Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert deilig å kunne installere alle spillene i starten. Men det blir nok litt mer stress når hdd din er full om maks et års tid?

 

Nei. Er jo bare å avinstallere noen spill hvis man får liten plass.

 

Dessuten kan jeg bare koble til ekstern harddisk/minnepenn hvis jeg vil ha mer plass. Har haugevis av slikt.

 

Men 500gb skal jeg nok klare meg lenge med før jeg behøver gjøre noen ting.

Lenke til kommentar

Nei. Er jo bare å avinstallere noen spill hvis man får liten plass.

 

Dessuten kan jeg bare koble til ekstern harddisk/minnepenn hvis jeg vil ha mer plass. Har haugevis av slikt.

 

Men 500gb skal jeg nok klare meg lenge med før jeg behøver gjøre noen ting.

Ser du ikke ironien i dette? Det er greit å gå frem og tilbake for å bytte minnepenner og harddisker for å spille, men det å putte ut og inn en CD er et problem som avgjør om du kjøper en konsoll eller ei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser du ikke ironien i dette? Det er greit å gå frem og tilbake for å bytte minnepenner og harddisker for å spille, men det å putte ut og inn en CD er et problem som avgjør om du kjøper en konsoll eller ei?

 

Herregud.Snakker om å lete etter problemer.

 

Mest sannsynlig vil jeg aldri bli nødt til å gjøre noen ting angående mer lagring.

 

Og det er en rimelig stor forskjell mellom koble til en ekstern harddisk kanskje en gang i løpet av 5 år og finne platene hver eneste gang jeg skal spille et annet spill.

 

Men ta det med ro.

 

95% av nordmenn vil kjøpe ps4 fremfor xbox one så du behøver ikke være redd for ikke eie den mest populære konsollen.

Endret av Knuttsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri hatt 500gb med spill installert på PC, blir heller ikke problem med konsoll imo. Steam har vært opp til 200gb men jeg sletter spillene jeg ikke spiller. Med dagens internett, ting går fort unna, så... ville ikke kalt det et problem i 2013.

 

Bare sånn til opplysning, har ikke dvd/BR på PC heller, altfor old stylish.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går vel å installere spill på harddisken hos PS4 også vel?

 

Såklart

 

Anyway, jeg er spent på denne "10 familimedlemmer kan spille spillene dine". Hvordan verifiserer MS at folk er i familie? Hvordan kan de hindre at jeg og noen venner sier vi er i familie og kan spille hverandres spill?

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

MS dumper alt ansvaret for videresalg av spill over til utgiverne av spillene. Hva tror dere vil skje? Så klart må man betale. Og "always-on" er nå et faktum. Grunnen til dette er ikke helt klar enda. Noe med en sky som du bare må ha. Hva skjer når MS kommer med neste generasjon av konsoller og stenger serverne. Ja da er det bare å hive spillene du har kjøpt i søpla.

 

Jeg blir fortsatt litt sjokkert når jeg ser hvordan konsollen skal utvikle seg over en generasjon. Fra Xbox 360 hvor vi kan bytte spill og spille online helt uten problem til en konsoll som kontrollererer fremfor å underholde. Kontrollerer at du er online slik at du ikke finner på mystiske ting. Kontrollerer at du spiller spill du har kjøpt selv. Kontrollerer alt som er lagret på konsollen og kommuniserer med serverne til Microsoft.

 

edit: Toppen av denne bæsjekaka er at de meddeler dette på samme dag som amerikanske myndigheter blir avslørt i å spionere på sine borgere gjennom internett. Et spionprogram Microsoft har vært med i siden 2007. Jeg er ikke typen som hopper på konspirasjonsteorier med det første men får ikke så veldig lyst til å sette opp et kamera midt i stua etter det her.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
edit: Toppen av denne bæsjekaka er at de meddeler dette på samme dag som amerikanske myndigheter blir avslørt i å spionere på sine borgere gjennom internett. Et spionprogram Microsoft har vært med i siden 2007. Jeg er ikke typen som hopper på konspirasjonsteorier med det første men får ikke så veldig lyst til å sette opp et kamera midt i stua etter det her.

