Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man også har en PC monitor på 24" har man bedre teksturtetthet som er også viktig samt en høyere HZ er nøkkel til diggbart bilde. Jeg har BenQ XL2410T og er storfornøyd med denne skjermen!

 

PC viss du er opptatt å kjøre det til ditt behov, konsoller viss man ikke har råd til ny PC, da med nedgradert grafikk, 720p/under 720p og 30 FPS/under 30 fps.

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hallo =D

 

jeg lurer på om det er noen formening om hva jeg burde ha av pc eller ps3/xbox når det gjelder gaminig? da spill som BF3, MW3 COD og GTA

 

tenker på prisen 10-13k, og da kan jeg jo få en rimelig god tv til ps3/xboxen

.

 

Du burde satse på PC fordi dagens konsollgenerasjon er gammel, og også fordi man får spillene betydelig billigere på PC. Dette er mitt inntrykk, som jeg ikke kan/gidder å backe opp med referanser. Noen får heller korrigere meg om jeg tar helt feil.

 

Platecompagniet i Trondheim kjører i alle fall store avslag på relativt nye spill for PC, BF3, CoD3, ME3 etc, mens de samme spillene (og tilsvarende spill) for konsoll har full pris (i praksis dobbel pris). Du vil ende opp med å bruke mer penger på spill enn HW, så ta det med i regnestykket.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vennene dine spiller på pc er jo det et greit valg =) Men hvis du var veldig usikker ville jeg prøvd et spill som fks. battlefield 3 på en god pc og på en ps3 med en stor tv. Så kan du sammenligne om du liker best å spille med mus eller håndkontroll, og om grafikkforskjellen er viktig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje den ikke egner seg for gaming? Det er forskjellige TV-er hvorav graden av responstid varierer ekstremt mye. Jeg trenger ikke den ekstra fordelen som man får av lavere responstid ettersom at jeg kun bruker monitoren dersom jeg faktisk møter gode spillere. Noe jeg sjeldent ser i blant annet Battlefield 3. Med tanke på dette så trenger jeg ikke koble til monitoren.

Det er fordi BF3 er i svært liten grad basert på dine personlige ferdigheter og i langt større grad basert på din egenskap til å jobbe på lag med andre. Å toppe scorelisten i BF3 er relativt enkelt på de fleste servere, så lenge du gjør den jobben klassen din er god på og går etter målene på banen med resten av din squad. Man kan derfor ikke påstå at BF3 er et spill "seriøse gamere" spiller i stor grad.

 

Om du derimot prøver CS:S, CoD, Tribes Ascend eller andre mer twitch-baserte FPS med lav latency vil du oppdage at dine personlige ferdigheter spiller mye mer inn og å spille på en 46" TV med mindre enn 60 fps er totalt håpløst mot selv middelmådige spillere.

 

 

On-topic:

Konsoll vs PC er i stor grad prioriteringer.

Har du lyst til å spille spill for moro skyld, ikke bryr deg så voldsomt om du får litt hakking av og til eller at grafikken ikke er av toppkvalitet er konsoll et fullstendig akseptabelt valg. Det kan også fungere kjempebra med venner i forskjellige situasjoner.

 

Om du øsnker best mulig grafisk kvalitet, mer responsive spill, mer nøyaktige kontroller, er villig til å betale mer penger og takle problemene som kommer med PC-gaming, har mange venner som spiller på PC, eller av en andre grunner syns konsoller ikke er fristende er PC-gaming for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje den ikke egner seg for gaming? Det er forskjellige TV-er hvorav graden av responstid varierer ekstremt mye. Jeg trenger ikke den ekstra fordelen som man får av lavere responstid ettersom at jeg kun bruker monitoren dersom jeg faktisk møter gode spillere. Noe jeg sjeldent ser i blant annet Battlefield 3. Med tanke på dette så trenger jeg ikke koble til monitoren.

Det er fordi BF3 er i svært liten grad basert på dine personlige ferdigheter og i langt større grad basert på din egenskap til å jobbe på lag med andre. Å toppe scorelisten i BF3 er relativt enkelt på de fleste servere, så lenge du gjør den jobben klassen din er god på og går etter målene på banen med resten av din squad. Man kan derfor ikke påstå at BF3 er et spill "seriøse gamere" spiller i stor grad.

