Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det slik at den nye xboxen kommer i USA og Norge samtidig? Og det skal være i August?

Skal til USA i august, og vurderer å ta med meg en ny kontroller hjem igjen, hadde vært behagelig med blåtann når jeg streamer xbox til min Surface pro 4 eller den stasjonære maskinen.

Lenke til kommentar

Det er ironisk når dette kommer fra meg men allikevel.

 

At xbox spill som forza og halo nå også kommer på win10 gjør at en spill pc har blitt mye mere attraktiv. Win10 har en massiv pool av spill tilgjengelig. Og spill er som regel litt billigere også.... og win10 kan gjøre jobben osx ellers gjør her i huset.

 

Det er ikke helt sikkert at det blir en ny xbox i fremtiden.

Lenke til kommentar

Tror dere vi vil se Valve og Steam bli kjøpt opp av Microsoft etterhvert? Jeg kan aldri se for meg at MS kan penetrere PC markedet med sin egen Windows store rett og slett fordi Steam er en så integrert del av PC gaming og folk allerede har hundrevis av spill i Steam libraryen sin, så det letteste for MS hadde vært oppkjøp. Om Valve vil selge er jo selvsagt en annen sak, men kaster MS nok penger etter de så gir de vel etter.

Lenke til kommentar

Det er ironisk når dette kommer fra meg men allikevel.

 

At xbox spill som forza og halo nå også kommer på win10 gjør at en spill pc har blitt mye mere attraktiv. Win10 har en massiv pool av spill tilgjengelig. Og spill er som regel litt billigere også.... og win10 kan gjøre jobben osx ellers gjør her i huset.

 

Det er ikke helt sikkert at det blir en ny xbox i fremtiden.

Halo 5 kommer til PC, dog i en begrenset utgave.

Lenke til kommentar

Tror dere vi vil se Valve og Steam bli kjøpt opp av Microsoft etterhvert? Jeg kan aldri se for meg at MS kan penetrere PC markedet med sin egen Windows store rett og slett fordi Steam er en så integrert del av PC gaming og folk allerede har hundrevis av spill i Steam libraryen sin, så det letteste for MS hadde vært oppkjøp. Om Valve vil selge er jo selvsagt en annen sak, men kaster MS nok penger etter de så gir de vel etter.

 

Nei. Og håper for guds skyld ikke det, Microsoft har vist seg å være en kreft for PC-gaming på mange måter, først med GFWL, hvordan de har prøvd å integrere betaling for online, og nå med UWP.

Lenke til kommentar

 

 

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

Selvfølgelig, men det gir oss en pekepinn. Og det er før optimalisering kommer inn i bildet.

Tror du overdriver den effekten. Det er i praksis en PC det skal kjøre på. AtW

Lenke til kommentar

Vel er det slik at du må kjøpe spillet via din Xbox One og Live tjenesten for å få det på Win10 så vil det bli en større konkurent til Steam enn til PS4.

 

Noen som kan oppklare (fremfor synsing) hvordan kjøp og bruk egentlig blir? Kan jeg kjøpe spillet på steam og spille det på Win10 og laste det ned på Xbox om jeg ønsker? Kan jeg kjøpe det på plate til Win10 og laste det ned på Xbox?

Eller er det slik jeg mistenker at dette er for de som allerede har en Xbox One, abbonerer på Live Gold (eller hva det heter nå) kjøper det via Xbox Live og dermed kan laste det ned via Microsoft Live for Win10 på PC.

 

Hvis det er sistnevnte så er det ikke så "farlig" som man tror men mer "kjekt å ha". Og hvis det i tillegg kun gjelder Xbox One ekslusiver så blir det "meh, jaja kjekt men ikke noe mer". Hype debunked.

Det er begge veier. Spill kjøpt via MS Store på Windows havner automatisk i ditt library på Xboxen. Om Steam omfavner noe av dette blir opp til dem. MS er nok åpne.

 

 

Tror dere vi vil se Valve og Steam bli kjøpt opp av Microsoft etterhvert? Jeg kan aldri se for meg at MS kan penetrere PC markedet med sin egen Windows store rett og slett fordi Steam er en så integrert del av PC gaming og folk allerede har hundrevis av spill i Steam libraryen sin, så det letteste for MS hadde vært oppkjøp. Om Valve vil selge er jo selvsagt en annen sak, men kaster MS nok penger etter de så gir de vel etter.

