Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

 

10,000 for oppgraderinger er jo helt sinnsykt.

 

Min PC, som snart er 4 år gammel, kjører fortsatt splitter nye spill på absolutt maksimum. Total pris for oppgraderinger: 1100 kroner, for nytt skjermkort fordi mitt gamle brant opp pga støvoppsamling. (altså, det kunne vært unngått).

 

Sannheten er at spillgrafikk har stått stille i noen år nå.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hvilke andre måter? :O

 

Gjett - det gjelder også for konsoller.

 

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

 

Rage mot konsoll-fanboys:

 

Det er et kjent faktum at majoriteten av menneskeheten (og gamers generelt) har en betydelig mindre intelligens i kontrast med resten. De ser kun (X) mens resten ser (X), (Y) og (A) - altså flere relasjoner og muligheter. Med andre ord så er det ofte slik at de som har lite kunnskap (eller selvfølgelig mindre interesse noe som er helt greit) som regel kun har konsoller hvorav en del av dem konstaterer at de kan produsere bedre grafikk enn PCer - med andre ord så mangler de en over middelmådig intelligens.

 

Lite interesse for gaming = Konsoll

Mye interesse for gaming = PC

 

Passionate gamers = PC

 

:w00t:

Haha, ser store feil i logikken din her. For det første har ikke majoriteten betydelig mindre intelligens enn resten. Det vil være like mange som har lav IQ som høy IQ som dermed tilsammen vil utgjøre gjennomsnittet.

Jeg har aldri hørt om noen som påstår at konsoll-grafikk er bedre enn pc i 2012, men jeg henger kanskje i andre kretser enn deg.

 

For det andre virker det som om du mener at god grafikk = overlegne spill. Og at overlegne spill = høy IQ. Jeg er ser ingen klar sammenheng der. Med den logikken ville alt som var populært vært dårlig (half life 2, starcraft).

 

Hvis du kun spiller PC vil du gå glipp av flotte titler som Dark Souls, Read Dead, Uncharted osv.

 

Hvis du har mye interesse for gaming kjøper du både en PC og konsoller.

Endret av Cuz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, ser store feil i logikken din her. For det første har ikke majoriteten betydelig mindre intelligens enn resten. Det vil være like mange som har lav IQ som høy IQ som dermed tilsammen vil utgjøre gjennomsnittet.

Jeg har aldri hørt om noen som påstår at konsoll-grafikk er bedre enn pc i 2012, men jeg henger kanskje i andre kretser enn deg.

 

For det andre virker det som om du mener at god grafikk = overlegne spill. Og at overlegne spill = høy IQ. Jeg er ser ingen klar sammenheng der. Med den logikken ville alt som var populært vært dårlig (half life 2, starcraft).

 

Hvis du kun spiller PC vil du gå glipp av flotte titler som Dark Souls, Read Dead, Uncharted osv.

 

Hvis du har mye interesse for gaming kjøper du både en PC og konsoller.

 

Du skjønte ikke poenget.

 

facepalm.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det faktisk din oppgave å gjøre poenget ditt litt klarere, for jeg tror det er flere som lurer på hva du mente.

 

Det var sarkasme to the max. :lol:

Tips #2: Sarkasme gjennom tekst fungerer rimelig dårlig.

Gaming på konsoll er for dem som har et litt lavere budsjett for spill. - Spiller selv på konsoll.

Absolutt, ingenting galt med det. Så lenge du ikke bryr deg om RTS, MMORPG eller MOBA får du gode spill i alle andre sjangre på konsoll :thumbup:

 

Noen (meg inkludert) opplever også at førstepersons skytespill med analoge joysticks som klumsete og irriterende, det er en annen grunn til å spille på PC.

Lenke til kommentar

Haha, ser store feil i logikken din her. For det første har ikke majoriteten betydelig mindre intelligens enn resten. Det vil være like mange som har lav IQ som høy IQ som dermed tilsammen vil utgjøre gjennomsnittet.

Jeg har aldri hørt om noen som påstår at konsoll-grafikk er bedre enn pc i 2012, men jeg henger kanskje i andre kretser enn deg.

 

For det andre virker det som om du mener at god grafikk = overlegne spill. Og at overlegne spill = høy IQ. Jeg er ser ingen klar sammenheng der. Med den logikken ville alt som var populært vært dårlig (half life 2, starcraft).

 

Hvis du kun spiller PC vil du gå glipp av flotte titler som Dark Souls, Read Dead, Uncharted osv.

 

Hvis du har mye interesse for gaming kjøper du både en PC og konsoller.

 

Du skjønte ikke poenget.

 

facepalm.jpg

 

Argumentasjonen din i tidligere diskusjoner har vært så hinsides all logikk at jeg faktisk ikke tenkte ett sekund på at det du skrev muligens var sarkasme. Min feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips #2: Sarkasme gjennom tekst fungerer rimelig dårlig.