 

Om du derimot prøver CS:S, CoD, Tribes Ascend eller andre mer twitch-baserte FPS med lav latency vil du oppdage at dine personlige ferdigheter spiller mye mer inn og å spille på en 46" TV med mindre enn 60 fps er totalt håpløst mot selv middelmådige spillere.

 

 

On-topic:

Konsoll vs PC er i stor grad prioriteringer.

Har du lyst til å spille spill for moro skyld, ikke bryr deg så voldsomt om du får litt hakking av og til eller at grafikken ikke er av toppkvalitet er konsoll et fullstendig akseptabelt valg. Det kan også fungere kjempebra med venner i forskjellige situasjoner.

 

Om du øsnker best mulig grafisk kvalitet, mer responsive spill, mer nøyaktige kontroller, er villig til å betale mer penger og takle problemene som kommer med PC-gaming, har mange venner som spiller på PC, eller av en andre grunner syns konsoller ikke er fristende er PC-gaming for deg.

 

Tror nok det er ganske urealistisk at jeg kan få lavere enn 60 FPS i CS:S men forstår poenget ditt. Har selv spilt et spill som heter Gunz: The Duel siden 2007-2008 hvorav spillet krever mer individuelle ferdigheter enn noe annet spill jeg har spilt / hørt om. Men slik jeg skrev tidligere, når det blir veldig competitive så bruker jeg PC-Monitoren, men kun under slike omstendigheter. Placement og sweet spot er det som kreves for å opprettholde flow og et konsistent aim.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken med at større tv gir mer detaljer. Det er like mye detaljer i bildet så lenge oppløsningen er det samme, uansett. Setter du deg 20cm fra pc-skjermen vil det være like effektivt som å sitte en meter fra en 60", uansett. Fordelen med pc skjerm er som sagt latency osv.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken med at større tv gir mer detaljer. Det er like mye detaljer i bildet så lenge oppløsningen er det samme, uansett. Setter du deg 20cm fra pc-skjermen vil det være like effektivt som å sitte en meter fra en 60", uansett. Fordelen med pc skjerm er som sagt latency osv.

 

*Bedre kontrast og svartnivå. En monitor er ikke stor nok til å dekke mine behov hvorav jeg ønsker å lene meg tilbake og slappe av mens jeg spiller (F.eks på en sofa eller seng).

Lenke til kommentar

Digg å sette seg foran pc skjermen med sylskarpt detaljert bilde med farger som slår lufta ut av deg.....men setter meg oftere å oftere foran 90 tommeren og blir sugd inn i spillet på en helt annen måte en hva "verdens klareste beste skjerm" noen gang ville ha klart. :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt logikken med at større tv gir mer detaljer. Det er like mye detaljer i bildet så lenge oppløsningen er det samme, uansett. Setter du deg 20cm fra pc-skjermen vil det være like effektivt som å sitte en meter fra en 60", uansett. Fordelen med pc skjerm er som sagt latency osv.

 

*Bedre kontrast og svartnivå. En monitor er ikke stor nok til å dekke mine behov hvorav jeg ønsker å lene meg tilbake og slappe av mens jeg spiller (F.eks på en sofa eller seng).

Da har du ærlig talt en elendig monitor.

Lenke til kommentar

Digg å sette seg foran pc skjermen med sylskarpt detaljert bilde med farger som slår lufta ut av deg.....men setter meg oftere å oftere foran 90 tommeren og blir sugd inn i spillet på en helt annen måte en hva "verdens klareste beste skjerm" noen gang ville ha klart. :)

 

^ Enig. Det er lettere å bli en del av spillet med en større skjerm. Dette er også noen av grunnene til at jeg ikke bruker monitoren så ofte.

 

Skjønner ikke helt logikken med at større tv gir mer detaljer. Det er like mye detaljer i bildet så lenge oppløsningen er det samme, uansett. Setter du deg 20cm fra pc-skjermen vil det være like effektivt som å sitte en meter fra en 60", uansett. Fordelen med pc skjerm er som sagt latency osv.

 

*Bedre kontrast og svartnivå. En monitor er ikke stor nok til å dekke mine behov hvorav jeg ønsker å lene meg tilbake og slappe av mens jeg spiller (F.eks på en sofa eller seng).

Da har du ærlig talt en elendig monitor.

