Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror disse halv-konsollgenerasjonene er begynnelsen på slutten på konsoller..

 

 

konsoller er jo allerede PCer i forhold til arkitekter. De har egne OS,krever at spill installeres og kan krasje og ha software-problemer på samme måte som pc. Nå vil spill måtte kodes for flere specs, som i praksis betyr lavere optimalisering . Og jeg tror mange konsolleiere vil være skeptisk til hyppige utbytter. Det siste er jo såklart usikkert.

 

Lenke til kommentar

et bra grafikkort koster vel 3-5.000kr, og seriøse gamere oppdaterer vel hvert 2.-3. år. Ingen av de klager over at nye spill krever bedre grafikkort for å kjøre alt på High.

 

Personlig synes jeg det er rart at en konsollgenerasjon må vare i 7 år....

For å fylle et hull som vi useriøse gamere leter etter

Lenke til kommentar

Det er jo litt rart å tenke på og Phil Spencer sier det i videoen. At det er rart at konsoll er den eneste forbruker teknologi som ikke får nyere og bedre utgave når teknologien er klar. Men står på stedet hvil i så mange år.

 

Til og med en støvsuger oppdateres oftere...

 

Er bare synd det har tatt så mange år å komme til dette stadiet. Men nå er vi endelig her. Slutten på uendelige lange konsoll generasjoner. Må nesten feire med litt kake :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har spillet  Battlefield 1 før, er det sånn i spillet som i youtube videon under her,

Jeg har alldri spillet noen Battlefield spill men Battlefield 1 frister noe jevlig mye da

 

copy fra itavisen bruker skriver det her

 

...EA lager fantastiske trailere som ikke representerer spillene i det hele tatt. BF1 traileren er så vel regissert og flytende at jeg tviler på at det er ekte gameplay..... http://itavisen.no/2016/06/12/e3-her-folger-du-kveldens-ea-show/

Spillet er pre-alpha, men gameplay ble vist frem nå under E3 og det er slik som i denne videoen ja. Og ja, det ser jævli fett ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis den ikke er like lydløs kan den ta seg en bolle, samme gjelder Scorpio.

heller en stor konsoll som er lydløs en liten som bråker.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

Scorpio ryktene var nok grunnen til at Sony sa på forhånd at Neo ikke ville vises fram på E3 i år. De er nok allerede i full sving med redesign og upping av specs for matche Scorpio eller overgå de. MEN stakkars Nintendo og NX, tror dere de har noe å svare med nå?

Nintendo har jo ikke hatt noe å svare med siden PS1 kom på markedet... Men jeg er spent på å se hvor lenge den originale xbone vil være i "drift" før de sakte men sikkert faser den ut for xbone S og Scorpio. Hvor lenge vil utviklerne lage spill for 4 forskjellige plattformer?

 

Det finnes millioner forskjellige kombinasjoner av PC-hardware. Det er likevel uproblematisk for utviklere å levere spill som fungerer på alle iterasjoner. Å optimalisere for tre forskjellige konfigurasjoner med Xbox One hardware er banalt enkelt.

 

Så, med dette har Xbox One sagt game over til konsollgenerasjoner. Xbox/Windows får cross-platform multiplayer og eierskap og Xbox blir den største plattformen med ekstremt god margin. Sony/Nintendo får enten fortsette å kjempe dem imellom med lukkede økosystem eller følge strømmen og omfavne PCen. 

 

Så, Game over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

3? Set blir da bare to Xboxer, xbox slim er jo helt lik xbox o e bare med hdr. Kan umulig være know utvikling involvert der, så vil tro det er blir to versjoner. Og kanskje noen spill som bare er på scorpio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...