Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som motiverer dere til å kjøpe en Xbox One til nå? Jeg har aldri eid en Playstation, men har eid åtte forskjellige Xbox`er, men jeg har aldri vært så lite motivert til å fortsette med Xbox. Det er neppe så mange her som bryr seg om TV-funksjonene, og nå ryktes det at PS4 blir billigere, fungerer offline, har gratis online-del, og ikke tvinger på deg noe som ligner på en Kinect. Jeg skjønner at mange her elsker Xbox 360, det jeg gjør også, men så langt virker alt med Xbox One direkte motbydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har både PS3 og 360. Sistnevnte brukes helt klart mest. Tror jeg kommer til å drøyene denne generasjonen en stund. Helt til det kommer et spill jeg MÅ ha (few and far between...). De neste spillene jeg ser frem til er GTA og Watch Dogs, som begger kommer på 360 uansett.

 

Skal ikke se bortifra at jeg ender opp med både PS4 og Xone etterhvert.

Lenke til kommentar

Hva er det som motiverer dere til å kjøpe en Xbox One til nå? Jeg har aldri eid en Playstation, men har eid åtte forskjellige Xbox`er, men jeg har aldri vært så lite motivert til å fortsette med Xbox. Det er neppe så mange her som bryr seg om TV-funksjonene, og nå ryktes det at PS4 blir billigere, fungerer offline, har gratis online-del, og ikke tvinger på deg noe som ligner på en Kinect. Jeg skjønner at mange her elsker Xbox 360, det jeg gjør også, men så langt virker alt med Xbox One direkte motbydelig.

 

Forza 5.

 

Og andre spill.

 

Jeg VIL faktisk ha DRM så jeg slipper å styre med plater etter installasjon. Det har jeg ønsket meg lenge.

 

Så bare et pluss hvis det skjer.

 

Faktisk slik at jeg nok ikke skaffer PS4 hvis jeg må mate den med plater hver gang jeg spille.

 

Dessuten er vel GT6 5 år unna.

 

Eller GT7 blir det vel.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Hva er det som motiverer dere til å kjøpe en Xbox One til nå? Jeg har aldri eid en Playstation, men har eid åtte forskjellige Xbox`er, men jeg har aldri vært så lite motivert til å fortsette med Xbox. Det er neppe så mange her som bryr seg om TV-funksjonene, og nå ryktes det at PS4 blir billigere, fungerer offline, har gratis online-del, og ikke tvinger på deg noe som ligner på en Kinect. Jeg skjønner at mange her elsker Xbox 360, det jeg gjør også, men så langt virker alt med Xbox One direkte motbydelig.

 

Jeg blir å kjøpe Xbox One om det kommer noen veldig itneressant eog spennende nye IPer til konsollen, men IPene må være utrolig interessante. I tillegg må IPene ikke finnes på PC (som TitanFall, Respawns spill, gjør).

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil styre med plater handler du jo alt bare på online store? Alle titler blir tilgjengelige der, på begge konsoller. GT6 kommer til jul, PS4-versjon er en annen ting.

 

Forza 5 skjønner jeg, det kommer forsåvidt kun til Xbox :)

 

Retail spill er ofte mye billigere. Men kjøper enormt mye digitalt også. Har kjøpt over 50 på games on demand 360. Mest for å slippe platene.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ingen planer om å kjøpe en Xbox One ved launch, men det kan endre seg etter E3 og Gamescom. Det viktigste er jo spillene, og MS har knapt nok vist frem noen av de 15 spillene de jobber med. ..men med mindre de virkelig klarer å overbevise meg i løpet av de neste månendene, så kommer den neppe til å bli min hovedmaskin slik som 360 var denne generasjonen.

 

Som Benbjo er inne på, så kommer det dessuten en del spill til 360 også. Jeg føler ikke at jeg trenger å kjøpe Xbone med det første. Jeg blir sikkert sittende å spille GTAV, Rayman Legends, Fable Anniversary og diverse XBLA-spill i høst.

Lenke til kommentar

Hvor ofte bytter man plate egentlig? Hver 10 time? Er det så kritisk å reise seg opp, gå 3 meter og bytte disk? Det er jo ikke slik at man gjør det en gang i timen eller for hver gang man skal spille.

 

Dette argumentet har jeg aldri skjønt. Må jo være mer irriterende å vente på installasjon, slette noe om det ikke er plass, kjøpe ny HDD, bytte HDD så overfør data fra gammel til ny, etc.

Lenke til kommentar

Jeg støtter både digital og retail selvom jeg foretrekker retail, har ingenting imot folk går for digitalt, spill med glede sier jeg bare.

Jeg eier flest spill i retail, ca 92% retail og 7% digitalt.

Retail i mine øyner mer mye ryddigere og man ser din samling på dem veggene man har spillene på.

