Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snipettisnipp

 

Jeg bryr meg om brukerrettigheter. Punktum, basta bom. Om Sony kjører samme opplegg, fint, de kan gjøre hva de vil. Jeg kommer ikke til å like det, og jeg vil heller ikke støtte opp om noe som er såpass forbrukerfiendtlig og dermed støtte og være med på å ødelegge industrien.

 

Og tenk, Microsoft sier at de har hørt på kritikken og lettet på kravene, hva tror du de kravene var i utgangspunktet? Det er tydeligvis et faktum at utviklerkonsollen var designet for at spill skulle slutte å fungere om man ikke var koblet til på tre minutter. Om forbrukerne stemmer med lommeboka og klager så kan man faktisk håpe at Microsoft ser lyset, selv om jeg mistenker at de ikke bryr seg en døyt.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Det er HELT i orden at dere ønsker PS4 og har meninger rettet mot Xbox One, men for guds skyld, E3 er på Mandag og alle har forskjellige behov. Og selv om det er negativt for dere at man ikke kan gjøre ditt og datt, så er ikke det et problem for andre, og dermed bryr man seg ikke om det.

 

Det låter til at du trur alle som snakker negativt her inne om MS er folk ala Zombien?

 

For min del har jeg alltid hatt både Xbox og Playstation der Xbox'ene alltid har vært min "go to" konsoll. Jeg er rett og slett skuffet over min favorittkonsoll og veien den tar og snakker ut om det her.

 

Jeg har også evnen til å føle empati.

Lenke til kommentar

Jeg poster dette så kan folk få se hvor kraftig premieidioti det er å støtte dette (alt i fet skrift er trist lesning):

 

1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)

 

2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom

 

3)Andre kan spille spill som er installert på din konsoll uansett om du er logget inn eller ikke

 

4) Inntil 10 personer kan bli autorisert til å spille disse spillene på en annen Xbox One via nettskyen, men ikke på samme tid (samme som Apples system med iTunes-autoriserte enheter).

 

5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette

 

6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.

 

7) Spillene du har betalt lisens for kan spilles på hvilken som helst konsoll

 

8) Xbox One må kobles til Internett minst en gang i døgnet. I motsatt fall får du ikke spil noe som helst.

 

9) Når du spiller via din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen

 

10) Direktesendt TV, Blu-ray og DVD er unntatt fra reglene om nett-tilkobling

 

11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre

 

12) Microsoft forbeholder seg retten til å endre disse reglene uten varsel, og på hvilket som helst tidspunkt

 

 

Og dette tatt fra artikkelen til Nowgamer:

 

But if you're going to defend Xbox One, think about exactly what it is that you're defending:

 

- You're defending the right of publishers to kill games ownership.

 

- You're defending the right for publishers to dictate to you how and when you play your games.

 

- You're defending the right for publishers to dictate prices rather than the market.

 

- You're defending the right for next-gen to be more restrictive and prohibitive than this gen.

 

Det er som vi sier, tenk dere om to ganger før dere støtter Microsoft. Virker som om de fleste ikke har gjort det.

 

http://www.nowgamer....ot_for_you.html

Endret av Selvin
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen her som faktisk støtter dette drittsystemet ennå? Angry Joe får frem alle poengene:

 

 

Som Selvin sier, det er premieidioti å kjøpe en Xbox One. Ikke kom her og si at Steam gjør akkurat det samme. Steam er langt billigere. En PC kan du oppgradere etter eget ønske, og støtter offline i Steam. Dette er LANGT fra det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.nowgamer.com/features/1955108/xbox_one_its_for_publishers_not_for_you.html

 

But if you're going to defend Xbox One, think about exactly what it is that you're defending.

You're defending the right of publishers to kill games ownership.

You're defending the right for publishers to dictate to you how and when you play your games.

You're defending the right for publishers to dictate prices rather than the market.

You're defending the right for next-gen to be more restrictive and prohibitive than this gen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke for å virke frekk her, mener du meg her :p?

Du har tydeligvis mange gode poeng du legger frem.

Jeg kan faktisk godta det meste Microsoft har gjort til nå, bare jeg sliter å fordøye at min spillsamling er ikke "min" lengre til kommende Xbox One eller PS4. Som jeg har sagt mange ganger, forundrer meg ikke om Sony har noe lignende system angående bruktspill, lisenser o.l

 

Har ikke lagt merke til deg som noen typisk PS-fanboy. Det er vel mer de som har postet slike usaklige kommentarer rettet mot Xbox One i flere uker allerede. Posten over indikerer hva jeg mener. Det å kalle noen premieidioter for å ha andre meninger bare smålig og barnslig. Det jeg ikke skjønner er at disse folkene gidder å bruke tid på Xbox One tråden.

