Gå til innhold

Diskusjonstråd for Company of Heroes 2


Anbefalte innlegg

Veldig enig i at infantery tåler litt vel mye av og til, men det er noe av det eneste jeg har å utsette på spillet (og match making-systemet). Hadde fire heavy tanks med LMG som skjøt på en enkel russisk ingeniør. Tok alt for lang tid før han døde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enig i at infantery tåler litt vel mye av og til, men det er noe av det eneste jeg har å utsette på spillet (og match making-systemet). Hadde fire heavy tanks med LMG som skjøt på en enkel russisk ingeniør. Tok alt for lang tid før han døde.

 

Ja, veterancy gjør en infanteri squad om til en tanks kan det virke som. Shock troops med trippel vet kan egenhendig ta opp kampen med ett par tre grenadiers og noen Scout cars samtidig.. :p

 

Dvs at retreat og heal av infanteri er avgjørende, enda mer enn i CoH 1.

Lenke til kommentar

Spillet har absolutt sine øyeblikk. Spilte som russerne på det største bymappet og fikk problemer da fienden rullet ut sin første tiger. Jeg hadde to Medium T-34 og en SU-85 , som aldri ville klare tigeren i duell så jeg lusket rundt og posisjonerte vognene mine uten at jeg tror han forstod at jeg så han. I det han rullet tigeren ned en bakgate kjørte jeg den ene vogna inn i han forfra slik at kanonen og beltene ble ødelagt. Den andre T-34 rullet jeg inn bak han så han ikke klarte å rygge mens SU-85 vogna skjøt mot sidepansringen på Tigeren. Herlig følelse når det faktisk funker og man får til slike bakhold.

Lenke til kommentar

litt kjedelig når motstanderen gir opp før jeg har valgt commander (lol!)

 

Det hadde jeg tatt som ett kompliment så lenge det er motstander og ikke medspiller :)

 

 

Leste forøvrig akkurat den etter min mening svakeste anmeldelse av dette spillet jeg har kommet over til nå.

 

http://www.gamereactor.no/anmeldelser/186001/Company+of+Heroes+2/

 

GameReactor hiver ned noen få setninger på en liten side kun fylt med klaging på alt ifra fr eks dårlig gameplay med sløv styring!?!, dum AI, dårlig optimalisering og det påstås til og med at grafikken er svak når den er etter min mening glimrende detaljert og realistisk. Jeg har selv en 4 år gammel PC og har ikke hatt noen tekniske problemer utover tidvis litt lav fraps noe jeg også har med så godt som alle andre nye spill.

 

Nå vet jeg ikke så mye om GameReactor og hvilket nivå de ligger på men jeg syntes det er utrolig hvordan anmeldern bare har giddet å rispe litt i overflaten av singleplayern og ikke har tatt seg tid i multiplayer som jo er selve spillet. Campaignen blir jo sett på som en tutorial så er litt som å gi for eks Battlefield slakt pga tynn og kort singleplayer. Da har man som anmelder ikke satt seg ordntlig inn i det man faktisk skal anmelde og det som betyr noe for dette type spill og for de som skal spille det. Nå er faktisk Campaignen ganske variert og bra så vet ikke helt hva han har sett etter og ikke funnet der heller.

 

Uansett, poenget mitt er at når man slakter noe på denne måten: "Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro. Relics gamle eiere, THQ, gikk jo konkurs like før spillet skulle slippes, men det er ikke nok til å forklare hvordan de kunne falle av tronen på denne måten." og samtidig gir spillet en 7`er, blir jeg litt forvirra :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spesielt vakkert når alle landa utenom Sverige og Finland har oversatt anmeldelsen, for så å "lure" leseren til å tro at alle har satt karakter selv i denne blå boksen på slutten. Får jo spillet til å se ganske dårlig ut (sålangt 7/10 er dårlig).

Lenke til kommentar

Ja lurte litt på det der, han hørtes litt dansk ut i navnet også den "lokale norske anmelderen" vår i GameReactor.. haha. Useriøst, men da bekreftet de mistanken min ihvertfall. Denne anmeldelsen blir for meg bare en rekke personlige skuffelser samlet på ett ark over noe han tydligvis trodde skulle være noe annet enn han fikk, det trenger han strengt tatt ikke å dele med oss.