 

Nei. Og håper for guds skyld ikke det, Microsoft har vist seg å være en kreft for PC-gaming på mange måter, først med GFWL, hvordan de har prøvd å integrere betaling for online, og nå med UWP.

 

På den andre siden så har Microsoft siden MS DOS vist seg å være guds gave til gaming. Den desidert største brukergruppen, med absolutt størst mangfold i spillertyper, platformer, hardware både på innsiden og interface med alt fra mus/tastatur til flystikker, ratt, osv. Ellers har MS bidratt med en laaang rekke teknologier som også er en gavepakke til spillere. DirectX er vel den mest framtredende. 

 

Alt MS vet om spill har blitt puttet i Xbox, som har gjort de til en formidabel motstander på konsollmarkedet på bare noen korte år fra den originale Xboxen til idag. Når det kommer til gaming har ikke MS noe som helst å være flaue over. 

 

 

 

 

 

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.
En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

Selvfølgelig, men det gir oss en pekepinn. Og det er før optimalisering kommer inn i bildet.

Tror du overdriver den effekten. Det er i praksis en PC det skal kjøre på. AtW

 

Sure, men en PC med spesifikke quirks som ESRAM som kan booste ytelse. I tillegg trenger utvikleren å spesifikt naile ytelse på tre SKUs (pr idag), mens en generell PC-release må ta hensyn til mange millioner mulige kombinasjoner av hardware. At det er en gevinst med optimalisering til et veldig spesifikt sett med hardware er utvilsomt.

Lenke til kommentar

Kjøpte en til 10 her fort kort tid siden. Drar aldeles ikke det meste på high innstillinger og 60fps. Må nok opp i 15k minst for det.

Hva har du kjøpt? Jeg kjører selv en i5 3470k med 970, 8 gb ram. Kjører omtrent alt jeg har prøvd på high + i 60 fps og 1080p.

 

 

Skjerm er selvsagt ikke med, på samme måte som man ikke tar med TV når man vurderer prisen til konsoll.

 

Uansett poenget er at det er urettferdig å sammenligne konsoller med PCer til 15-20 000. Der er ikke nødvendig å bruke så mye for en pc som overgår konsollene, ferdig snakka.

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk 1790 for den gamle. Fikk ca 90kr ekstra siden jeg har sånn medlemskort hos dem.

Leverte inn Konsoll+Kinect+håndkontroll+HDMI kabel+strøm.

 

Når han la inn bestillingen på Xbox one S så jeg at prisen registrert i systemet for 2TB var 3.790kr

Så du betaler 2000,- for samme ytelse, annen farge og litt mindre boks...?!?

(litt mer disk kanskje..)

 

*frekkmodus av ;)

Den har faktisk litt bedre ytelse, selv om det ikke er mye.

Lenke til kommentar

Synes det er et unødvendig kjøp jeg også. Spesielt når Scorpio sikkert kommer allerede sent 2017?

Jeg tror jeg skal klare å vente til Xbox Two eller hva det enn kommer til å hete. Spørs akkurat når denne skal komme som avgjør det hele. Om vi snakker 2018 så skal jeg nok klare å drøye til da, regner da med at den ikke kan være noe svakere enn Scorpio. Blir vel snakkis om dette på E3 i 2017. 

Det er hvert fall utelukket å selge konsollen, kjøpe ny, for så å selge den igjen for å så å kjøpe ny på 2år. 

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk 1790 for den gamle. Fikk ca 90kr ekstra siden jeg har sånn medlemskort hos dem.

Leverte inn Konsoll+Kinect+håndkontroll+HDMI kabel+strøm.

 

Når han la inn bestillingen på Xbox one S så jeg at prisen registrert i systemet for 2TB var 3.790kr

Så du betaler 2000,- for samme ytelse, annen farge og litt mindre boks...?!?

(litt mer disk kanskje..)

 

*frekkmodus av ;)

 

Han får 4k BD-avspilling også + HDR.

 

Den billigste 4k BD-spilleren koster 4000,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

 

Ikke her. Får opp kr. 3990,-

 

 

Hmm, da får vi ulik pris på den.

 

Du har sikkert samme rabattavtale som meg, 3751 hos meg også.

 

Edit: skriveleif

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...