Gå til innhold

stasjonær eller konsoll til gaming?


Anbefalte innlegg

Det kommer helt an på hvor mange spill man kjøper.

Om du kjøper 50 spill i året ja, men hvor mange gjør det?

 

Jeg syntes ikke at 50 spill over for eksempel to år er mye dersom man planlegger oppgradering av PCen strategisk. Selv med 25 spill så kan man spare 5000kr som kan brukes til blant annet et nytt skjermkort. Det er også viktig å huske alle de gratis MMO-spillene tilgjengelig.

 

Edit: Masse skrivefeil, sitter på skolen..

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvor mange spill man kjøper.

Om du kjøper 50 spill i året ja, men hvor mange gjør det?

 

Ifjor kjøpte jeg over 300 spill, priser alt fra 30kr til 1300kr :p

Men merkes på lommeboka at det billigt å spille på PC selvom hardwaren i den er ikke så billig, men det har jeg spart opp ved hjelp av å skaffe en haug med multiplatts til PCen!!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

 

10 000 i oppgraderinger? Isåfall krever man svært høy ytelse hele maskinens levetid igjennom, og da er det meningsløst å sammenlikne da konsoll uansett er uaktuelt.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

 

10 000 i oppgraderinger? Isåfall krever man svært høy ytelse hele maskinens levetid igjennom, og da er det meningsløst å sammenlikne da konsoll uansett er uaktuelt.

 

AtW

2006/2007: Core 2 duo med et 8800GT eller noe deromkring.

2008/2009: Phenom II X4 + HD 4870 som var nesten 5000 kr

2011: i5-2500k + HD 6950/560 Ti til 5000 kr.

 

Er ikke så utrolig urealistisk det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke utrolig urealistisk, men det er allikevel to ting som gjør sammenlikningen kunstig:

 

1. To av oppsettene dine dekker 5 år spilling (fra 2006 til 2011), derfor er det ikke 10 000 i oppdateringer over 5 år.

2. Det er ikke urealistisk at noen bruker så mye i seg selv (selv om det virker som lite hensiktsmessig å kjøpe ny CPU like ofte som GPU), men om man ikke kan akseptere dårligere ytelse enn en så rask oppdateringstakt indikerer, så er konsoll uansett diskvalifisert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

 

30000kr på spill over 5 år er ingenting! Herregud det er kun i gjennomsnitt 10 spill per år (for nye konsollspill). Det er vanskelig å tro at noen som er interessert i gaming kjøper så lite.

 

Det er ingen tvil om at PC-gaming er billigere dersom man oppgraderer smart. På en annen side så kan man kalkulere overskuddet og bruke hele overskuddet på enda bedre hardware. Det eksisterer også andre måter man kan spare mye penger på dersom man kun spiller på PC..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming på konsoll er fortsatt billigere enn på PC vil jeg påstå.

En Xbox 360 kostet under 4000 kr ved lansering om jeg ikke husker feil, en kapabel PC med oppgraderinger for å kjøre de siste spillene over de siste 5 årene vil bety noe slikt som 8 000 kr for startpakka + 10 000 kr i oppgraderinger, selvfølgelig er det billigere med en monitor, men her sparer du kanskje 4000 kr maks. Jeg har svært vanskelig å tro at du handler spill for 30 000 kr på konsoll eller 20 000 kr på PC over 5 år.

 

30000kr på spill over 5 år er ingenting! Herregud det er kun i gjennomsnitt 10 spill per år (for nye konsollspill). Det er vanskelig å tro at noen som er interessert i gaming kjøper så lite.

 

Det er ingen tvil om at PC-gaming er billigere dersom man oppgraderer smart. På en annen side så kan man kalkulere overskuddet og bruke hele overskuddet på enda bedre hardware. Det eksisterer også andre måter man kan spare mye penger på dersom man kun spiller på PC..

 

Hvilke andre måter? :O

Lenke til kommentar

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

For det første har veldig mange mennesker en TV, en konsoll koster mindre enn en PC + monitor + mus + tastatur + høyttalere/headset.

For det andre er konsoller enklere enn PCer: du slipper drivere, kompatibilitet, oppgraderinger, windows...

For det tredje er det lettere å bruke 3000 nå, og så legge ut 200-600 kr med jevne mellomrom for nye spill enn å legge ut 6000 nå og så fortsette med 50-500 kr med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

For det første har veldig mange mennesker en TV, en konsoll koster mindre enn en PC + monitor + mus + tastatur + høyttalere/headset.

For det andre er konsoller enklere enn PCer: du slipper drivere, kompatibilitet, oppgraderinger, windows...

For det tredje er det lettere å bruke 3000 nå, og så legge ut 200-600 kr med jevne mellomrom for nye spill enn å legge ut 6000 nå og så fortsette med 50-500 kr med jevne mellomrom.

Mhm, mine tanker og. Var egentlig interessert i hva de andre hadde å si, de som får det til å virke som om pc kun er det rette valget.

Lenke til kommentar

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

 

Konsoll er billigere i initiellt innkjøp, det er enklere i oppsett, det har andre spill. Det er de eneste tre "gyldig" grunnene til å at konsoll er bedre. Og om det gjelder for deg, så er det fint (det jeg derimot er lei av er tulleargument som "jeg liker bedre å spille med joypad" eller "jeg liker bedre å sitte i sofaen")

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

 

Konsoll er billigere i initiellt innkjøp, det er enklere i oppsett, det har andre spill. Det er de eneste tre "gyldig" grunnene til å at konsoll er bedre. Og om det gjelder for deg, så er det fint (det jeg derimot er lei av er tulleargument som "jeg liker bedre å spille med joypad" eller "jeg liker bedre å sitte i sofaen")

 

AtW

Enig der, og det viser seg jo at veldig mange foretrekker konsoll foremfor pc på grunn av dette.

Lenke til kommentar

 

Hvilke andre måter? :O

 

Gjett - det gjelder også for konsoller.

 

Hvorfor er konsoll blitt så utrolig populært? Hvis det er dyrere og dårligere. Jeg mener, selv spill som battlefield solgte under 2 mill på pc, og ca. 11 mill på konsoll.

 

Rage mot konsoll-fanboys:

 

Det er et kjent faktum at majoriteten av menneskeheten (og gamers generelt) har en betydelig mindre intelligens i kontrast med resten. De ser kun (X) mens resten ser (X), (Y) og (A) - altså flere relasjoner og muligheter. Med andre ord så er det ofte slik at de som har lite kunnskap (eller selvfølgelig mindre interesse noe som er helt greit) som regel kun har konsoller hvorav en del av dem konstaterer at de kan produsere bedre grafikk enn PCer - med andre ord så mangler de en over middelmådig intelligens.

 

Lite interesse for gaming = Konsoll

Mye interesse for gaming = PC

 

Passionate gamers = PC

 

:w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...