Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Det er ikke generasjoner på xbox lenger. Sånt er det bare Sony og Nintendo som driver med. :)

 

Jeg er ikke så sikker. MS har sagt at Scorpio vil være i Xbox One familien og jeg kan tenke meg at neste Xbox igjen vil være en ny generasjon i den grad at "Xbox Two" spill ikke vil fungere på en XBO konsoll.  Det virker ihvertfall logisk for meg at dem vil ta vare på en såpass viktig element i enkelheten med konsoll, fremfor at det etterhvert blir "kaotisk" uten klare skiller som gjør at konsoll spillere må ta hensyn til og sette seg inn i hvor kraftig Xbox man må eller bør ha for et gitt spill. 

 

Slutter PC-spill å fungere når PCen din er to år gammel? Nei nettopp ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutter PC-spill å fungere når PCen din er to år gammel? Nei nettopp ;)

Og det avskriver argumentet mitt? Det er en grunn til at konsoll finnes og er populært og jeg tror nok et viktig element med det er hva jeg nevnte med enkelhet rundt kjøp av spill og at det vil kjøre tilfredsstillende på konsollen din (ifølge konsoll spillerens krav).

Når mor kjøper et Xbox spill til sønnens bursdag, men finner ut i ettertid at sønnes Xbox ikke er kraftig nok til å kjøre spillet (kanskje fordi hun ikke sjekket minimums kravet eller viste hvilken xbox modell sønnen har) har et essensiell og viktig poeng med konsoll blitt borte, mener nå jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis det ikke blir mer genrasjoner har MS skutt seg selv i foten, hvis det altid skal være BC vil de eldre maskinen holde alt tilbake.

kanskje MS har planer om to konsoller pr. gen. altså èn entry modell Xbox One S og èn high end, Scorpio.

 

så om 5 år kommer Xbox One S 2 og Scorpio 2 noen år senere

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hvordan denne generasjonsløse modellen (no one left behind osv.) ser ut fremover i tid, rundt 5-10 år?

Jeg kan ikke tenke meg at spill som blir gitt ut 10 år frem i tid fortsatt skal kunne fungere på Xbox One hardware. Dette vil jo kunne være et mareritt for utviklere?

Edit: NIrD lurte visst på akkurat det samme, samtidig.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

hvis det ikke blir mer genrasjoner har MS skutt seg selv i foten, hvis det altid skal være BC vil de eldre maskinen holde alt tilbake.

kanskje MS har planer om to konsoller pr. gen. altså èn entry modell Xbox One S og èn high end, Scorpio.

 

så om 5 år kommer Xbox One S 2 og Scorpio 2 noen år senere

Håper ikke Microsoft gir opp consol krigen da, ikke mer halo  :hm:  :hm:

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hvordan denne generasjonsløse modellen (no one left behind osv.) ser ut fremover i tid, rundt 5-10 år?

Jeg kan ikke tenke meg at spill som blir gitt ut 10 år frem i tid fortsatt skal kunne fungere på Xbox One hardware. Dette vil jo kunne være et mareritt for utviklere?

 

Edit: NIrD lurte visst på akkurat det samme, samtidig.

det blir vel som på pc. Du får et valg om hvordan grafikk og spillet skal flyte.

Kanskje de gjør det på en enkel måte når spillet starter så velger det grafikk etter konsoll id.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

hvis det ikke blir mer genrasjoner har MS skutt seg selv i foten, hvis det altid skal være BC vil de eldre maskinen holde alt tilbake.

kanskje MS har planer om to konsoller pr. gen. altså èn entry modell Xbox One S og èn high end, Scorpio.

 

så om 5 år kommer Xbox One S 2 og Scorpio 2 noen år senere

Det blir ikke slutt på generasjoner med det første ihvertfall, om vi skal tro Phil Spencer. 

http://www.dualshockers.com/2016/06/15/xbox-scorpio-is-a-new-generation-but-will-remain-part-of-the-family-says-xbox-boss-phil-spencer/

http://www.vg247.com/2016/06/14/microsoft-says-xbox-one-s-and-project-scorpio-wont-start-a-new-console-generation/

 

Av det jeg har forstått, så skal Scorpio konkurrere om 4K markedet, samt VR. Men det vil komme en konsoll etter Scorpio som da er neste generasjon ala Xbox 360 til Xbox One/Scorpio til Xbox ??? 