 

Hørte dette på nyheten i morges jeg også - fikk en skikkelig ekkel følelse - kort tid etterpå koplet jeg dette sammen med Kinect opplegget og avskrev Xbox One (nesten) for godt.

 

Man opplever til stadig forsikringer at ting som kan misbrukes - aldri vil bli det - så kommer det frem i ettertid at de allikevel blir det. Det blir ikke noen Xbox One her i stua før den kan fungere også hvis jeg kobler av Kinecten.

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere som klager på dette med tilkobling til internett er uten internett i hjemmet siden dette er ett så stort problem?

 

Det handler mer om prinsippet enn de praktiske konsekvensene. Dog, for en samler som gjerne spiller gamle greier er det jo betimelig å spørre hva som skjer når Microsoft tar ned serverne. Det virker heller ikke helt enkelt å videreformidle spill via eBay, etc., som ofte er den beste måten å skaffe gamle titler på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det handler mer om prinsippet enn de praktiske konsekvensene. Dog, for en samler som gjerne spiller gamle greier er det jo betimelig å spørre hva som skjer når Microsoft tar ned serverne. Det virker heller ikke helt enkelt å videreformidle spill via eBay, etc., som ofte er den beste måten å skaffe gamle titler på.

 

Selge spill via eBay blir umulig. Slik det ser ut nå så blir det PS4 for multiplatform og heller eksklusiver på Xbox 1. Akkurat omvendt av denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem med alltid nett, da jeg er som regel en plass med internett. Er bare problemet måten det blir framstilt angående brukt spill osv.

Jeg er både en gamer og en samler, kan dette være et skremmselvarsel. Jeg vil eie spillet så lenge jeg lever, ikke eie kun lisensen som forsvinner om dem tar ned serverene til Xbox One

 

Men husk dette er ting Microsoft kan endre på siden det står subject to change.

Lenke til kommentar

95% av nordmenn vil kjøpe ps4 fremfor xbox one så du behøver ikke være redd for ikke eie den mest populære konsollen.

 

Wow, tror spådamer som spår livslinjer har større nøyaktighet i sine spådommer enn du...

 

Bare å vente å se, det vil bli veldig nært 50/50 om ikke Xbox One kommer til å dominere.

 

Jeg er ingen fanboy, jeg forhåndsbestilt PS4 og Xbox One. Men jeg tipper grafikk og spillbarhet vil være ganske likt, og om dette er tilfelle tror jeg at flere vil gå for Xbox pga alle de andre spennende funksjonene som PS4 ikke har.

 

Å si at Xbox one er elendig/dårlig eller at ingen/få kommer til å kjøpe den og at PS4 blir sååå mye bedre er bare dumt. Det er tullball! Det kan ingen vite, og selv om folk sier at de aldri kommer til å kjøpe den, kommer de absolutt til å gjøre det så snart skikkelige reviews av begge boksene kommer på banen osv. Tror ikke akkurat milliarder av kroner i research, utvikling og markedsføring samt forretningsmenn i samarbeid med faktiske samfunnsvitere og psykologer kun har resultert i en ubrukelig og forhatt boks som flopper. Microsoft vet nok ganske godt hva de gjør. Og de visste nok akkurat hva som kom til å skje ved lansering, og tror ikke det er en eneste type mening de ikke har tenkt på. Men så vet de at det nå kun er en hype at man skal hate Xbox. Mange er sure på microsoft uten å helt mene det, men er det alikevel fordi deres kamerat sa at den nye xbox blir elendig, den må kobles til en gang hvert døgn osv.

 

Det er alltid slik med nye produkter. Når ting ikke er helt i stil med forventningene til konsumerne basert på rykter og uraffinerte ønsker klikker det helt for dem og de legger produsenten for et følelsesmessig hat, og skifter side og blir plutselig fanboy av et merke de ikke engang eier noe som helst av. Det sier heller mer om den lite innovative tankegangen forbrukeren har kontra den særdeles innovative tankegangen som produsenten har. Feks var det sannsynligvis nesten INGEN forbrukere som satt og ønsket at utviklere skulle lage en grafikkmotor som kunne rendre noe bedre enn volume lights, finne opp teknologien som vi i dag kaller global illumination, forbedre shaders osv osv. Nei, det eneste forbrukere tenkte på var å få høyere oppløste teksturer så man kunne zoome inn på en vegg uten at det ble en ren pikselsmørje. Det var det største ønsket. Men takket være mer innovasjon enn som så hos utvikleren har vi i dag nesten fotorealistisk grafikk.

