Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?


Anbefalte innlegg

Inntil det blir vanlig med 4K-TVer så er det for lav pikseltetthet på en TV til å gi bra bilde men så får man et nytt problem med at 4K krever ekstremt mye av maskinvaren. Synes jeg ser en FPS-guru sitte bak en 46" i finalen av en turnering. Skjønner at det finnes andre sjangre enn FPS men det ble nevnt å spille FPS på 46"

 

"BenQ 2410T XL is equipped with Smart-Scaling button that lets you change the display on the screen to format the size of 17 ", 19", 19 "widescreen or 22" widescreen."

 

Jeg kan ikke annet enn å trekke på skuldrene når noen påstår at PC-skjermen er for liten og at man skal benytte 46" når faktum er at de seriøse FPS-spillerne foretrekker 17-24"

 

Beklager men jeg kan ikke si noe annet enn at dine påstander er idioti på det beste. Bare for å quote de mest idiotiske påstandene:

 

"Inntil det blir vanlig med 4K-TVer så er det for lav pikseltetthet på en TV til å gi bra bilde"

 

Kanskje på tide at du faktisk prøver noen av de beste TV-modellene på markedet? Du påstår faktisk at alle TV-er har dårlig bilde. Helt idiotisk.

 

"Jeg kan ikke annet enn å trekke på skuldrene når noen påstår at PC-skjermen er for liten og at man skal benytte 46" når faktum er at de seriøse FPS-spillerne foretrekker 17-24"

 

De seriøse FPS spillerne spiller som oftest ikke andre spill enn online FPS spill. Har selv hatt kontakt med respekterte FPS spillere hvorav de sjeldent spiller noe annet. Med andre ord så har de ikke behov for noe annet.

 

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Det kommer jo helt an på om man gamer fra sofaen eller foran et bord/en pult. Har litt vanskelig med å se for meg at seriøse gamere sitter i sofaen og gamer flere meter fra skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Det kommer jo helt an på om man gamer fra sofaen eller foran et bord/en pult. Har litt vanskelig med å se for meg at seriøse gamere sitter i sofaen og gamer flere meter fra skjermen.

 

En top tier spiller ikke seriøst uten at det er nødvendig. Med andre ord så holder de tilbake helt fram til de møter andre top tiers. Jeg topper alltid scoren i Battlefield 3 uten å prøve seriøst ettersom at det ikke er nødvendig. Hvis noen spiller seriøst uten at det er gode spillere på det andre laget så er de som regel decent på det beste. Hadde en samtale med noen ganske respekterte FPS spillere for en stund tilbake. De konstaterte at det var kjedelig å spille dersom de ikke møter andre gode spillere og gidder ikke spille seriøst når det ikke er nødvendig.

 

Edit: Jeg sitter en meter fra min 46''-TV. Selv med litt høyere responstid så dominerer jeg i Battlefield 3 enkelt. Har enda ikke møtt noen gode FPS spillere in-game i Battlefield 3.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Det kommer jo helt an på om man gamer fra sofaen eller foran et bord/en pult. Har litt vanskelig med å se for meg at seriøse gamere sitter i sofaen og gamer flere meter fra skjermen.

 

Jeg sitter en god stubb unna skjermen min som er 21,5", syns det er mye bedre når man gamer fordi man får god oversikt over alt som skjer på skjermen.

Lenke til kommentar

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Det kommer jo helt an på om man gamer fra sofaen eller foran et bord/en pult. Har litt vanskelig med å se for meg at seriøse gamere sitter i sofaen og gamer flere meter fra skjermen.

 

Jeg sitter en god stubb unna skjermen min som er 21,5", syns det er mye bedre når man gamer fordi man får god oversikt over alt som skjer på skjermen.

