Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1233979

 

Hva faen? Man får ingen utnyttelse av Scorpio uten at man har en 4K TV. Så det betyr vel at man ikke vil få muligheten til å spille spill med bedre ytelse i 1080p,feks. Snålt.

Av rent egoistiske grunner så vil jeg heller ha 1080P og dønn stabile 60fps eller mer fremfor 4K. (hakke 4k tv). 

Men ville det vært mulig å ha innstillinger i spillet på scorpio hvor du faktisk kunne velge? Høyere oppløsning vs grafiske detaljer?

Det er mulig jeg har gjemt meg bak en grå stein i noen år, men når ble dette med 4K gaming det "ultimate målet"? Hva slag universielt kvalitetsstempel er 4K ? Skjønner jo at høyere oppløsning gir/kan gi et mer detaljert bilde, men jeg regner med at denne oppløsningen har sin pris. 

 

Men jeg syns det er helt ok at MS gir deg mulighet til å velge mellom flere konsoller som kan kjøre de samme spillene. Den samme muligheten har jo eksistert i mange, mange år på PC. 

Lenke til kommentar

Mange svar på det folk lurer på i denne videoen. 

 

Tydeligvis har en Gears Of War dev vært ute å sagt at Xbox One S er mer krafting enn vanlig Xbox One. Det blir hallveis avkreftet selv om nåværende build kjører bedre på Xbox One S for øyeblikket. Snakker også om Scorpio, 4K og VR.

 

 

Poenget mitt var forøvrig å ta tak i folk som sier "4K er umulig på Scorpio". Det er det langt ifra. Vi får uansett se om 1.5 år :) Optimalisering vil hjelpe utrolig mye kontra PC. Igjen. Uncharted.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1233979

 

Hva faen? Man får ingen utnyttelse av Scorpio uten at man har en 4K TV. Så det betyr vel at man ikke vil få muligheten til å spille spill med bedre ytelse i 1080p,feks. Snålt.

Av rent egoistiske grunner så vil jeg heller ha 1080P og dønn stabile 60fps eller mer fremfor 4K. (hakke 4k tv). 

Men ville det vært mulig å ha innstillinger i spillet på scorpio hvor du faktisk kunne velge? Høyere oppløsning vs grafiske detaljer?

Det er mulig jeg har gjemt meg bak en grå stein i noen år, men når ble dette med 4K gaming det "ultimate målet"? Hva slag universielt kvalitetsstempel er 4K ? Skjønner jo at høyere oppløsning gir/kan gi et mer detaljert bilde, men jeg regner med at denne oppløsningen har sin pris. 

 

Men jeg syns det er helt ok at MS gir deg mulighet til å velge mellom flere konsoller som kan kjøre de samme spillene. Den samme muligheten har jo eksistert i mange, mange år på PC. 

 

Hadde gjort det samme selv, altså 1080p med 60fps eller mer fps, enn 4K med frame dips. Hvorfor dette er den hellig gral er vel pga det er plitt pushet ganske mye i det siste, sammen med HDR. Vet ikke hvorfor, men teknologibransjen pusher jo et fåtalls ting veldig i perioder. Akkurat som 3D for noen år tilbake. Det er jo helt dødt nå. Så vi får se.

 

Fortiden er det ihvertfall 4K, HDR og VR som er på alles lepper.

 

Forøvrig helt enig at jeg syntes det er greit med raskere oppgradering. Det jeg liker med MS at de ikke låser noen ute, alle spill vil være tilgjengelig på alle plattformer, inkludert PC, og som en som spiller 95% på pc, er jeg veldig glad for det. Er jo lov å drømme man får PS4 spilla på PC etterhvert, dog tvilsomt.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Med dagens XBO grafikk og bildekvalitet nivå (high-medium på PC) og rundt 30FPS vil en 4-5x kraftigere GPU kunne kjøre på 4K, dvs fra dagens XBO til Scorpio.

Jeg vil nok tro en del spill vil bruke temporal recontruction av framebufferet for å oppnå 4K. Lignende det Quantum Break bruker for å få 1080p output.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vil tippe at de fleste Scorpio spilliene vil være 1080p 60fps. for å lage sikkelig grafikkbomber (det er jo det som selger)

kanskje tom 1080p 30fps for syk grafikk.

Lenke til kommentar

vil tippe at de fleste Scorpio spilliene vil være 1080p 60fps. for å lage sikkelig grafikkbomber (det er jo det som selger)

kanskje tom 1080p 30fps for syk grafikk.

Det er hva jeg håper på, men det vil begrense seg mtp at spillet må kunne skaleres ned til dagens konsoller. MS sier at det er opp til spillutviklerne hva dem vil bruke dem ekstra ytelsen til, men det kommer vel ann på hvor mye MS vil markedsføre Scorpio som en 4k konsoll. Bare høyere rendering oppløsning vil også være den letteste og billigste måten å bruke den ekstra kraften på.