Det vil også fortsette med Xbox One og PS4, går alltid for retail om ikke det skulle være billigere digitalt :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Hvor ofte bytter man plate egentlig? Hver 10 time? Er det så kritisk å reise seg opp, gå 3 meter og bytte disk? Det er jo ikke slik at man gjør det en gang i timen eller for hver gang man skal spille.

 

Dette argumentet har jeg aldri skjønt. Må jo være mer irriterende å vente på installasjon, slette noe om det ikke er plass, kjøpe ny HDD, bytte HDD så overfør data fra gammel til ny, etc.

 

Tar mer tid å installere et spill enn å sette inn disken ja, men samtidig er det kjekt å ha mange spill installert og ferdig til å kjøres. Spesielt fint om man har flere multiplayerspill man vil spille. Sånn ellers er disk jævla digg.

Lenke til kommentar

Hva er det som motiverer dere til å kjøpe en Xbox One til nå? Jeg har aldri eid en Playstation, men har eid åtte forskjellige Xbox`er, men jeg har aldri vært så lite motivert til å fortsette med Xbox. Det er neppe så mange her som bryr seg om TV-funksjonene, og nå ryktes det at PS4 blir billigere, fungerer offline, har gratis online-del, og ikke tvinger på deg noe som ligner på en Kinect. Jeg skjønner at mange her elsker Xbox 360, det jeg gjør også, men så langt virker alt med Xbox One direkte motbydelig.

 

Jeg er kanskje en av de som er ute etter en multimedia-konsoll, men mulighetene Xbox har knyttet opp mot et mediesenter er helt klart avgjørende. Nå synes jeg PS3 systemet var rotete, tregt og elendig som mediasenter. Så min erfaring med Sony PS3 var mildt sagt så svak jeg bestemte meg for å kjøpe tilbake Xbox 360. Nå vet jeg relativt lite om neste PS4, grunnet null interesse for konsollen, men om de fikser på UI og gjør PS4 en mer multimedia maskin så er det bra, men jeg tror faktisk jeg kommer til å velge Xbox One. Mye grunnet mitt elsk til kontroll! (Sorry, jeg kan ikke noe for det, men PS kontrollen er rett og slett vond)

Lenke til kommentar

Hva er det som motiverer dere til å kjøpe en Xbox One til nå? Jeg har aldri eid en Playstation, men har eid åtte forskjellige Xbox`er, men jeg har aldri vært så lite motivert til å fortsette med Xbox. Det er neppe så mange her som bryr seg om TV-funksjonene, og nå ryktes det at PS4 blir billigere, fungerer offline, har gratis online-del, og ikke tvinger på deg noe som ligner på en Kinect. Jeg skjønner at mange her elsker Xbox 360, det jeg gjør også, men så langt virker alt med Xbox One direkte motbydelig.

 

Knark, Kwack, Knark, eller Knack.

 

For meg er det ingenting som nedmotiverer meg foreløpig egentlig når det kommer til XboxOne (eller PS4). Men jeg liker ikke helt å støtte et selskap som er så kundefiendtlig som det Microsoft kan ende opp med, noe som for all vi vet også PS4 kan ende opp med å bli. Dette med brukte spill og sånt.

 

Uansett blir det på begge konsollene (eller konsollene i det heletatt), så kommer jeg vel til å velge en først. Og så den andre senere. Er vel mest på grunn av eksklusivene, og der har Microsoft mest å overraske på synes jeg.

 

Jeg har veldig lyst på Knack og inFamous-spinoffen, men Killzone frister ikke så veldig mye. Av One-spillene så langt så er vel bare Quantum Break som frister litt (og det mest på grunn av at jeg har likt tidligere verkene til selskapet bak spillet, ikke for hva jeg har sett da det var litt weird). Et Halo 5, og jeg blir sikkert glad hvis Rare kommer med en oppfølger/reboot eller et helt nytt spill.

 

Jeg tenker jeg går mer etter lanuch-spillene, enn hva som ikke fungerer eller ei. Og hvis One blir dealyet så kjøper jeg PS4 først, så enkelt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Prøver meg på en liste over annonserte Xbone spill:

 

Microsoft:

Forza Motorsport 5

Ryse

Quantum Break

Uannonsert Rare prosjekt (vil bli vist frem på E3)

 

EA:

Battlefield 4

Titanfall

Fifa 14

NBA Live 14

UFC

Madden 14

Need for Speed: Rivals

 

Bethesda:

Wolfenstein

The Evil Within

 

Square-Enix:

Thief

 

Ubisoft:

Watch_Dogs

Assassin's Creed 4: Black Flag

 

Activision:

Call of Duty: Ghosts

Destiny

Diablo 3 (har blitt annonsert til 360, regner med at det kommer til Xbone også)

 

Disney:

Fantasia

 

Techland:

Dying Light

 

Majesco:

Zumba Fitness World Party

 

Noen jeg har glemt?

 

Edit: Oppdatert. :)

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...