Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Er det virkelig noen her som forsvarer dette drittsystemet? Virkelig?

 

Jeg har ikke hørt noen argumenter som vil påvirke meg personlig, jeg har hørt om positive ting som vil påvirke meg personlig.

 

Kampene folk prøver å kjempe her kjempet jeg for 10 år siden på PC, forskjellen er at jeg da ikke hadde noen eksempler å vise til, i dag kan jeg bare si se hva som skjer på PC...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt noen argumenter som vil påvirke meg personlig, jeg har hørt om positive ting som vil påvirke meg personlig.

 

Kampene folk prøver å kjempe her kjempet jeg for 10 år siden på PC, forskjellen er at jeg da ikke hadde noen eksempler å vise til, i dag kan jeg bare si se hva som skjer på PC...

Hvilken kamp sikter du til, og hva er det som nå skjer på PC som tydeligvis er dårligere enn det som nå skjer med konsollene våres?

Lenke til kommentar

BQp.png

Tøff plakat.

 

Gledar meg til den nye xboxen eg!

 

Rart at Sony får skryt til sitt ståsted kva DRM angår, når det er akkurat det same som Microsoft sitt.

Det er opp til utviklarane/utgjevarane.

 

Mykje moro lesning her. Hylekoret er moro. Minnar meg om hylekoret som meinte at jorda ville gå under dersom ein byrja bygginga av trekant-sambandet på vestlandet.

 

Elles, så ser eg på dette med lisensar med ein knusande ro.

Det er akkurat likt på Origin og Steam. Men, der - såvidt eg veit kan eg ikkje låne vekk, eller selje dei brukte spela mine.

 

Me får starte ei facebook gruppe. Det fekk jo Urge brusen attende i hyllene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sim City er utgitt av EA. Microsoft går EA en høy gang. Tror du virkelig XBL, som den fantastiske tjenesten den er, vil oppleve slike problemer som Sim City hadde når Microsoft bygger hele opplevelsen rundt dette at man må være online?

 

EA har ikke solgt informasjon om sine forbrukere til NSA. Men uansett. Ingen er så store at de ikke kan feile. Det virker som at du fokuserer vel mye på tillit og tro, når faktaene som blir lest opp for oss tydeligvis ikke faller i smak.

 

Når jeg spiller spillene mine velger jeg selv, og det kan jeg gjøre på Xbox One.

MEN HVIS DU IKKE HAR NETT?

Jeg visste hva jeg gikk til da jeg kjøpte Xbox One.

 

Ingen som kommer til å stoppe deg i å nyte konsollen på din måte. Men du kan ikke regne med at alle kan ta et leap of faith når det gjelder kjøp av en maskinvare til over 5000kr, når tidligere nevnt maskinvare bruker så stor kapasitet i å hindre brukeren i å nyte spillene på brukerens måte.

Og du har ikke kjøpt Xbox One riktig enda.

Lenke til kommentar

Om det er forskjellen så er fortsatt Xbox One mitt i blinken.

 

Det er ingen vits å irritere seg over de som forsvarer denne konsollen. Til dere som ikke liker konsollen, stem med lommeboka. Hver stemme teller, og det er den eneste måten vi kan gi beskjed til Microsoft om at dette er søppel som vi ikke vil ha.

 

Hva med å heller bare gjøre jobben din som forumveileder å heller bidra til at dette forumet ikke blir utsatt for et fall, slik du oppfordrer til nå? Det er rett og slett patetisk å være så trangsynt å bli sint for at folk liker noe du ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen vits å irritere seg over de som forsvarer denne konsollen. Til dere som ikke liker konsollen, stem med lommeboka. Hver stemme teller, og det er den eneste måten vi kan gi beskjed til Microsoft om at dette er søppel som vi ikke vil ha.

 

Nei, det er egentlig ikke noen vits i å irritere seg - vi får bruke forbrukermakten vår, som du sier.

 

Det meste er jo egentlig sagt - vi får se hva som dukker opp på E3 :)

Lenke til kommentar

Hva med å heller bare gjøre jobben din som forumveileder å heller bidra til at dette forumet ikke blir utsatt for et fall, slik du oppfordrer til nå? Det er rett og slett patetisk å være så trangsynt å bli sint for at folk liker noe du ikke liker.

Snakker om å lade pistolen og skyte seg selv i panna. Du bidrar da ikke særlig selv ved å gå mot person her som du gjør nå.

 

Hvorfor ikke bare argumentere i mot det som blir sakt istedet for å kalle folk for patetiske og trangsynte?

Lenke til kommentar

Ser ut som at Microsoft bare gjør valget enklere for meg, jeg kommer ikke til å kjøpe en leieboks og betale oppmot 599kr for å leie hvert spill. Microsoft mister ihvertfall meg som kunde og har ikke akkurat briljert de siste årene med eksklusive spill med 360en heller. Frykter det samme sporet med Xbox One.

 

Jeg blir veldig skuffet dersom Sony også går denne veien, men der skal det vel kun en førstegangsaktivering? Og etter at du har gjort dette så kan du spille spillet til evig tid og uten online connection? Hvis det blir tilfelle så er det ingen tvil for hvilken konsoll jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Hva med å heller bare gjøre jobben din som forumveileder å heller bidra til at dette forumet ikke blir utsatt for et fall, slik du oppfordrer til nå? Det er rett og slett patetisk å være så trangsynt å bli sint for at folk liker noe du ikke liker.