 

Jeg sitter en meter fra min 46''-TV og har mye bedre oversikt i kontrast med min 24'' Monitor på bakgrunn av at den er større. Alle detaljene er større og det er mye enklere å se fiender i distansen.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke lese tre sider med posts, men min mening er at det kommer an på hvor mye tid du vil bruke på ting utenfor selve gaming-opplevelsen. PC krever som regel mer teknisk mikkmakk før du kommer i gang, men du kan også oppnå en teknisk ytelse du ikke finner i konsollene. Hvis du er mer typen som er sliten etter jobb og bare vil slenge inn et spill og komme i gang, så er konsoll bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøse gamere er ikke fornøyd med knappe 24'' hvorav man ikke kan lene seg tilbake i sofaen å nyte alle detaljene fordi de blir for små. Dette er en direkte kontrast i forhold til de dyre og store TV-ene hvorav man kan enkelt sitte langt unna og se de små og viktige detaljene.

Det kommer jo helt an på om man gamer fra sofaen eller foran et bord/en pult. Har litt vanskelig med å se for meg at seriøse gamere sitter i sofaen og gamer flere meter fra skjermen.

 

En top tier spiller ikke seriøst uten at det er nødvendig. Med andre ord så holder de tilbake helt fram til de møter andre top tiers. Jeg topper alltid scoren i Battlefield 3 uten å prøve seriøst ettersom at det ikke er nødvendig. Hvis noen spiller seriøst uten at det er gode spillere på det andre laget så er de som regel decent på det beste. Hadde en samtale med noen ganske respekterte FPS spillere for en stund tilbake. De konstaterte at det var kjedelig å spille dersom de ikke møter andre gode spillere og gidder ikke spille seriøst når det ikke er nødvendig.

 

Edit: Jeg sitter en meter fra min 46''-TV. Selv med litt høyere responstid så dominerer jeg i Battlefield 3 enkelt. Har enda ikke møtt noen gode FPS spillere in-game i Battlefield 3.

Så du mener at seriøse PC-spillere sitter i sofaen og bruker en TV til spilling? Er det bare meg, eller ville ikke heller en seriøs spiller sitte nærmere skjermen og bruke en PC-monitor med god responstid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at seriøse PC-spillere sitter i sofaen og bruker en TV til spilling? Er det bare meg, eller ville ikke heller en seriøs spiller sitte nærmere skjermen og bruke en PC-monitor med god responstid?

 

Er lei av å gjenta meg selv så jeg forkorter det:

 

En top tier gidder ikke å spille seriøst med mindre det er nødvendig. Med andre ord så nei, de kan bruke en TV, fram til de møter noen som faktisk er gode.

 

TV versus normale spillere.

Monitor versus top tiers.

 

99% av spillerne i FPS-spill (slik som Battlefield 3) er ikke top tiers.

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har PS3, X36 og en gaming PC som tar spill som The Witcher 2 og Battlefield 3 på PC med alt på Ultra uten lagg. Etter jeg kjøpte gaming PCen har konsollene kun blitt brukt til eksklusive spill på konsollen og Blu-Ray på PS3. Med tanke på at jeg også har en Xbox kontroller jeg bruker på PCen funker alt av spill på PCen. Så vidt jeg vet vil det ikke komme en ny konsoll får i 2014-2015 og det er litt lenge til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at seriøse PC-spillere sitter i sofaen og bruker en TV til spilling? Er det bare meg, eller ville ikke heller en seriøs spiller sitte nærmere skjermen og bruke en PC-monitor med god responstid?

 

Er lei av å gjenta meg selv så jeg forkorter det:

 

En top tier gidder ikke å spille seriøst med mindre det er nødvendig. Med andre ord så nei, de kan bruke en TV, fram til de møter noen som faktisk er gode.

Du motsier jo deg selv når du skriver lengre oppe på denne siden at seriøse spillere bruker 17-24" fordi de ikke har behov for noe annet, før du skriver at seriøse spillere ikke er fornøyd med knappe 24" fordi de ikke kan lene seg tilbake i sofaen og nyte detaljene som da blir for små.

 

Før vi fortsetter denne diskusjonen vil jeg gjerne vite hva du mener med en seriøs spiller?