 

Men som du sier, hvorfor ha en skala ifra 1 - 10 når de mener at en 7`er er kritikkverdig. Det er ikke noe samsvar mellom utførelse og dom og hvis man ikke visste bedre så ville man jo trodd at 5/10 var helt greit når det da i virkeligheten er på nivå med http://www.metacritic.com/game/pc/big-rigs-over-the-road-racing

 

 

 

Uansett, har gått litt surr i hva man skulle få og ikke få ved å forhåndskjøpe spillet (jepp, gjorde ett sjeldent unntak og forhåndskjøpte dette:)), stemmer det at man har fått med de ekstra Commanderne om man nå har 7 stk på hvert lag?

Lenke til kommentar

Har dere lagt merke til hvor mye hardere expert comp er blitt? For en uke siden var det ikke noen form for vanskelighetsgrad, nå er det nærmest umulig å slå expert.

 

Jeg savner veldig sterkt blokkeringsmulighetene fra CoH1. Stenge sentrale broer, ødelegge de, tank traps og sandvegger kunne effektivt sende AI i den rettningen man ville. Var ganske gøy å holde på slik husker jeg. Men i multiplayer mot andre spillere var det mer negativt da det kunne drøye tiden helt ekstremt og campere fikk stor fordel.

 

Og hvorfor må nye spill ha så mye dårligere online system enn gamle spill? Kunne de ikke gitt oss lobby, spillrom og latt spillerne få valgfriheten til å lage de spillene man selv ønsket?

Lenke til kommentar

jeg er glad det ikke er lobby.

 

Husker gamle CoH hvor forferdelig det var. Var nesten umulig å finne et fair game.

 

Kompiser med høy level og erfaring kicket alle som ikke var noobs, og laget urettferdige lag.

 

Dersom man lagde en egen match tok det evigheter før det kom folk. Kanskje kom en superpro inn, da var det jo pointless å spille uansett.

Lenke til kommentar

Har dere lagt merke til hvor mye hardere expert comp er blitt? For en uke siden var det ikke noen form for vanskelighetsgrad, nå er det nærmest umulig å slå expert.

 

Jeg savner veldig sterkt blokkeringsmulighetene fra CoH1. Stenge sentrale broer, ødelegge de, tank traps og sandvegger kunne effektivt sende AI i den rettningen man ville. Var ganske gøy å holde på slik husker jeg. Men i multiplayer mot andre spillere var det mer negativt da det kunne drøye tiden helt ekstremt og campere fikk stor fordel.

 

Og hvorfor må nye spill ha så mye dårligere online system enn gamle spill? Kunne de ikke gitt oss lobby, spillrom og latt spillerne få valgfriheten til å lage de spillene man selv ønsket?

 

Sliter mot normal AI jeg.. Men om jeg lar meg selv få pause spillet for å få oversikt og så gi kommandoer i mitt tempo går det greit mot hard :)

 

Skulle gjerne hatt flere muligheter for å bygge defensive strukturer ja selv om broer enda kan sprenges og conscripts har sandbags og engineers piggtrådgjerde. Miner fungerer jo som tank traps bare at det koster munitions forståss.

 

Hører at de jobber med lobbysystemet og første som skal komme på plass er ihvertfall muligheten til å kunne velge og velge bort maps i automatcher.

 

jeg er glad det ikke er lobby.

 

Husker gamle CoH hvor forferdelig det var. Var nesten umulig å finne et fair game.

 

Kompiser med høy level og erfaring kicket alle som ikke var noobs, og laget urettferdige lag.

 

Dersom man lagde en egen match tok det evigheter før det kom folk. Kanskje kom en superpro inn, da var det jo pointless å spille uansett.

 

Slikt lobbysystem krever at det er ett visst antall spillere online, systemet de har idag er lite fleksibelt men er positivt ved at sørger for at man sjapt blir matchet opp selv med bare 20-30 spillere som søker.

De kommer nok uansett til å legge inn mye av de mulighetene man hadde før pga stort ønske om dette ifra så godt som hele communitiet.

Lenke til kommentar

Sant det, er noen kart med broer men de er ikke så sentrale og viktige. I CoH1 kunne du ha full kontroll på slagmarken om du bare fikk sprengt et par broer. Og tank traps gjorde at tanks ikke kunne kjøre igjennom. Tank traps først og så sandsekker gjorde at AI ble direkte blokkert og ikke kom seg igjennom. Med miner vil AI bare spamme tanks helt til sandsekkene er ødelagt og infanteriet strømmer igjennom.

 

Ja det er noen fordeler med lobbysystemet at det finner spill enkelt og greit. Men det var utrolig gøy å kunne finjustere et spill i gamle dager, for eksempel med 1 comp på hver side eller andre ting.