 

Det er jo fint at du finner Xbox One som midt i blinken for deg - men de som er negative til Xbox One her i tråden er jo ikke alene - du finner akkurat det samme overalt.

Lenke til kommentar

Hva gjør du hvis det blir flom? Jordskjelv, vulkanutbrudd osv., et eller annet som fører til at nettet, kabler eller serverne til MS går ned? Kanskje i flere uker. Da sitter du der da, med de dyrt kjøpte spillene dine som ikke kan spilles.

Må væra ein supervulkan som har utbrot då. Kanskje den i Yellowstone? Evt ein flom av ein slik storleik som vart skildra i Hollywood hit'en "The Day After Tomorrow".

 

Ser ikkje lyst ut for den nye Xboxen dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som at Microsoft bare gjør valget enklere for meg, jeg kommer ikke til å kjøpe en leieboks og betale oppmot 599kr for å leie hvert spill.

Hugsar når eg leigde SNES spel på den lokale videobutikken. Det kosta 59,- for eit døger.

 

Gitt at du då lev 10 år etter at du inngjekk leigeavtalen om Forza 5, så synest eg ikkje det er noko vond pris!

 

Kjapp hovudrekning seier at pris per døger for Forza 5 vert då ca kroner 0,16 - som blir totalt 599 kroner på ti år.

Totalprisen på å leige The Flintstones: The Treasure of Sierra Madrock i ti år vart skyhøge 215.350,-!

Endret av BlastyTrasty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg trur litt av problemet i debatten her er at for dei alle fleste så har alle dei negative sidene til X1 ingen reell praktisk konsekvens. Det blir derfor litt tøvete når dykk som er veldig i mot prøvar å komme med alle moglege rare situasjonar der ein faktisk vil merke det på kroppen. Det viktige her er vel prinsippet? Burde ikkje ein heller prøve å overbevise folk om at dette er ein negativ trend utan å måtte ty til vulkanutbrudd for å forklare kvifor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hugsar når eg leigde SNES spel på den lokale videobutikken. Det kosta 59,- for eit døger.

 

Gitt at du då lev 10 år etter at du inngjekk leigeavtalen om Forza 5, så synest eg ikkje det er noko vond pris!

 

Kjapp hovudrekning seier at pris per døger for Forza 5 vert då ca kroner 0,16 - som blir totalt 599 kroner på ti år.

Totalprisen på å leige The Flintstones: The Treasure of Sierra Madrock i ti år vart skyhøge 215.350,-!

 

Ja dette var relevant og nå har du klart å overbevise meg at jeg bør gå for Xbox One.

Lenke til kommentar

Eg trur litt av problemet i debatten her er at for dei alle fleste så har alle dei negative sidene til X1 ingen reell praktisk konsekvens. Det blir derfor litt tøvete når dykk som er veldig i mot prøvar å komme med alle moglege rare situasjonar der ein faktisk vil merke det på kroppen. Det viktige her er vel prinsippet? Burde ikkje ein heller prøve å overbevise folk om at dette er ein negativ trend utan å måtte ty til vulkanutbrudd for å forklare kvifor?

Glimrande innlegg.

 

Men supervulkanar er eit reelt problem. Yellowstone Caldera er rett i nærleiken av Seattle - der hjartet til Microsoft er. Går den i lufta fungerar ikkje Kinect lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det er akkurat likt på Origin og Steam.

 

These two ridiculous counter-arguments have popped up in defence of Xbox One not allowing you to trade in or gift games, etc etc. It's not a 1-to-1 example, so it doesn't work as a counter-argument.

The main factor is price. Steam sales are more frequent and more flexible than anything we've seen on console and that feels like a fair compromise for not being able to trade used games (as an example).

It's not that gamers will sell-out their ethics for the right price. It's a value proposition. It's the same reason no-one asks to trade iOS games - they're so cheap to begin with, there isn't a huge outlay you want to make back via trading in.

So what can we expect from Microsoft on the pricefront? Let's have a look at five random Games On Demand prices:

SoulCalibur IV - £19.99 (£4.19 used from Amazon)

Mini Ninjas - £14.99 (£10.95 used from Amazon)

Dead Space - £14.99 (£4.37 used from Amazon)

Sonic Free Riders - £14.99 (£4.35 used from Amazon)

The Outfit - £11.99 (£1.97 used from Amazon)

Now those prices are for Xbox 360 and with Xbox One taking a huge chunk out of the used games market, Microsoft could argue that this will be reflected in flexible and reasonable prices for Xbox One titles.

But why should we believe that? There's been zero evidence so far to suggest this will happen and history points to inflated prices versus competitors. All we have is Microsoft is saying something might happen (prices go down) at the expense of something that will happen (you lose game ownership rights). That's about as flimsy as it gets.

Furthermore, Steam has mods. Steam has offline play. Steam has alternatives.

This is the problem with Xbox One. Microsoft will use EA's partnership to bully its way towards mass market success - if Respawn's TitanFall becomes the new Call Of Duty (doubtful but certainly possible) then Microsoft will have EA support for that alongside FIFA and Madden. Throw in the heavy push for TV and dream to conquer the living room and where does that leave us?

There is no alternative in Microsoft's walled garden - only outside of it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...