 

Poenget mitt her er, ta det med ro. Vi vet ikke helt hva vi ønsker før vi har prøvd noe vi ikke har skjønt vi kommer til å digge når vi først får prøvd det. Ergo, folk tenderer å gjøre det som erfaringsmessig gir positiv uttelling. Og for de som trenger en breakdown av siste setning betyr det kort og godt at folk ikke liker forandring. Man slår seg ned og holder seg til det man er vant til.

 

 

På de forrige launchene var det akkurat som nå:

 

Folk likte ikke Xbox. Xbox ble bedre enn PS2

Folk likte ikke Xbox 360. Xbox 360 ble bedre enn PS3

Og det samme tror jeg vil skje igjen. Men utviklerne og markedsføringsansvarlige hos Playstation er som Apple, veldig flinke til å lage hyper og bygge varemerker som gjør at Playstation er kult å ha. Bare navnet alene er tøft for mange, og var hvertfall det når det kom. Mens Xbox bare egentlig høres dumt ut. En eksboks, wtf lissom. Men alikevel er Xbox bedre på grafikk og fps og også spillbarhet ifølge mange.

 

 

 

Så, hvorfor kan ikke folk bare slutte med den ragingen, og helt animalske fanboyismen frem til man har resultater i praksis å vise til?

 

Fanboyisme er noe som tilhører evolusjonen av mennesket og derav medfødte innstinkter. Det er et overlevelsesinstink å bli lojal til et merke som mange andre liker også. Det er en måte å gruppere seg på, så man ikke føler seg alene. Hvis alle kjøper Adidas sko, kommer alle til å kjøpe det, selv om det finnes bedre alternativer. Kun av ovennevnte grunn. Man ønsker ikke å skille seg ut som den "unormale" i gjengen.

 

La oss nå vente og se. Om PS4 blir bedre skal jeg være den første til å gratulere dem med det, men også motsatt dersom Xbox viser seg å bli den mest populære, igjen.

 

Men som sagt, jeg tror det vil bli som i dag, veldig likt. Men med kanskje bedre rendermotorer og slikt som gjør at Xbox grafikk kanskje ser bedre eller bare litt annerledes ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror egentlig det lureste man gjør er å holde seg til dagens konsoller et år eller to til. De fleste storspillene vil uansett komme på 360/Ps3 og de nye konsollene får da tid til å modnes og man kan gjøre et fornuftig valg når man har sett alle fordelene/ulempene og ikke minst spillene konsollene får en stund etter lansering.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problem med alltid nett, da jeg er som regel en plass med internett. Er bare problemet måten det blir framstilt angående brukt spill osv.

Jeg er både en gamer og en samler, kan dette være et skremmselvarsel. Jeg vil eie spillet så lenge jeg lever, ikke eie kun lisensen som forsvinner om dem tar ned serverene til Xbox One

 

Men husk dette er ting Microsoft kan endre på siden det står subject to change.

 

Du har også gamere som venter med spill, og noen ganger kanskje for lenge. Ikke alt av spill produseres opp i såpass mye kopier at spillene vil være å få tak i nytt 3-5 år etterpå. Dette er en big no-no synes jeg, mye mer enn always online. Ikke alt som får ny-utgivelser som classics eller går on demand.

Lenke til kommentar

Hvis begge selskapene tenkte likt ville det ikke vært noen forskjeller å lage konkurranse om ;)

Men begge har sikkert "Spioner" som ser an hverandres produkter. Og Microsoft er ikke blinde, de har også sett alt hatet som er rettet mot deres konsoll, men forskjellen på MS og Sony er at Sony ikke har råd til å risikere noe som kan være selskapets undergang, MS har nok penger uansett, så de bøyer kundene framover, trekker ned buksene deres, og slipper såpa rett ved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...