 

Edit: Når det kommer til 60FPS vil det også avhenge av hvor mye kraftigere CPU'en er.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Pokker, da blir det opp til spillutviklere å bruke kreftene som di vil. Det lover jo så passe bra. Hadde håpa at MS stillte krav om at nye spill måtte greie å kjøre i 1080p/60 eller betre, dvs at ikkje spillutviklere slipper unna med piss om at 30fps er nok i 1080 fordi det er nok i 4k. Scorpion blir jaffal vurdert når den kjem og MS har litt tid på seg til å finne ut kva di vil med Scorpion.

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske high end hjemmekino, med topp of the pops UHD-tv 65".
Har en dyr og god blu-ray-spiller. Lånte Samsung sin UHD-spiller og 4k film. Og jeg må si 4k er sykt oppskrytt.
En må virkelig sitte og myse etter å se forskjeller mellom Blu-Ray og 4k film. Ikke noen særlig merkbar oppgradering.
Så håper virkelig de går får 1080/60 i stedet for å hakkete 4k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en ganske high end hjemmekino, med topp of the pops UHD-tv 65".

Har en dyr og god blu-ray-spiller. Lånte Samsung sin UHD-spiller og 4k film. Og jeg må si 4k er sykt oppskrytt.

En må virkelig sitte og myse etter å se forskjeller mellom Blu-Ray og 4k film. Ikke noen særlig merkbar oppgradering.

Så håper virkelig de går får 1080/60 i stedet for å hakkete 4k.

Jeg tror 4k er en gimmick. Jeg ser ikke forskjell på det og 1080p. Jeg ser forskjell når man er nede på 720p. Men det må være en skjerm ala 60". Eller sitte veldig nærme. Det er mulig andre gjør ser forskjell men diverse blinde tester viser at det er lite sannsynlig.

 

60 fps ser jeg forskjell på men er man optatt av spillingen så blir det mindre viktig også.

 

De eneste gangene jeg har virkelig sett forskjell er når man leser tekst som i bøker. Da gjerne på mobil og tablet skjermer.

 

Vil oppfordre alle til å tenke seg godt om og studere 4k kritisk. Ikke la ytelse bli en status greie.

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

enig, derfor jeg heller håper de fleste går for 1080p grafikkbomber enn 4k

jeg har en 55" 4k TV, den oppskalerer alt jeg gjør til 4K, men ja det er en gimmick, 1080p er bra nok

Lenke til kommentar

Kan egentlig ikke fatte at noen vil spille Halo på PC. Cheating og piss vil det defintivt forkomme også slik det alltid gjør i fps sjangere på pc.

 

 

Men om ikke Scorpio er "Xbox Two" så går det vel knapt 1 eller 2 år igjen før "Xbox Two" kommer.

Men da er spørsmålet om det er verdt det, nå har jeg heldigvis en ganske solid 4k monitor så jeg slipper å tenke noe på ekstra kostnader. Men hadde det f.eks kommet ut ca 1 år etter One kom, så hadde jeg kjøpt det. Men man går inn i det 4året når den kommer. Da er det vel rundt 1 år igjen til next gen.

 

Spørsmålet mitt da er det virkelig verdt det om Scorpio kommer sent 2017 også kommer Xbox Two kanskje allerede sent 2018?

Så hvor stor forskjell vil det faktisk være, begge vil jo etter all sannsynlighet levere 4k, for da klarer jeg vente til 2018.

 

Xbox One S er hvert fall veldig unødvendig å oppgradere til, men fint for de som ikke har en xbox alt.

Det er ikke generasjoner på xbox lenger. Sånt er det bare Sony og Nintendo som driver med. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Mine spill og apper har blitt mye mer oversiktlig i denne betautgaven. Endelig ser man også nedlastingshastighet (den synker drastisk når man strømmer til PC-en) og fremdrift.

 

post-95653-0-99361800-1466157812_thumb.png

Lenke til kommentar

Det er ikke generasjoner på xbox lenger. Sånt er det bare Sony og Nintendo som driver med. :)

 

Jeg er ikke så sikker. MS har sagt at Scorpio vil være i Xbox One familien og jeg kan tenke meg at neste Xbox igjen vil være en ny generasjon i den grad at "Xbox Two" spill ikke vil fungere på en XBO konsoll.  Det virker ihvertfall logisk for meg at dem vil ta vare på en såpass viktig element i enkelheten med konsoll, fremfor at det etterhvert blir "kaotisk" uten klare skiller som gjør at konsoll spillere må ta hensyn til og sette seg inn i hvor kraftig Xbox man må eller bør ha for et gitt spill. 

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Har lyst på et par One S kontrollere til min nye PC, genialt de støtter bluetooth.

Kan man forhåndsbestille noen plass? Kan man lage customs av disse her i Norge som man kan i USA?

Leser at Deisgn Lab ikke kommer til Europa før september 2017. Du kan bestille på den amerikanske siden. Kanskje du får levert dem via Jetcarrier, men usikker på om de aksepterer norsk betalingsmiddel.

 

Kilde: http://www.winbeta.org/news/xbox-design-lab-delayed-europe-2017

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...