 

Prøvde broren min sin BenQ 24" LED XL2420T (har selv en BenQ skjerm men hans er bedre) hvorav den ikke kan sammenlignes med TV-en til tross for en langt bedre responstid. Svartnivået og kontrastene er merkbart bedre på TV-en (har tweaket mye med begge skjermene).

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Prøvde broren min sin BenQ 24" LED XL2420T (har selv en BenQ skjerm men hans er bedre) hvorav den ikke kan sammenlignes med TV-en til tross for en langt bedre responstid. Svartnivået og kontrastene er merkbart bedre på TV-en (har tweaket mye med begge skjermene).

Har aldri påstått at XL2410T/2420T er en god monitor fra et fargegjengivelsesperspektiv, du burde heller prøve en U2711 eller U3011 om du vil ha best mulig bildekvalitet.

 

Ifølge TFTCentral klarte XL2420T en kontrast på 839:1 etter kalibrering, som er skikkelig bra for en TN-monitor. Skal du ha noe som er merkbart bedre må du over på VA-paneler, og TVer lages oftest med IPS-paneler eller plasma. Og sammenligner du en plasmaTV mot en LCD-monitor kan jeg lett forstå at du påstår TV er bedre.

Lenke til kommentar

Digg å sette seg foran pc skjermen med sylskarpt detaljert bilde med farger som slår lufta ut av deg.....men setter meg oftere å oftere foran 90 tommeren og blir sugd inn i spillet på en helt annen måte en hva "verdens klareste beste skjerm" noen gang ville ha klart. :)

 

Joda, greit nok, men dette er jo egentlig OT når alt kommer til alt, man kan koble en monitor eller enn TV på både konsoll og PC:

 

AtW

Lenke til kommentar

Prøvde broren min sin BenQ 24" LED XL2420T (har selv en BenQ skjerm men hans er bedre) hvorav den ikke kan sammenlignes med TV-en til tross for en langt bedre responstid. Svartnivået og kontrastene er merkbart bedre på TV-en (har tweaket mye med begge skjermene).

Har aldri påstått at XL2410T/2420T er en god monitor fra et fargegjengivelsesperspektiv, du burde heller prøve en U2711 eller U3011 om du vil ha best mulig bildekvalitet.

 

Ifølge TFTCentral klarte XL2420T en kontrast på 839:1 etter kalibrering, som er skikkelig bra for en TN-monitor. Skal du ha noe som er merkbart bedre må du over på VA-paneler, og TVer lages oftest med IPS-paneler eller plasma. Og sammenligner du en plasmaTV mot en LCD-monitor kan jeg lett forstå at du påstår TV er bedre.

 

Bare 839:1? Eller mener du 839000:1? De fleste TVer i prisklassen 15000kr-20000kr har en kontrast på 10000000:1 (10mill) eller 12000000:1 (12mill). Tror ikke det er så dårlig.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Bare 839:1? Eller mener du 839000:1? De fleste TVer i prisklassen 15000kr-20000kr har en kontrast på 10000000:1 (10mill) eller 12000000:1 (12mill). Tror ikke det er så dårlig.

839:1 statisk kontrast for et TN- eller IPS-panel er meget respektabelt. Dynamisk kontrast og pikselresponstid er rene markedsføringstall som ikke sier en møkk om hvordan TVen er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare 839:1? Eller mener du 839000:1? De fleste TVer i prisklassen 15000kr-20000kr har en kontrast på 10000000:1 (10mill) eller 12000000:1 (12mill). Tror ikke det er så dårlig.

839:1 statisk kontrast for et TN- eller IPS-panel er meget respektabelt. Dynamisk kontrast og pikselresponstid er rene markedsføringstall som ikke sier en møkk om hvordan TVen er.

 

Hvordan kalkulerer man statisk kontrast?

Lenke til kommentar

Bare 839:1? Eller mener du 839000:1? De fleste TVer i prisklassen 15000kr-20000kr har en kontrast på 10000000:1 (10mill) eller 12000000:1 (12mill). Tror ikke det er så dårlig.

839:1 statisk kontrast for et TN- eller IPS-panel er meget respektabelt. Dynamisk kontrast og pikselresponstid er rene markedsføringstall som ikke sier en møkk om hvordan TVen er.

 

Hvordan kalkulerer man statisk kontrast?

Mål lysstyrken man får med en hvit skjerm og lysstyrken man får med en svart skjerm, hvit/svart = kontrast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...