Gå til innhold

Diskusjonstråd for Company of Heroes 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke helt overbevist. Tror jeg takker for meg overfor COH2. En "turn-off" for meg er hit points-systemet på stridsvognene. Jeg kan sende en T-34 mot en enslig Panzer 4, og vite at Panzer 4 vinner hver eneste gang med 1/3 av helsen i behold. Hadde de hatt et mer kløktig penetreringssystem (uten hit points), ville jeg digget spillet.

En annen "turn off" er fokuset på DLC. At noen enheter kun er tilgjengelig gjennom DLC er no-no.

 

Av ren nysgjerrighet: Kan man spille som russere mot amerikanere? Altså kan man spille mot en som har Western Front dersom man har originalspillet?

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Du kan spille med og mot de som ikke har tilleggspakken ja. Forøvrig så ser de ut til å ha sluttet med DLC jaget sitt da det var ekstremt ødeleggende for spillet og communitiet.

 

Det som er så synd er at spillet har stort potensiale, men de har fra starten av gjort så utrolig mange dumme avgjørelser og ødelagt noe ekstremt for seg selv. Nå som spillet begynner å nærme seg nivået til originalen er jeg redd det er for sent. Spillet er faktisk veldig mye bedre nå, men det hjelper dessverre lite for de som ble skuffet og lei i starten.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke helt overbevist. Tror jeg takker for meg overfor COH2. En "turn-off" for meg er hit points-systemet på stridsvognene. Jeg kan sende en T-34 mot en enslig Panzer 4, og vite at Panzer 4 vinner hver eneste gang med 1/3 av helsen i behold. Hadde de hatt et mer kløktig penetreringssystem (uten hit points), ville jeg digget spillet.

En annen "turn off" er fokuset på DLC. At noen enheter kun er tilgjengelig gjennom DLC er no-no.

 

Av ren nysgjerrighet: Kan man spille som russere mot amerikanere? Altså kan man spille mot en som har Western Front dersom man har originalspillet?

 

 

Hmm, om det ikke har blitt noen endringer så har man en random faktor på penetreringen nettopp slik at det ikke blir likt hver gang, selv om man skulle plasserer to tanks rett mot hverandre. Mye av poenget er jo alikevel at man må prøve å komme til side og rear skudd ved smart manøvrering. Jeg spilte mot Barton en gang og det hjalp meg fint lite at jeg hadde bedre tank enn ham, etter få sekunder så var min i flammer.. :p

 

Uansett, sjekk ut flying Duffy :D

https://www.youtube.com/watch?v=S7K5t9ozKjA

Lenke til kommentar

Er det noen som har skjønt seg på det nye war loot systemet? Nå har jeg spilt i en 3-4 timer og har ikke sett snurten av en eneste bulletin :p Noen som vet om det er noe system i dette eller er det helt random hva og når man får noe?

 

 

EDIT: Er helt random hva man får ja, det droppes visst loot i snitt ca hver 3 time du spiller. Har foreløpig ca 5 timer og fått en US bulletin..

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte dette når det kom ut, men var så ubalansert og dårlig at jeg la det fra meg. Det ser ut til at det er bedret nå?

Anbefales det å plukke det opp igjen? :)

 

Ja gjør igrunn det. Relic har gjort mye for å forbedre spillet, og selv om de etter min mening aldri vil kunne rette opp en del av feilene de rett og slett har gjort med designet så har det skjedd mye bra. De har tonet ned DLC jaget og innført ett skadesystem for infanteri som ligger nærmere originalen, og dermed gjør bruk av dekning viktigere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

PCGamer`s Ardennes Assault review:

 

http://www.pcgamer.com/company-of-heroes-2-ardennes-assault-review/

 

"I'm delighted to see Relic—one of the few big-name developers still making real-time strategy games on a grand scale—upping the strategy quota rather than watering it down for the mass market. The fact you're playing this wider game of cat-and-mouse on the meta-map before you've even jumped into the main game, while not a new idea, gives valuable context to battles, and creates a sense of ebb and flow across a vast conflict."

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd Ardennes Assault? Synspunkter?

Synes det er litt i overkant dyrt for SP campaign, så jeg vil høre litt om det før jeg eventuelt handler. Hadde jo i utgangspunktet tenkt jeg skulle vente med å handle nytt spill før GTA V.. :p

 

Enig at prisen er litt stiv men skal ha meg det, har bare ikke fått rota meg til det enda ettersom jeg har en spillbacklogg som har grodd meg over hodet her... :p Tenkte å gi tilbakemld her så fort jeg har kjøpt og spilt det litt :)

 

Edit:

339,- på Steam ja faktisk, det er rett og slett overpris for en expansion pack. Ser det koster 275,- på Gamesplanet (med Steam kode), noe som er litt mer levlig ihvertfall...

https://uk.gamesplanet.com/game/company-of-heroes-2-ardennes-assault--1134-5

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...