 

Noe som gjør det ekstremt komisk for meg. :thumbs:

 

Argumentasjonen din i tidligere diskusjoner har vært så hinsides all logikk at jeg faktisk ikke tenkte ett sekund på at det du skrev muligens var sarkasme. Min feil.

 

Jeg er så mange nivåer over deg når det kommer til logisk tenkning og retoriske ferdigheter at du har vanskeligheter med å følge mine argumentasjoner. Dersom dette var et forsøk på å irritere meg så feilet du miserabelt. :lol:

 

Prøv igjen, jeg har god tid. :thumbup:

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips #2: Sarkasme gjennom tekst fungerer rimelig dårlig.

 

Noe som gjør det ekstremt komisk for meg. :thumbs:

 

Argumentasjonen din i tidligere diskusjoner har vært så hinsides all logikk at jeg faktisk ikke tenkte ett sekund på at det du skrev muligens var sarkasme. Min feil.

 

Jeg er så mange nivåer over deg når det kommer til logisk tenkning og retoriske ferdigheter at du har vanskeligheter med å følge mine argumentasjoner. Dersom dette var et forsøk på å irritere meg så feilet du miserabelt. :lol:

 

Prøv igjen, jeg har god tid. :thumbup:

Tror denne er til en viss grad relevant her:

dbY4MY4.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Neida, var helt ærlig sagt. Jeg antar at det ikke var sarkasme, kan du bruke din overlegne logiske/retoriske hjerne på å utdype hvor du mener jeg er underlegen? Kunne vært interessant å vite.

 

Du har ikke evnen til å oppfatte åpenbare sammenhenger og tar alltid utgangspunkt i andres påstander når du selv ikke forstår poenget og/eller argumentasjonen. Dette er blant annet et tydelig tegn på usikkerhet. På bakgrunn av denne usikkerheten så blir du ofte emosjonelt påvirket av ting du ikke behersker eller forstår - derav ditt forsøk på å irritere meg etter litt uskyldig sarkasme. :nei2:

 

Tror denne er til en viss grad relevant her:

-Snip-

 

demotivational-poster-13486.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er best med pc eller konsoll har for det første hvilke spill du vil spille siden mange titler er eksklusiv for akkurat den konsollen for eksempel Gran Turismo til PS 2 og PS 3.

 

Men vist samme spillet er til alle plattformer, så vil jeg personlig gå for PC siden jeg liker det oppsettet best.

 

Dessuten er en PC mye kraftigere enn dagens konsoller siden en PC koster x antall tusen mer en en konsoll gjør. Bare et grafikkort koster gjerne ca 5000,-

 

Spørsmålet er jo da om du får noe glede av kreftene i Pc`en siden spillene ofte er laget for konsoll først, og etterpå kommer til PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, tror egentlig dette sier mer og deg enn om meg. Har brukt for mye tid på slike mennesker over internett før, og har erfart at det kun er bortkastet tid.

 

Du tillegger meg karaktertrekk ved personligheten min som er helt 100% feil kun basert på et par diskusjoner over internett hvor vi har vært uenige. Selv mine venner, som har kjent meg veldig lenge, vet ikke alt om meg. At du tror du kan analysere meg slik, og har kommet til konklusjonen om at du er "overlegen", vil jeg påstå er hinsides all logikk.

 

Og du må ikke tro hensikten min var å irritere deg, jeg svarte kun helt ærlig hva jeg mente om saken.

 

Jeg gidder ikke fortsette diskusjonen. Ha et fint liv :)

Endret av Cuz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha, tror egentlig dette sier mer og deg enn om meg. Har brukt for mye tid på slike mennesker over internett før, og har erfart at det kun er bortkastet tid.

 

Du tillegger meg karaktertrekk ved personligheten min som er helt 100% feil kun basert på et par diskusjoner over internett hvor vi har vært uenige. Selv mine venner, som har kjent meg veldig lenge, vet ikke alt om meg. At du tror du kan analysere meg slik, og har kommet til konklusjonen om at du er "overlegen", vil jeg påstå er hinsides all logikk.

 

Jeg gidder ikke fortsette diskusjonen. Ha et fint liv :)

 

Dette bekrefter kun min påstand som nevnt tidligere. Du behersker ikke slike argumentasjoner på bakgrunn av det jeg nevnte tidligere og blir emosjonelt påvirket.

 

Dette er ditt argument:

 

"(...) som er helt 100% feil (...)"

 

Ganske gjennomtenkt (sarkasme - slik at du/dere forstår).

 

 

Er du kun ute etter å ødelegge diskusjonen?

 

Trådstarteren har fått de svarene han ønsket og har bestemt seg for hva han gjør videre (slik han skrev tidligere). Denne tråden er egentlig besvart.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...