du sikker på at du gjenopprettet ifra scratch? Og ikke ifra sikkerhetskopiering?
Lenke til kommentar

er du sikker på at du gjenopprettet ifra scratch? Og ikke ifra sikkerhetskopiering?

Ja gjenopprettet til fabrikkinnstillinger. Men fant ut at når jeg la inn igjen fra sikkerhetskopi så husket den passord. Sjekket på en annen iPhone. Men mener det ikke var sånn før, då måtte jeg taste passord på ny etter gjenoppretting.

Men har fortsatt problem med at wifi virker bare et par meter. Sjekket det også med en annen og da var det dekning i hele huset, så det er ikke ruteren det er feil på.

Kan det hjelpe å bytte wifi kort?

Lenke til kommentar

Har nettopp fått en iphone 5, men virker ikke som kameraet på baksiden ikke er helt som det skal være. Bildene blir helt uklare. Er dette et kjent problem eller har jeg bare vært uheldig?

 

Virker som kameraet ikke fokuserer, for motiver som er nær kameraet blir klare

Endret av Trygve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...