 

For å knekke AI på hard så holder det å sende ut noen maskingevær i sentrale byggninger, gjerne støttet av en mortar. Og noen bunkerser andre steder. Så oppgraderer du raskest mulig til tanks og ruller inn i basen deres. AI er stort sett kun spam av infanteri (og senere tanks).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

For dem som spiller SP så savner jeg kart/baner/mission der du må holde byer (sette opp stillinger) mens tyskerne bare raser igjennom ifra alle kanter. Føler alle kartene egentlig er "rett" frem og til tider utrolig lette fordi alt du trenge rå gjøre er å være tålmodig og bygge deg opp så klarer du alle oppdragene, følte ikke tyskerene presset noe som helst.

 

Var litt skeptisk til å være Russere på denne tiden som CoH2 omhandler fordi alt du egentlig gjør er å jage tyskerne backover. Nå har jeg snart rundet SP delen og skal begynne på de separate missionene, kanskje de er bedre.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

For dem som spiller SP så savner jeg kart/baner/mission der du må holde byer (sette opp stillinger) mens tyskerne bare raser igjennom ifra alle kanter. Føler alle kartene egentlig er "rett" frem og til tider utrolig lette fordi alt du trenge rå gjøre er å være tålmodig og bygge deg opp så klarer du alle oppdragene, følte ikke tyskerene presset noe som helst.

 

Var litt skeptisk til å være Russere på denne tiden som CoH2 omhandler fordi alt du egentlig gjør er å jage tyskerne backover. Nå har jeg snart rundet SP delen og skal begynne på de separate missionene, kanskje de er bedre.

 

Du har ett par sånne holde unna missions i ToW som på General difficulty er rimelig krevende. Det jeg spilte igjennom var uten basebygging da, man får kun tilsendt forsterkninger mellom rundene. Kunne også tenkt meg noen missions ala det man hadde som Britene i CoH 1.

Lenke til kommentar

Spilte nettopp en kamp jeg sjelden kommer til å glemme. Sjeldent følt behovet for å lagre matcher, men denne gangen var det en selvfølge. Vanvittig jevnt gjennom hele kampen, men vi (tyskland) lå litt bak så å si hele. Da vi hadde 10 usle poeng igjen, og jeg så å si hadde gitt opp (de hadde 100-200), tok vi alle VP, og wops, seieren var vår. Noe av det mest nervepirrende jeg har vært med på. Partneren min var minst like begeistret.

Lenke til kommentar
Spilte nettopp en kamp jeg sjelden kommer til å glemme. Sjeldent følt behovet for å lagre matcher, men denne gangen var det en selvfølge. Vanvittig jevnt gjennom hele kampen, men vi (tyskland) lå litt bak så å si hele. Da vi hadde 10 usle poeng igjen, og jeg så å si hadde gitt opp (de hadde 100-200), tok vi alle VP, og wops, seieren var vår. Noe av det mest nervepirrende jeg har vært med på. Partneren min var minst like begeistret.

 

Akk ja, jevne kamper er faen meg spennende. Jævlig kjipt å havne med en dust som bygger bål i basen og camper uten å cappe et eneste point...

Lenke til kommentar

Spilte nettopp en kamp jeg sjelden kommer til å glemme. Sjeldent følt behovet for å lagre matcher, men denne gangen var det en selvfølge. Vanvittig jevnt gjennom hele kampen, men vi (tyskland) lå litt bak så å si hele. Da vi hadde 10 usle poeng igjen, og jeg så å si hadde gitt opp (de hadde 100-200), tok vi alle VP, og wops, seieren var vår. Noe av det mest nervepirrende jeg har vært med på. Partneren min var minst like begeistret.

 

Hehe ja det er digg når det går den veien. Har opplevd akkurat det samme flere ganger bare at da er det som regel omvendt... virker som at det er ett ganske vanlig scenario når man spiller Soviet. Leder stort mid game (Igår hadde vi over 300 points igjen og de hadde 12...) og skal bare cruise det inn. Men ett eller annet sted litt sent i matchen kommer tanksene og what not og klamrer seg fast ved to Vic points og før man vet ordet av det sitter man med nazi tanks i fanget i egen base med 0 poeng igjen... :p Små frustrerende. Men dette er nok noe en rutinert Soviet spiller ikke lar skje så det er vel bare å sette igang å øve på å klare og holde unna til det siste og aldri ta seieren for gitt selv om de så har 1 poeng igjen.

 

@ Per: hehe Ja lage bål i egen camp ja, eneste stedet på brettet hvor man ikke kan fryse = facepælm

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...