Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Console:

-fps lock på 60 eller 30

-FOV lock på 55

-Ingen mulighet for customization av spill etc

-controller som er shit til FPS spill

-6år gammel hardware

 

Disse punktene burde være nok til å kjøpe PC isteden.

 

Helt enig med deg på de fleste punktene. Men akkurat den med controller kommer jo helt opp til enkeltpersonen da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjøp en pc til 6000kr og en tv til 7000kr til pcen viss det er det du vil game på. Rundt den summen der drar PCen spill mye bedre en konsollene

Hvorfor ikke kjøpe en pc-skjerm til 1500 kr i stedet? Lavere responstid og generelt mye bedre å spille på.

Mye mere penger å bruke til pc også. En 6000 kr dyr pc er ikke en spesielt bra pc selv om den er bedre enn konsollene.

Endret av totzo
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker konsoll fremfor PC mest fordi det er mindre mas med konsoll.

 

Bare tull.

 

Kjøp en pc til 6000kr og en tv til 7000kr til pcen viss det er det du vil game på. Rundt den summen der drar PCen spill mye bedre en konsollene

Hvorfor ikke kjøpe en pc-skjerm til 1500 kr i stedet? Lavere responstid og generelt mye bedre å spille på.

Mye mere penger å bruke til pc også. En 6000 kr dyr pc er ikke en spesielt bra pc selv om den er bedre enn konsollene.

 

Det må være kjedelig å spille på en liten 19-24'' monitor. Jeg bruker min 46'' LED-TV som monitor og er alltid øverst på listen i Battlefield 3 til tross for en litt høyere responstid. Det er også mye mer immersive å spille på en så stor TV når man spiller andre spill.. Spesielt dersom man ønsker å slappe av med en gamepad.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Symmetrical:

24" skjerm mer enn dekker synsfeltet i vanlig sitteavstand så det er ikke noe poeng i å ha noe større skjerm på en PC med mindre man skal multitaske.

 

Er enig med poenget når man skal spille med gamepad, men det kommer an på sitteavstanden. En skjerm kan bli for stor. Man kan bruke flere skjermer på en PC. Feks en 120 Hz 23-24" 1920x1080 til FPS / RTS / MMO og 30" 2560x1600 for bedre plass på skrivebordet, film og spilling med gamepad.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe pc.

Grafikken er satt ned på spill som BF3 og MW3 til ps3 og xbox.

Spiller selv på ps3, men dette er bare fordi jeg ikke har råd til pc.

er ikke du fornøyd med ps3? hvor dårleg grafikk er det egentleg? =D

 

Jeg foretrekker konsoll fremfor PC mest fordi det er mindre mas med konsoll.

 

og du er fornøyd? det er vel ikke noe som er for dårleg? eller suger grafikken? sånn som det høres ut på de andre hær =D

Lenke til kommentar

Hvis du har valget, kjøp PC. Den kan brukes til uendelig mye mer (jeg bruker min til bla. spill, nett, musikk, blu-ray/DVD, innspilling og miksing av musikk og videoredigering), har mange års forpsrang grafikkmessig (såpass mye at det betyr noe, jeg klarer ikke spille FPS på konsoll da det blir for uklart) og kjører spillene glattere. Det er mer ålreit å kjøre Battlefield 3 i noe som ligner virkeligheten med 80 FPS enn 30 FPS og grøt.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt PC. Pcen har mye bedre grafikk på alt av spill. Og veldig mange nye pc spill støtter xbox 360 kablet kontroller som kobles direkte i USB inngangen på pcen, og spillet setter opp kontrolleren selv. Så kobler du pcen til en større skjerm når du får råd til det, og kan spille de fleste spill i full HD på din storskjerm, istedet for amputert grafikk i lav oppløsning på PS3 eller X360.

 

Har selv X360, Wii og PC, og grafikken og loade tider på pc er bare fantastisk i forhold.

 

Driver og spiller skyrim for tiden, og kan ta det som eksempel. Spilelr selv på PC men i påsken spilte jeg på PS3. PS3 versjonen kjører i i 720p mens PC versjonen som jeg spiller på 50" hjemme kjører jeg i 1080p. Teksturer og antialiasing på pcen er mange ganger bedre. PS3 versjonen hadde også betydelige slowdowns hvor fps falt enormt.

 

Men det aller verste var loadetidene. Går du inn i en butikk i en by så loader den leeeenge. Tar du fast travel noe sted så loader den leeeenge går du inn i en by loader den i en halv evighet. På min pc så åpner jeg gøren til butikken og så er jeg inne, kanskje et halvt sekund med loading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...