Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og som vanlig er det ren bingo hvem som opplever tull.

 

En kompis av meg oppdaterte sin 4.gen ipad og merket dårligere batteritid også der. Har ikke merket noe på min da jeg oppdaterte den samme dag son den ble kjøpt , ergo ikke noe sammenigningsgeunnlag:p

Lenke til kommentar

Flere som opplever snodig kontaktsynkronisering opp imot Outlook.com? Har flere kontakter på kontaktlista mi inne på Outlook.com som ikke dukker opp på telefonen..

 

Tok en skikkelig vårrengjøring av hele lista forleden, og dette har telefonen fått med seg men flere av kontaktene som helt tydelig ligger inne, med navn, nummer og alt er ikke å finne på telefonen min..

 

 

EDIT:

 

Kan jo si så mye som at jeg har 61 kontakter i lista, på Outlook.com har jeg 262...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Skal reise til syden neste uke og har planer om å bruke iphonen min på stranda og ved bassenget til musikkavspilling, podcast og lydbøker. Har tidligere klart å fuktskade en telefon på denne måten, og har derfor tenkt å være føre var for en gangs skyld.

Er det noen som har gode forslag?

 

Min ide er å kjøpe en vanntett pose til telefonen, dom finnes i drøssevis på ebay. Disse skal være sånn at det er mulig å bruke telefonen med posen rundt.

 

Problemet med denne løsningen er hvordan jeg skal gå koblet til ørepluggene mine til telefonen.

Det optimale hadde jo vært et sett med trådløse øreplugger med ok lyd og batteritid.

 

Er det noen som vet om et rimelig alternativ her? Er ikke veldig kresen på lyden, så lenge det er relativt høyt volum. Dette hadde jo også vært optimalt i forhold til trening.

Lenke til kommentar

Skal reise til syden neste uke og har planer om å bruke iphonen min på stranda og ved bassenget til musikkavspilling, podcast og lydbøker. Har tidligere klart å fuktskade en telefon på denne måten, og har derfor tenkt å være føre var for en gangs skyld.

Er det noen som har gode forslag?

 

Min ide er å kjøpe en vanntett pose til telefonen, dom finnes i drøssevis på ebay. Disse skal være sånn at det er mulig å bruke telefonen med posen rundt.

 

Problemet med denne løsningen er hvordan jeg skal gå koblet til ørepluggene mine til telefonen.

Det optimale hadde jo vært et sett med trådløse øreplugger med ok lyd og batteritid.

 

Er det noen som vet om et rimelig alternativ her? Er ikke veldig kresen på lyden, så lenge det er relativt høyt volum. Dette hadde jo også vært optimalt i forhold til trening.

 

http://www.over-board.co.uk/waterproof-smartphone-case-earphone-combo.html

Har en sveiset 3,5mm jack nederst

Lenke til kommentar

Hei, har hatt problemer med låseknappen på min iPhone 5, stort sett siden dag 1, men har ikke brydd meg siden det bare krevde att eg presset litt hardere på den... Nå har forøvrig tatt helt kveld, og virker ikke i det hele tatt... Mulig eg har vært litt utålmodig på apple.no og ikke lest meg opp, men fikk opp en haug med drit om apple care system pack osvosv? Er ikke dette en garanti sak som enkelt løses med en ny telefon? mener å ha lest folk har fått det på denne måten her inne ved dette problemet ivertfall :)?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar

Lever den til service på eplehuset, så blir den byttet mot en "erstatningsenhet" ila 1-2 uker. Plain and simple :)

 

Kan vell prøve på det, men sist eg prøvde dette med en 4S fikk eg bare beskjed om att eplehuset ikke hadde noe med Apple Store (apple.no) å gjøre, så eg måtte bare ta den med meg igjen, eller betale 1990 kr for att de skulle fikse den :p Men kan hende det er annerledes nå som det er garanti sak da?

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Eplehuset, og kan bekrefte at vi har service på telefoner på apple.no.

 

Om det er garantisak eller ikke har lite å si. 1990,- var riktig pris på erstatningsenhet OM det ikke dekkes av garanti (dvs fukt-, støtskade eller lignende).

 

Om ikke telefonen er skadet på noen måte, så er det garantisak. Om du fikk beskjed om at Eplehuset ikke tar service på tlf kjøpt via Apple, da fikk du feil informasjon.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Eplehuset, og kan bekrefte at vi har service på telefoner på apple.no.

 

Om det er garantisak eller ikke har lite å si. 1990,- var riktig pris på erstatningsenhet OM det ikke dekkes av garanti (dvs fukt-, støtskade eller lignende).

 

Om ikke telefonen er skadet på noen måte, så er det garantisak. Om du fikk beskjed om at Eplehuset ikke tar service på tlf kjøpt via Apple, da fikk du feil informasjon.

 

:)

 

Høres bra ut, var feil med tlf, men hadde og en synlig skade, kan hende det var derfor de stilte seg kritisk :) Men da får eg ta meg en tur på eplehuset :D

 

Vist det dekkes på garanti, får eg ny enhet på dagen da? eller må den sjekkes og gå gjennom en garanti evaluering først?

Bare lurer siden eg må bestille vanlig sim kort til min nokia nød telefon vist eg blir gående uten iPhone en stund.. :)

Lenke til kommentar

Dere sender vel ikke enheten til Mcare eller lignende? Da blir det jo helt likegyldig hvilken frontend butikk man bruker og vi fikk skremmende dårlig service der og ble utsatt for noe som lignet pengeutpressing.

 

Kommer helt an på hvor tlf stammer fra. Telenor-telefoner kjøpt på Eplehuset går til mCare, da de er Telenors servicepartner. Netcom-telefoner havner hos moobi.

 

Forhandlere flest tar service kun på tlf kjøpt via dem, men som du sier ender de ofte opp på samme verksted til slutt likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...