Lenke til kommentar

Så du mener at seriøse PC-spillere sitter i sofaen og bruker en TV til spilling? Er det bare meg, eller ville ikke heller en seriøs spiller sitte nærmere skjermen og bruke en PC-monitor med god responstid?

 

Er lei av å gjenta meg selv så jeg forkorter det:

 

En top tier gidder ikke å spille seriøst med mindre det er nødvendig. Med andre ord så nei, de kan bruke en TV, fram til de møter noen som faktisk er gode.

Du motsier jo deg selv når du skriver lengre oppe på denne siden at seriøse spillere bruker 17-24" fordi de ikke har behov for noe annet, før du skriver at seriøse spillere ikke er fornøyd med knappe 24" fordi de ikke kan lene seg tilbake i sofaen og nyte detaljene som da blir for små.

 

Før vi fortsetter denne diskusjonen vil jeg gjerne vite hva du mener med en seriøs spiller?

 

Jeg motsier ikke meg selv. En seriøst gamer er ikke fornøyd med knappe 24'' når de ikke spiller online spill som krever ferdigheter. Jeg definerer en seriøs spiller som en god spiller (ikke en som bare prøver hardt). Som nevnt tidligere, jeg topper alltid FPS spill selv med en TV som har litt høyere responstid. Når jeg møter gode spillere må jeg bytte til Monitoren - noe jeg sjeldent gjør.

Endret av Symmetrical
  • Liker 2
Lenke til kommentar

l o l en top tier gamer spiller ikke FPS på TV herp. Det er 24" CRT for 1.6 oldschoolers og opp til 24" LCD det går i. Hvis du ser på deg selv som en "hardcore" eller seriøs gamer som sitter på en 40" TV er du nok en newschool CoDfaggot eller BF3 kiddo som spiller public "seriøst".

Endret av eleNef
  • Liker 4
Lenke til kommentar

hallo =D

 

jeg lurer på om det er noen formening om hva jeg burde ha av pc eller ps3/xbox når det gjelder gaminig? da spill som BF3, MW3 COD og GTA

 

tenker på prisen 10-13k, og da kan jeg jo få en rimelig god tv til ps3/xboxen

.

 

Spørs å dedikert du er ang spill, vil du ha det beste bildet og den beste presisjonen så er det kun et valg og det er pc. Om du ikke er så nøye på grafikk og det ikke plager deg å bruke en håndkontroller så er konsoll veien å gå.

 

Og så er det jo dette med hvilke spill som er til hva, mange spill til pc du ikke får på konsoll og omvendt. For 10-13 lapper så kan du få en bra spill pc, men du kan også få en PS3,Panasonic 50" og et LG Surround anlegg.

Lenke til kommentar

Så du mener at seriøse PC-spillere sitter i sofaen og bruker en TV til spilling? Er det bare meg, eller ville ikke heller en seriøs spiller sitte nærmere skjermen og bruke en PC-monitor med god responstid?

 

Er lei av å gjenta meg selv så jeg forkorter det:

 

En top tier gidder ikke å spille seriøst med mindre det er nødvendig. Med andre ord så nei, de kan bruke en TV, fram til de møter noen som faktisk er gode.

 

TV versus normale spillere.

Monitor versus top tiers.

 

99% av spillerne i FPS-spill (slik som Battlefield 3) er ikke top tiers.

 

Kjenner endel som var i norgestoppen i sine spill, ingen av de brukte TV noengang til spillene de spillte, de hadde samme oppsett hele tiden. Det er selvfølgelig mulig å gjøre det, men ser ikke helt den store fordelen. En TV dekker stort sett mindre del av synsfeltet enn en monitor, om man ikke sitter veldig nærme, og da begynner oppløsningen å bli for lav.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

l o l en top tier gamer spiller ikke FPS på TV herp. Det er 24" CRT for 1.6 oldschoolers og opp til 24" LCD det går i. Hvis du ser på deg selv som en "hardcore" eller seriøs gamer som sitter på en 40" TV er du nok en newschool CoDfaggot eller BF3 kiddo som spiller public "seriøst".