 

Det er uansett hyggelig å få konkrete svar, slik som du gir, for det er med på å bidra til diskusjon. Og jeg kan forstå at dette er negativt for deg, om dette er noe du har behov for, og jeg vet også at andre føler det slik som deg. Men poenget med posten min var at det er mange som også deler mitt synspunkt, og de tror jeg man finner flest av utenfor dette forumet. Grunnen til den påstanden er at jeg er ikke opptatt av ekslusiver i noe valg for konsoll, ei det å ha kinect koblet til osv. Jeg er opptatt av å kunne spille FIFA og slikt, se på filmer osv osv.

 

Jeg bryr meg om brukerrettigheter. Punktum, basta bom. Om Sony kjører samme opplegg, fint, de kan gjøre hva de vil. Jeg kommer ikke til å like det, og jeg vil heller ikke støtte opp om noe som er såpass forbrukerfiendtlig og dermed støtte og være med på å ødelegge industrien.

 

Og tenk, Microsoft sier at de har hørt på kritikken og lettet på kravene, hva tror du de kravene var i utgangspunktet? Det er tydeligvis et faktum at utviklerkonsollen var designet for at spill skulle slutte å fungere om man ikke var koblet til på tre minutter. Om forbrukerne stemmer med lommeboka og klager så kan man faktisk håpe at Microsoft ser lyset, selv om jeg mistenker at de ikke bryr seg en døyt.

 

Jeg aner ikke utgangspunktet MS hadde i starten, men om de har fikset på noe er det bra. Nå er det fortsatt mye som kan gjøres frem mot utgivelsen, og det vil de også gjøre om kunder går tapt.

 

 

-----------------------

 

Det her utvikler seg til en Android vs iOs tråd.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det mest komiske her inne er at det faktisk finnes så mange som ikke skjønner hvilke fordeler det gir ved å ikke kunne selge brukte spill, allways on etc.

 

Men, jeg kommer ikke til å begrunne hva fordelene er, for de som allerede mener det er idiotisk vil ikke klare å se langt nok fremover eller vidt nok til å forstå hvorfor det faktisk er fordeler.

 

Godnyheten for de som ikke klarer å se fordelene nå, er at uansett om dem vil eller ikke så vil industrien utvikle seg som følge av det som sees på som negativt av majoriteten, og på sikt vil dette derfor gi større potensial til innovasjon og bedre gameplay muligheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til deg som noen typisk PS-fanboy. Det er vel mer de som har postet slike usaklige kommentarer rettet mot Xbox One i flere uker allerede. Posten over indikerer hva jeg mener. Det å kalle noen premieidioter for å ha andre meninger bare smålig og barnslig.

 

Å ha andre meninger er en sak, men å ha sånne meninger om noe som så opplagt er fiendtlig og negativt på alle måter er for meg helt merkelig.

 

I tillegg påstår du at alle som kommer her og stiller seg opp mot Xbox One er "Playstation fanboys", hvor i alle dager klarer du å trekke denne konklusjone fra? Selv om vi stiller oss kritiske til diktaturet Microsoft er i ferd med å innføre betyr ikke det at vi er fanboys, det betyr at vi tenker over saken, ikke barer stoler blindt på alt. Det betyr at vi ikke er interessert i støtte de punktene som nevnes i artikkelen fra Nowgamer.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Det mest komiske her inne er at det faktisk finnes så mange som ikke skjønner hvilke fordeler det gir ved å ikke kunne selge brukte spill, allways on etc.

 

Men, jeg kommer ikke til å begrunne hva fordelene er, for de som allerede mener det er idiotisk vil ikke klare å se langt nok fremover eller vidt nok til å forstå hvorfor det faktisk er fordeler.

 

Godnyheten for de som ikke klarer å se fordelene nå, er at uansett om dem vil eller ikke så vil industrien utvikle seg som følge av det som sees på som negativt av majoriteten, og på sikt vil dette derfor gi større potensial til innovasjon og bedre gameplay muligheter.

