Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

Som drar spill i 4K på ultra med 30-40 fps. Så hvis du dropper ned fra ultra til high så er det fullt opnåelig. Se også på PS4 og hva de har fått med Uncharted.

 

Er utrolig hva du får til når du bare har et sett med spesifikasjoner og forholde deg til. Det kalles optimalisering. 

 

Edit; prøver ikke å forsvare Xbox, har PC selv med 1080 SLI, men still. Bare tull det Limbeck skriver.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

konsoll er også "kraftigere" prøv å få til uncharted 4 med PS4 specs i en pc

Akkurat. Det folk ikke forstår. At mye av arbeidet går med på optimalisering. Du har ett sett med speccs å forholde deg til. Ikke 14 000.

 

Er litt som med iOS vs Android. Min android Tlf klarer ikke å spille hearthstone lagt nær så bra som en iPhone selv om jeg har mye bedre speccs enn den iPhonen.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil ikke bruke mitt GTX 1070 til 4K-gaming ihvertfall. Ei heller Digital Foundry.

Du gidder jo ikke å lese hva jeg skriver. Det klarer godt over 30 fps med alt på ultra. HVa da med High? 

 

Og hva med optimalisering. Hvorfor er Uncharted 4 så utrolig pent spill med så ekstremt mye dårligere hardware. Uffamei.

 

 

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

Som drar spill i 4K på ultra med 30-40 fps.

 

Og det stemmer jo ikke. Jeg får ikke kjørt spill i 4K på ultra med 30-40 fps. Det fikk heller ikke Digital Foundry til.

 

The GTX 1070 looks and feels like the Titan X during 4K gameplay in a great many titles - that is to say that you're going to need a lot of settings tweaking to get consistently playable frame-rates, and some of the compromises involved may be just a little too much. Many of the figures here do look fairly healthy, but remember that they are averages - sub-30fps lows are commonplace, and it doesn't lead to a satisfying experience overall.

Lenke til kommentar

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil ikke bruke mitt GTX 1070 til 4K-gaming ihvertfall. Ei heller Digital Foundry.

Du gidder jo ikke å lese hva jeg skriver. Det klarer godt over 30 fps med alt på ultra. HVa da med High? 

 

Og hva med optimalisering. Hvorfor er Uncharted 4 så utrolig pent spill med så ekstremt mye dårligere hardware. Uffamei.

 

 

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

Som drar spill i 4K på ultra med 30-40 fps.

 

Og det stemmer jo ikke. Jeg får ikke kjørt spill i 4K på ultra med 30-40 fps. Det fikk heller ikke Digital Foundry til.

 

The GTX 1070 looks and feels like the Titan X during 4K gameplay in a great many titles - that is to say that you're going to need a lot of settings tweaking to get consistently playable frame-rates, and some of the compromises involved may be just a little too much. Many of the figures here do look fairly healthy, but remember that they are averages - sub-30fps lows are commonplace, and it doesn't lead to a satisfying experience overall.

 

Du leser ikke artikkelen du selv linker virker det som. Du svarer fortsatt ikke på mine spørsmål dog :)

 

 

post-209627-0-75599200-1466096873_thumb.png

Lenke til kommentar

 

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

 

Selvfølgelig, men det gir oss en pekepinn. Og det er før optimalisering kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar

 

 

http://arstechnica.com/gaming/2016/06/xbox-project-scorpio-hardware-specs-can-it-do-4k/

 

Gtx 1070 klarer 9 teraflops. Det er ganske mye sterkere enn scorpio

Nå er det på tide å ta på brillene. Les artikkelen.

 

Nvidia GTX 1080 (9 teraflops)

Sakset fra artikkelen.

Even with 6 teraflops and 320GB/s memory bandwidth, rendering native 4K is a big ask.

 

Du poster fortsatt feil og kommer med feil informasjon. Poenget her at du sier at det ikke vil skje, og at du må ha en PC til 25 000 kr. Noe som bare er tull. Men du kan gjerne fortsette å ro og ro. Å finne på nye argumenter.

 

Er fint mulig at det vil gå fint. Folk går jo utifra at alle spillene må ha "ultra" preset i 4K. Jeg spør bare hva hvis man ser for seg High, da er det vel fint mulig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

 

Selvfølgelig, men det gir oss en pekepinn. Og det er før optimalisering kommer inn i bildet.

 

Kan slå ut begge veier, men han MS-fyren sa jo at Scorpio skulle klare 4k@60fps, så den må jo ha litt kraft.

 

Helt personlig, så hadde jeg vært fornøyd med 1080p@60fps. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke blir mulig. Det er vel ingen som vet noe sikkert, og MS kan snu på akkurat det feltet. Det har de gjort før.

Lenke til kommentar

Leser ikke artikkelen? Du som poster en benchmarks med GJENNOMSNITTS-MÅLINGER, hvor de i etterkant forteller hvorfor det fungerer så dårlig. Og det etter masse tweaks. Så nei. Ikke ultra. Ikke high. 

Og jeg har skjermkortet selv, for guds skyld. Jeg har testet og kost meg med det. Det er ikke bra nok for dagens spill i 4K.

 

Og ja, Uncharted 4 er nydelig på maskinvaren. Konsoll har fordelen med at man kun har en maskinvare å optimalisere for. Det har man ikke i fremtiden, og disse grafiske mesterverkene skal nå også optimaliseres for PC, sånn utenom det faktum at det også skal optimaliseres for mer enn en konsoll. Og allerede nå er det sjeldent man ser noe sånt, så det blir ikke akkurat noe mer i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

http://arstechnica.com/gaming/2016/06/xbox-project-scorpio-hardware-specs-can-it-do-4k/

 

Gtx 1070 klarer 9 teraflops. Det er ganske mye sterkere enn scorpio

Nå er det på tide å ta på brillene. Les artikkelen.

 

Nvidia GTX 1080 (9 teraflops)

 

Sakset fra artikkelen.

Even with 6 teraflops and 320GB/s memory bandwidth, rendering native 4K is a big ask.

 

Du poster fortsatt feil og kommer med feil informasjon. Poenget her at du sier at det ikke vil skje, og at du må ha en PC til 25 000 kr. Noe som bare er tull. Men du kan gjerne fortsette å ro og ro. Å finne på nye argumenter.

 

Er fint mulig at det vil gå fint. Folk går jo utifra at alle spillene må ha "ultra" preset i 4K. Jeg spør bare hva hvis man ser for seg High, da er det vel fint mulig.

 

Kan jo starte med å skru av AA, siden det ikke er så nøye på så høy oppløsning. Burde gi et realt boost hva angår fps.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...