 

Du er bare en typisk random som skriver smack. Ikke noe nytt. Jeg har selv vunnet flere turneringer og dominerer spill enkelt uten å måtte ty til bruken av monitor. Bruker den kun når jeg må. Dette henviser hovedsakelig til hvilket nivå jeg er på i forhold til andre. Dersom du tviler på dette så er du velkommen til å spillet mot meg, eventuelt kontakte den beste spilleren du kjenner.

 

Dodge?

 

Kjenner endel som var i norgestoppen i sine spill, ingen av de brukte TV noengang til spillene de spillte, de hadde samme oppsett hele tiden. Det er selvfølgelig mulig å gjøre det, men ser ikke helt den store fordelen. En TV dekker stort sett mindre del av synsfeltet enn en monitor, om man ikke sitter veldig nærme, og da begynner oppløsningen å bli for lav.

 

AtW

 

Du forstår ikke poenget mitt. Hvorfor skal jeg bruke monitor når jeg enkelt dominerer i spill? Det er kun under spesielle omstendigheter at det blir nødvendig. Slik som når jeg spiller mot faktisk gode spillere. Da kobler jeg til monitoren.

 

En TV dekker en større del av synsfeltet. Når jeg sniper så blir for eksempel kroppene eller hodene deres langt større i kontrast med alle former av monitorer jeg har testet. En meter fra skjermen funker topp.

Lenke til kommentar

Hvorfor du skal bruke monitor? Jevnt over fordi monitorer er bedre, man sitter nærmere, så de dekker ofte mere av synsfeltet, og om de ikke gjør det (altså om man sitter svært nærme), så får man endel bedre oppløsning på en monitor. Du kan jo selvfølgelig bruke det som passer det best, er ikke noe galt i det, men det er litt spesielt oppsett du kjører, det er ganske få som spiller med dårligere utstyr fordi man klarer seg fint med det også, folk pleier jo vanligvis ikke å spille med dårligere mus enn de bruker til vanlig, selv om de kunne gjort det. Tviler ikke på at det er slik du liker det best, men synes argumentene dine er litt rare.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor du skal bruke monitor? Jevnt over fordi monitorer er bedre, man sitter nærmere, så de dekker ofte mere av synsfeltet, og om de ikke gjør det (altså om man sitter svært nærme), så får man endel bedre oppløsning på en monitor. Du kan jo selvfølgelig bruke det som passer det best, er ikke noe galt i det, men det er litt spesielt oppsett du kjører, det er ganske få som spiller med dårligere utstyr fordi man klarer seg fint med det også, folk pleier jo vanligvis ikke å spille med dårligere mus enn de bruker til vanlig, selv om de kunne gjort det. Tviler ikke på at det er slik du liker det best, men synes argumentene dine er litt rare.

 

AtW

 

Som jeg har konstaterte mange ganger. Jeg har en monitor og bruker den KUN dersom det er nødvendig hvorav kontrastene er langt bedre på TV-en. Noe som er grunnen til at jeg bruker den nå. Hvis jeg faktisk møter noen overraskende gode spillere så bytter jeg til monitoren. Tar 10 sekunder? Jeg trenger ikke den ekstra fordelen.

 

det at du her god i spill trenger da egentlig ikke ha noe som helst med at de bruker en TV til å spille med... mener du du er dårligere med monitor?

 

jeg har selv testet TV og jeg kan trygt si at jeg klarer å spille bedre på min 24" monitor (TVen er 42")

 

Kanskje den ikke egner seg for gaming? Det er forskjellige TV-er hvorav graden av responstid varierer ekstremt mye. Jeg trenger ikke den ekstra fordelen som man får av lavere responstid ettersom at jeg kun bruker monitoren dersom jeg faktisk møter gode spillere. Noe jeg sjeldent ser i blant annet Battlefield 3. Med tanke på dette så trenger jeg ikke koble til monitoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...