 

Og Microsoft bør få igang en uniform forklaring på hva Scorpio og deres nye 'tjeneste' med Win10 og Xbox One er, slik at det ikke ender som sist, da Don Mattrick sto fram å forklarte at de som ikke liker alltid online har en konsoll som heter Xbox 360. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Scorpio kommer neppe til å støtte 4k gaming. Den er ikke i nærheten av å være sterk nok til det.

 

Det er en grunn til at pcer som er beregnet på det koster 25000

Det der er forøvrig bare tull. GPU har ytelse i nærhet av GTX1070.

 

En sannhet med modifikasjoner. Man kan også si at GPU har ytelse i nærheten av R9 290X(5,9 Tflops) hvis man kun skal gå etter Tflops. R9 Fury har forøvrig 8,6 Tflops.

 

Man må ikke se seg blind på Tflops.

 

Selvfølgelig, men det gir oss en pekepinn. Og det er før optimalisering kommer inn i bildet.

 

Kan slå ut begge veier, men han MS-fyren sa jo at Scorpio skulle klare 4k@60fps, så den må jo ha litt kraft.

 

Helt personlig, så hadde jeg vært fornøyd med 1080p@60fps. Skjønner ikke helt hvorfor det ikke blir mulig. Det er vel ingen som vet noe sikkert, og MS kan snu på akkurat det feltet. Det har de gjort før.

 

viss jeg ikke husker feil så sa jo samme ms fyren att xbox one og hadde mulighet for 4k spill da de annonserte konsollen på e3 noen år tilbake (regner med det var den ufattelige power of the cloud som skulle gjøre dette mulig  :rofl:)

 

men for min del så blir bare xbox mindre og mindre fristende nå etter ms fant ut att alle kommende xbox eksklusive (ble microsoft eksklusive) spill skal lanseres på pc, føler de driter seg ut når de går bort fra konsolleksklusive spill da dette er hele meninga med konsoll etter min mening, håper både sony og nintendo tviholder på sine eksklusive spill og utviklere da dette er det rette å gjøre for å trekke flere til konsollene deres

 

forstår meg heller ikke på alt det maset om 4k siden de fleste ennå kun har full hd tv de bruker, for min del er ikke 4k intressangt i det hele tatt.. da jeg ikke ser noen fordel med dette siden vi ikke har 4k tv kanaler, fåtall 4k filmer og mest sannsynlig minimalt med spill kan kjøres i native 4k 60fps på noen av de kommende konsollene (viss de da får til noen spill i 4k 60fps i det hele tatt) så oppgradere til 4k bare for ett fåtall filmer og en minimal mulighet for ett par spill i 4k er uintressangt, og det tviler jeg på att jeg er alene om, 4k er bare for spesielt intresserte føreløpig

(er nokk grafikkhorene på pc som starta denne 4k trenden, forbanna sytepaver hele gjengen siden de aldri blir fornøyde med noe når det kommer til grafikk) :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget med "ingen generasjoner" er nok ikke at alle nye spill skal støtte alle xbox versjoner, men at man skal kunne ta med seg alle sine gamle spill til de nye versjonene. Jeg vil tippe at de vil stille krav om at nye spill skal minst støtte de to nyeste konsollene.

 

Leffi78: Phill Spencer sier at det viktigste for de er hvor mange aktive xbox live brukere de har. Det spiller ingen rolle hvilken platform de kommer fra.

 

Håper flere hiver seg på "play anywhere" konseptet!

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske high end hjemmekino, med topp of the pops UHD-tv 65".

Har en dyr og god blu-ray-spiller. Lånte Samsung sin UHD-spiller og 4k film. Og jeg må si 4k er sykt oppskrytt.

En må virkelig sitte og myse etter å se forskjeller mellom Blu-Ray og 4k film. Ikke noen særlig merkbar oppgradering.

Så håper virkelig de går får 1080/60 i stedet for å hakkete 4k.

 

På en 65" så burde du se stor forskjell på 4K og 1080p. Spørs på kildematerialet selvfølgelig. Men det er HDR som er den store stjernen i 4K. Og forhåpentligvis HFR etterhvert.... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...