 

Godt poeng. Nå er det dessverre slik at de som ønsker å få frem noe negativt i en konsoll ser kun på det negative og ikke det positive. Dette gjelder også omvendt så klart, men nå kryr det av negativitet her for øyeblikket, så det at man har også noen, som deg, som prøver å bringe det positive frem og det uten å gå til personangrep som flere her inne gjør er bare positivt! Kudos.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og dette er hvorfor man ikke bør være stille og bare akseptere det.

 

Jeg aksepterer det ikke uten videre, men jeg sier at for meg så er det ikke noe problem så jeg gir faen i det. Om jeg må kjøpe et spill for å eie lisensen til spillet så er vel det samme faen? Det betyr ikke at jeg ikke kan spille det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation til side, hva er definisjonen på en fanboy? For meg vil det være en person som kjøper Xbox One på grunn av ordene Xbox og Microsoft. Per dags dato finnes det INGEN grunn til å kjøpe en Xbox One. INGEN. Det er selvfølgelig med mindre du elsker Kinect, bli overvåket, restriksjoner, bli tvingt til å være på nett, og uendelig frustrasjon.

 

Det mest komiske her inne er at det faktisk finnes så mange som ikke skjønner hvilke fordeler det gir ved å ikke kunne selge brukte spill, allways on etc.

 

Men, jeg kommer ikke til å begrunne hva fordelene er, for de som allerede mener det er idiotisk vil ikke klare å se langt nok fremover eller vidt nok til å forstå hvorfor det faktisk er fordeler.

 

Godnyheten for de som ikke klarer å se fordelene nå, er at uansett om dem vil eller ikke så vil industrien utvikle seg som følge av det som sees på som negativt av majoriteten, og på sikt vil dette derfor gi større potensial til innovasjon og bedre gameplay muligheter.

 

Fordeler? Ja, som fordeler med at Microsoft stenger alle spillene dine etter åtte år, slik de stengte den første Xbox-en etter åtte år?

Lenke til kommentar

Godt poeng. Nå er det dessverre slik at de som ønsker å få frem noe negativt i en konsoll ser kun på det negative og ikke det positive. Dette gjelder også omvendt så klart, men nå kryr det av negativitet her for øyeblikket, så det at man har også noen, som deg, som prøver å bringe det positive frem og det uten å gå til personangrep som flere her inne gjør er bare positivt! Kudos.

 

Det er klart vi ser på det positive, problemet er bare at med Xbox One er så fryktelig mye så alt for negativt, noe som gjør at de få positive tingene blir totalt overskygget. Dessverre.

 

Men kom selvfølgelig gjerne med motargumenter mot det negative, vi er interessert i god diskusjon og argumentering, ikke dumme svar som bare forteller andre hvor "teite meninger den og den og den har".

Lenke til kommentar

Godt poeng. Nå er det dessverre slik at de som ønsker å få frem noe negativt i en konsoll ser kun på det negative og ikke det positive. Dette gjelder også omvendt så klart, men nå kryr det av negativitet her for øyeblikket, så det at man har også noen, som deg, som prøver å bringe det positive frem og det uten å gå til personangrep som flere her inne gjør er bare positivt! Kudos.

 

Er det mer negativt enn positivt å diskutere blir jo det hovedfokuset, og vice versa.

 

Og man har jo de som virkelig går til personangrep om man nevner noe negativt også, som ene personen du skryter så fælt av.

Lenke til kommentar

Jeg aksepterer det ikke uten videre, men jeg sier at for meg så er det ikke noe problem så jeg gir faen i det. Om jeg må kjøpe et spill for å eie lisensen til spillet så er vel det samme faen? Det betyr ikke at jeg ikke kan spille det.

 

Du eier selvsagt ikke lisensen til spillet, men du kjøper en lisens som gir deg lov til å spille spillet i en begrenset periode. I praksis betyr det at du ikke kan spille når du vil eller hvor du vil, men er avhenige av systemer du ikke har kontroll på må virke.

Lenke til kommentar

Husk at at det er ingen her som vet hvor lenge dere får lov til å leie spillene og konsollen dere kjøper fra Microsoft. Det stemmer, dere LEIER konsollen og spillene, mens spillene på Xbox 360 EIER dere. Disse spillene vil funke selv om Microsoft stenger online-serverne som brukes til Xbox 360 i dag. Dette vil skje om ikke så veldig lenge. Men hva skjer med spillene og konsollen til Xbox One? Alt blir dødt og begravet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...