Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Zombien sier, dette er en trist dag for gamere. Enda tristere er det å se alle her inne som går fem på og nærmest applauderer Microsoft, det er rett frem tragisk.

 

Tenk dere om et par ganger, føler det sier litt om hvor lite kritiske majoriteten er.

Endret av Selvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såklart

 

Anyway, jeg er spent på denne "10 familimedlemmer kan spille spillene dine". Hvordan verifiserer MS at folk er i familie? Hvordan kan de hindre at jeg og noen venner sier vi er i familie og kan spille hverandres spill?

 

Ren gjetting, men jeg går utifra at dem må være i samme hus pga IP adresse.?

Lenke til kommentar

Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at Xbox One selger i bøtter og spann fordi 90% av de som kjøper den stoler blindt på M$/ikke leser noen forum/gjør research på forhånd. Som med alt annet er forum "the vocal minority".

Endret av Saapa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som uroliger meg er hvorfor Microsoft skulle ha gjort en så dristig handling, om ikke Sony også var med på det.

 

Hvis du snakker om bruktspill, så gjør sony mye av det samme. De sier jo at det vil være opp til utgiver, det vil si at systemet er på plass. På alle multiplattform spill vil nok utgiver sette identiske restriksjoner. Så forskjellen blir på eksklusiver, men når det kommer til de spillene har man ikke noe valg av plattform uansett så ingen vinner eller taper på det.

Lenke til kommentar

Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at Xbox One selger i bøtter og spann fordi 90% av de som kjøper den stoler blindt på M$/ikke leser noen forum/gjør research på forhånd. Som med alt annet er forums "the vocal minority".

 

Dem fleste har nok ingen anelse hva det hele dreier seg om, noe en ser klart her på forumet og andre plasser av folk som ikke ser problemet. Skremmende egentlig. Og dem som forstår det gir faen...blir en "fin" tid fremover....

Lenke til kommentar

Hvis du snakker om bruktspill, så gjør sony mye av det samme. De sier jo at det vil være opp til utgiver, det vil si at systemet er på plass. På alle multiplattform spill vil nok utgiver sette identiske restriksjoner. Så forskjellen blir på eksklusiver, men når det kommer til de spillene har man ikke noe valg av plattform uansett så ingen vinner eller taper på det.

Det er trist uansett, Konsollene var så simple før. Putte inn plata, spille. Derfor jeg Likte konsoll bedre enn PC før i tiden, men nå er det jo ingen vits i å kjøpe seg en konsoll, bortsett fra noen eksklusiver her og der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo en mulighet, men da blir jo denne featuren egentlig ubrukelig. Hvem har 10 Xboxer i samme husstand? 2. kanskje...

 

Nei du sier noe..men kan ikke tro at MS åpner opp for at du kan velge fritt vilt hvilke 10 personer som skal få tilgang til alle dine spill.

 

Da kan venne gjenger bare legge seg i familie lister og få plutselig ganske så store bibliotek av spill.

Hvorfor det er 10 medlemmer og ikke 5 som er mer logisk er ikke godt å si...men jeg ville tro at det er låst fast til IP altså...

Lenke til kommentar

Det som mest sannsynlig kommer til å skje er at Xbox One selger i bøtter og spann fordi 90% av de som kjøper den stoler blindt på M$/ikke leser noen forum/gjør research på forhånd. Som med alt annet er forum "the vocal minority".

 

Svært mange blir å kjøpe Xbox One i god tro om at den blir å fungere som alle konsoller har gjort til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du snakker om bruktspill, så gjør sony mye av det samme. De sier jo at det vil være opp til utgiver, det vil si at systemet er på plass. På alle multiplattform spill vil nok utgiver sette identiske restriksjoner. Så forskjellen blir på eksklusiver, men når det kommer til de spillene har man ikke noe valg av plattform uansett så ingen vinner eller taper på det.

 

Det kan godt være Sony mener det vil være opp til utgiverne hvorvidt de vil bruke online passes og tilsvarende. Det er på ingen måte gitt at de har en konstruert en infrastruktur tilsvarende den Microsoft presenterer. Jeg frykter at det er tilfelle, men la oss ikke spise bjørnen før hesten snakker.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvordan Gamestop sa de likte det de så av XboxOne (siden Gamestop var en av de få ikke-Microsoft folka som fikk se konsollen og dette). Eller er Microsoft såpass drittsekker at de viser fram noe som kan svekke GameStop til dem, før de avslører dem detaljene?

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Som Zombien sier, dette er en trist dag for gamere. Enda tristere er det å se alle her inne som går fem på og nærmest applauderer Microsoft, det er rett frem tragisk.

 

Tenk dere om et par ganger, føler det sier litt om hvor lite kritiske majoriteten er.

 

vi har noe som heter Stockholm syndromet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...