Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke som jeg vet om, men du kan vell se på operatøren din sin hjemmeside :)

 

Det er derfor jeg ønsker å sjekke. De tuller fælt med fakturaene og nå har jeg tydeligvis tidoblet mitt antall sms i to måneder (i følge de), jeg ønsker å finne ut av hva som skjer.

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål.

Jeg kjøpte nettop et album via Itunes på pcen, tenkte å høre på det på telefonen(iphone 5), og gikk inn på itunes -> Mer -> Kjøpt

Her står det bare "Du har ingen kjøpte filmer tilgjengelig for nedlastning". Hvordan får jeg den til å vise musikk som er kjøpt?

 

Dersom jeg søker opp albumet i itunes på telefonen står det at det allerede er kjøpt.

Lenke til kommentar

Et raskt spørsmål.

Jeg kjøpte nettop et album via Itunes på pcen, tenkte å høre på det på telefonen(iphone 5), og gikk inn på itunes -> Mer -> Kjøpt

Her står det bare "Du har ingen kjøpte filmer tilgjengelig for nedlastning". Hvordan får jeg den til å vise musikk som er kjøpt?

 

Dersom jeg søker opp albumet i itunes på telefonen står det at det allerede er kjøpt.

 

Med mindre jeg misforstår problemstillingen, så ligger albumet allerede på telefonen din. Du kan gå inn på artist og se etter det der evt. se etter individuelle sanger evt. se på kjøpt (spillelister) osv. osv.

Lenke til kommentar

Etter mange år som Android bruker, og med et Skjærsild år med Motorola Razr Maxx føler jeg at jeg er på nippet til å bestille meg en iPhone 5. Men etter som iOs blir helt nytt for meg, er jeg samtidig noe skeptisk.

Har aldri vært fan av iTunes, og synes det er greit å kunne "skreddersy" telefonen til mitt bruk. Noe jeg forstår er noe begrenset med en iPhone.

Det står sikkert opp og ned i mente rundt i de forskjellige trådene, men jeg spør allikevel her...... ;-)

 

Hvorfor velge meg en iPhone nå fremfor en Samsung s4, eller HTC One?

 

Og om jeg velger en iPhone..... fungerer det greit uten externt minnkort?

Må man velge den "største" modellen, eller holder det lenge med 16GB/32GB?

 

Ser i dag at jeg har liggende ca 12 GB musikk fra Spotify på Micro SD kortet mitt.

Og er storbruker av Spotify :-)

 

Takker for alle konstruktive tilbakemeldinger!!

Lenke til kommentar

Du kan skumme igjennom mitt noe rotete innlegg her. Stikkordet er god optimalisering, strømlinjeformet system og menystruktur som er utrolig effektivt og lett å sette seg inn i, gjennomført maskinvare over stort sett hele fjøla og generelt lite hodebry og tullball.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si jeg bli imponert over Apple og iPhone ift. hva den tåler av vær og vind (selv om fuktindikatorpolitikken til Apple stinker). Min iP4 har vært brukt i alle slags svette og fuktige aktiviteter siden lansering og senest i går kveld gjorde jeg blemmen og glemte den ute på verandaen etter at jeg tok inn markisen for å gå opp på taket og inspisere og utføre arbeid der. Der har den ligget siden mens det i natt har regnet jevnt og trutt til langt ut på morningen. Jeg fant den igjen i en vannpøl på verandabordet for en halvtime siden med skjermen ned i vannpølen.

 

Har også tidligere for 1 år siden klart å miste den i en vask helt fylt med vann og den sank til bunn før jeg fikk den ut igjen. Den har aldri noensinne vist tegn til å være fuktskadet. :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Idag lanserte da NetCom 4G på mobiler, så og si alle andre 4G mobiler unntatt iPhone 5 har støtte. Svaret fra NetCom lyder som følger:

 

«iPhone 5 krever en oppdatering fra Apple, og tidspunktet for denne foreligger ikke per i dag.»

 

 

Er dette svadasvar fra NetCom, eller trengs det faktisk en oppdatering? Mener å huske at Telenor ikke trengte noen oppdatering fra Apple.

Lenke til kommentar

Idag lanserte da NetCom 4G på mobiler, så og si alle andre 4G mobiler unntatt iPhone 5 har støtte. Svaret fra NetCom lyder som følger:

 

 

 

 

Er dette svadasvar fra NetCom, eller trengs det faktisk en oppdatering? Mener å huske at Telenor ikke trengte noen oppdatering fra Apple.

 

Det trengs nok ei oppdatering for å få det til å virke. NetCom har sikkert oppdatert småting på nettet sitt som må sendast til telefonen for at den skal kunne få bruke det. Oppdateringa kjem fra NetCom via Apple trur eg. Fikk iallfall ei "carrier update" når 4G var klart hos Telenor. :)

Lenke til kommentar

Telenor kom med en operatøroppdatering som man måtte installere for å få aktivert 4G / LTE. Mulig Netcom må gjøre det samme, men jeg vet ikke om de faktisk har konvertert mye av 4G / LTE utstyret sitt til å faktisk broadcaste på frekvenser som iPhone 5, iPad 4 og iPad Mini støtter for det er jo det Telenor har gjort.

Lenke til kommentar

Fy faen batteriet i telefonen suger regelrett pikk, ynskyld språkbruket. Var jo så bra i starten helt til oppdateringene haglet inn, men kan dette vær den reelle synderen?

 

http://www.tuaw.com/...e-battery-drain

 

Nå er det faktisk slik at hver bidige gang jeg er ute på byen, er de tjo helt krise med å passe på bruken. Før var det aldri noe problem å ha mere juice igjen når man våknet dagen derpå. Forbanna søppel.

 

Vurderer å slette den facebook appen og teste ut altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg har overhode ikke noe problem med å lade annenhver natt ved normalt bruk med type 60 min podcast / spotify, 30-100 min websurfing, noen telefonsamtaler, endel iMessage osv.. Men så fort jeg har applikasjoner som Skype og / eller Facebook kjørende så kan det være at batteriet dupper under 10% bare på bare en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...